يكي از معايب بزرگ برخي از مسؤولان ما شعارهايي
كه نه تنها در دوره مديريت آنها بلكه تا چندين دورهبعد از مديريت آنها نيز جامعه
عمل پوشيده نمي شود و محقق نمي شود.
فاجعه
بارتر زماني است كه هر مديري كه بعد از او نيز سكاندار مي شود همان شعارها تكرار و
از همان ابزار تبليغاتي براي محبوبيت خود استفاده مي كند و اين چرخه شعاري ادامه
دار ادامه دارد تا مردم فراموش مي كنند روزي روزگاري در چند دوره قبل چه وعده و
قول و قراري گذاشته و عملي نشده است.
دو نمونه آن را مي توان منطقه ويژه اقتصادي
كاشان و روشنايي اتوبان كاشان – قم اشاره كرد كه منطقه ويژه اقتصادي كاشان را
ابتدا آقاي گرانمايه از آن بعنوان ابزار تبليغاتي استفاده كرد و وعده افتتاح آن را
داد اما عملي نشد و در ادامه نيز آقاي منصوري از آن بعنوان ابزار تبليغاتي بندر
خشك و افتتاح قريب الوقوع آن استفاده كرد و در دوم اسفند سال 91 در پايگاه خبري خود
تيتر زد ‹‹منطقه
ویژه اقتصادی در کاشان به زوی به بهرهبرداری میرسد›› اما تاكنون كه حدود
4 سال و نيم از اين وعده گذشته است محقق نشده است.
اما روشنايي اتوبان كاشان را كه آقاي منصوري و
رسانه هاي همسوي آقاي منصوري خيلي روي آن مانور دادند و تبليغ كردند تا به امروز
هيچ اثري حتي از يك كور سوي نور در اتوبان كاشان – قم خبري
نيست چه برسد به روشنايي!
در همين رابطه خبرگزاري فارس در ششمين روز عيد
نوروز سال 93 از قول آقاي منصوري نماينده وقت مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس
شوراي اسلامي اينگونه تيتر ‹‹اتوبان اميرکبير
روشن ميشود›› زد و نوشت: نماينده مردم کاشان و آران و بيدگل در مجلس از
تأمين روشنايي اتوبان اميرکبير (قم ـ کاشان) در آيندهاي نزديک خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از کاشان، عباسعلي
منصوري امشب در پايان ديدار نوروزي با مسئولان کاشان در جمع خبرنگاران از توافق
اوليه اداره برق شهرستان کاشان و مدير سازمان بازنشستگي کشور خبر داد و اظهار
داشت: دو طرف در توافق خود به آغاز مراحل اجرايي پروژه در ارديبهشتماه تأکيد
داشتند که انتظار ميرود اين طرح مهم تا پايان سال جاري به بهرهبرداري برسد.
وي ميزان اعتبار اجراي اين طرح را حدود 140 ميليارد
ريال عنوان و خاطرنشان کرد: اين مبلغ توسط سازمان بازنشستگي کشور که اتوبان اميرکبير
را در اختيار دارد، هزينه ميشود.
نماينده مردم کاشان و آران و بيدگل در مجلس در
مورد ضرورت اجراي اين طرح ابراز داشت: اتوبان تهران کاشان تا منطقه قم از روشنايي
لازم برخوردار است اما از منطقه قم تا کاشان فاقد روشنايي بوده و باعث بروز سوانح
متعددي شده است.
منصوري تصريح کرد: در نشست اوليه با مسئولان
اتوبان دليل عدم اجراي سيستم روشنايي مسير را دغدغه تأمين برق مورد نياز اعلام
کرده بودند که اين امر نيز در جلسه امروز برطرف شد.
وي از ديگر دستاوردهاي نشست امروز را بررسي
مشکلات اجراي طرح فاضلاب شهري برشمرد و افزود: با توجه به مشکل بحران آب در منطقه
اجراي اين پروژه يک ضرورت و فعاليت زيربنايي است که از سويي در امر بهداشتي و از
سوي ديگر از نظر بازگشت پسآب تصفيه شده به چرخه طبيعت و صنعت حائز اهميت است.
اين مسئول تصريح کرد: البته اجراي اين پروژه در
شهرستان اعتراض همشهريان و مسئولان شهرداري را در مورد نحوه اجرا به دنبال داشته
است که در نشست امروز مسئولان در مورد نحوه اجرا مذاکراتي را با يکديگر انجام
دادند که اميدواريم به توافق لازم و نهايي دست يابند.
اكنون 30 ماه و با عبارت ديگر دو سال و
نيم از وعده آقاي منصوري براي روشنايي
اتوبان كاشان – قم گذشته است و در حاليكه نماينده بعدي او نيز وارد دومين سال حضورش
در مجلس شده است نه تنها هيچ اثري از روشنايي اتوبان نيست بلكه هيچ كور سويي از
روشنايي هم ديده نمي شود.
اگر درمدت 30 ماه گذشته، ماهيانه 3 كيلومتر از اتوبان كاشان – قم را روشن كرده بوديم امروز بعد از 30 ماه روشنايي
اتوبان تأمين شده بود.
يكي از
ابزارهاي تبليغاتي، رسانه اي كردن كاري است كه هنوز انجام نشده است و در مرحله حرف است و تا رسيدن
به مرحله اجرا و عمل فاصله زيادي است، از اين رو مي توان گفت فاصله شعار تا عمل
برخي از مسؤولان ما فاصله زيادي است.
لينكها :