صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

دوشنبه 13 شهریور 1396 - 43 : 10

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 19699

7073 بازدید


  با ياد فرمانده توپخانه لشگر محمد رسول الله (ص):
شهر گل محمدي کاشان با شب خاطره‌هاي سردار شهيد پکوک عطرآگين شد

روايت ناگفته‌ها و شب خاطره‌هاي «سردار شهيد محمد تقي پکوک» فرمانده توپخانه لشگر محمد رسول الله (ص) به همت گروه فرهنگي شهدايي زهير کاشان با حضور همرزمان سردار از اين لشگر در هيات فاطميه محله ميدانگاه آقا كاشان برگزارشد.


 
به گزارش پورتال خبري كاشان ، به نقل از خبرگزاري رسا در كاشان،  سردار حاج رضا کاظمي، همرزم، سردار شهيد پکوک در اين مراسم با درود و سلام بر خانواده 17 شهيدي شهيدان زاهدي در کاشان گفت: وي از دوران مدرسه و کودکي که با سردار پکوک همبازي بوده تا دوران نوجواني و جواني اين شهيد والامقام همه زير پرچم هيات فاطميه محله ميدانگاه آقا ‹‹منسوب به جد آيت الله يثربي امام جمعه فقيد شهر›› که شهيدپرور است با تربيت علوي و اسلامي رشد و نمو يافت.

وي، با اشاره به اينکه شهيد پكوك فرمانده توپخانه لشگر محمد رسول الله(ص) در زمان انقلاب اسلامي و فعاليت‌هاي مبارزاتي نيزاز پيشتازان مبارزاتي بود افزود: زمانيکه ستاد کل سپاه در پنجم خردادماه سال 58 تشکيل و پس از آن اولين سپاه کشور در کاشان تشکيل شد و هنوز بسيج تشکيل نشده بود، شهيد پکوک به عنوان يکي از 40 نيروي جوان مشتاق و علا‌قه‌مند عضويت در شوراي سپاه اين شهرستان با دارا بودن شرايط ديانت، سياست، شهامت و رزمنده خوب بودن پذيرفته شد.

 سردار کاظمي، با گراميداشت نام و ياد و خاطره شهيدان معمار و حسن‌زاده که هر کدام نيروهاي رزمي بودند که مي توانستند يک شهر را اداره کنند گفت: شهيد پکوک زمانيکه امام راحل به قم آمد از طرف سپاه تهران  كه تا آن زمان هنوز سپاه  قم و اصفهان تشکيل نشده بود مفتخر به انتخاب عضو تيم حفاظت امام خميني(ره) و محل استقرارش در منزل مرحوم آيت الله يزدي شد.

به‌گفته‌وي، در همان زمان به دليل وقوع واقعه کردستان شهيد پکوک در قالب اولين گروه 28 نفره براي دفاع از اسلام و خاک کشور به سنندج اعزام شد.

سردار کاظمي، با اشاره اينکه شهيد پکوک هر کجا كه قرار بود عملياتي انجام شود اولين نفر بود كه  وارد مي شد،  افزود: شهيد پکوک چون از رنجرهاي و چتربازان حرفه اي و داراي مدال در اين رشته بود بسيار موثر و فعال و سازنده بود.

وي، شوخ‌ طبعي‌ها، اخلاق خوش و دادن روحيه شهيد پکوک حتي در شرايط جنگ را از ويژگيهاي اين شهيد عنوان كرد و گفت: شهيد پکوک پس از کردستان نيز مدتي به سيستان رفت و پس از آن دوباره به جبهه جنوب برگشت و در ايلام به شهادت رسيد.

سردار کاظمي با گراميداشت ياد و خاطره شهيد طهماسبي ،شهيد مدافع حرم گفت: شهيد پکوک حتي زمانيکه براي سوريه و نبرد با اسرائيل نيرو اعزام مي كردند، اولين نفري بود که اعلام آمادگي کرد، بنابراين امروز نيز اگر زنده بود و در بين ما بود به طور قطع و يقين يکي از مدافعان بزرگ حرم بود.


سردار پکوک فرمانده تاثيرگذار واحد پشتيباني در جنگ بود
سردار جانباز محمدرضا نامي يکي ديگر از همرزمان شهيد پکوک در جبهه کردستان كه افتخار همرزمي و توفيق همکاري با شهيد پکوک را از نيمه دوم سال 60 در کردستان و قبل از آن آشنايي در مريوان را دارد، گفت: افتخار همکاري و خدمت من با اين شهيد بزرگوار و عزيزاني که تحت فرماندهي شهيد ناهيدي گردان ذوالفقار در مريوان به تدبير شهيد متوسليان با بکارگيري سلاح نيمه سنگين که براي اولين بار تشکيل داده بودند به عنوان فرمانده تاثيرگذار واحد پشتيباني نيروي پياده و گردان ها در جنگ بود.

وي، با اشاره به اينکه سردار شهيد پکوک از ابتدا مسؤوليت قبضه 107 براي پشتيباني سلاح عمليات هاي زميني را بعهده گرفت گفت: اين شهيد دلاور کاشان در عمليات هاي مختلف و پاکسازي آن منطقه تنقش عظيمي در پشتيباني گردان‌ها و نيروي پياده عمليات‌هاي گوناگون را داشت.

نامي، با گراميداشت نام شهيدان محسن نوراني، سردار حاج عباس کريمي فرمانده لشگر 27 محمدرسول الله، زجاجي، احمد متوسليان، سردار همت، ناهيدي، برجه اي و چراغي به عنوان همرزمان سردار شهيد پکوک گفت: اين فرمانده توپخانه لشگر محمد رسول الله (ص) نقشي بسيار مهم و اثرگذار را داشت که من حتي نمي توانم فهرست‌وار گوشه‌اي از تلاش‌هاي اين شهيد را بيان کنم.

به‌گفته‌وي، شرکت فعال شهيد پکوک و مسؤوليت تاثيرگذار فرماندهي توپخانه وي در کليه عمليات‌ها از جمله عمليات فتح المبين، بيت المقدس، مسلم ابن عقيل، رمضان و والفجر که اقدام به پاتک مي کرد وصف ناپذير است.

سردار نامي با اشاره به پشتيباني شهيد پکوک از گردان جعفر طيار و شهيد صمد يکتا  كه در اولين فرصت و کوتاه ترين زمان بر سر دشمن آتش ريخت و نيروهاي عراقي را مجبور به عقب‌ نشيني‌ از تپه دوقلو كرد، يادآو رشد: سردار شهيد پکوک نقش تاثيرگذاري در شکست دشمن در عمليات ها داشت.


فرمانده اي که بينش، آگاهي و ايمان را توام کرده بود
وي در مورد ويژگيهاي اخلاقي، فرماندهي، عبادي و ايماني سردار شهيد پکوک گفت: اين فرمانده شهيد کاشاني داراي اخلاص بي نهايت، ايمان، اعتقاد، بي ادعايي، شوخ‌طبعي، نشاط و شادابي حتي در سخت‌ترين شرايط جنگ، منشا روحيه براي رزمندگان، گفتار و رفتار صادقانه و نمونه واقعي مجاهد في سبيل‌الله بود.

به گفته وي، شهيد پکوک انساني بود که بينش، آگاهي و ايمان را توام کرده بود و بي ادعا و با انگيزه ديني و علاقه‌مند به اسلام و قرآن تاثيرگذارترين نقش را در دوران دفاع مقدس ايفاکرد.

سردار نامي از شهيد پکوک به عنوان الگو، استاد و سرمشق خود ياد کرد و گفت: از شهيد پکوک مي خواهد که هر جا کم بياورد هواي وي را داشته باشد و همانطور که در آن روزها رزمندگان را شارژ مي کرد و نيرو مي داد امروز هم دست همرزمانش را بگيرد.


اسامي شهدا از ازل در لوح محفوظ ثبت و ضبط شده است
سردار عباس برقي نيز از ديگر همرزماني كه تا لحظه شهادت کنار سردار شهيد کوک بوده ‌است گفت: تنها وي و شخص ديگري که بعد از جنگ از جاهاي ديگري سردرآورد از آن جمع 10 نفره‌اي که با شهيد پکوک و نوراني در ماشين تويوتا بودند زنده مانده‌اند.

وي، با ابراز حسرت و تأسف شديد از اينکه او سعادت و توفيق شهادت را در جا عوض کردن پشت فرمان با شهيد پکوک را از دست مي دهد و با وجود اصابت 8 گلوله زنده مي‌ماند اما پکوک با يک گلوله به پيشاني شهيد مي شود گفت: امام خميني(ره)  مي فرمايد، در جبهه جنگ هر رزمنده‌اي شهيد نمي شود، بلكه کسانيکه نام زيباي آنها از روز ازل در لوح محفوظ خدا ثبت شده است به اين افتخار مي‌رسند.

به گفته وي، لوح محفوظ بر اساس آيه 24 سوره بروج مخزن گران بهايي است که خدا قرآن را نيز در آن محفوظ نگهداشته مي‌شود، يعني مقام و عظمت شهيدان به اندازه‌اي است که خدا از ازل نام مبارک آنها را کنار قرآن محفوظ نگهداشته و ثبت و ضبط کرده‌است.

سردار برقي، با اشاره به اينکه بيش از يكصد نفر از فرماندهان شهيد از جمله پکوک، صياد شيرازي، باکري، سردار همت، حسن باقري و احمد متوسليان هستند که يکبار در كودكي مرده‌اند يا دکتر جواب آنها را جواب کرده‌است، اما به اذن خدا دوباره روح در آنها دميده و زنده شدند تا از فرماندهان جنگ و براي شهادت ذخيره شوند گفت: اين همان معناي ثبت نام آنها به عنوان شهيد در لوح محفوظ از ازل است.


اکنون سخن از همه چيز غير از شهادت در مملکت است 
وي، با تقدير از عوامل اجرايي برگزارکننده اين برنامه وحضور مردم کاشان در آن گفت: خدا را شکر مي کنم که توفيق شرکت در اين جلسه را با همرزمانم يافته ام چرا كه  امروز وضعيت كشور به گونه اي است که سخن از همه چيز و همه كس هست اما کمتر به شهيدان پرداخته و از آنها سخن گفته مي شود.

سردار برقي يادآور شد: با شهيد پکوک از کردستان تا عمليات والفجر 3 و بازپس گيري مهران همراه بودم تا اينکه در غروب روز  19 مردادماه سال 62 هنگاميکه با ماشين تويوتا از گردنه غلاجه ‹‹جاده ترانزيت ايلام، اسلام آباد وکرمانشاه›› در ايلام عبور مي کرديم مورد حمله و کمين کوموله قرار گرفتيم من مجروح شدم اما پکوک به شهادت ‌رسيد.

وي، از نوراني شدن عجيب و غريب شهيد پکوک در صبح روز شهادت به طوريكه که حتي مي توانست گردش خون در رگهايش را ببيند و پاسدار شهيدي که به اصرار خود را به ماشين آنها رساند تا به نماز اول وقت پادگان غلاجه برسد اما شهيد شد و به نماز اول وقت بهشت رسيد اشاره كرد و گفت: شهيد پکوک هميشه اهل شوخي و مزاح بود و به اندازه اي نزد خدا عزيز بود که آنچه را در وصيتنامه اش به معاون خودش ميثم گفت برايش بنويسد، خدا نيز همان را برايش محقق کرد.


شهيد پکوک با اصابت يک تير به مغزي که به اسلام مي انديشد شهيد شد
وي در پايان با اشاره به اينکه سردار شهيد پکوک 6 ماه قبل از شهادت خودش به شوخي و خنده به معاون خود، ميثم گفت من چندين سال است در جبهه هستم اما يک وصيتنامه ندارم تو براي من يک وصيتنامه خوشگل بنويس، گفت: ميثم يک کاغذ و خودکار برداشت روي آن نوشت، اي امت حزب‌الله بدانيد که به دو جاي بدنم شليک خواهد شد يکي به مغزم که به اسلام مي انديشد و ديگر بر قلبم که براي اسلام مي تپد.

به گفته وي، وقتي ميثم اين جمله را نوشت و آقاي نائيني ما را براي جلسه عمليات والفجر مقدماتي صدا کرد، شهيد پکوک کاغذ را تاکرد و در جيب خودش گذاشت و 6 ماه بعد از آن، با اصابت يک تير به وسط پيشاني و طبق همان جمله‌اي که ميثم به عنوان وصيتنامه برايش نوشت به شهادت رسيد.

لازم به ذكر است، روايت ناگفته‌ها و شب خاطره‌ها از «سردار شهيد محمد تقي پکوک» از سري برنامه‌هاي آبروي محله به همت گروه فرهنگي شهدايي زهير کاشان پايگاه بسيج باب الحوائج حوزه مقاومت بسيج امام حسن(ع) و با همکاري بنياد شهيد و امور ايثارگران، پايگاه بسيج شهيد رجايي حوزه مقاومت بسيج امام حسين(ع)، مسجد و هيات محبان فاطميه کاشان، همراه با اقامه نماز مغرب و عشا، شامگاه يکشنبه 12 شهريورماه در ميدانگاه آقا در مجاورت بيت و حسينيه شهيدان زاهدي واقع در خيابان امام خميني(ره)، بلوار فاطميه اين شهرستان برگزارشد.

شايان ذكر است، تلاوت قرآن،پخش سرود جمهوري اسلامي ايران، مداحي، نوحه و روضه خواني، خاطره گويي همرزمان شهيد پکوک سردار محمدرضا نامي، عباس برقي و سردار حاج رضا کاظمي، امضاي عهدنامه با شهيد پکوک، قرائت دسته جمعي دعاي فرج در پايان شب خاطره،گراميداشت شهيدان مدافع حرم به ويژه طهماسبي و حججي از جمله برنامه ‌هاي آبروي محله بود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi