با گشتی در فضای نت و مرور یافته های گوگل برای کلاسهای تابستانی در کانونهای فرهنگی تربیتی اولین چیزی که در ذهن تداعی می شود، همان فضای آموزشی مدرسه است.
کلاس های آموزشی که در برخی موارد کانون ها را تبدیل به آموزشگاه های علمی کنکور می کند: ریاضی، فیزیک، شیمی و ... گاهی در خوشبینانه ترین حالت که کلاس ها بار علمی- آموزشی ندارد، شاهدیم دوره ها همان هایی است که از حداقل 10 سال پیش ارائه می شده: نقاشی، خوشنویسی، فن بیان، ویترای و ...
اما یک سوال مهم، از حدود ده سال پیش، یا نه حتی پنج سال پیش تا کنون، چقدر فضای ذهنی و شخصیتی دانش آموزان ما تغییر کرده است؟
حال که در آستانه ی یک تابستان دیگر هستیم و یک فرصت بی نظیر، جا دارد مسئولین کانون های فرهنگی تربیتی این سوال اساسی را برای طراحی دوره های تابستانی از خود پرسیده و به آن جواب دهند.
تا چه حد کلاس های کانون ها جوابگوی نیاز و ذهن دانش آموز امروز است؟
این دوره ها چقدر مبتنی بر تغییرات جامعه اي است که دانش اموز با آن درگیر است؟
آیا مراجعه ی دانش آموزان ما به کانون ها بر اساس غنای محتوای آموزشی، تنوع و جذابت آنها صورت می گیرد یا به خاطر نبودن گزينه های دیگر؟