به گزارش پورتال خبری کاشان به نقل از روابط عمومی آبفای کاشان محمد حسین خامه چیان با اعلام این خبرگفت: این شرکت آب و فاضلاب کاشان 1.4 میلیارد تومان هزینه زیرساخت برای ارائه خدمات غیرحضوری به مشترکین به منظور کاهش ترددها و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا هزینه کرد.
وی که به مناسبت سیامین سالروز تصویب قانون تشکیل شرکتهای آب و فاضلاب در نشست با خبرنگاران سخن می گفت افزود: این زیرساخت شامل ارتقا و توسعه سخت افزارها و سرورهای مورد نیاز ، نرم افزار خدمات مشترکین و در آمد در محیط وب ، سامانه های تلفنی ، پورتال اینترنتی شرکت ، اپلیکیشن تلفن همراه ، سامانه پیامکی و خرید تجهیزات هوشمند ارتباط برخط است که با هدف کاهش رفت و آمدهای مشترکین و جلوگیری از انتقال بیماری کرونا از محل اعتبارات داخلی انجام شد.
وی با تاکید بر حذف کامل قبوض کاغذی 175 هزار مشترک آبفا در سال جاری گفت : 300 میلیون تومان هزینه ارسال سالانه پیامک به مشترکین است.
به گفته وی ارائه خدمات غیرحضوری همراه با بروزرسانی امکانات، افزایش آگاهی مراجعین و آموزش نیروهای شرکت ، بیش از 50 درصد مراجعات را کاهش داد.
سرپرست معاونت خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب کاشان، با اشاره به اینکه خدمات غیرحضوری این شرکت بزودی از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت قابل دسترسی می باشد گفت:ارائه 24 خدمت آبفا و ثبت درخواست ها از طریق سامانه ارتباطات مردمی 122 ، پورتال اینترنت شرکت به آدرسmy.abfakashan.ir ، پیامک و بزودی از طریق اپلیکیشن تلفن همراه انجام می شود.
خامه چیان، ارسال 230 هزار پیامک با دسته بندی مختلف از قبیل صدور صورتحساب و قبض ، بازدید مامور ارزیابی و مامور نصب انشعاب و غیره در 50 روز گذشته به مشترکین را یادآورشد و گفت: تعداد مشترکین آبفای کاشان با آحاد 245 هزار نفری ، شامل 83 درصد مشترکین خانگی، 5 درصد تجاری، 5 درصد انشعابات ساخت و ساز و بنایی و سایر مشترکین 7 درصد (اداری،صنعتی،مذهبی، نیروهای مسلح و ... ) است.
سرپرست معاونت خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب کاشان تعداد انشعابات غیر مجاز کشف شده آب را در هر سال حدود 85 فقره دانست و گفت: این آمار آبفای کاشان نسبت به دیگر شهرها و شرکت ها آمار پایین تری است که همگی پس از شناسایی و طی مراحل قانونی در صورت امکان تبدیل به انشعاب مجاز شده یا در غیر اینصورت، انشعاب قطع و جمع آوری می شود.