نمایشگاه تخصصی و فن بازار فرش ماشینی در کاشان با وجود تبلیغات زیادی که داشت اما سهم ناچیزی را در اخبار رسانه ها به خودش اختصاص داد تا نشان دهد دست اندرکاران نمایشگاه فرش کاشان یا اعتقادی به رسانه ندارند و یا سواد رسانه ای ندارند.
در دومین روز از نمایشگاه تخصصی و فن بازار فرش ماشینی در کاشان اخبار مربوط به این نمایشگاه را که از موتور های جستجوگر رصد می کردم، تنها پنج خبر را به ثبت رسانیده بودند که 2 خبر از یک رسانه و 3 خبر دیگر از 3 رسانه دیگر بود که نشان دهنده سهم ناچیزی از نمایشگاه فرش کاشان در رسانه ها بود.
اما وقتی به تک تک رسانه های کاشان، پورتال خبری کاشان،اهل کاشانم، مشکات آنلاین، کاشان نیوز، کاشان آنلاین و کاشان فردا نیز که سهم بسیاری از مخاطبان کاشانی را به خود اختصاص داده اند مراجعه کردم تا این لحظه که پایان دومین روز از نمایشگاه است هیچ خبری را منتشر نکرده بودند.
مدیران و مسؤولان شهرستان کاشان ثابت کرده اند، تنها صدا و سیما را به عنوان رسانه می شناسند و و اعتقادی به رسانه های دیگر و تأثیرگذاری آنها ندارند.
رسانه ها هرکدام تأثیرگذاری خود را بر افکار عمومی دارند و هر ک از رسانه های مخاطبان خاص خودان را دارند و می توانند در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های و تبلیغات در شهرستان نقش مهمی را ایفا کنند اما گویا مسؤولان شهرستان با رسانه های بیگانه هستند.
برگزاری باشکوه و بهتر نمایشگاه فرش ماشینی کاشان به فضاسازی رسانه ای و فعالیت تبلیغی این رویداد مهم و بزرگ وابسته است.
برگزاری این نمایشگاه فرصتی بسیار مناسب برای معرفی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل به عنوان فطب فرش ماشینی کشور بود و این فضاسازی رسانهای و اطلاع رسانی همه رسانه ها می توانست نقش مهمی در تحقق این امر داشته باشد.
هریک از رسانه ها ابزاری برای اطلاع رسانی و تبلیغات هستند که در اختیار مجموعه شهرستان قرار دارند و مدیران شهرستان باید هنر را داشته باشند که بتوانند از تمامی ظرفیت موجود رسانه کاشان بیشترین بهره برداری را برای توسعه و پیشرفت کاشان بزرگ ذاشته باشند.
بنابراین، آقایان مسؤول به خودشان زحمت بدهند و سهم ناچیز نمایشگاه فرش کاشان در رسانه ها و عدم حضور کم رنگ رسانه ها در نمایشگاه فرش کاشان را کالبد شکافی کنند.