صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

پنج‌شنبه 3 تیر 1395 - 59 : 14

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 17060

2694 بازدید


  رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت آب و فاضلاب كاشان در هفته صرفه جويي در مصرف آب:
چاه هاي آب غير مجاز را معرفي كنيد / صد برابر چاه هاي آب شرب، چاه هاي آب غير مجاز در منطقه وجود دارد

*اختصاصي پورتال خبري كاشان/ براي توليد يك كيلو طالبي حدود 500 ليتر آب مصرف مي شود/ هر يك نيسان طالبي بالغ بريك ميليون ليتر آب از منابع آبي كاشان را با خودش مي برد.


 
رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت آب و فاضلاب كاشان : مهمترين بحث در اقتصاد مقاومتي درست مصرف كردن است كه در اين زمينه نتوانسته ايم موفق باشيم، چرا كه سرانه ما در حوزه آب شرب دو برابر متوسط سرانه كشورهاي پرآب جهاني است.

به گزارش پورتال خبري كاشان،  مهندس محمد رضا اسدي رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت آب و فاضلاب كاشان پيش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به نامگذاري و مناسبت هاي روزهاي هفته صرفه جويي در مصرف آب گفت: اول تيرماه با عنوان‹‹ آب اقتصاد مقاومتي و اقدام عمل›› ، دوم تيرماه‹‹ آب و رسانه و مديريت مصرف در بخش شرب و صنعت و كشاورزي›› سوم تيرماه ‹‹ آب، مديريت مصرف و چالش هاي منابع آب زيرزميني›› چهارم تيرماه ‹‹ آب و آموزه هاي ديني›› پنج تيرماه ‹‹ آب و محيط زيست و سلامت همگاني›› ششم تيرماه ‹‹ آب و خانواده ›› و هفتم تيرماه ‹‹ آب و قانون ›› نامگذاري شده است.
 
وي با اشاره نقش مصرف آب در اقتصاد مقاومتي مورد مطالبه رهبر معظم انقلاب، گفت: مهمترين بحث در اقتصاد مقاومتي درست مصرف كردن است كه در اين زمينه نتوانسته ايم موفق باشيم، چرا كه سرانه ما در حوزه آب شرب دو برابر متوسط سرانه كشورهاي پرآب جهاني است.
 
وي با تأكيد بر اينكه امكان كاهش مصرف در تمامي بخش هاي شرب و صنعت و كشاورزي وجود دارد، ياد آورشد: لزوم تحقق اقتصاد مقاومتي توجه به واحد هزينه در بخش آب براي مقرون به صرفه بودن فعاليت در اين بخش است.
 
يكي از مشكلات منابع كاشان‹‹ آب مجازي›› است ، براي توليد يك كيلو طالبي حدود 500 ليتر آب مصرف مي شود
 
 مهندس اسدي در ادامه يكي از مشكلات منابع آب  كاشان را ‹‹ آب مجازي›› دانست و افزود: آب مجازي در حوزه محصولات كشاورزي  واقعيتي انكار ناپذيري است كه از ديد ما پنهان است و امروز آب مجازي چالش صادرات آب منابع شهرستان كاشان به خارج از اين حوزه است.
 
به گفته وي، آب مورد نياز براي توليد يك كيلو طالبي حدود 500 ليتر است،  در صورتيكه اگر وزن طالبي در يك نيسان را تن باشد، هر يك نيسان طالبي بالغ بريك ميليون ليتر آب از منابع آبي كاشان را با خودش از اين حوزه خارج مي كند كه بر اساس توليدات آن در يك فصل تابستان حجم قابل توجهي از آب منابع زير زميني كاشان در شرايطي كه دشت كاشان با  بحران خشكسالي و بي آبي روبرو است از اين حوزه خارج مي شود.
 
رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت آب و فاضلاب كاشان افزود: اصلاح  الگوي مصرف با تغيير روش هاي كشاورزي سنتي به مكانيزه و عدم كشت محصولات پر آب از طريق اطلاع رساني وجود دارد كه اين اطلاع رساني بر عهده رسانه ها و خبرنگاران شهرستان كاشان است.
 
 مهندس اسدي در ادامه با اشاره به اينكه مصرف سرانه آب شرب هر نفر در روز 200 ليتر است، گفت: اگر هر يك نفر روزانه تنها يك ليتر در مصرف آب صرفه جويي كنند، روزانه 500 متر مكعب آب صرفه جويي خواهد شد.
 
اجراي طرح تأمين آب اضطراري شهرها
وي از اجراي طرح تأمين آب اضطراري شهرها خبرداد و افزود: گزارش مشاور اين طرح بيانگر اين است كه چنانچه حادثه اي در منطقه رخ دهد و آب شرب  منطقه قطع شود، از دو ليتر صرفه جويي آب انجام شده توسط هر نفر در دو روز مي توان با هزار متر مكعب آب صرفه جويي شده  آب شرب يك روز جمعيت 500 هزارنفري را تأمين كرد.
 
مهندس اسدي تأكيد كرد،  امكان كاهش روزانه 200 ليتر آب هر يك شهروند به 100 ليتردر روز وجود دارد كه با اين كار، بسياري از مشكلات منابع آب بحران شده كاشان برطرف خواهد شد.
 
به گفته وي، موارد ذكر شده،  تنها مصاديق بارزي و ساده اي در تحقق اقتصاد مقاومتي و اقدام و عمل در بخش مناب آب شرب، صنعت و كشاورزي منطقه كاشان است.
 
رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت آب و فاضلاب كاشان با اشاره  به اينكه در مصرف آب به مسائل خيلي ساده توجه نمي شود، از اينكه حجم گسترده اي از منابع آب زيرزميني منطقه كاشان براي امور موثر استفاده نمي شود اظهار تأسف كرد و گفت: اگر صرفه جويي در بخش شرب و صنعت و كشاورزي با يكديگر تجميع شود  علاوه بر سود اقتصادي، در ايجاد زير ساخت ها و توسعه منطقه كاشان نقش مهمي خواهد داشت.
 
به گفته وي، مراجعه بسياري از سرمايه گذاران صنعتي كه باعث اشتغالزايي زيادي براي منطقه كاشان هستند براي تأمين آب مورد نياز براي ايجاد صنعت در منطقه به دليل بحران منابع آب دشت كاشان با پاسخ منفي شركت و آب و فاضلاب كاشان روبرو مي شوند، در صورتيكه اگر هر نفر روزانه يك ليتر آب صرفه جويي كند، آب صرفه جويي شده توسط جمعيت 500 هزار نفري منطقه كاشان  مي تواند به ايجاد زير ساخت ها و توسعه منطقه كاشان كمك كند.  
 
آب  يكي از موثرين ترين مولفه هاي ايجاد زير ساخت ها و توسعه منطقه كاشان است
مهندس اسدي از آب به عنوان يكي از موثرين ترين مولفه هاي ايجاد زير ساخت ها و توسعه منطقه كاشان نام برد و تصريح كرد: خوشبختانه در منطقه كاشان ظرفيت هاي خوبي در اين زمينه است كه بايد از  اين ظرفيت ها كه بيشتر فعالان در بخش كشاورزي هستند با ارائه تسهيلات و حذف قوانين دست و پا گير مشكلات بخش منابع  آب منطقه كاشان را حل كرد.
 
وي افزود: بحث صرفه جويي در مصرف از سوي از هر شخصيتي كه باشد بايد به آن احترام گذاشت و به آن توجه كرد، از اين رو اگر دغدغه آينده منابع آب را منطقه را داريم بايد نقد پذير بود.
 
نياز امروز را تشكيل كارگروهي براي حل مشكلات اقتصاد آب
وي نياز امروز را تشكيل كارگروهي براي حل مشكلات اقتصاد آب دانست و افزود: كشت صيفي جات در منطقه و صادرات آن به خارج از شهرستان كاشان بايد بررسي و كار كارشناسي شود تا چه ميزان مقرون به صرفه است كه اين حجم از آب مجازي منطقه به خارج از شهرستان صادر شود .
 
 اجراي طرح تعاون بخشي سفره هاي آب زير زميني
مهندس اسدي همچنين مديريت مصرف و چالش هاي منابع آب زيرزميني منطقه كاشان و نقش مهم رسانه ها براي اطلاع رساني را مهم قلمداد كرد و با اشاره به اينكه 85 درصد مصارف دو شهرستان كاشان و آران و بيدگل از منابع آب زيرزميني است، يادآور شد و از اجراي طرح تعاون بخشي سفره هاي آب زير زميني خبر داد و تأكيد كرد:  اگر اين طرح درست اجرا شود طرح بسيار موثر و گره گشايي خواهد بود.
 
وي افزود: امروز به درجه اي از بحران بي آبي رسيده ايم كه اگر با همين شرايط مصرف و بحران بي آبي ادامه بدهيم در آينده نزديك فاتحه همه چيز براي منطقه كاشان بايد خوانده شود.
 
صد برابر چاه هاي آب شرب، چاه هاي آب غير مجاز در منطقه وجود دارد
 رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت آب و فاضلاب كاشان بر تغيير روش ها مصرف آب در همه بخش ها تأكيد كرد و گفت: كاشان در سال 58 اولين دشت ممنوعه اعلام شده است كه اين وضعيت همچنان ادامه دارد و صد برابر چاه هاي آب شرب، چاه هاي آب غير مجاز در منطقه وجود دارد.  
 
اجراي طرح شناسايي و معرفي چاه آب  غير مجاز
مهندس اسدي از اجراي طرح شناسايي و معرفي چاه هاي آب غير مجاز در سطح كشور خبرداد و افزود: در استان نيز آب منطقه اي اين طرح را با جديت دنبال مي كند و در دشت كاشان در حال اجرا است كه نيازمند همراهي و همكاري همه جانبه شهروندان براي شناسايي و معرفي چاه هاي آب غير مجاز است و تنها آب منطقه اي در اين زمينه موفق نخواهد بود.
 
وي افزود: در اين زمينه همه مسؤولين بايد همكاري كنند و اگر نياز به همكاري آب و فاضلاب باشد كمك خواهد كرد،  ضمن اينكه نقش قوه قضائيه در برخورد با آن بسيار پر رنگ است و مسؤولين نيز بايد  توجه داشته باشند اگرمشكلي در يكي از بخش ها بروز و ظهور داشته باشد همه  براي رفع آن كمك كنند.
 
معرفي چاه هاي آب غير مجاز وظيفه همگاني است
به گفته وي، چنانچه طرح شناسايي و معرفي چاه هاي آب غير مجاز عملياتي و اجرايي شود همانگونه كه در چندين دشت منطقه كاشان اجرا شده و طي دو سال گذشته نيز نتايج مثبتي را در برداشته است و طي اين مدت اگر افزايش منابع آب زيرزميني را نداشتيم اما با اجراي اين طرح، سير افت آبهاي زير زميني متوقف شده است كه متوقف شدن افت آب هاي زير زميني نيز يك گام به جلو است.
 
مهندس اسدي بر اطلاع رساني صحيح  همگاني شهروندان به ويژه رسانه ها از وجود چاه هاي غير مجاز و معرفي آنها تأكيد كرد و يادآور شد: اطلاع داشتن و اطلاع دادن همگاني از وجود چاه هاي غير مجاز آب در منطقه مي تواند از يك خطر بزرگ در منطقه جلوگيري كرد چرا كه آينده خوبي را نمي توان براي منطقه به اين شرايط فعلي متصور بود.   
  
 دستاورد برداشت هاي بي رويه آب تعداد زيادي فرونشست ها و فروچاله هايي است كه به زلزله خاموش تعبير شده است
 رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت آب و فاضلاب كاشان با اشاره به ادامه برداشت بي رويه از منابع آب دشت كاشان، دستاورد برداشت هاي بي رويه آب را تعداد زيادي از فرو نشست ها و فروچاله هايي كه به زلزله خاموش تعبير شده است دانست.

لازم به ذكر است هفته اول تير ماه از يكم تا هفتم تيرماه هفته صرف جويي در مصرف آب نامگذاري شده است و در اين هفته برنامه هاي مختلفي از سوي شركت آب و فاضلاب كاشان اجرا مي شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi