صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

سه‌شنبه 3 آذر 1394 - 39 : 6

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 15549

5428 بازدید


  آيت الله نمازي در جلسه تفسير قرآن :
آنهايي‌كه به دشمن دل بسته اند پيوند خود را با ولايت قطع كرده اند/ شعار مرگ بر آمريكا توليد قرآن است

* اختصاصي پورتال خبري کاشان/احزاب و گروه ها در داخل كشور نبايد با يكديگر درگير شوند اما در برابر آمريكا مُريد باشند و ارادت به آمريكا داشته باشند


 
نماينده ولي فقيه در کاشان گفت: امت اسلامي به جاي همدلي و پيوستن به جبهه كفر به سمت جبهه خودي بروند نه اينكه احزاب و گروه ها در داخل كشور با يكديگر درگير شوند اما در برابر آمريكا مُريد باشند و ارادات به آمريكا داشته باشند.

به گزارش پورتال خبري كاشان، آيت‌الله عبدالنبي نمازي، نماينده ولي‌فقيه درکاشان دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در دويست و يكمين جلسه تفسير قرآن در مسجد حضرت قائم(عج) و در ادامه تفسير و ترجمه آيات 28 و 29 سوره آل عمران سوره مبارکه آل عمران، گفت: خداوند مي فرمايد،  مبادا اهل ايمان و جبهه حق به طرف جبهه باطل يعني آمريكا بروند و فكر كنند آمريكايي ها مشكلات ما را حل مي كنند.
 
وي با اشاره به اينكه يك سلسله آيات قرآني است كه اين آيات بحث استكبارشناسي را براي جامعه  توحيدي بيان مي كند گفت:  اين دو آيه نيز  از آياتي است كه مي فرمايد اهل ايمان كفار را به عنوان ولي امرخود  و آقاي بالاسر خود انتخاب نكنند و كاري را  كه آل سعود و آل نهيان و آل خليفه انجام دادند و آمريكا را ولي خود و آقا بالاسر خود انتخاب كردند از اين رو قرآن مي فرمايد اهل ايمان حق ندارند كفار را ولي خود قراردهند چرا كه ما چه چيزي را كم داريم كه كفار از آن بهره مند هستند.
 
آيت الله نمازي گفت: اهل ايمان نبايد خود را ضيف و ناتوان بدانند و براي گره گشايي، جبهه حق را رها كنند و به طرف جبهه باطل بروند و چشم اميد به آنها داشته باشند و فكركنند گره كارها به دست آنها است.
 
نماينده ولي فقيه دركاشان با اشاره به اين كه آنهايي كه به دشمن  اميد بسته اند و اميد شان به دشمن است و با خدا كاري ندارند پيوند خود را با ولايت الهي قطع كرده اند گفت: هر فرد و گروهي و حزبي چنين باوري داشته باشد كه اصلاح امت اسلامي به دست دشمنان اسلام است رابطه و پيوند و ارتباط خود را  با خدا قطع كرده است.   
 
آيت الله نمازي ياد آورشد:  در عين حال اين قانون و دستورالعملي را كه خداي سبحان در آيات متعدد قرآن به اشاره كرده است يك تبصره و يك استثنايي را هم برايش قرارداده و گفته است يك جاهايي كه احساس خطر و ضرر مي كنيد و در برابر قدرت دشمن آسيب پذير هستيد به ظاهر مي توانيد با دشمن كنار بياييد.
 
وي ادامه داد: خداوند اعلام خطر مي كند شما كه به سمت و سوي استكبارخيز برداشته و حركت مي كنيد خداوند به شما اعلام خطر مي كند كه سرنوشت شما در دست خدا است و همه امور و مقدرات در دست او است.
 
برخي به ظاهر شعار ضد استكباري مي دهند اما در باطن و نيت آنها چيز ديگري است
نماينده ولي فقيه در ترجمه آيه سوره آل عمران كه خطاب خداوند به پيامبر اكرم(ص) است گفت: اين آيات مانند اين است كه براي چنين ايام و زمان حاضر و شرايط امروز منطقه و داخل كشور نازل شده است كه برخي به ظاهر شعار ضد استكباري مي دهند اما در باطن و نيت آنها چيز ديگري است و معتقد هستند به دليل اين كه جو حاكم جو ضد استكباري است نمي توانيم با موج عظيم ملت ايران مقابله كنيم، بنابراين به ظاهر شعار ضد استكبار مي دهند اما تحليل و تفسير آنها از حوادث چيز ديگري است.
 
به گفته وي اين افراد براي اين كه ديگران را دچار اشتباه كنند، چراغ راهنما به چپ مي زند اما به راست مي پيچند.
 
آيت الله نمازي گفت:  خداوند به پيامبر اكرم مي فرمايد به آنهايي كه زبان شان با عمل و نيت شان تفاوت دارد بگو هيچ چيزي را نمي توانيد از خدا پنهان كنيد چرا كه  اگر حتي آنچه در فكر و ذهن خود داريد را هم پنهان كنيد و بيان نكنيد خداوند بر آن آگاه است.
 
 وي با اشاره به اين كه  علم الهي نيز مانند ذات الهي لا منتهي است و تصور نكنيد ماجراهاي سياسي و اطلاعات پشت پرده و صحنه را خدا نمي داند گفت:  نه تنها حوادث سياسي شما از نگاه خدا پنهان نيست بلكه هرآنچه را كه در آسمان و زمين مي گذرد و اتفاق مي افتاد تحت شعاع و نفوذ الهي است.
 
به لبخند دشمن اعتماد نكنيد و دستي كه به شما مي دهد دست آهنيني است كه آن را با دستكش پوشانده اند
نماينده ولي فقيه در كاشان در ادامه با اشاره به اين كه تفسير دو آيه28 و 29 سوره عمران با آيات قبلي اين سوره ارتباط دارد و در ادامه آيات قبل است گفت: خداوند در اين آيات، وضعيت فكري، روحي، اخلاقي و عملي، جبهه كفر را بيان كرده است و وضعيت منافقين رانيز بيان كرده است و در آيه 10 اين سوره نيز مي فرمايد، كفار فكر مي كنند ثروتي كه در اختيار دارند مشكل آنها را حل مي كند در حاليكه آنها هيزم جهنم هستند و يا در آيه 23 همين سوره فرمايد، آيا نمي بينيد اهل تورات و انجيل را كه وقتي فراخواني مي شوند براي نبوت پيامبراكرم، آنها از مذاكره شانه خالي مي‌كنند و روي خود را نسبت به حقيقت بر مي گردانند.
 
وي افزود: خداوند با توجه به گمراهي كفار و مشركان از مسير هدايت و عناد آنها با جبهه حق و دشمني كه آنها با اسلام و پيامبر و مسلمانان دارند، هشدار داده است تا تسليم آنها نشويد و از آنها تبعيت نكنيد كه آنها قابل صادق و قابل هدايت نيستند و به تعبير رهبر معظم انقلاب به لبخند آنها اعتماد نكنيد و دستي كه به شما مي دهد دست آهنيني است كه آن را با دستكش پوشانيده اند.
 
احزاب و گروه ها در داخل كشور نبايد با يكديگر درگير شوند اما در برابر آمريكا مُريد باشند و ارادت به آمريكا داشته باشند
نماينده ولي فقيه دركاشان همچنين با اشاره به اين كه خداوند در اين آيه هشدار مي دهد به فكر دوستي، هم پيماني، هماهنگي و همكاري و نهايتا تبعيت از جبهه كفر نباشيد گفت: امت اسلامي به جاي همدلي و پيوستن به جبهه كفر به سمت جبهه خودي بروند نه اينكه احزاب و گروه ها در داخل كشور با يكديگر درگير شوند اما در برابر آمريكا مُريد باشند و ارادت به آمريكا داشته باشند.
 
آيت الله نمازي گفت: خداوند در ادامه اين آيه مي فرمايد، هرگروهي از شما مسلمانان به سمت دشمن برود پيوند ولايت اش با خدا قطع شده است گفت: مگر در موارد استثنايي آنهم با تشخيص و مصلحت گرايي رهبري، چون ديده بان جبهه حق رهبري است و او بر همه حوادث جهاني آگاهي و اشراف دارد و او نيز  بايد جمع بندي كند كه امروز مصلحت امت اسلامي و اقتضاي آن چيست و كجا بايد محكم بايستيم و كجا بايد مدارا كنيم.
 
وي با بيان اين كه اين دستور العمل يك تبصره و استثنا نيز دارد گفت: اگر جايي مومني در محاصره  جبهه كفر قرار گرفت، مانند آزادگان كه در اسارت كفار بعثي شكنجه شدند تا به امام اهانت كنند ، قرآن مي فرمايد اگر جايي گرفتار شديد و با گفتن يك جمله شما را رها مي كنند،  بگوييد و نگران نباشيد، چرا كه اصل همان ايمان ومعرفتي است كه در دل خود نسبت اسلام و انقلاب و امام، ائمه و پيامبر داريد،  اما اگر شما را با شكنجه مجبوركردند جمله اي  به نفع آنها گفتيد و شعاري عليه جبهه حق داديد اشكالي ندارد و در درگاه خدا مجازات نمي شويد.
 
رابطه و پيوند ولي با امت آنچنان پيچيده و پيوستگي دارد كه قابل جدا سازي نيست
نماينده ولي فقيه در كاشان در ادامه با اشاره به واژه هاي اين دو آيه گفت: واژه اولياء جمع ولي و زماندار و صاحب اختيار است از اين رو،  ولايت رابطه و پيوند ولي با امت آنچنان پيچيده و پيوستگي دارد كه قابل جدا سازي نيست و امت را نمي توان از ولايت جدا سازي كرد.
 
آيت الله نمازي گفت: آيه شريف مي فرمايد، معيت امت با امامت است و  اين همان به هم پيوستگي است و قابل تجزيه و جداسازي نيست، ضمن اينكه آيات زيادي در قرآن است كه در آن واژه ولايت به كار رفته است و خداوند متولي و صاحب امر و صاحب اختيار است.  
 
وي افزود: در آيه 257 سوره بقره و آيه 67 سوره آل عمران مي فرمايد، خداوند متولي اهل ايمان است و در آ يه 55 سوره مائده مي فرمايد،ولايت انحصار است و  ولايت بر هستي و بشريت از خدا است و در ادامه به ائمه تفويض مي شود.
 
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اين كه  در آيه 57 سوره مائده مي فرمايد، اهل ايمان آنان كه دين شما را به مسخره و بازيچه گرفتند گفت: امروز نيز بحث اسلام هراسي و ايران هراسي با هدف نشان دادن چهره خشني از اسلام در افكار عمومي جهان توسط دشمنان اسلام انجام مي شود از اين رو خداون در قرآن مي فرمايد، كساني كه ايمان آورديد، كساني كه دين شما را به مسخره و بازيچه گرفته اند اعم از يهود و نصاري كه داراي كتاب آسماني هستند با آنها ارتباط برقرار نكنيد.
 
به گفته وي، ولايت دو نوع ولايت حق و ولايت باطل است كه ولايت حق از خداست و كساني كه خداوند نيز شعبه اي از ولايت خودش را به پيامبر و ائمه معصومين تفويض كرده است، ضمن اينكه ولايت باطل نيز ولايت شيطان و پيروان شيطان است كه در آيه 27 سوره اعراف مي فرمايد، ما شيطان  را براي جبهه كفر ولي قرارداديم.
 
تقوا را داراي فقه اوسط است
آيت الله نمازي همچنين به معناي واژه تُقَاةً  اشاره كرد و گفت: تُقَاةً به معناي حافظت و مراقبت كردن است و اگر به مومنان مي گويد اهل تقوا،  براي اين است كه ملكه ايمان كه دارند آنها را از گناه باز مي دارد و حفاظت مي كند.
 
وي تقوا را داراي فقه اوسط دانست و گفت: تقوا سرمايه و نيرو و معرفتي است كه در انسان عامل پرهيز از حرام هاي الهي و محرك انجام واجبات است و در آيه 102 سوره آل عمران  نيز اين معنا آمده است كه خداوند مي فرمايد، اهل ايمان تقواي الهي داشته باشيد و ‹‹حق تقوا›› را كه تقواي تمام عيار است ادا كنيد.
 
به گفته وي تقواي تمام عيار داراي درجات و مراتبي از يك تا 100 درصد است و ‹‹حق تقوا›› نيز همان تقواي صد در صد است از اين رو  پرهيز كار باشيد و آنچه كه حق تقواي تمام عيار است انجام دهيد كه اين كار از عهده كسي برمي آيد كه هيچگاه هيچ گناه نكند، بنابراين اينجا است كه ما احساس عجز و ناتواني مي كنيم.
 
شعار مرگ بر آمريكا توليد قرآن است
نماينده ولي فقيه همچنين واژه َيُحَذِّرُكُمُ، يحذيررا به معناي ترسانيدن و برحذركردن و دوري كردن دانست و گفت: خداوند در سوره مناقين مي فرمايد، منافقين هر صدايي كه مي شنوند تصور مي‌كنند خطري آنها را تهديد مي‌كند در حاليكه دشمن اصلي خودشان هستند از اين رو برخي كه اشكال مي گيرند شعار مرگ بر آمريكا از كجا آمده است و سند و مدرك آن چيست، تصورمي كنند شعار مرگ برآمريكا توليد امام خميني(ره) است در حاليكه شعار مرگ برآمريكا توليد قرآن است كه مي فرمايد مرگ بر نفاق و مرگ بر كفر است. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi