كارشناس ارشد امور سياسي با اشاره به اين كه در
جنگ نرم امروز دشمن مشخص نيست توپها و بمبها در ذهن انسان آزمايش ميشود گفت: درجنگ
نرم دشمن رسالت دانشگاهها باز کردن اين گرههاي ذهني است.
به گزارش پورتال
خبري كاشان، روح اله صنعتکار کارشناس ارشد امور سياسي
شنبه شب در يادواره شهداي قمصركاشان يادآورشد: فاصله ارزشهاي اول انقلاب اسلامي
تا نسل سوم حبابي را ايجاد کرده که برگزاري يادوارههاي شهدا آنها را از بين ميبرد.
وي با ياد آوري اين موضوع كه دشمن عليه ما اقداماتي را انجام ميدهد
و ما نيز بايد فعاليتهاي خود را انجام دهيم تا آسيبها و تهديدات مشخص شود افزود:
دشمن هميشه اين گونه القاء مي كند افرادي كه به جبهه رفته و شهيد شدند از آسمان آمده و ديگر
تمام شدهاند و اين در حالي است كه در جنگ از همه اقشار جامعه حضور داشتند.
صنعكار گفت: شهدا در پاسخ به نداي «هل من ناصر»
سرور و سالار شهيدان با يزيديان زمان به نبرد
برخواسته و جان شيرين خود را با خالق خويش معامله کردند و به درگاه قرب الهي نائل
آمدند و در جوار حق آرميدند و در بهشت عدن مأوي گزيدند و تا ابد از خوان نعمت بيکران
ربوبي و رحمت واسعه الهي برخوردار شدند.
اين استاد دانشگاه در ادامه يادآورشد:
شهدا از عالم خاک به سوي افلاک پر کشيدند و جلوه هاي دنياي فاني را رها کرده و گوي
سبقت از ملائک ربودند و محو جمال حق گشته و وجه الله باقي را برگزيدند و با لبيک
به نداي ملکوتي مولاي خويش به سوي معشوق حقيقي شتافتند.
وي در ادامه با اشاره به اين كه 188 هزار و 15
در دفاع مقدس به فيض شهادت رسيدند گفت: از اين تعداد 171 هزار و 235 يعني 71 درصد از شهدا مجرد و مابقي متأهل بودند ضمن اين
كه 44 درصد از شهدا 16 تا 20 سال، 30 درصد 21 تا 25 سال، 8 درصد 26 تا 30 سال سن
داشتند و مابقي 30 سال به بالا بودند.
به گفته وي 171 هزار و 235 نفر از شهدا در جبهه
هاي جنگ به شهادت رسيدند و 16 هزار و 708 نفر از شهدا نيز بر اثر حملات هوائي و
توپ خانه اي دشمن به شهرها و مناطق مسکوني به شهادت رسيدند.
اين كارشناس ارشد امور سياسي در ادامه ياد آورشد: ميانگين
سن شهدا در زمان شهادت حدود 23 سال بوده است و شهداي 20 ساله نسبت به ساير سنين بيشترين
نسبت را داشته اند.
صنعتكار
همچنين با بيان اين كه براساس آمار دفاع از ولايت فقيه وحفظ حجاب واقامه
نماز، سه رکن اصلي وصيت شهداي دفاع مقدس است گفت: يک بسيجي عاشق كسي است كه سر از
پا نشناخته و لحظه لحظه زندگى خويش را وقف اسلام، قرآن، ولايت و انقلاب اسلامى مي
كند.
وي گفت: بسيجيان هميشه و در همه حال مطيع اوامر ولى فقيه زمان خود هستند و اگر بسيجي
مي جنگد به واسطه ولى فقيه زمان خود مطيع اوامر الهى است، يعنى مىجنگد چون جهاد دستور
خداوند است و صلح مىکند چون اراده خدا بر آن قرار دارد.
اين كارشناس ارشد امور سياسي افزود: از آنجا که بسيج
در اصل خود تبلور آيه شريفه ‹‹ اطيعواالله و اطيعواالرسول و اولى الامر منکم››
است، بدون ترديد اطاعت و فرمانبردارى آگاهانه در تفکر بسيجى جايگاه منحصر به فردى
را به خود اختصاص مىدهد، زيرا در تفکر بسيجى عنايت نهايى براى انسان، کسب رضايت
معبود است و چنين غايتى جز با فرمانبردارى مطلق از اوامر الهى که همانا عمل به
تکليف معين شده از سوى امام و ولى فقيه در زمان غيبت است، حاصل نمىشود.