صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

یک‌شنبه 9 شهریور 1393 - 51 : 12

نویسنده : حرمت السادات متولي

کد خبر : 12050

2442 بازدید


  همزمان با سومین شب برگزاری جشنواره آه و آهو:
همایش اخلاق و خانواده رضوی در کاشان

همایش اخلاق و خانواده رضوی همزمان با سومین شب برگزاری جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان برگزار شد.


 
مصطفی پرو رش مشاور و  روان شناس خانواده به گزارش پورتال خبری کاشان، مصطفی پرورش، مدرس دانشگاه فرهنگیان اصفهان شنبه شب(8 شهریور) در این همایش همزمان با سومین شب برگزاری جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان گفت: انسانی که مقام خلیفه اللهی دارد می تواند با رفتار علوی و رعایت فضایل اخلاقی این جایگاه را محقق کند.

وی افزود:سلام کردن یکی از فضایل اخلاقی است که رعایت آن به ویژه توسط اعضای خانواده به یکدیگر به معنای خردورزی در رفتار زندگی و رفتار عاقلانه داشتن است.

این مشاو ر و روان شناس، با اشاره به ذکر بسم الله الرحمن الرحیم در خانه و خانواده افزود: هر زن و مردی در خانواده موقع عصابنیت می تواند با نام خدا و به خاطر خدا عفو و گذشت کند و با رضایت و صلح و سازی زندگیش را شیرین کند.

*تبعیت از سیره علوی زندگی را بهار می کند
پرورش با تاکید بر اینکه تبعیت از سیره علوی زندگی را بهار می کند افزود: هر خانواده می تواند با رعایت دستورات قرآن، تعالیم اسلامی و کلام گوهر بار ائمه(ع) که برایش طراحی شده است تمام عمرش را در بهار و اعتدال زندگی کند.

وی، خانواده بهاری در رفتار را خانواده معتدل و موفق دانست و افزود: خانواده ها می توانند پاییز، تابستان و زمستان سرد و فسرده رفتاری زندگیشان را کوتاه کنند و با اخلاق نیکو بهار سبز و شاداب و زیبای آن را مستمر و پایدار کنند.

به گفته وی، دهه کرامت ایامی است که می توان با تبعیت از سیره رضوی تمام عمر را تبدیل به بهار کرد و از زندگی متکی به شاخصه های این سیره  انسان ساز و  هدایت گر لذت برد.

این مدرس تربیت معلم اظهارداشت: خانواده می توانند تابستان گرم و داغ عصبانی، خشم و نفرت، پاییز تلخ و سرد بی مهری و زمستان فسرده و یخبندان بی عاطفگی را با بهار سبز و  شاداب و معتدل اخلاق علوی و فرهنگ نبوی در زندگی کوتاه کنند و نگذارند دو روز مدت عمرشان با تلخی و ناراحتی و دوری و فاصله سپری شود.

*مدیریت هیجانات با ابزار محبت زندگی زناشویی را بهاری می کند
پرورش با اشاره به 6 هیجان، احساس یا عواطفی که خداوند در وجود انسان به ودیعه گذاشته است و  سرمنشا 6 رفتار بیرونی می شود افزود: ترس، خشم، غم و اندوه، تعجب،  نفرت و  شادی این 6 ویژگی عاطفی و هیجانی است که در صورت عدم کنترل و مدیریت پنج مورد اول آن و جلوگیری از افزایش میزان آن به ترتیب تبدیل به اضطراب، پرخاشگری، افسردگی، وسواس و اعتیاد می شود.

وی، شادی به عنوان ششمین هیجان وجودی انسان را یک نوع تفکر مثبت با دنیا هنرمندی عنوان کرد و گفت: انسان مثبت، خوش فکر و خوش بین می تواند زندگیش را بهار کند.

به گفته وی، کسیکه نتواند میزان این هیجانات خود را در زندگی مهار و مدیریت کند زشت و دچار مشکل می شود.
*هیجانات را با پل عاطفه می توان کنترل نمود
این روان شناس با اشاره به اینکه گاهی مواقع افراد بلد نیستند چگونه شاد باشند افزود: شادی امری درونی است که نگاه به زندگی را تغییر می دهد.
پرورش تصریح کرد: مدیریت هیجانات روحی زندگی را بهار می کند که با پل عاطفه می توان آنرا کنترل نمود.

وی با تاکید بر اینکه نقشها در زندگی عوض می شود و هر زن و شوهری یا عروس و دامادی خود نیز در مو قعیتهای مقابل قرار می گیرند گفت: افراد در نمایشنامه زندگی هر دو نقش بازیگر و تماشاچی را می گیرند تماشاچی بودن هنر نیست هنر در ایفای نقش صحیح در زندگی است.

به گفته وی، از آنجا که نهاد خانواده رکن اصلی اجتماع است اصلاح خانواده اصلاح جامعه را سبب می شود.

*شاکله و شخصیت مرد باید صادق، کاظم و رضا و شخصیت زن احترام، مهری و عاطفه باشد
وی در ادامه رعایت 6 خصوصیت توسط زن و مرد در زندگی بهاری به عنوان ابزار مدیریت  و کنترل هیجان در زندگی را یادآورشد و گفت: زن و شوهر  با رعایت این 6 خصوصیت می توانند علاوه بر مدیریت هیجانات آنرا از کودکی به فرزندان خود نیز آموزش دهند و در وجود آنها نهادینه کنند.

به گفته وی، سه مورد از این 6 خصوصیت که با اسامی احترام، مِهری و عاطفه نامگذاری شده برای زن و سه مورد دیگر با عناوین صادق، کاظم و رضا برای مرد است.

این مشاور خانواده اظهارداشت: زن با رعایت این سه ویژگی می تواند از شوهر و خانواده شوهرش احترام بگیرد، با شوهرش در کمال مهر و محبت رفتار کند و با عطوفت و دلگرمی و دلبستگی شوهرش را حمایت و پشتیبانی کند.

*رعایت سیره رضوی زندگی را طلایی، زیبا و  پربرکت می کند
پرورش افزود: مرد نیز با صادق بودن شخصیتش می تواند با همسرش صداقت داشته و شفاف باشد، با کاظم بودن خشم خود را فروببرد و با رضا بودن در رفتار مانند گنبد طلایی امام رضا(ع) بدرخشد و پر نور و جذاب باشد.

به گفته وی، وقتی شخصیت مرد در اخلاق و رفتار و گفتار و کردار همچون گنبد امام رضا(ع) طلایی، زیبا، پر عطر، پرنور و  پر دانه بدرخشد زن همچون کبوتری بر گرد آن می چرخد و از کنارش دور نمی شود.

وی با انتقاد از اینکه  رشته تحصیلی و شغل دو انتخاب مهم و اصلی در زندگی افراد اجتماع شده است گفت: انتخاب همسر به عنوان مهمترین انتخاب در کشور ما عقب رفته است.

به گفته وی، هر چقدر یک شخص تحصیلات عالیه و شغل خوب داشته باشد اما نتواند هیجاناتش را با استفاده از ابزار محبت آمیز کنترل و مدیریت کند این شغل و تحصیلات ارزشی ندارد.

*بهترین سن ازدواج برای دختران و پسران/طبیعت بهترین کتاب تربیت است
پرورش، بهترین سن ازدواج برای دختران را 18 تا 24 سال ذکرکرد و گفت: این سن برای پسران از 24 تا 28 سالگی است.

وی، طبیعت را بهترین کتاب تربیت در زندگی برشمرد و گفت: افراد مانند میوه های درختان هستند که نباید زودتر از موعد زمانیکه نارس و کال هستند چیده شوند و نه آنقدر چیدن میوه را به تاخیر اندازند که فاسد شود و از درخت بر زمین افتند.

به گفته وی، این قیاس در مورد ازدواج دختران و پسران نیز همانگونه است ازدواج در سنین بسیار پایین و بالا صحیح نیست و برای آنها در زندگی مشکل ساز می شود.

پرورش افزود: عقب انداختن ازدواج به بهانه تحصیل، پیداکردن کار ، شغل و دیگر موارد پسندیده نیست و خود عامل بروز مشکلات دیگر می شود.

*10 ملاک برای ازدواج/ملاک ها را اولویت بندی کنید
وی ، 10 خصوصیت اخلاق، ایمان، ظاهر، شغل همسر و خانواده اش، وضعیت مالی، سن، تحصیلات، فرهنگ و ارتباط اجتماعی را معیارهای ازدواج خاطرنشان کرد و گفت: دختران و پسران از بین ملاک ها با اولویت بندی اخلاق و ایمان خود را گرفتار ملاک های ظاهری و فرعی نکنند.

به گفته وی، همانطور که قرآن کریم فرموده است زن و شوهر به منزله لباس برای یکدیگر هستند که با انتخاب متناسب و صحیح این لباس می توان زندگی موفقی را تجربه کرد.

پرورش با تاکید بر اینکه زن و شوهر نباید عیب های یکدیگر را به اطرافیان و خانواده هایشان گزارش دهند گفت:رفتارهای زشت زن و شوهر در زندگی مانند لباس چرک است همانطو ر که لباس چرک را به کسی نشان نمی دهید و دور از دید میهمان و اطرافیان قرار می دهید عیوب زندگی خود را هم بازگو نکنید.

به گفته وی، بازگویی گزارش های منفی شخصیتی زندگی توسط زن و شوهر  برای خانواده هایشان تاثیر بسیار بدی در اطرافیان دارد و دید آنها را نسبت به عروس و داماد و حتی فرزندانشان تغییر می دهد.  

وی خاطرنشان کرد. لباس چرک زندگی خود یعنی رفتارهای زشت و مشکلات را به دیگران نشان ندهید.

*پدر و مادر بهترین مشاور برای فرزندان هستند
پرورش در پایان در خصو ص ارتباط پدر و مادر با فرزندان نیز گفتن پنج جمله تاثیرگذار و سازنده قبل از خواب به فرزندان را تاکید کرد و افزود: ستون شخصیت پسر پدر و ستون شخصیت دختر مادر است برای همین پدر و مادر با گفتن این جملات در شبهای هفته به فرزندانشان می توانند در ذهن ناخودآگاه آنها تاثیربگذارند و فرزندانشان را با خود دوست کنند تا هیچ چیزی را از آنها پنهان نکنند.

وی تصریح کرد: تو فرزند خوب من هستی، من تو را دوست دارم، من حاضرم هر مساله و مشکلی داری بشنوم، من هر کاری از دستم بربیاید برایت انجام می دهم و من راز دار تو هستم پنج جمله کلیدی است که هر شب پدر و مادر با فرزندان دخترش و  پسرشان بگویند تا علاوه بر ایجاد روحیه اعتماد به نفس در آنها پل عاطفی بین آنها ایجاد شود.

به گفته وی، در این پنج جمله ویژگی شنیدن حرفها و رازداری دو خصوصیت مشاور است که به همین علت پدر و  مادر می توانند بهترین مشاور برای فرزندانشان باشند.

گفتنی است: همایش اخلاق و خانواده رضوی با برنامه های قرائت قرآن توسط قاری ممتاز استاد عربی، مداحی و پخش کلیپ امام رضا(ع) در سومین شب جشنواره آه و آهو برگزار شد که این همایش به مدت دوشب با سخنرانی دکتر پرورش و محوریت خانواده بهاری با سیره رضوی در چهارمین شب جشنواره نیز برگزار می شود.

جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو به همت مؤسسه خادمین امام رضا(ع) در کاشان با 50 نوع برنامه متنوع فرهنگی مذهبی،توزیع نمک تبرک حضرت،توزیع ماهنامه هشت به صورت روزنگار، برپایی نمایشگاه عکس رضوی و استقرار غرفه های کودک رضوی، رفع شبهات دینی و خوشنویسی احادیث امام رضا(ع) توسط داوود فتّال پور، به مدت 11 شب  از 6 تا 16 شهریور در این شهرستان در حال برگزاری است.

عکس از مهران خالقی

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi