فراخوان مناقصه اجرای مسیر ارتباطی شهرستان آران و
بیدگل به سه راهی چرم شهر در محور قم – گرمسار منتشر شد .
عباسعلی منصوری نماینده کاشان و آران و بیدگل که روز سه شنبه 19 فروردین
در مصاحبه با پورتال خبری کاشان ، طرح جاده آران و بیدگل به گرمسار را مستلزم بررسی دوباره
کارشناسان وزارت راه و شهرسازی دولت کنونی دانسته بود ، روز پنج شنبه 28 فروردین در پایگاه اطلاع رسانی خود ، فراخوان برگزاری مناقصه اجرای این طرح را
منتشر کرد !!!
اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان قرار است 10 اردیبهشت در اصفهان ،
اجرای مسیر ارتباطی شهرستان آران و بیدگل به سه راهی چرم شهر در محور قم – گرمسار را
به مناقصه بگذارد .
در این فراخوان اعتبار اولیه این
طرح حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برآورد شده است .
دولت دهم در آخرین روزهای فعالیت خود و در خرداد پارسال برای اجرای این طرح
مجاب شد و آن را تصویب کرد .
در صفحه 179 پیوست بودجه سال 1393 کل کشور مربوط به اعتبار طرح های تملک دارایی سرمایه ای ملی در
سال 1393 در شماره طبقه بندی شماره 40702237 که در سالهای قبل مربوط به طرح احداث کمربندی
آران و بیدگل بود ، این طرح ( اتصال به جاده قم – گرمسار ) نیز افزوده شد .
حتی کنارگذرشرقی کاشان نیز که در
بودجه سال 1390 دارای اعتبار مستقل به شماره 40702746 بود ، به
همین ردیف بودجه افزوده شد و اکنون این 3 طرح در بودجه سال 1393 با عنوان « احداث
کمربندی آران و بیدگل و کاشان و اتصال آن به جاده قم گرمسار» شناخته می شود .
بر اساس آن ، احداث کمربندی آران و بیدگل و کاشان و اتصال به جاده قم –
گرمسار مشتمل است بر 43 کیلومتر بزرگراه (
کمربندی های آران و بیدگل کاشان ) و 125 کیلومتر راه اصلی ( جاده اتصال به محور قم –
گرمسار ) که باید تا سال 1394 پایان یابد
.
در بودجه سال 1390 ، 3 میلیارد تومان
برای طرح کنارگذرشرقی کاشان اختصاص یافته بود .
طرح کنارگذر شرقی کاشان در آن سال مجوز کمیسیون ماده 32 را نیز برای دریافت بودجه اخذ کرده بود .
|