صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

چهار‌شنبه 31 خرداد 1396 - 54 : 13

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 19331

6157 بازدید


  معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کاشان مطرح كرد:
پایش تصویری مهمترین پروژه اجرایی شهرداری کاشان است/ طرح جامع حمل و نقل و ترافيک در دست تهیه است

طراحي و جانمايي انواع دوربين هاي نظارت تصويري، پلاک خوان، ثبت تخلف و شبکه فيبر نوري مورد نياز و نيز طراحي مرکز مانيتورينگ و کنترل ترافيک انجام و به اتمام رسيده و در آينده نزديک و با انتخاب مجريان بخش هاي مختلف پروژه در فاز اول شاهد آغاز عمليات اجرايي طرح بسيار مهم و زير بنايي نظارت تصويري خواهيم بود.


 
امروز حمل و نقل ترافیک مهمترین و ملموس ترین و حادترین مسئله شهری کاشان بشمار مي رود که این مشکل با تاخیر در زمان سفرهای درون شهری، تصادفات، آلودگی صوتی، هوا و زیست محیطی خود نمایی می کند. حمل و نقل به صورت بسیار پیچیده ای با جمعیت و فعالیت های اقتصادی و اجتماعی و از سویی در توزیع مکانی جمعیت پیوند خورده است.

شاید محسوس ترین بعد ترافیک اتلاف وقت و سرمایه باشد که این امر در ساعات عصر و شب درخیابان های مرکزی کاشان کاملا مشاهده می شود. طرح پارک سی پی، احداث پارکینگ طبقاتی ،پارکینگ های سطح شهر، یک طرفه کردن خیابان های مرکزی تا حدودی توانسته رضایت شهروندان را جلب کند ولی ترافیک محدوده بازار همچنان لاینحل مانده است برای اینکه از روند فعالیتهای و اقدامات انجام شده در حوزه کاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کاشان مطلع شویم گفت و گویی با محمد مسعود چایچی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کاشان ترتیب داده ایم که در ادامه می خوانید:
 
*با توجه به ترافیک محدوده مرکزی کاشان چه اقداماتی در این زمینه اندیشیده شده است؟
-ترافیک یک پدیده مقطعی نیست بلکه این امربا رشد جمعیت و پدیده شهر نشینی و گسترش شهر بوجود می آید و بر اساس آمار بیش از 200هزار دستگاه موتور سیکلت و همین تعداد خودرو در شهر کاشان پلاک گذاری شده است.
بخش زیادی از ترافیک موجود مربوط به فرهنگ شهرنشینی و ترافیکی است و باید این مهم در جامعه نهادینه شود و شهروندان به جای استفاده از خودروی شخصی از خودروی عمومی استفاده کنند، در حال حاضر بیش از 70درصد خودروهای موجود در خیابانهای کاشان تک سرنشین و یا دو سرنشین است که اگرشهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند علاوه بر کاهش ترافیک نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.
 
*احداث ایستگاه های دوچرخه چه تاثیری در کاهش ترافیک داشته است؟
-پروژه احداث ايستگاه هاي دوچرخه و پيش بيني مسيرهاي ويژه تردد دوچرخه سواران با هدف ترويج فرهنگ دوچرخه سواري و کاهش استفاده از وسايل نقليه و به تبع آن کاهش آلودگي هوا و محيط زيست در دستور کار قرار گرفت و با توجه به جانمايي هاي صورت گرفته در برخي نقاط هسته مرکزي شهر ايستگاه هاي دوچرخه اجرا مي شود .
اين طرح تاثير بسزايي در کاهش بار ترافيکي و همچنين تسهيل تردد شهروندان در محدوده مذکور دارد و شهروندان مي توانند در هريک از ايستگاه دوچرخه را دريافت و پس از انجام کارخود دوچرخه را در محل ديگر تحويل دهند.
فازاول ایستگاه دوچرخه بهمن ماه گذشته در خیابان باب الحوائج راه اندازی شد و تا هفته های آتی در  محدوده میدان 15خرداد، شهید رجایی، خیابان بهشتی، کمال الملک، ملامحسن، بلوار امام رضا(ع) روبه روی کاشان مال ایستگاه های دوچرخه نصب خواهد شد. قرارداد اجراي اين پروژه در قالب مشارکت در سرمايه گذاري با شرکت آتي شهر هوشمند ايرانيان منعقد شده است.همچنین  مسیرهای دوچرخه سواری در بلوار نماز، بلوار حرم راوند، بلوار دارالسلام و بلوار امام رضا(ع) پیش بینی شده است.
 
* نصب تابلوهای راهنمای مسیرچه تاثیری در هدایت جریانهای ترافیکی و راهنمایی شهروندان و گردشگران داشته است؟
 -تابلوهای راهنمای مسیر از اهمیت بالایی در هدایت جریانهای ترافیکی و راهنمایی شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی جهت تردد و عزیمت به نقاط مختلف شهرداشته است و در این راستا در سال گذشته بیش از 500 متر مربع تابلوی راهنمای مسیر جدید با هزینه بالغ بر 3 میلیارد ریال در سطح معابر شهر کاشان نصب شد.
 
*نصب چراغ های راهنمای هوشمند با چه هدفی و در چه مکان هایی و با چه اعتباری در سطح شهر انجام می شود؟
-ایده و طرح اولیه این چراغها و پایه چراغهای توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک و با مطالعه مدلهای مشابه خارجی به تیمی از جوانان خلاق و مبتکر کاشانی در یکی از شرکتهای دانش بنیان و دانشگاهی  سپرده شد.
این گروه مهندسی طی چند ماه تلاش مراحل طراحی، تحلیل و محاسبه و ساخت انجام دادند و اولین نوع پایه چراغهای جدید در تقاطع سلمان نصب شد.
این پایه چراغهای راهنمایی و رانندگی بسیار شکیل و زیبا است و به عنوان یکی از المانهای شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک بسیار چشم نواز بوده و  دارای رنگ الکترواستاتیک و مقاوم در مقابل گرما و سرما و نور است و همچنین طراحی این پایه چراغها  منطبق با سیستم کنترل هوشمند و با قابلیت نصب دوربین های کنترل ترافیک است.این نوع پایه چراغها که  FANTASTIC نام دارد درتقاطع های امام حسین(ع)، غزنوی، آیت الله کاشانی، شاهد، زیارتی، معلم، مدرس و باب الحوائج با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال نصب خواهد شد.
 
*چه تدابیری برای حمل و نقل و مناسب سازی معابر و پیاده روها جهت استفاده جانبازان و معلولان اندیشیده اید؟
-با توجه به ضرورت ایجاد تسهیلات و زیرساخت های شهری جهت افراد معلول، کم توان و نابینا با توجه به درخواستها و پیگیری های اداره بهزیستی و جامعه افراد نابینا ،مناسب سازی یک دستگاه اتوبوس درون شهری با اعتبار بالغ بر یک میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت وسازمان اتوبوسرانی به عنوان مجری، این طرح را اجرا کرد و هم اکنون این اتوبوس جهت استفاده جانبازان و معلولان عزیز کاشاني آماده بهره برداری است.
-برای ایجاد شرایط مساعد ومطلوب برای تردد افراد معلول و نابینا مسیرهای مشخص عبورو مرور، نصب تابلو و علائم ، مناسب سازی سطح ارتفاعی پیاده روها و اتصال به معابر در دستور کار قرار گرفت.
در قالب پروژه مذکوراجرای عملیات مناسب سازی که ترکیبی از ساماندهی کامل تابلوهای انتظامی و خطوط و علائم ترافیکی معابر و ایستگاه های حمل و نقل عمومی و اجرای طرح های اصلاح هندسی عملیاتی شده و صورت می پذیرد و در حال حاضر توسط  سازمان عمران و بهسازی شهرداری کاشان بهسازی پیاده روهای خیابان ملامحسن و آیت الله کاشانی برای معلولان در حال انجام است که تاثیر بسزایی در ارتقاء چهره و منظر شهری از بعد ترافیکی و مبلمان شهری داشته است و پیش بینی می شود برای اجرای کامل پروژه 9میلیارد ريال اعتبارهزینه شود.
 
* طرح کنترل مکانیزه پارک حاشیه ای C-PAY آيا در شهر موفق بوده است؟
- باتوجه به ماده قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، شهرداری ها می توانند در معابر پرترافیک شهری  تجهیزات و اقدامات  لازم را برای مدیریت پارک حاشیه ای  فراهم کنند.
طرح کنترل مکانیزه پارک حاشیه ای به منظورعادلانه سازی فضای پارک برای شهروندان از یکم اردیبهشت ماه سال گذشته بصورت آزمایشی در دو خیابان شهید بهشتی و باباافضل اجرا شد.
اجراي فاز اول اين طرح در خیابان های شهید بهشتی و باباافضل نتایج مثبتي مثل حذف پارک های دوبل، کاهش تصادفات و روان شدن ترافیک را به همراه داشته است.
85 درصد از پارک های انجام شده در این دو خیابان زیر 30 دقیقه و رایگان انجام می شود و پذیرش فرهنگ حذف پارک های غیرضروری در هسته مرکزی شهر بزرگترین دستاورد این طرح محسوب می شود  و همچنین با آغاز دهه فجر فاز دوم اين طرح در خیابان های استاد رضا عباسی، میرعماد و باب الحوائج عملیاتی شد.
 
* آیا تابلوهای راهنما در هدایت جریانهای ترافیکی نقشی داشته است؟ و برای پروژه طراحی و نصب تابلوهای راهنمای چه اعتباری هزینه شده است؟
-تابلوهای راهنمایی از اهمیت ویژه ای برای تردد و عزیمت شهروندان و مسافران داخلی و خارجی به نقاط مختلف شهر کاشان برخوردار هستند و بیش از10 سال است که تابلوهای فعلی سطح شهر تعویض نشده و بیشترآنها فرسوده شده است.
همچنین طی این سال ها معابر و مراکز مختلف شهری جدیدی ایجاد شد بنابراین موضوع مطالعه و طراحی جامع و کامل تابلوهای راهنمای مسیر شهر کاشان مطابق آخرین استاندارد تدوین و توسط شرکت مشاورانجام گرفت و در حال حاضر طراحی جامع و کامل تابلوهای راهنمای میسر آماده شده و عملیات نصب تابلوها در حال انجام است و برای پروژه طراحی ،جانمایی و نصب تابلوهای راهنمای مسیر کاشان اعتباری بالغ بر11 میلیارد ریال‎ پیش بینی شده است.
 
 *طرح جامع حمل و نقل و ترافيک شهرداري کاشان با چه هدفی تهيه شده است؟
 -طرح جامع حمل و نقل و ترافيک با هدف دستيابي به راهبردها و راهکارهاي کامل در زمينه مباحث حمل و نقل و نيز طرح هاي ترافيکي در افق حداقل 5ساله تهيه مي شود در اين زمينه و توسط مشاور طرح مواردي از قبيل شناخت سياست هاي کلان حمل و نقل ، برداشت آمار و اطلاعات عرضه و تقاضا، ساخت و پرداخت مدل هاي پيش بيني، تحليل وضعيت حمل و نقل در کاشان در سال پايه و افق هاي مطالعات ارائه راهکارهاي بهبود و اصلاح حمل و نقل در شهر کاشان و جمع بندي و تنظيم سند راهبردي و اخذ مصوبات از مراجع ذيربط تدوين و پيگيري و ارائه خواهد شد وجهت اجرای  اين طرح با هزينه ای بالغ بر  4ميليارد ريال  قرارداد منعقد شده است.
 
*پروژه پايش تصويري شهر کاشان در چه مرحله ای قرار دارد؟
-مطابق پيگيري ها و برنامه ريزي هايي که از سال گذشته در خصوص مطالعات و طراحي و اجراي پروژه سيستم نظارت تصويري و مرکز کنترل ترافيک شهر کاشان صورت گرفت دانشگاه علوم و تحقيقات کشور به عنوان مشاور پروژه مذکور انتخاب و در سال گذشته مطالعات و طراحي هاي طرح شامل: طراحي و جانمايي انواع دوربين هاي نظارت تصويري، پلاک خوان، ثبت تخلف و شبکه فيبر نوري مورد نياز و نيز طراحي مرکز مانيتورينگ و کنترل ترافيک انجام و به اتمام رسيده و در آينده نزديک و با انتخاب مجريان بخش هاي مختلف پروژه در فاز اول شاهد آغاز عمليات اجرايي طرح بسيار مهم و زير بنايي نظارت تصويري خواهيم بود که کاربردهاي مختلفي در حوزه مديريت شهري از قبيل مديريت و کنترل ترافيک شهري، راهبري و نظارت بر سامانه حمل و نقل عمومي، کنترل ناوگان خودروهاي امدادي و آتش نشاني و مباحث مربوط به حوزه ITS داشته و در سايرمقولات حساس نيز موارد امنيتي و انتظامي مورد بهره برداري ارگان ها و متوليان حوزه امنيت و نظم عمومي قرار مي گيرد.
مصوبات دستگاه هاي مختلف از سوي کميسيون پايش تصويري استان و شهرستان در نحوه و کيفيت پروژه تعيين کننده است و با عنايت به ابعاد گسترده دامنه بهره برداري از مزاياي سيستم جامع مذکور توسط ارگان هاي ذيربط ضروری است اعتبارات دولتي به منظور تکميل پروژه اختصاص یابد و بنابر پیش بینی های انجام شده اعتبار لازم براي اجراي پروژه عظيم نظارت تصويري بالغ بر 300 ميليارد ريال خواهد بود که در سه فاز اجرايي عملياتي مي شود.
 
*چند استراحتگاه ایستگاه اتوبوس در سطح شهر ایجاد شده است؟
-یکی از عوامل موثر در افزایش میزان استقبال شهروندان از خدمات حمل و نقل عمومی ایجاد امکانات و تجهیزات مناسب در محل های توقف ایستگاه های اتوبوس های درون شهری است و بر همین اساس 25استراحتگاه ایستگاه های اتوبوس با طراحی های کامپوزیت و 16 ایستگاه فلزی و شیشه ای با صندلی های چوبی درمنطقه مسکن مهر و فاز دو ناجی آباد با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد ريال نصب شد.
 
 *میدان منتظران ظهور با چه هدفی احداث می شود و چه تاثیری در کاهش ترافیک دارد؟
-در راستای تکمیل رینگ ترافیکی شهر مسیر اتصال بلوار امام رضا(ع) - تقاطع رودخانه حیدر- فاز یک ناجی آباد میدان منتظران ظهور احداث می شود که این میدان نقش مهمی در رشد و توسعه منطقه داشته و تاثیر بسزایی در زمینه ارتباطات ترافیکی جنوب -شمال شهر کاشان ایفا می نماید.  پیش بینی می شود  میدان منتظران ظهور و مسیرهای ارتباطی آن در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.
 
*احداث پارک آموزش ترافیک در چه مرحله ای قرار دارد و چه زمانی به بهره برداری می رسد؟
-پارک آموزش ترافیک با هدف آموزش حضوري مستقيم و با درآميختن آموزش نظري و عملي، در چهار محور «عابرپياده»، «دوچرخه»، «خودرو» و «علائم» در پارک لاله احداث شده است. كودك در شرايط واقعي آموزش، مدام در معرض تهديد است. پارك ترافيک در اصل تجسم واقعيت است که در كنار آموزش، بر بعد تفريح و سرگرمي نيز تمركز كرده است. اين پارك به‌صورت رايگان با هدف آموزش رفتار ترافيکی در اختيار مدارس مقطع ابتدايي قرار می گیرد و تلاش می شود تا قبل از شروع سال تحصیلی مورد بهره‌برداري قرارگیرد.
 
*آیا مرکز معاینه فنی خودرو به بخش خصوصی واگذار می شود؟
- جهت افزایش راندمان و بهره وری مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و کاهش تصدیگری و هزینه های جاری و با اخذ مصوبات مربوطه از شورای اسلامی شهر، مرکز معاینه فنی خودرو طی قرارداد چهار ساله وبر اساس مزایده به بخش خصوصی واگذار شد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi