صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

شنبه 2 بهمن 1395 - 9 : 17

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 18518

5941 بازدید


  مخالفان و موافقان طرح دو فوريتي شوراي شهر كاشان چه گفتند

گزارش اختصاصي پورتال خبري كاشان از طرح دو فوريتي شوراي شهر كاشان


 
امروز در دويست و شصت و نهمين جلسه رسمي شوراي اسلامي شهر کاشان طرح الزام شهرداري به رعايت موارد قانوني براي اجراي پروژه هاي جديد بعد از 2 ساعت گفت‌وگوي موافقان و مخالفان طرح و دفاع شهردار از فعاليتهاي عمراني انجام شده در شهر نهايتا با 7 راي موافق آقايان ثابت، كردميل، الماسي، پورعسگري، شمس، رسولزاده و حيدريان  به تصويب رسيد و به كميته انطباق رفت تا در اين كميته اگر طرح خلاف قانون باشد اعلام شود و اگر خلاف قانون تشخيص داده نشود، لازم اجرا خواهد شد.


دكتر ثابت: به دنبال پاسخگويي به فضاسازي ها و دروغ پردازي ها و تهمت زدن ها نيستم
 
 
در جلسه علني امروز ابتدا دكتر ثابت طراح و موافق دو فوريتي، گفت: موضوع طرح دو فوريتي براساس گزارشهاي بودجه شهرداري انجام شد و اين موضوع نيز چيزي نيست كه تازه اختراع شده باشد و براي اولين بار بخواهد انجام شود.
 
وي افزود: دوستان كه طي سالهاي گذشته با مديريت شهري در ارتباط بودند به ياد دارند در گذشته  بخشنامه هاي مكرر و محرمانه براي شهرداران وقت مي آمد كه شهرداري تمام همت خودش را معطوف به وظيفه نظافت و جمع آوري زباله شهري و پرداخت حقوق كند و اگر اضافه داشت و توانایي داشت به كارهاي عمراني بپردازد كه مستندات آن موجود است و اين موضوعي نيست كه ما اختراع كرده باشيم.
 
ثابت گفت: هفته قبل و يا هفته ماقبل آن گزارشي را براي عملكرد مالي 9 ماهه شهرداري آن هم نه به صورت خطي،  بلكه براساس آنچه خود مديريت درآمد شهرداري تنظيم كرده بود عمده درآمد هاي شهرداري را براي بهمن و اسفند تعيين كرده بود كه مشخص مي كرد چه ميزان ما عقب هستيم كه آثار آن در شهر مشهود و  هركس با توده مردم در ارتباط است مي داند چيست.
 
به گفته وي، تعداد قابل توجه پروژه هايي كه شهرداري در دست اقدام دارد همه از آن اطلاع دارند كه چه حجم عظيمي از پروژه ها را شهردار محترم در دست اقدام دارد و همه مي دانند كه هر پروژه اي يك روز زودتر به بهره برداري برسد و در خدمت مردم باشد چقدر با ارزش تر است تا اينكه پروژه طولاني شود.
 
اين عضو شوراي شهر مي گويد، بحث ما بحث  خيلي ساده ای است اما نمي دانم چرا دوست داريم چنين بحث ساده اي را تبديل به فضاي آلوده اي كنيم و مرتكب گناهي شويم كه داراي عذاب است.
 
ثابت تأكيد كرد: من به دنبال پاسخگويي به  فضاسازي ها و دروغ پردازي ها و تهمت زدن ها نيستم اما من  8 تا 9 دروغ، تهمت، اتهام و غيبت در گزارشي كه پورتال خبري كاشان تنظيم كرده بود ديدم.

اين عضو شوراي شهر كاشان ادامه داد: در مرام من نيست جواب بدهم، بنابراين نه جواب مي دهم و نه جواب نويسندگان، تنظيم كنندگان، دستوردهندگان و پشتيبانان آن را نخواهم داد و خدا شاهد است مرتب برايشان دعا مي‌كنم چرا كه معتقدم خدا سنجشي دارد كه اصل موضوع را مي داند و از قلب همه دوستان آگاه است.
 
ثابت ادامه داد: حجم پروژه ها مشخص است اما براي اينكه بتوانيم هر چه زودتر شاهد بهره برداري از پروژه ها باشيم گفته شد پروژه جديدي را استارت نزنيم و همه همت و توان خود را معطوف به پروژه هاي در دست اجرا كنيم.
 
وي افزود: مي گويند مي خواهند كار شهردار را كند كنند و اين در حالي است كه اگر رياضيات ابتدايي را كسي بلد باشد متوجه خواهد شد آنچه را كه ما گفتيم بر عكس تصور آنها است چرا كه مي خواهيم شتاب شهرداري در پروژه موجود سرعت بگيرد نه كند شود.
 
ثابت گفت: در اين طرح مشخص شده است اگر چنانچه شهردار محترم به اين نتيجه رسيد كه پروژه خاصي را ضرورت مي بيند كه استارت بزند با شوراي شهر همفكري كند و اين موضوع نه چيز پيچيده و سردرگمي است و نه داستاني است كه دوستان مطرح مي‌كنند و جامعه را ملتهب مي‌كنند.
 
به گفته وي، طرح دو فوريتي  بحث خيلي ساده اي است كه با اجراي آن انرژي هاي شهرداري روي پروژه هاي در دست اقدام متمركز شود و با شتاب و سرعت به پايان برسد تا مردم زودتر از آثار پروژه ها بهره مند شوند واگر چنانچه پروژه جديدي به ذهن شهردار محترم رسيد و يا تشخيص داد كه ضرورت دارد تا استارت زده شود، با شورا همفكري كند. حالا كجاي اين دادستان نياز به فحش و تهمت داشت؟.
 
اين عضو شوراي شهر ادامه داد: هركدام دوست دارند به طرح دو فوريتي راي بدهند يا راي ندهند. چرا كه  بنده به هيچ عنوان مامور به نتيجه نيستم. من مانند موارد قبلي حرف خودم را مي زنم و هركس پشت سر من بدگويي مي كند به خداي احد و واحد او را مي بخشم . يعني از قبل او را بخشيده ام.
 
ثايت ياد آورشد: من در دانشگاه  نيز از روز اول گفتم هركس مي خواهد براي ديگران غيبت كند براي من غيبت كند كه آنچه سهم من است حلال مي كنم و دعا هم مي كنم. چون با اين كارم از تهمت و غيبت به ديگران جلوگيري می كنم.
 
وي افزود: براي تمام كساني كه به من تهمت زدند و ناسزا گفتند و فحش اداري دادند نه فحش آنچناني، دعا مي‌كنم و از خدا مي خواهم همه  ما را به راه راست هدايت كند.
 
 
علي هاشمي طاهري: چنين طرحي را به ضرر شهر كاشان و مردم كاشان مي دانم
علي هاشمي طاهري عضو مخالف طرح دو فوريتي، گفت: اعضاي شوراي شهر براساس قانون بايد از نظرات خود دفاع كنند و اگر عده اي به اين نتيجه مي رسند كه طرحي را به شورا ارائه كنند و آن را به راي گيري بگذارند بايد از نظرات خود هم دفاع كنند، ضمن اينكه مخالفان  اين طرح هم مي توانند از نظرات خود دفاع كنند چون اين بحث دو طرفه است.
 
وي با اشاره به چندين اشكال وارده به اين طرح ، گفت: هنوز به طرح راي نداده و مصوبه نشده , شهردار را براي انجام پروژه جديد مجاز ندانسته در صورتي كه طرح پيشنهادي است و بايد گفته مي شد به دليلي عدم نقدينگي شهرداري طرحي را آغاز نكنند؛ نه اينكه گفته شود مجاز نيست، بنابراين شهرداري نمي تواند بدون مصوبه طرحي را جرا كند ما نيز قبول داريم اما براي سال 95 بودجه اي پيش بيني شد و به شهردار مجوز اجراي طرح و پروژه بر اساس بودجه داده شد.
 
به گفته وي، بعد از اين كه مصوبه داده شد و اجازه ی اجرا طرح و پروژه به شهردار داده شد از لحاظ قانوني نمي توان به شهردار گفت برخي از پروژه ها را انجام بده برخي ديگر را انجام نده چون براي اجراي همه پروژه ها با 541 ميليارد تومان بودجه يك جا اختيار داده شده است.
 
علي هاشمي طاهري گفت: اين طرح سبب مي شود، برخي از پروژه هاي شهرداري كه مصوبه دارد و اختيار اجرا دارد از انجام آن جلوگيري شود و اين كار غير قانوني است و چنين مصوبه اي را نمي توانيم داشته باشيم مگر اينكه مصوبه جديدي باشد و مشخص شود اين تعداد پروژه را انجام ندهيد اما كل پروژه را نمي تواند لغو كند.
 
اين عضو شوراي شهر با تأكيد بر اينكه من از حق خودم دفاع مي كنم و محكم مخالف اين طرح دو فوريتي هستم، گفت: از سال 78  كه شورا شروع شده دوره اول تا چهارم 17 سال و نيم گذشته و طي 14 سال قبل كل بودجه شهرداري 460 ميلياردتومان بوده است اما  مهندس ناظم رضوي طي سه سال و نيم 1428 ميليارد تومان بودجه مصوب داشته كه  تاكنون 1200 ميليارد تومان براي كاشان هزينه كرده است.
 
وي افزود: همه شوراها به شهردارشان مي گويند چرا كار نمي كني، اما ما بر عكس همه به شهردار مي گوييم چرا كار مي كني و اين درحالي است كه اين حجم كار طي سه سال و نيم بي سابقه بوده است.
 
علي هاشمي طاهري تأكيد كرد: من چنين طرحي را به ضرر شهركاشان و مردم كاشان مي دانم و مردم  نيز صد درصد و قطعا به محدود كردن شهردار رضايت نمي‌دهند.
  
 
دكتر الماسي: طرح دو فوريتي تعامل بين شهرداري و شوراي شهر است
دكتر الماسي عضو موافق طرح دو فوريتي نيز اين طرح را تعامل بين شهرداري و شوراي شهر مي داند و مي گويد: با توجه به اينكه در پايان دوره چهار ساله قرار داريم با اجراي اين طرح ، شهردار و شوراي شهر مي توانند پاسخگوي مردم در بخشهاي مختلف شهري باشند، بنابراين با توجه به  مشهود بودن كسري بودجه  مشخص است تا پايان دوره برخي  از طرح ها به سرانجام نخواهد رسيد و مطالبه مردم خواهد بود.  
 
وي افزود: با اجراي اين طرح و تعامل بين شهرداري و شوراي شهر, سبب اولويت بندي طرح و پروژه ها براساس بودجه موجود خواهد شد و تصور من اين است كه اين مسأله مهمي نيست چون چنين مباحثي در گذشته نيز به دفعات وجود داشته است.
 
به گفته وي، اگر امروز برخي شوراي شهر را مقصر و برخي ديگر شهردار را مقصر قلمداد مي كنند به نفع مجموعه نخواهد بود اما آنچه مهم است همكاري و تعامل با يكديگر است كه كارساز است.  
 
دكتر الماسي يادآور شد: اگر همه مسؤولين به ويژه آيت الله نمازي در نماز جمعه  برتعامل  بين همه دستگاههاي شهرستان به ويژه بين شوراي شهر و شهرداري  تأكيد دارند, به نظرم مسأله اي نيست كه لاينحل باشد.
 
به گفته وي، اين طرح كه اولويت ها را در نظر گرفته است، اگر به هر دليلي برخي از پروژه ها تا پايان سال به نتيجه نرسيد مي تواند تا حدودی بار پاسخگويي مردمي را كاهش دهد و اگر طرح دوفوريتي شد دليل آن فرصت كم تا پايان سال است.
 
مهندس سيد مهدي ناظم رضوي: اگر طرح دو فوريتي مصوب شود يقينا برخي كارها معطل خواهد شد
مهندس سيد مهدي ناظم رضوي عضو مخالف طرح دو فوريتي نيز با بيان اينكه، يقينا موضع گيري دوستان بر اساس خيرخواهي بوده است اما من معتقدم بالاتر از دلسوزي صحبت مي كنيم، گفت: آقاي حيدريان شما در جلسه قبلي اشاره كرديد طبق آئين نامه داخلي طرح دو فوريتي را مطرح مي كنم در حاليكه آئين نامه نمي تواند ناقض مصوبه قانون باشد.
 
به گفته وي، آئين نامه يك سري مسائل داخلي است، يعني آب كه باشد تيمم باطل است و قانونا چنين حقي را نداشتيم و اگر طرح مصوب شود يقينا برخي كارها معطل خواهد شد.  
 
ناظم رضوي، گفت:  در شهرداري روند اجرايي و پويايي است كه بايستي مدير اجرايي بدون دغدغه و بدون اينكه چوب لاي چرخ آن گذاشته شود كارش را انجام دهد به عنوان مثال، اگر حادثه اي مانند ساختمان پلاسكو پيش بيايد، آيا شهرداري  براي هزينه بايد از شوراي شهر اجازه بگيرد؟.
 
به گفته وي،  هميشه در مديريت ها بحث اين است كه هركس زيادتر كار دارد كار را بايد به او ارجاع داد. اگر شهردار كاشان طرح و پروژه اي را در شهر آغاز كرده است در واقع توان اجرايي شهر را بالا برده است.
 
ناظم رضوي يادآور شد: يك زماني در كاشان، يك سيستم بسته اي بوده كه چرا از مديران  شهر استفاده نمي كنند و كارها كُند است،  اما امروز كه مديري كاشاني كه كارهايي را كه خارج از كاشان آموزش ديده است آمده است و زيادتر از توان خودش فعاليت دارد بايد اجازه بدهند كارش را ادامه بدهد نه اينكه چوب لاي چرخ او بگذارند.
 
به گفته وي، اگر برخي پروژه ها متوقف شود  و به سال آينده برسد با تورم چندين برابري روبرو خواهيم شد كه اين خطر بزرگي است و ممكن است كه اصلا انجام نشود،  بعنوان مثال  اگر آزاد سازي محور اميركبير را در گذشته با متري 5 هزارتومان انجام نداديم امروز بايد  با متري10ميليون تومان آزاد سازي كنيم.
 
وي متذكر شد: طرح هاي بازگشايي محور فين ، لتحر، راوند و...  طرح هايي نيستند كه شما بگوييد از ما اجازه بگيريد چرا كه  برخي از تصميم گيري هاي شهردار مي طلبد تا كار به فوريت انجام شود و  اگر بخواهد سيكل اجازه شورا را داشته باشد زمان را از دست داده ايم.بنابراين بحث تامين اعتبارات و چانه زني ها و  آزادسازي ها  كه انجام مي شود كارهايي نيست كه به راحتي بگوييم كار را تعطيل كنيد و از ما اجازه بگيريد.  
 
به گفته وي، قراردادهاي شهرداري به روز بسته مي شود و چنانچه كارها معطل بماند، چه بسا ديگر فردايي  براي جبران ضرر و زيان آن وجود نداشته باشد و به ضرر مردم كاشان شود.
 
سيد مهدي ناظم رضوي در ادامه طرح دو فوريتي را در كاشان بي سابقه  دانست و با تأكيد بر اينكه اين كار قشنگي نيست، اذعان كرد: به نظر من اين طرح براي اولين بار است كه در كشور، آن هم در شوراي شهر كاشان اجرا مي‌شود و بر خلاف شهرهاي ديگر كه به شهرداران مي‌گويند چرا كار نمي كنند در شوراي شهر كاشان به شهردار مي گويند چرا كار مي كند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi