صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

یک‌شنبه 21 خرداد 1396 - 32 : 13

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 19307

6076 بازدید


  مدیرفرودگاه کاشان:
بيش از 40 هزارمسافر از فرودگاه کاشان به مشهد مقدس سفر کرده اند

مدیرفرودگاه کاشان گفت: در سال گذشته بيش از 40هزارمسافر از فرودگاه کاشان به مشهد مقدس سفر کرده اند.


 
به گزارش پورتال خبري كاشان به نقل از مرکز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري کاشان، در 13 خرداد سال 74 عملیات اجرایی فرودگاه کاشان در زمینی به وسعت 990 هکتار آغاز شد این فرودگاه دارای دو ضلع شمالی و‌ جنوبی بوده و ضلع شمالی در آینده به بخش کشوری تخصیص خواهد یافت که در حال حاضر بصورت موقت در ضلع جنوبی در کنار بخش نظامی، بخش کشوری فعال است.

در اجرای امریه مقام معظم رهبری در مورد راه اندازی فرودگاه کاشان با همت مسئولان ارشد شهری و مساعدت ویژه فرمانده هوافضای سپاه کشور سردار حاجی زاده و تحت بهره برداری شهرداری کاشان این مجموعه در سال 95 در سالروز تاسیس مجدد مورد بهره برداری قرار گرفت.

نخستین پروازفرودگاه کاشان ساعت 7صبح 13 خرداد 95 با هواپيماي بوئينگ‹‹ B737-500›› به شماره ‹‹ 5252-5251›› از طریق شرکت هواپیمایی آتا از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس به کاشان با حضور شهردار، رییس شورای اسلامی شهر کاشان، معاونین شهردارانجام شد و این هواپیما در ساعت 8:20 دقيقه در فرودگاه شهید احمدی روشن کاشان به زمین نشست.

در سالروز نخستین پرواز فرودگاه کاشان گفت و گویی با سيد مسعود مسعودي مدیر فرودگاه کاشان انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:


*استقبال شهروندان از فرودگاه کاشان چگونه بوده است؟ چند مسافر تاکنون ازجابه جا شده اند؟
- سال گذشته درمسیر مشهد بیش از 98درصد سطح اشغال صندلی داشتیم و این امر نشان دهنده این است شهروندان دارالمومنین کاشان شایسته بهترین ها هستند و باید زمینه سفرهای زیارتی فراهم شود و از ابتدای سال نیز تاکنون سطح اشغال صندلی ها 100درصد بوده که این امر بار مسئولیت مسئولان را سنگین تر می کند.

ازسال گذشته تاکنون بیش از 50هزار نفر در مسیر های پروازی مشهد و کیش جابه جا شده اند وبنا برآنچه آمار نشان می دهد فرودگاه کاشان 14 شهررا تحت پوشش قرار داده و بیشتر مسافرین از شهر قم هستند.


*براي جذب مسافر چه تدابيري انديشيده شده است؟ 
-تعاملات خوبی از سال گذشته با آژانس ها، اتحاديه آژانس های مسافرتی مشهد، مدیر کل میراث گردشگری خراسان رضوی، معاونین استاندار خراسان رضوی در زمینه گردشگری برقرارشده و همچنین نشستی با چارترکننده های اصلی درکاشان برگزار شده و همه این نشست ها و رایزنی ها با توجه به اعطای مجوز رسمی بهره بردای فرودگاه کاشان از سازمان هواپیمایی کشوری نشان دهنده این مهم است که مجموعه فرودگاه کاشان از استانداردهای لازم برخوردار بوده و موفق شده اعتماد مسافران و مسئولان سازمان هوایی را از لحاظ آرامش و امنیت جلب کند.  


*باتوجه به خريد هواپيماهاي جديد آيا سهمي از هواپيماها به فرودگاه کاشان اختصاص خواهد يافت؟ 
-مکاتباتی با سازمان هواپیمایی شده است و بنا بر آخرین گزارشات سهمی از پروازهای هواپیماهای جدید الورود ATR و پروازهای داخلی به کاشان می رسد و همچنین مسیرهای پروازی کیش، قشم، تبریز ویکی از شهرهای شمالی کشور به مجموعه مقاصد پروازی فرودگاه  کاشان افزوده می شود.


*آيا امکان سرمايه گذاري در صنعت هوايي وجود دارد؟
-دولت تدبیر و امید گام خوبی در راه توسعه پروازی برداشته است و امیدواریم سرمایه گذاران بومی در حوزه ایر لاین که یکی از پر سود ترین و پاکترین صنعت موجود در صنعت توریسم هوایی است، سرمايه گذاري کرده و مطمئن باشند که این صنعت در کاشان با استفاده از نیروهاي بومي و سرمایه گذاری بومی بیشترین بهره را خواهد داشت.


*فرودگاه کاشان چه نقشي در صنعت اکوتوريسم منطقه داشته است؟
-مجموعه فرودگاه کاشان به همت مديران شهري احداث شده و به جرات مي توان گفت که همه مديران شهري در اين عرصه سهمي دارند و امام جمعه، فرماندار، نماينده، شهردارکاشان در احداث آن متفق القول بوده اند وطي 21 سال گذشته فراز و نشيب هاي زيادي طي کرده است و آسان به دست نيامده که آسان از دست برود چنانچه یکی از آرزوهای کلان شهرهمجوار راه اندازی فرودگاه است ولی تاکنون محقق نشده بنابراین باید قدر داشته هایمان را داشته باشیم. 
طي آخرين آمار در سال گذشته سطح اشغال تخت خواب هتل هاي کاشان 58درصد رسيد و حضور مسافراز دوماه فصل گلاب گيري به 9 ماه افزايش يافته است و اگر زمينه پرواز شيراز فراهم شود تغيير شگرفي در صنعت توريسم و گردشگري منطقه بوجود مي آيد.


*چه دلايلي موجب مي شود ضرورت احداث فرودگاه در يک شهر احساس شود؟
-وقتي شخصي تصميم به سفر مي گيرد اولين سوالي که برايش مطرح مي شود اين است که آيا آن شهر فرودگاه دارد بنابراين فرودگاه لازمه توسعه شهري است. 
با ورود هر مسافربه شهر گردش مالي و گردش خدماتي آغاز مي شود از گام اول خدمات پروازي داده مي شود در بخش ديگري صنعت توريسم خروج مسافر از فرودگاه و به وسيله تاکسي صورت مي گيرد و به اين طريق رانندگان نيز مجبور هستند زبان خارجي و دانش بومي و گردشگري خود راتقويت کنند،  از زاويه ديگر مسافران به براي خريد به بازار مي روند و علاوه بر انتقال فرهنگ موجب کسب و کار و رونق اقتصادي مي شوند و براي اسکان به مجتمع هاي اقامتي و يا هتل ها مي روند و در اين بخش هم به رونق اقتصادي شهر کمک مي کنند اين موارد تنها بخشي از ورود گردشگر به شهر و صنعت توريسم است که فرودگاه مي تواند بستر و زمينه مناسبي براي اين چرخه باشد. 


*در خصوص سود و يا ضرر فرودگاه چه نظري داريد؟
-سود و زيان مادي با توسعه پروازي و تعداد پروازها ميسر مي شود و هر چه تعداد پروازها بيشتر باشد سود آن فرودگاه افزایش خواهد یافت و براي فرودگاه کاشان که يکسال که از آغاز فعاليت آن مي گذرد هنوز زود است سود و زيان آن مشخص شود، فرودگاه جزء خدمات شهر است، رفاه مردم هزينه دارد و مسئولان شهري بايد براي رفاه مردم هزينه پرداخت کنند. 
اگر آمار تصادفات جاده اي و تعداد خانواده هايي که در طي اين سال ها عزيزانشان را در تصادفات جاده اي از دست داده اند بررسي کنيم متوجه مي شويم اگر سفرشان را هوايي انتخاب کرده بودند چه بسا اين اتفاقات تلخ نمي افتاد. 
فضاي سبز و جمع آوري زباله براي شهرداري سودي ندارد ولي مردم حق استفاده از فضاي سبز و نظافت و رفاه اجتماعي را دارند بنابراين هيچ وقت بابت خدماتي که به شهروندان ارائه مي شود نبايد به دنبال سود و منفعت  باشيم آرامش و آسايش حق شهروندان است و بايد از بهترين خدمات بهره مند باشند. 
کاشان شهري کهن با هفت هزار سال قدمت است و اگر دولت نمي تواند کمک کند بايد خودمان آستين بالا بزنيم و اقدام کنيم، شهرداري نهادي مردمي است و هزينه ها از خود مردم گرفته مي شود و بابت همين هزينه ها صاحب رفاه اجتماعي مي شوند پس بهتر است شهروندان بدانند پولي که بابت عوارض و ماليات پرداخت مي کنند در شهر خودشان و براي عمران و آباداني شهر هزينه مي شود.
در کشوردو فرودگاه امام خميني(ره) و مشهد سود ده هستند و حتي فرودگاه مهرآباد با توجه به حجم و تعداد پرواز در روز سود ده نيست ولي نمي توان گفت چون سود ندارد بايد تعطيل شود مردم حق دارند در کمترين زمان و در کمال آرامش و آسايش به هر مقصدي که دوست دارند سفر کنند از طرف ديگر هميشه نبايد شرايط حال رو ديد وقتي يک مجموعه فرودگاهي راه اندازي مي شود نام آن فرودگاه در کتاب AiP )اطلس فرودگاه هاي دنيا) ثبت مي شود و امروز کاشان به درجه اي رسيده که نامش در اين کتاب به ثبت رسيده است.
شرايط استراتژيک منطقه اي کاشان ايجاب مي کند در زمان هاي بحراني از موهبت فرودگاه برخوردار باشد و درکمترين زمان به مجموعه شهري خدمات رساني شود در حال حاضر بخش نظامي فرودگاه کاشان 24 ساعته و با بالاترين استاندارد هاي پرواز و بخش مسافربري هم در آينده در تمام ساعات شبانه روز به ارائه خدمات خواهد پرداخت.


*نقش فرودگاه در کارآفريني و اشتغال شهري چگونه ارزيابي مي کنيد؟
-مسئولان ارشد شهر کاشان به دنبال حفظ و توسعه فرودگاه کاشان هستند و روش مديريت فرودگاه کاشان در کشور زبانزد و خاص است به طوري که اين روش مديريت به عنوان الگويي براي ساير شهرهاي کشور تبديل شده است. 
مديريت هزينه يکي ديگر از شاخصه هاي فرودگاه کاشان است به عنوان مثال همه نيروهاي اداري در زمان پرواز به نيروهاي خدماتي و اجرايي پرواز تبديل مي شوند و در زمان غير پرواز به امور اداري مشغول



*آيا در زمینه اعطای تسهيلات سازمان هواپيمايي صحبتی از مصوبه شورای اسلامی شهر شده است؟
-نقش سازمان هواپيمايي نظارت بر حسن انجام کار و تعهدات و عملکرد مجموعه است بنابراين سازمان هواپيمايي کشور بهره بردار نيست بلکه قانون گذار است و فرودگاه کاشان نيز در اين مدت موفق شده رضايت لازم را از سازمان کسب کند ولي ايجاد مرز هوايي تابع شرايط خاصي است و بايد استانداردهاي لازم و زير ساخت هاي مربوطه براي يک مجموعه فرودگاهي فراهم باشد، در حال حاضر80درصد امور مانند گمرک، پليس گذرنامه، بهداشت انجام شده و از حمايت هاي سازمان هواپيمايي کشوري برخورداريم و مابقي زير ساخت ها نيز در حال آماده سازي است. 


*آيا در آينده نزديک پروژه جديدي در فرودگاه کاشان به بهره برداري خواهد رسيد؟
-يکي از زير ساخت هاي لازم براي هر فرودگاه دستگاه ناوبري و راداري است که توسط شهرداري کاشان جديد ترين و به روزترين نوع اين دستگاه از اسپانيا خريداري شده و تا ماه آينده نصب مي شود که اين مهم يک جهش رو به جلو براي پروازهاي داخلي محسوب مي شود.
 

*سال گذشته قول احداث پروژه جامع شهر فرودگاهي کاشان را داده بوديد آيا اين پروژه امسال کلنگ زني خواهد شد؟ 
-پروژه طرح جامع شهر فرودگاهي کاشان در صورت تصویب مطالعات فاز دو از سوی سازمان هواپیمایی کشوری در دستور کار اجرای بهره بردار قرار خواهد گرفت و با توجه به امکانات پیش بینی شده مانند 
شهرک صنعتي مناطق آزاد، هتل ها، دانشکده هاي مختلف، نمايشگاه هاي دائمي و موقت، هايپرمارکت، سالن اجتماعات و هنرستان پرواز اين مجموعه مي تواند درآمد زا بوده و بسياري از هزينه هاي جانبي فرودگاه را پوشش دهد و با توجه به اينکه اتفاقات خوبي در صنعت خودروسازي کاشان رقم خورده است شهر فرودگاهي مي تواند نقش عمده اي در رشد و پيشرفت منطقه داشته باشد. 


*آيا زمينه پرواز عتبات عاليات از فرودگاه کاشان به نجف فراهم شده است؟ 
-استقبال مردم منطقه کاشان از فرودگاه نشان داد که مردم علاقه وافري به پروازهاي زيارتي دارند و فرودگاه براي آنان يک نياز بود و اين امر مسئوليت مسئولان شهري را بيش از گذشته سنگين تر کرده است بنابراين رايزني هاي لازم براي پروازهاي عتبات عاليات انجام شده و اميدواريم به زودي زمينه اين پروازهم فراهم شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi