پورتال خبري كاشان : شعبه تامين اجتماعي شهرستان كاشان يكي
از نهادهاي شهرستان كاشان است كه روزانه بيشترين
مراجعين و ارباب رجوع از قشرهاي مختلف مردم را داردكه دليل اصلي آن
نيز تحت پوشش قرارداشتن 275 هزارنفر از جمعيت 350 هزارنفري اين شهرستان است كه
نيازمند خدمات دهي مطلوب از سوي اين شعبه است .
اكثر اوقات راه پله هاي زير زمين ، همكف ، طبقه اول و دوم تامين اجتماعي كاشان به قدري ازدحام ارباب رجوع را به خود مي بيند كه در يك لحظه احساس مي كني در راه پله هاي مترو تهران در رفت و آمد هستي ، علاوه بر اين تعداد زيادي ارباب رجوع نيز كه توان پيمودن راه پله ها را ندارند در صف آسانسور منتظر هستند .
اهميت فعاليت اين نهاد در ارتباط با مردم و خدمات دهي به
بيمه شدگان و مستمري بگيران تحت پوشش تامين اجتماعي ، پورتال خبري كاشان را برآن
داشت تا گفتگويي را با آقاي حسن شباني رييس شعبه تامين اجتماعي اين شهرستان
داشته باشد كه در ذيل مي آيد؛
پورتال خبري كاشان : شعبه تامين اجتماعي كاشان در بين شعبه
هاي ديگر تامين اجتماعي در كشور چه جايگاهي دارد ؟
حسن شباني زاده : شعبه تامين اجتماعي كاشان در رديف شعبه
هاي ممتاز تامين اجتماعي كشور محسوب مي شود و از 35 شعبه ممتاز تامين اجتماعي در كشور ، در رديف
10 شعبه ممتاز كشور است .
پورتال خبري كاشان : مستمري بگيران تامين اجتماعي در
شهرستان كاشان چند نفر و ماهيانه چقدر مستمري به آنان پرداخت مي شود ؟
حسن شباني زاده :
در حال حاضر 18 هزارنفر مستمري بگير در
شهرستان كاشان هستند كه با احتساب دريافتي ماهيانه از 600 هزارتومان تا دو ميليون
تومان ماهيانه بالغ بر 18 ميليارد تومان مستمري از تامين اجتماعي دريافت مي كنند .
پورتال خبري كاشان : درحال حاضر چه تعداد در صنايع نساجي
بحران زده كاشان فعاليت دارند ؟
حسن شباني زاده : هم اكنون 650 نفر كارگر در صنايع نساجي
فعاليت دارند كه از اين تعداد نزديك به 220 نفر بيمه بيكاري دريافت مي كنند و
مابقي مشغول به كارهستند .
پورتال خبري كاشان : چه تعداد از كارگران نساجي كاشان سال
گذشته و چه تعداد در سال جاري بازنشست شده اند ؟
حسن شباني : سال گذشته 400 نفر از كارگران نساجي كاشان
بازنشست شده اند و امسال نيز از ابتداي سال تاكنون 250 نفر بازنشست شده اند .
پورتال خبري كاشان : ميزان بدهي شركت هاي نساجي كاشان به
تامين اجتماعي چقدر است ؟
حسن شباني زاده : بالغ بر 140 ميليارد تومان ميزان بدهي سه
شركت نساجي مخمل و ابريشم ، ريسندگي و صنايع راوند است .
پورتال خبري كاشان : تعداد نامه هاي امسال به تامين اجتماعي
شهرستان كاشان چقدر است و با چه تعداد نيرو پاسخگو هستيد ؟
حسن شباني : روزانه بين 600 تا 700 نامه وارده و ماهيانه
حدود 24 هزار نامه وارده به شعبه تامين اجتماعي شهرستان كاشان است و از ابتداي سال
جاري تا پايان آبان ماه امسال 180 هزار نامه وارده به اين شعبه به ثبت رسيده است
كه توسط 90 نفر نيرو پاسخگو بوده است .
پورتال خبري كاشان : مراجعين به تامين اجتماعي كاشان افراد
شناخته شده و تحت پوشش هستند ، خدمت به اين قشراز جامعه را چگونه مي بينيد ؟
حسن شباني زاده : همه
نوع مراجعه كننده اي از اقشار مختلف جامعه
هستند ، در بين مراحعين قشركارگر
از انواع مختلف كارگرساده تا تحصيلكرده هستند كه مراجعه آنان به تامين اجتماعي
براي رفع مشكلات است.
پورتال خبري كاشان
: شما بعنوان يكي از مديراني مطرح هستيد
كه منشي نداريد و تا زماني كه در دفتر مديريت حضور داريد درب دفتر به روي همه باز است و ارباب رجوع از انتهاي سالن كه وارد
مي شود شما در ديد او قرارداريد چرا؟
حسن شباني زاده :
چون دراتاق مدير هيچ خبري نيست كه بخواهد با بسته شدن درب مخفي بماند ، براي همين بايد درب اتاق مديربازباشد تا ارباب رجوع به چشم خود ببيند در اتاق مدير خبري
نيست اما وقتي درب اتاق مدير بسته شد ارباب رجوع فكر مي كند حتما خبري هست كه بايد
پشت درب بسته بماند ، اما وقتي ارباب رجوع
از انتهاي سالن كه وارد مي شود و مي تواند
به راحتي مدير را در اتاق خودش ببيند احساس نمي كند با مدير فاصله دارد ، لذا ارباب
رجوع هرگونه ناراحتي ناشي از مشكلات كه داشته باشد وقتي درب اتاق مدير را باز ديد آرام
مي شود .
پورتال خبري كاشان :
مديران چگونه مي توانند با وجود برخي موانع و محدوديت هاي قانوني ، رضايت
ارباب رجوع را جلب كنند ؟
حسن شباني زاده : من معتقدم فاصله مدير با مردم بايد كم
باشد حتي اگر مديري به دليل قوانين نتواند مشكلي از مشكلات مردم
را برطرف نمايد
همين كه خودش را در كنار مدير ببيند رضايتش جلب خواهدشد .
پورتال خبري كاشان : كارگران و بازنشتگان بيشترين مراجعين
به سازمان تامين اجتماعي شعبه كاشان هستند چگونه مي تواني رضايت اين قشرزحمت كش را
جلب كني ؟
حسن شباني زاده :
كار كردن در اداره اي مثل سازمان تامين اجتماعي
بر خلاف ادارات ديگر كه ارباب رجوع مشخص و با اهداف مشخصي هستند ، مشكلات خاص خودش را دارد اينجا اقشار
مختلف با همه نوع اهدافي هستندكه بايد يكي يكي پاسخگو باشي حتي در پايان وقت اداري
ضمن اينكه در تامين اجتماعي، ارباب رجوع
اغلب مستقيم به دفتر مدير مراجعه و خواستارگرفتن پاسخ خود هستند . لذا من هميشه خود را به جاي
ضعيف ترين شخصي كه براي انجام كاري به تامين اجتماعي مراجعه مي كند قرار مي دهم .
ضمن اينكه بازنشستگي نقطه مقابل دنيا و
آخرت است ، اگر امروز آنها را تحويل نگيري و كاري كه بر عهده ات بوده انجام ندهي
، در دور ان بازنشستگي خود افسوس از دست
دادن چنين روزهايي كه مي توانستي خدمتي انجام بدهي اما قصور كردي خواهي خورد .
پورتال خبري كاشان : چرا بيشترين بار مشكلات كارگري روي دوش
تامين اجتماعي است ؟
حسن شباني زاده : تامين اجتماعي كاشان در بحران نساجي بيشترين تبعات بحران
نساجي را تحمل كرد، و اگر امروزاز بحران نساجي عبور كرده ايم به دليل همكاري تامين
اجتماعي است .
پورتال خبري كاشان : چرا برخي از مديران دردفتر كار خود يا
حضور ندارند و يا اگر حضور هم داشته باشند جلسه دارند ؟
حسن شباني زاده : بيشترين حضور فيزيكي را دراداره دارم چون اعتقاد قلبي ام اين است تا زماني كه هستي بايد يادگاري از خود بگذاري
پورتال خبري كاشان : در اداره شما كاركنان در
مراسم هاي دعا و نماز شركت دارند ؟
حسن شباني زاده : در اداره دعاي عاشورا داريم اما در وقت
غير اداري و قبل از ساعت 7:30 دقيقه صبح چون اعتقاد دارم از 7:30 دقيقه به بعد به
مردم تعلق دارد حتي نماز در پايان وقت اداري اگر ارباب رجوع نباشد برگزار مي شود چون انجام فريضه واجب نماز در وقت اداري ثواب كه ندارد هيچ گناه هم دارد .
پورتال خبري كاشان : مديريت ها فرصتي است كه خداوند
دراختيار بندگانش براي خدمت به مردم گذاشته است تعريف شما از مديريت چيست ؟
حسن شباني زاده :
به نظر من مديريت ها لحظه اي است و به يك برگ كاغذ A4
روي دستگاه نمابردفتر مديران بند است مديري نشسته تلفن زنگ مي زند نمابري مثل
هرروز ارسال مي شود با اين تفاوت كه حكم بركناري خودش را دريافت كرده است ، بنابراين مديربايد تا زماني كه خداوند فرصت خدمت
به مردم به او داده است ، بيشرين بهره
برداري را براي خدمت به مردم و جامعه داشته باشد تا فردا كه دست اش از خدمت به مردم
كوتاه شد افسوس از دست رفتن فرصت ها را نخورد .
پورتال خبري كاشان : به نظر شما خدمت به مردم عبادت است ؟
حسن شباني زاده : من
اينجا را وجدانا براي خودم محل عبادت مي دانم و
خدمت به مردم ر ا يك فريضه مي دانم چون بيش از 20 درصد از مراجعين ما بيمه
خدمات روستائياني هستند كه نيازمند كمك و راهنمايي هستند . برخي افراد ، تلفني و بعد از ساعت اداري خواستار راهنمايي مشكلات درماني كه خارج از حوزه كاري است
هستند .
پورتال خبري كاشان : بهترين زمان و ساعت كارشما چه موقع است
؟
حسن شباني زاده : زماني كه گره اي از مشكلات ارباب رجوع باز كنم تا بتواند به حق و حقوق خود برسد آن موقع بهترين زمان و ساعت كار من است .