صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

دوشنبه 15 آبان 1391 - 50 : 11

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 7960

17361 بازدید


  از الف تا ي پروژه فاضلاب شهري كاشان

گفتگوي تفصيلي پورتال خبري كاشان با مديرعامل شركت فاضلاب كاشان


 
پورتال خبري كاشان : شهرستان كاشان امسال هفتمين سال خشكسالي خود را تجربه خواهد كرد . روند نزولات آسماني براي همه قابل مشاهده است و نيازي به بيان بحران بي آبي نيست .

 سال گذشته چاههاي آب منطقه كاشان با 150 ليتر كاهش دبي  آب درثانيه روبرو بود كه براي جبران آن مخازن احداث شده و ذخيره سازي آب در ساعات كاهش پيك مصرف ، تعديل فشار آب ،اعمال مديريت مصرف و همچنين همكاري مشتركين در روز يكي از راهكارهاي تامين آب شهروندان ، جلوگيري از قطع آب و جيره بندي آب براي عبور از بحران  اعمال شد . 

شركت آب و فاضلاب كاشان تابستان امسال براي تامين آب مشتركين خود حتي از چاههاي با دبي 2 ليتر آب در ثانيه نيز با وجود مقرون به صرفه نبودن و هزينه بالا استفاده كرد تا بتواند تابستان امسال را بدون قطعي آب و جيره بندي به سلامت عبور كند .

 واقعيت اين است كه تابستان سال آينده شرايط به مراتب سخت تر از تابستان امسال خواهد بود كه  از هم اكنون بايد برنامه ريزي لازم را براي تامين آب مورد نياز مشتركين  داشت .

براي خروج از بحران بي آبي  تابستان پيش رو ، صرفه جويي درمصرف آب ، رعايت الگوي مصرف و از همه مهمتر اجراي پروژه فاضلاب شهري براي جلوگيري از آلودگي همين اندك ذخيره منابع آب و استفاده از پساب آن در صنعت و كشاورزي ضروري است . 
اجراي پروژه فاضلاب شهري كاشان از بهمن ماه سال گذشته براساس توافقنامه 4 ساله با بانك توسعه اسلامي با 65 ميليون يورو وام آغازشده و امروز در آستانه يكمين سال اجراي اين پروژه قرارداريم .

براي چگونگي از پيشرفت پروژه فاضلاب شهري كاشان ، موانع و مشكلات پيش رو و سئوالات مردمي مطرح شده در رابطه با چگونگي بهره برداري از اين پروژه  مهندس ابوالفضل صدرائيه رييس هيات مديره و مديرعامل شركت آب و فاضلاب كاشان پاسخگوي سئوالات ما بود .
 
پورتال خبري كاشان  : شرايط منابع آب كاشان و تامين آب توسط شركت آب و فاضلاب را براي تابستان آينده كه در هفتمين سال خشكسالي هستيم چگونه ارزيابي مي كنيد؟
صدرائيه : مردم بايد توجه كنند شرايط منابع آب و تامين آب در سال آينده به مراتب سخت تراز امسال خواهد بود هرچند كه مردم هوشيار ما روزهايي كه بايد با ما همكاري كنند همكاري كردند اما بايد توجه داشته باشند براي نگهداري از منابع آب موجود حتما بايداز امروز مديريت مصرف آب را در رديف اولويت هاي اول خود قراردهند .
 
پورتال خبري كاشان : به نظر مي رسد ارزاني آبها و عدم قيمت واقعي آب بها نسبت به گاز ، برق و تلفن يكي از عوامل بي توجهي در صرفه جويي در مصرف آب و استفاده بهينه از آب باشد ؟
صدرائيه :پولي كه مشتركين بابت مصرف آب خانگي مي پردازند حتي كفاف هزينه هاي تامين آب را نمي دهد و معتقدم  قيمت آب بايد به قيمت واقعي خود برسد ومردم نيز بايد آگاه باشند سال به سال بحران بيشتري را تجربه مي كنيم  و شركت آب و فاضلاب كاشان در شرايط سختي آب مورد نياز مشتركين را تامين مي كند.
 
پورتال خبري كاشان : در شرايط بحران بي آبي اجراي پروژه فاضلاب چه نقشي مي تواند داشته باشد ؟
صدرائيه : يكي از پروژه هاي زير بنايي و ماندگار،  پروژه فاضلاب شهري كاشان است كه مردم شهرستان كاشان و نسل هاي آينده نيز از آن بهره مند خواهند بود .
 
پورتال خبري كاشان  : چنددرصد از پروژه فاضلاب شهري كاشان پيشرفت داشته است ؟
صدرائيه : اين پروژه در كل تا كنون  30 درصد پيشرفت داشته است  اما در برنامه يكساله اين پروژه كه از بهمن ماه سال گذشته آغازشده تا كنون براساس برنامه زمانبندي پيشرفت خوبي داشته است و تنها 20 درصد از برنامه  زمانبندي عقب تر است كه اين نيز  قابل قبول است و در حال برنامه جبراني 20 درصد هستيم ، لذا براساس برنامه زمانبندي 4 ساله با بانك توسعه اسلامي سعي مي كنيم پروژه را بصورتي ادامه دهيم كه سال چهارم سال استنباي پروژه باشد تا اگر پروژه در منطقه اي عقب تر از برنامه بود در اين يكسال جبران شود .  
 
پورتال خبري كاشان : چه تدبيري براي اجراي پروژه در فصل زمستان داريد ؟
صدرائيه : تجربه سال گذشته را پيش رو داريم تا از اين تجربه براي اجراي پروژه در زمستان امسال استفاده كنيم لذا سعي خواهيم كرد سرعت كار را در مناطقي كه پروژه در حال اجرا است افزايش داده و براي اين كار همه نيروهاي خود را در مناطق فعال متمركز خواهد شد و تا زماني كه كار به يك نقطه مطلوب نرسد جبهه جديدي براي اجرا بازنخواهدشد.
 
پورتال خبري كاشان  : چه تعداد كارگر در پروژه فاضلاب فعاليت دارند ؟
صدرائيه : چهار پيمانكار با حدود دو هزار نفر در 17 نقطه كارگاهي در سطح شهر اعم از عوامل اجرايي آسفالت كار ،  بتن كار ، نيروهاي دفتر فني ، ناظرين و افرادي كه غير مستقيم  در  دفاتر تهران ، كارخانه هاي لوله سازي ،  انشعاب ساز با پروژه همكاري دارند. 
 
پورتال خبري كاشان : ماهيانه چه ميزان براي اجراي پروژه هزينه مي شود ؟
صدرائيه :صورت وضعيت هاي پرداختي براي هر يك از پيمانكاران بطور متوسط ماهيانه يك ونيم ميليارد صورت هزينه مي شود كه جمعا ماهيانه 6 ميليارد تومان هزينه مي شود .
 
پورتال خبري كاشان  : پروژه فاضلاب كاشان تا كنون درچه مناطقي اجرا شده است ؟
صدرائيه :  تاكنون  بخشي از زون بلوار مطهري و روبروي فرمانداري بلوار شهيد خادمي  ، 22 بهمن ، منطقه فين بزرگ ، خيابان مدرس ، بخشي از ناجي آباد ، بخشي از ميدان پليس و ميدان زيتون كه 17 كارگاه در اين مناطق فعال هستند تا پايان سال جاري به پايان مي رسد وظرف سالهاي آينده كه خط هاي اتصالي اين مناطق  برقرار شود به يكباره همه وارد مدار فاضلاب خواهدشد. 
 
پورتال خبري كاشان  : وضعيت فاضلاب مسكن مهركاشان در شهرك خاتم الانبياء به چه صورت است ؟
صدرائيه : 4 هزار واحد مسكوني مسكن مهر كاشان هيچكدام چاه جاذب ندارند وداراي سيستم فاضلاب شهري هستند كه در حال حاضر به سپتيك موقت متصل است تا به خط تصفيه متصل شود .
 
پورتال خبري كاشان  : چه تعداد انشعاب فاضلاب واگذار و چه تعداد به شبكه متصل شده اند ؟
صدرائيه : 3 هزار انشعاب واگذار شده است  كه از اين تعداد انشعاب واگذار شده حدود يكهزارانشعاب در شهرك انقلاب تا اطراف منطقه  نيروي انتظامي نصب و يا درحال نصب است .
 
پورتال خبري كاشان  : سئوالي كه براي همه شهروندان كاشاني مطرح است اين است كه كداميك از پساب خانگي راهي به پروژه فاضلاب نخواهد يافت ؟
صدرائيه : تنها آب باران پشت بام به سيستم شبكه فاضلاب شهري متصل نخواهد شد به اين دليل كه آبهاي سطحي محيط طبيعي و بيولوژيكي است و از طرف  ديگربه دليل املاحي كه دارد قابل تصفيه شدن نيست ضمن اينكه ورود يك حجم عظيم آب باران از گستره 600 هكتاري وسعت شهرستان  به ويژه در زمان وقوع  رگبارها ،  سيستم فاضلاب توان جذب چنين حجمي از آب و تصفيه آن را ندارد .   
 
پورتال خبري كاشان : عمق شبكه فاضلاب و مشكل زيرزمين هاي خانگي براي اتصال به شبكه يكي از نگراني هايي است كه مردم را دچارسردرگمي كرده است چه برنامه اي براي رفع اين مشكل داريد ؟
صدرائيه : براساس طرح ثقلي شبكه  فاضلاب شهري اين پروژه در ارتفاع 3 متر از سطح كوچه اجرا مي شود و شهرستان كاشان دركشور تنها شهرستاني است كه بيش از استاندارد تعيين شده ارتفاع شبكه از سطح زمين را رعايت كرده است ،  لذا پيش بيني مي شود فاضلاب حدود 60 درصد از منازل مسكوني ساخته شده به سيستم فاضلاب شهري متصل شود  و40 درصد مابقي منازلي است كه زير زمين آنها شرايط اتصال به شبكه را نخواهند داشت و منازل مسكوني جديد نيز ملزم به اجراي سيستم فاضلاب هستند چون شبكه فاضلاب شهري كاشان پروژه اي ماندگار براي كاشان است و نمي توانيم برنامه ريزي اين پروژه را براي آن تعداد از منازل مسكوني كه شرايط اتصال به شبكه را ندارند ناديد بگيريم .  
اين پروژه اي براي هميشه تاريخ است و تنها زماني در مقاطعي از تاريخ تجهيزات آن عوض خواهدشد به مانند شبكه آب كاشان كه بعد از 50 سال شير هاي ساخت كشورآلمان امسال  تعويض واصلاح شد .
طرح فاضلاب شهري كاشان بر مبناي طرح برنامه ريزي شده در حال اجرا است نه بر مبناي كوچه و خانه چون آينده كاشان در اين طرح ديده شده است و منبعد ساختمان هايي كه ساخته مي شود ملزم به اتصال به سيستم فاضلاب هستند .

پورتال خبري كاشان  : چه مشكلاتي در اجراي اين پروژه باعث مي شود تا از سرعت كار كم شود ؟
صدرائيه : براي اجراي اين پروژه در كاشان حفاري هاي انجام شده در برخي از مناطق از جمله بلوار شهيد خادمي در عمق 11 متر زمين به چاههاي  متعدد آب سطحي حفر شده و پر شده و رها شده توسط شهرداري وكوره قنات هايي برخورد نموده است كه كار را با مشكل روبرو كرده است .حفاري دستي در عمق 11 متري زمين در كوره هاي تنگ و ريزش هاي مداوم كار را مشكل مي كند اما براي هيچكس قابل مشاهده نيست و تنها چندين بالابر درسطح خيابان است كه  همه روزه در ديد شهروندان است و اين مشكلات دست به دست هم داده تا پروژه  سخت و دستگيرشود و مردم نيز از اين وضعيت ابراز نگراني كنند .
 
پورتال خبري كاشان : تحريم هاي اقتصادي بر اجراي پروژه تاثيرداشته است ؟
صدرائيه  : پروژه با وجود تحريم ها و افزايش قيمت ها درحال اجرا است و تعطيل نشده است ، براي ادامه كار نيزبايد افزايش قيمت ها را مديريت كرد تا از اين بحران بگذريم، اين پروژه نيز متاثر از افزايش قيمت ها هست  اما تعطيل هم نيست و تاكيد مي شود پروژه بر اساس برنامه زمانبندي در حال اجرا است و عقب تر از برنامه نيست. 
 
 
پورتال خبري كاشان  : تا چه ميزان پروژه فاضلاب شهري براي مردم كاشان شناخته شده است ؟
صدرائيه : پروژه فاضلاب هنوز براي خيلي از مردم ناشناخته است و برخي از شهروندان نيز آن را روي اجبار پذيرفته اند لذا همه تبعات حفاري در كوچه و خيابان اجراي اين پروژه متوجه شركت آب و فاضلاب كاشان است اما بايد در نظر داشت اجراي اين پروژه به خودي خود مشكل است ،  به اين دليل كه لوله هاي پروژه فاضلاب شهري كاشان بايد از پروژه هاي برق و مخابرات وگاز عبوركند و در انتها قرار بگيرد تا اگر چنانچه حادثه اي براي فاضلاب شهري رخ داد ديگر پروژه ها را تحت تاثير قرار ندهد .
 
پورتال خبري كاشان  : چه تسهيلاتي را براي خريد انشعاب فاضلاب شهروندان در نظر گرفته ايد ؟
صدرائيه : خريد انشعاب فاضلاب در اقساط 36 ماهه به قيمت سه ميليون و300 هزار ريال براي مشتركين در نظر گرفته شده است تا امكان خريد براي همه وجود داشته باشد .
 
پورتال خبري كاشان  : براي اجراي موفق پروژه فاضلاب شهري نياز به همكاري تمامي دستگاهها و نهادهاي و مردم است در اين زمينه با شركت آب و فاضلاب همكاري شده است ؟
صدرائيه : براي اولين بار در شهرستان كاشان و حتي كشور همكاري بين بخشي به معناي واقعي  مسئولان شهرستان ،  مجموعه شهرداري ، راهنمايي و رانندگي ، ... و مردم در اجراي اين پروژه تجلي يافته است و بعنوان يك مديريت واحد و منسجم شهري دركاشان براي اجراي  هرچه بهترپروژه فاضلاب شهري ايجاد شده است .

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi