صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

سه‌شنبه 6 مهر 1400 - 40 : 19

نویسنده : حرمت السادات متولي

کد خبر : 25702

5111 بازدید


  همسفر با زینب همنوا با رباب/گزارش دوم از زیارت سفیر حسین(ع) تا محراب شهادت علوی

*اختصاصی پورتال خبری کاشان/ حرمت السادات متولی:


 
اگر کشتی حسین سریع‌ترین و وسیع‌ترین کشتی نجات است اربعین نیز سریع‌ترین و وسیع‌ترین راه برای ورود به این کشتی نجات و قافله حسینی است.

به گزارش پورتال خبری کاشان دوشنبه ۲۰ صفر ۱۴۴۳ و پنجم شهریور ۱۴۰۰ بعد از نماز صبح عازم كوفه شدم شهری که روزگاری نقطه آغازين حكومت علوی بوده و در زمان ظهور نیز پايتخت حكومت مهدوی خواهد شد.

دفتر سفر اربعین امسال با معرفت زیارت سفیر امام حسین(ع) و حرم خون خواه سیدالشهدا در مسجد کوفه ورق خورد.

باب مسلم دروازه ورودم به مسجد کوفه شد وارد حرم هانی بن عروة شدم؛ هانی از بزرگان کوفه و یاران خاص امام علی(ع) که در جنگ جمل و صفّین نیز حضور داشت و از ارکان قیام حُجْر بن عَدی در برابر زیاد بن ابیه، و از مخالفان بیعت با یزید بود.

حتی وقتی خبر شهادت او در میانهٔ راه کوفه، در منزلگاه زرود به امام حسین(ع) رسید آن حضرت بر مرگ او گریست و آیهٔ استرجاع را خواند و برایش درخواست رحمت کرد.

زیارت هانی جرعه جرعه درس ولایت مداری و بصیرت علوی را در پیمانه جانم ریخت و سرشار از صهبای خوش استجابت راهی حرم مسلم کرد.

در هر گام که به طرف ضریح مسلم و مختار نزدیک می‌شدم تاریخ اسلام برایم مرور می‌شد سال ۶۱ هجری مسلم در خانه هانی پناه داده شده و عبیدالله بن زیاد برای ملاقات هانی آمده بود قرار بود هانی وقتی آب درخواست کند مسلم بن عقیل از پس پرده برون زند و عبیدالله را به درک واصل کند اما مسلم چنین نکرد و گفت او میهمان توست رسم شیعه و مرام علوی میهمان کشی نیست مگر مسلم بر کوفیان میهمان نبود مگر امامشان را با ارسال ۱۸ هزار نامه دعوت نکردند مگر مسلم میهمان نبود که در کوچه‌های کوفه او را غریب و تنها حتی بین ۲ نماز رها کردند و تنها گذاشتند حتی طفلانش را سر بریدند از این همه ظلم یزیدیان و غربت فرزندان امام علی(ع) دلم کوه درد و قلبم آتشفشان سوز و گداز بود غرق در این همه حسرت و راز و نیاز، خودم را پای ضریح سفیر حسین(ع) دیدم در حالیکه دستانم بر شبکه های ضریحش گره خورده بود.

مشق وفاداری و جانبازی مسلم در رکاب ولایت حتی تا شهادت در این مسیر بند بند وجودم را درس می‌داد.

نبرد مسلم یکه و تنها در منزل طوعه با سربازان دارالاماره و چکاچک شمشیرها را هنوز می شنیدم مسلم بود و لشگر دشمنان مسلم بود اوج غربت و مظلومیت البته این خاصیت اولاد اهل بیت علیهم السلام است حتی کاسه آبی که مسلم خواست لب بزند برابر چشمانم موج می خورد به قدری که مسلم سر خم کرد آب را بنوشد قطره ای خون از دهان مبارکش در آب افتاد و آب را نخورد چه رمزی در این راز شگفت است که فرزندان مادر آب و پدر خاک که باید تشنه به شهادت برسند و حتی بر پیکرشان اسب بتازند و جسم مطهرشان بر روی خاک زیر آفتاب بماند تا قبیله بنی اسد بعد از چند روز و شب عزم دفن پیکر مطهر ابا عبدالله الحسین و یاران باوفایش در تکه ای بوریا در زمین کربلا کند...

غرق در این همه مصیبت ضریح مختار ثقفی مرا به سمت خود هدایت کرد مختار؛ هم او که دل اهل بیت را به خون خواهی سیدالشهدا و فرزندانش بویژه ۶ ماهه کربلا قدری التیام بخشید.

رشادت، دليری و شجاعت مختار در مبارزه با دشمنان علی و آل علی و قتله كربلا و تبری از یزیدیان بزرگترین مشق عاشقی و پیام زیارت مختار ثقفی است که حرمله را به تیزاب خنجرش به درک واصل کرد حرمله حرمله حرمله لعنت الله علیه هم او که دل کل بشریت حتی غیرمسلمانان را به اوج جنایت وحشیانه اش در کربلا سوزاند علی اصغر که نه لباس رزم بر تن داشت نه خودی بر سر نه سپر و شمشیری در دست و خنجری بر کمر علی اصغر غنچه نشکفته پرپری که بر روی دست حسین در حالیکه قطره ای آب برای فرزندش طلب کرد جان داد.

حتی سیدالشهدا هنگام طلب آب برای ۶ ماهه کربلا بدون لباس رزم با عبا و امامه پیغمبر به میدان آمد و از لشکریان  خواست فرزندش را بگیرند ، سیراب کنند به او برگردانند.

اما چه خوب جواب حسین را دادند حنجر کوچکترین سرباز کربلا را از خنجر کینه و خصومت حرمله سیراب کردند.

دستانم را دخیل بند قنداقه‌اش کردم و از بزرگ مرد کوچک کربلا برای تمامی ملتمسان دعا و جاماندگان از سفر طلب استعانت و قضای حاجت کردم و با اشک  چشم قنوت عشق در نماز زیارت  گرفتم.

شکوفه‌های نیایش و مناجات برای تمام مردم ایران دستانم را به آسمان گشود و لبانم را به ذکر امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السو مترنم کرد.

معرفت مناجات در اشک ندامت در آمیخت و از لطافت باران استغفار آسمان دلم صیقل داده  و قلبم برای اعمال مسجو کوفه منور و آماده شد.

از حرم جناب مسلم بن عقیل و مختار وارد صحن مسجد کوفه شدم.

پس از تشرف به اعمال مقام های مسجد کوفه پای در مسجد و محل مقدس ومنور محراب امام علی نهادم.

صدای مناجات صدای عدالت و انسانیت در گوشم نجوا می‌كرد و به من مي آموخت كه نگذارم زنگار جهل و حماقت ابن ملجمي در درونم ريشه كند و مایه خسارت دنيا و آخرتم در بدترين حالت و اعمال شود.

هنوز طنين فزت و رب الكعبه آسمانيان را می‌توانی با گوش جان از اين محراب بشنوی و بر عمق مصيبت شهادت لنگر زمين و آسمان علی عالی اعلی اسدالله الغالب اميرالمومنين يعسوب الدين قاسم الجنة و النار و حيدر الكرار خون گريه كنی.

محراب راه و رسم جستجوی فضيلت و فطرت را در مسير نور نشانت می‌دهد تا هميشه چشم بصيرت و معرفت باز كنی كه در صف نااهلان، مزدوران و دغل كاران و مكاران نيستی.

محراب ترنج معرفت بخشی و بصيرت افزايی را در بند بند وجودت با تار و پود علوی گره می‌زند و نقشه عشق و رستگاري دارين را برايت نقش می زند.

محراب مسجد كوفه غربت مولايي را فرياد مي كند كه 25 سال خانه نشين جهل و غفلت كوفيان شد و غم و غصه چون  استخوان در گلويش ماند و راز دل با چاه نخلستان كرد.

محراب مسجد كوفه به تو درس بصيرت و معرفت افزايی می‌آموزد تا گرفتار شکاف جهالت و حماقت و غفلت و ساده لوحی اشعری گونه ابوموسی نشوی و با مكر و نيرنگ و تزوير و فريب عمرو عاص نیز ورق‌های قرآن را بر سر نی بر امام زنده و حی و حاضر و ولی زمانت مقدم نكنی تا مغلوب تزوير و خدعه " حكم الا الله " عمر و عاص های زمانت نشوی.

محراب مسجد كوفه اوج غربت و مظلوميت امامي را برايت به تصوير می‌كشد كه نه تنها جواب سلامش را ندادند بلکه از او روی گرداندند.

زنگ های بیداری در گوش جانم که نواخته شد با حضرت پدر درد دل کردم و از محضر مطهر آقایم پس از استغفار و توبه طلب کمک و نجات برای تمامی حاجتمندان کردم از محضر حضرت پدر خواهش و تمنا کردم با دست خیبر شکنش تمامی سدهای غصه و گرفتاری و بیماری را درهم شکند و شراب ثبات و سلامت و آرامش را در جام جهان ریزد.

دلم از مسجد کوفه جدا نمی‌شد به ناچار و به شوق زیارت مسجد سهله و تسنیم گوارای مهدوی عزم این مسجد کردم.

*مسجد كوفه و شرح مشخصات آن نخستين باری كه كلمه كوفه و يا كوفان بر اين سرزمين اطلاق شد از زبان مبارك جبرئيل امين عليه السلام و نبی اعظم اسلام در شب معراج بوده است.

پيامبر اكرم(ص) نيز در حديثی می‌فرمايد كوفه شرف و سرور عرب‌ها و ابزار دفاعی خداوند از دين، گنج و خزينه ايمان است.

اما در كتب لغت همانند مصباح و غير آن علت اين نامگذاری را بنای گرد و دايره‌ای مانند خانه‌ها و شهر دانسته و اساسا خود شهر و دژ اطراف آن گويا به صورت دايره وار ساخته شده بود تا اين مركز لشگر اسلام از نظر دفاع در برابر دشمن كاملا محفوظ باشد.

*مسجد كوفه يكي از چهار مسجدی كه حق تعالی برای اهلش برگزيد، مسجد جامع كوفه از پيشينه درخشانی برخوردار است كه بنای ساختمانی آن اولين بار بدست سعد وقاص فاتح عراق در سال 17 هجری در منطقه عراق عرب ساخته شد.

اين مسجد در حال حاضر دارای چهار در به نام‌های باب مسلم بن عقيل در وسط ديوار شرقي قراردارد كه صحن و حرم مسلم و هانی را به مسجد كوفه متصل می‌كند.

باب كنده در بخش غربی مسجد، باب الرييس دری تازه تاسيس در ميانه ديوار غربي و باب ثعبان يا باب الفيل كه در اصلي مسجد كوفه است و در ابتدای ديواره شمال به طرف غرب غرب واقع می‌باشد و مستحب است هنگام ورود به مسجد از اين در وارد شد.

*مقامات مسجد كوفه
مقام حضرت ابراهيم خليل ، مقام حضرت خضر نبي، دكة القضا، بيت الطشت، محل ساخت كشتی نوح و به گل نشستن آن در اين مكان، دكة المعراج، مقام نبي الله آدم، مقام جبرئيل، مقام امام زين العابدين عليه السلام، مقام حضرت نوح پيامبر و محراب امير المومنين عليه السلام از جمله مقام هاي مسجد كوفه است كه براي هر كدام انجام اعمال 2 ركعت نماز، دعايی بعد از آن و تسبيحات حضرت زهرا سلام الله عليها توصیه شده است.

*فضيلت مسجد جامع كوفه
اصبغ بن نباته كوفی از ياران حضرت امير نقل می‌كند روزي آن حضرت در مسجد كوفه به مردم فرمود:"اي اهل كوفه به درستی كه خداوند چيزی را به شما عنايت كرده كه به احدی غير شما عطا نكرده است و آن اينكه فضيلت و ارزش داده است مسجد و محل نماز شما را و آنجا خانه آدم، نوح، ادريس و محل نماز ابراهيم خليل و مصلاي من و برادرم خضر است.

اين مسجد يكي از چهار مسجدی است كه خدا برا اهلش برگزيد و روزگاری محل نماز فرزندم مهدی باشد.

ای مردم با نماز در اين مسجد به خدا نزديك شويد و بدانيد حاجت‌های شما در اين مكان برآورده می‌شود.

اگر مردم ارزش اين مسجد را بدانند از تمام نقاط جهان با حالت سينه خيز به اينجا می‌آيند.

امام صادق می‌فرمايد: تمام ملايكه مقرب خدا و پيامبران صالح خدا حتی رسول گرامی اسلام در مسجد كوفه نماز خوانده‌اند.

اميرالمومنين علی عليه السلام نيز فرموده است:" نماز واجب در مسجد كوفه برابر با حجی است كه در ركاب رسول الله انجام شود و نماز مستحب در آن برابر با عمره مفرده‌ای است كه در ركاب آن حضرت صورت گيرد.

* مسجد كوفه مصلای مهدی موعود
كوفه روزی پايتخت جهان و مسجد آن مصلای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشريف خواهد شد.

از آنجا كه مهدی فاطمه سلام الله عليهما بر كل هستي فرمانروايی خواهد كرد شهر كوفه چنان وسعتی خواهد يافت كه خانه‌های آن به كربلا متصل خواهد شد و تمامی مومنين عالم در اين شهر و كنار حضرت بقية الله سكونت خواهند كرد.

مسجد كوفه دارای هزار در خواهد شد و مملو از سربازان مهدی خواهد بود كه به يوسف فاطمه(س) اقتدا خواهند كرد.

در واقع خداوند سبحان چنين اراده فرموده كه رجعتی را در اين سرزمين پديدار سازد تا در همان محلی كه مومنين مورد ظلم واقع شدند ظالمين و نوادگانشان را به دست خوبان به سزای اعمالشان برسانند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi