به گزارش پورتال خبری کاشان روحالله فدائی مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان به مناسبت 27 اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی گفت: روابط عمومی در گذشته با پرده و بنر و برگزاری مراسم و مناسبتها شناخته میشد و به نوعی تبعیدگاه محسوب میشد.
به گفته وی امروز نگاه به روابط عمومی تغییر کرده و تعاریف متحول شده است و ما پا به دنیای تکنولوژیهای نوین و رسانههای آنلاین گذاشتهایم که نیازمند سرعت و دقت بیشتر است.
وی افزود: بخش زیادی از موفقیت روابط عمومی با وجود همه سختیهایی که در این حوزه وجود دارد به واسطه همراهی و حمایت و نظر مثبت مدیران ارشد سازمان و همکاری کلیه واحدهای و همکاران عملیاتی با روابط عمومی است و میتوان گفت اطلاعرسانی به موقع، دقیق و منسجم نتیجه اقدام جمعی است که با محوریت روابط عمومی در اختیار شهروندان قرار میگیرد.
فدایی ادامه داد: حرمت امامزاده با متولی آن است و اعتقاد دارم تثبیت جایگاه روابط عمومی به دست مدیران روابط عمومی به دست میآید. وقتی کسی وارد روابط عمومی میشود قطعاً با پیگیری، نوآوری، خلاقیت میتواند آزادی و ابتکار عمل را به دست گرفته و حتی اگر مدیران ارشد سازمان به روابط عمومی اعتقاد نداشته باشند اما وقتی بازخوردها را مثبت را ببینند با روابط عمومی همراه خواهند شد اما با این حال برخی روابط عمومی ها همچنان خود را همچنان در اقدامات کلیشهای و سنتی محدود کرده و از نوآوری و خلاقیت فاصله گرفتهاند.
وی یادآور شد: اگر مدیران روابط عمومی بخواهند بدون چون و چرا در راستای عقاید و تفکرات شخصی مدیران ارشد حرکت کرده و جایگاه روابط عمومی را در حد «بلهقربانگویی» تنزل دهند ممکن است در کوتاه مدت به منافعی دست پیدا کنند اما قطعاً در طولانی مدت به مشکل برخواهند خورد و باید باور داشته باشند لازمه تعامل پایدار حرکت بر مدار عقلانیت است که تعالی سازمان و منافع مردم را در پی خواهد داشت.