صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

سه‌شنبه 14 اردیبهشت 1400 - 3 : 16

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 25169

4645 بازدید


  ویزای تحصیلی کانادا

کانادا یکی از بهترین کشورها برای تحصیلات دانشگاهی است و دانشگاه های معتبر بسیاری در آن وجود که از بالاترین استانداردهای آموزشی برخوردار هستند. این کشور...


 
کانادا یکی از بهترین کشورها برای تحصیلات دانشگاهی است و دانشگاه های معتبر بسیاری در آن وجود که از بالاترین استانداردهای آموزشی برخوردار هستند. این کشور سالانه هزاران دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف جهان از جمله ایران می پذیرد. تحصیل در این کشور دارای مزایای زیادی است، به عنوان مثال شما می توانید برای خانواده خود اجازه اقامت بگیرید، همزمان با تحصیل یک شغل با درآمد خوب داشته باشید و پس از فارغ التحصیلی نیز به عنوان شهروند دائم در این کشور بمانید و کار کنید. از این رو، در ادامه قصد داریم به بررسی شرایط دریافت ویزای تحصیلي کانادا بپردازیم.



شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا
از طریق ویزای تحصیلی کانادا می توانید در این کشور مجوز اقامت موقت دریافت کنید و در دانشگاه مورد نظر خود مشغول به تحصیل شوید. اما برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور باید شرایطی داشته باشید که برخی از موارد مهم آن به شرح زیر است.

1.         از یکی از دانشگاه ها یا مراکز آموزشی معتبر کانادا پذیرش بگیرید
2.         با ارائه مدارک لازم اثبات کنید که توان مالی لازم برای پرداخت شهریه، مخارج تحصیل و زندگی در کانادا را دارید
3.         جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا باید مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی معتبر داشته باشید
4.         شرایط سلامتی شما قابل قبول باشد
5.         سابقه ارتکاب جرم و سو پیشینه نداشته باشید
6.         باید به افسر مهاجرت کانادا اثبات کنید که پس از پایان تحصیل قصد ماندن در این کشور را ندارید. به عنوان مثال، با ارائه مدارکی چون سند ملکی و یا تاهل می توانید آنها را متقاعد کنید که پس از اتمام تحصیلات به کشور خود باز می گردید
7.         برای اخذ پذیرش در دانشگاه های درجه یک کانادا داشتن سوابق تحصیلی خوب مانند معدل بالا الزامی است
 
مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی
برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا می بایست ابتدا از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرید. پس از اخذ پذیرش باید مدارک لازم جهت ویزای تحصیلی این کشور را آماده کرده و به سفارت کانادا مراجعه نمایید. با توجه به اینکه ماموران سفارت یا افسران اداره مهاجرت اختیارات زیادی در تصمیم گیری دارند، توجه داشته باشید که مدارکتان کامل باشد. در فهرست زیر به مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی کانادا اشاره شده است.

نامه پذیرش از دانشگاه: بدون نامه پذیرش از دانشگاه امکان دریافت ویزای تحصیلی کانادا وجود ندارد.
نامه Study plan: در این نامه باید برنامه تحصیلی خود را به صورت مختصر بیان کنید. افسرهای اداره مهاجرت کانادا می خواهند بدانند که شما چرا، با چه اهدافی و چه برنامه ریزی رشته و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کرده اید.
پاسپورت معتبر و دیگر مدارک شناسایی: پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
مدرک تمکن مالی: شما باید اثبات کنید که بودجه کافی برای تامین هزینه تحصیل و زندگی در کانادا را دارید.
مدرک زبان انگلیسی: داشتن مدرک زبان انگلیسی قطعا گام مهمی برای تحصیل در کشور کانادا می باشد. یکی از مدارک زبان مورد قبول، آیلتس 6.5 یا معادل آن است. البته بدون مدرک زبان هم می ‌توانید برای تحصیل در این کشور اقدام کنید اما توصیه نمی شود. در این صورت می توانید پذیرش کاندیشنال را اخذ نمایید، به این معنی که پذیریش شما مشروط به گذراندن دوره زبان در کانادا می باشد.
اسناد دانشگاهی: شامل مدارکی چون ریز نمرات گواهی نامه پایان تحصیلات است.
تاییدیه پرداخت شهریه: ارائه رسید پرداخت شهریه اولین ترم دانشگاه لازم است.
گواهی پزشکی:  شما نیاز به تهیه مدارکی دارید که سلامت شما را تایید کند.
گواهی پذیرش کبک (CAQ): در صورتی که یکی از دانشگاه های استان کبک را برای تحصیل انتخاب کنید، باید از دانشگاه مورد نظر خود، گواهی پذیرش کبک (Certificat d'acceptation du Québec) دریافت کنید.
 
مراحل اقدام برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا
پیش از آنکه برای ویزای تحصیلی کانادا درخواست دهید، باید موافقت نامه یا نامه پذیرش دانشگاه یا موسسه آموزشی که قصد تحصیل در آن را دارید، داشته باشید. دانشجویانی که قصد دارند در یکی از دانشگاه های استان کبک درس بخوانند، نیاز به موافقت نامه ای با نام CAQ دارند. می توانید این موافقت نامه را به صورت آنلاین دریافت کنید. پس از آن می توانید برای ویزای تحصیلی درخواست دهید.
برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا می توانید به صورت آنلاین درخواست دهید و یا از طریق تکمیل فرم کاغذی اقدام نمایید. فرم مربوطه از طریق وب سایت مهاجرت و شهروندی کانادا (به آدرس www.cic.gc.ca) در دسترس است. رسیدگی به درخواست های کاغذی معمولا نسبت به روش آنلاین به زمان بیشتری نیاز دارد. برای ثبت نام آنلاین نیاز به یک کارت اعتباری بین المللی و فایل الکترونیک مدارک خود دارید.

مدت زمان فرایند بررسی تقاضای ویزای تحصیلی کانادا متغیر است و به کشور محل اقامت متقاضی بستگی دارد اما به طور متوسط بین ۴ تا ۶ هفته طول می کشد. اگر با درخواست شما موافقت شود، برایتان یک کد ارسال می شود که به مدت ۶۰ روز اعتبار دارد. حتما از صفحه ای که حاوی این کد است، پرینت تهیه کنید، چرا که شامل راهنمایی برای درخواست، میزان شهریه، مدارک مورد نیاز و مراحل بعدی است.

سپس باید یک حساب کاربری در سایت مهاجرت و شهروندی کانادا درست کنید و کد ارسال شده را در آن وارد نمایید و مدارک خود را در سایت مهاجرت و شهروندی کانادا (www.cic.gc.ca) بارگذاری کنید. برخی از متقاضیان باید برای انجام مصاحبه به اداره گذرنامه محل زندگی خود مراجه کنند.

 
هزینه دریافت ویزای تحصیلی کانادا
پروسه بررسی و صدور ویزای تحصیلی کانادا دارای هزینه هایی است که در فهرست زیر به برخی از آنها اشاره شده است. این هزینه ها توسط اداره مهاجرت کانادا تعیین می شود و پس از پرداخت، غیر قابل عودت می باشد.
•           هزینه بررسی درخواست متقاضی ویزای تحصیلی و مدارک ارائه شده
•           هزینه بررسی همراهان متقاضی ویزای تحصیلی
•           هزینه انگشت نگاری
 
ویزای همراه تحصیلی کانادا
متقاضیان تحصیل در کانادا می توانند برای اعضای خانواده خود شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال نیز درخواست ویزا دهند. فرزندان متقاضی می توانند به صورت رایگان در مدارس کانادا تحصیل کنند و برای همسر متقاضی نیز امکان کار کردن در کانادا وجود دارد. اگر متقاضی پس از فارغ التحصیلی، مجوز کار پس از تحصیل در کانادا دریافت کند، مجوز کار همسر وی نیز به همان مدت قابل تمدید است.
 
شرایط دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه های کانادا
جهت تحصیل در دانشگاه های کانادا باید شهریه بپردازید اما در صورت گرفتن بورسیه می توانید به صورت رایگان تحصیل کنید. البته بورسیه تحصیلی معمولا به دانشجویان مقطع دکترا اعطا می شود و متقاضیان بورسیه باید سوابق علمی قابل قبولی داشته باشند که شامل فعالیت های پژوهشی، مقالات ISI، معدل بالا و دیگر موارد است. همچنین، پژوهش یکی از فعالیت های اصلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی کانادا می باشد. این کشور از دانشجویانی که بهترین ایده های تحقیقاتی را ارائه دهند، به خوبی حمایت کرده و بورسیه پژوهشی می دهد.
 
هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا
هزینه های تحصیل در کانادا به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی و شهر محل اقامت شما بستگی دارد اما در مقایسه با بسیاری از کشورهای توسعه یافته، مقرون به صرفه است. به صورت کلی، هزینه های تحصیل در دوره های فنی و پزشکی  بیشتر از رشته های دیگر است. به طور متوسط، شهریه و دیگر هزینه های تحصیل در این کشور از 7 هزار دلار کانادا تا 35 هزار دلار کانادا در هر سال برای یک دانشجوی خارجی متغیر است. علاوه بر هزینه های تحصیلی، دانشجویان مخارج دیگری نیز دارند. به عنوان مثال هزینه های زندگی در کانادا به طور متوسط برای هر دانشجو 10 هزار دلار است و در صورتی که با خود همراه داشته باشد نیاز به 3 تا 4 هزار دلار دیگر نیز دارد.
 
کار دانشجویی و موقعیت شغلی پس از تحصیل
دانشجویان خارجی می توانند هنگام تحصیل کار کنند. نیاز کانادا به نیروی کار و نرخ پایین بیکاری در این کشور موجب شده است تا دانشجویان بتوانند به راحتی کار پیدا کنند. کار دانشجویی در کانادا می تواند به شما کمک کند که پس از فارغ التحصیلی بتوانید اقامت این کشور را اخذ نمایید و با سابقه کاری که به دست می آورید راحت تر یک کار تمام وقت پیدا کنید. همچنین، با کار ضمن تحصیل می توانید بخشی از هزینه های زندگی دانشجویی خود را تامین کنید.

کار دانشجویی در کانادا معمولا به صورت پاره وقت است و نیاز به صدور مجوز از دانشگاه محل تحصیل و اداره مهاجرت کانادا دارد که معمولا صادر می شود. دانشجویان با داشتن مجوز تحصیلی می توانند به صورت پاره وقت در دانشگاه محل تحصیل خود کار کنند. علاوه بر این، امکان پیدا کردن شغل خارج از دانشگاه نیز برای آنها وجود دارد و حتی می توانند به عنوان کارآموز مشغول به کار شوند. البته بر اساس قوانین کشور کانادا، برای افرادی که در این کشور تحصیل کرده اند، این امکان وجود دارد که پس از پایان تحصیل در کانادا بمانند و به جستجوی کار بپردازند.

پس از پایان تحصیلات خود نیز  می توانید در کانادا کار کنید و حتی به صورت دائم در این کشور زندگی کنید. اما باید توجه داشته باشید که مجوز تحصیلی شما حداکثر تا 90 روز پس از فارغ التحصیلی اعتبار دارد. بنابراین  پس از این مدت در صورتی که قصد کار کردن در کانادا را دارید، باید یک مجوز کار پس از پایان تحصیلات دریافت کنید. این مجوز معمولا تا ۳ سال معتبر است.

همان طور که گفتیم، برای کار کردن در کانادا پس از فارغ التحصیلی، نیاز به مجوز کار دارید. رشته تحصیلی شما می تواند در اخذ این مجوز و اقامت طولانی تر در کانادا تاثیر داشته باشد. تجربه کاری که هنگام کار به دست می آورید، می تواند به شما کمک کند تا شرایط اقامت دائم را کسب کنید. به اقامت کاری پس از پایان تحصیل در کشور کانادا، PGWP گفته می شود و به افرادی داده می شود که در یک دوره حداقل 8 ماهه و در موسسه های آموزشی معتبر و یا دانشگاه های مورد تایید تحصیل کرده باشند. اعتبار این مجوز معمولا به میزان طول دوره تحصیلی دانشجو و حداکثر تا سقف 3 سال است. دانشجویان می توانند تا پایان اعتبار اقامت کاری پس از فارغ التحصیلی در این کشور حضور داشته باشند و با پیدا کردن شغل مناسب، مجوز اقامت خود در کانادا را تمدید کنند.   
  
 
اخذ اقامت دائم پس از تحصیل
برای بسیاری این پرسش مطرح است که آیا اقامت تحصیلی کانادا می تواند به اقامت دائم این کشور منجر شود؟ همان طور که گفتیم، هنگام تقاضای ویزای تحصیلی باید اثبات کنید که قصد ندارید پس از پایان تحصیلات خود به صورت غیر قانونی در کانادا باقی بمانید اما این موضوع با اقدام قانونی شما برای اخذ اقامت دائم در این کشور مغایرتی ندارد. با این وجود، تحصیل در کانادا به تنهایی نمی تواند منجر به اخذ اقامت دائم این کشور شود. پس از پایان تحصیل به متقاضیان مهاجرت به کانادا فرصت داده می شود تا برای مدت زمانی معینی (در حال حاضر بین 9 ماه تا 3 سال) در این کشور اقامت داشته و به جستجوی کار بپردازند و از طریق آن اقامت دائم کانادا را به دست بیاورند. پس از 3 تا 5 سال اقامت و در صورت انجام کلیه وظایف شهروندی و عدم ارتکاب جرم، به فرد اقامت دائم کانادا اعطا می شود و 3 سال پس از دریافت اقامت دائم نیز می تواند تابعیت و پاسپورت کانادا دریافت کند.

بنابراین، پس از فارغ التحصیلی می‌ توانید برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنید. در صورتی که تجربه کاری هم داشته باشید، شانس بالایی برای اخذ اقامت دائم این کشور دارید. بیان این نکته نیز مفید است که بر اساس قوانین مهاجرتی این کشور، حتی اگر پیش از تقاضای ویزای تحصیلی خود، در خصوص مهاجرت و اقامت دائم به کانادا اقدام کرده باشید، افسر سفارت تنها به خاطر این موضوع مانع از پذیرش ویزای تحصیلی شما نمی شود.
 
شرایط ویزای دانش آموزی کانادا
افرادی می توانند برای ویزای دانشجویی کانادا درخواست دهند که حداقل 18 سال سن داشته باشند. با این حال، برای متقاضیانی که هنوز به این سن نرسیده اند نیز امکان دریافت ویزای دانش آموزی و تحصیل در مدارس کانادایی وجود دارد. البته این دسته از افراد باید از یکی از مراکز آموزشی معتبر کانادا دعوت نامه داشته باشند و والدین‌ آنها توانایی تامین هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا را داشته باشند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi