صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

پنج‌شنبه 31 مرداد 1398 - 39 : 17

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 22822

5466 بازدید


  یادداشت:
ناوگان اتوبوسرانی کاشان فرسوده و برای حمل و نقل برون شهری خطرساز است/فرصتی که برای عرفان از دست رفت

*اختصاصی پورتال خبری کاشان/ محمد ملک آبادی


 
استقرار و فعالیت شرکت ها و صنایع بزرگ در هر شهر و منطقه ای ، یک سرمایه شایان توجه و فرصتی ارزشمند برای رونق کار و تولید و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم محسوب می شود.

حمل و نقل کارکنان و کارگران شرکت ها و کارخانه ها از منزل تا محل کار و بالعکس یکی از فرصت های شغلی است که در کنار صنایع و کارخانه ها و واحدهای تولیدی ایجاد می شود و از کنار آن صدها راننده، مالکین خودروها و... امرار معاش می کنند.

شرکت ساپیاسیتروئن کاشان با داشتن 4000 کارگر یکی از صنایع بزرگ این شهرستان است که از یک دهه پیش حمل و نقل کارکنان خود را به سازمان اتوبوسرانی کاشان سپرد ، سازمانی که با وقت شناسی و رعایت نظم و انضباط در سرویس دهی توانسته بود رضایت نسبی شرکت سایپا سیتروئن و مسئولان آن را در این سالها جلب کند.  

اما خلف وعده های مکرر سازمان اتوبوسرانی کاشان در بهسازی و تجهیز اتوبوسهای خود باعث شد ، پیمانکار دیگری از ابتدای مرداد ماه 98 ، مسئولیت حمل و نقل کارکنان شرکت سایپا ستروئن را بر عهده بگیرد.

به تعویق افتادن حقوق کارکنان سازمان اتوبوسرانی و حضور همسران رانندگان این سازمان در ساختمان شورای شهر ، پای شرکت سایپا سیتروئن را به این موضوع باز کرد و مدیریت سازمان اتوبوسرانی قطع همکاری شرکت سایپا و در نتیجه قطع درآمدزایی این سازمان از محل قرارداد شرکت سایپا را به عنوان یکی از عوامل کاهش درآمد سازمان اتوبوسرانی و در نتیجه تعویق حقوق راننده های این سازمان اعلام کند.

در همین راستا و در روزهای اخیر خبرها و اطلاعات خلاف واقع و غیرمنصفانه ای مبنی بر فسخ یک سویه قرارداد توسط سایپا سیتروئن کاشان و برگزاری مناقصه بی سروصدا در فضای مجازی منتشر شد اما کسی صحت وسقم این موضوع را بررسی نکرد و نپرسید علت قطع این همکاری چه بوده است؟ و چرا اکنون پیمانکار دیگری به جای سازمان اتوبوسرانی کاشان خدمات حمل و نقل این شرکت را بر عهده دارد؟!
      
در واقع اصل ماجرا در پس بگومگوهای فضای مجازی مغفول ماند و بی انصافی هایی در حق مدیریت شرکت سایپاسیتروئن مطرح شد ، شرکتی که بر استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های بومی و محلی تاکید دارد و تا آخرین لحظه نیز به پای مشکلات و کاستی های سازمان اتوبوسرانی و تحقق تعهدات این سازمان صبر کرد.

بر شهروندان کاشان پوشیده نیست که اتوبوسهای سازمان اتوبوسرانی کاشان فاقد تهویه و سامانه خنک کننده و گرم کننده در فصل های تابستان و زمستان است.
 
از طرفی صندلیهای خشک فایبرگلاس ، نداشتن کمربند ایمنی ، اسکلت و بدنه و شاسی ضعیف ، فرسودگی و زنگ زدگی ، ایزوله نبودن درها و شیشه ها و نفوذ سرما و گرما به داخل کابین باعث شده بود تا هم کارکنان شرکت سایپاسیتروئن از این وضع ابراز نارضایتی کنند و هم پلیس راه خطرساز بودن استفاده از این اتوبوسها را در مسیر برون شهری به شرکت سایپاستروئن بارها متذکر شود.   

ضرورت ترمیم و نوسازی ناوگان حمل و نقل کارکنان شرکت سایپاسیتروئن باعث شد این شرکت در سال گذشته با سازمان اتوبوسرانی قراردادی را منعقد کند تا بر اساس آن سازمان اتوبوسرانی،50 اتوبوس را در یک بازه زمانی 7 ماهه «هر ماه 7 اتوبوس» ومطابق برنامه زمان بندی تا پایان آبان ماه 1397 را نوسازی و ترمیم و به سامانه خنک کننده مجهز کند.

حتی در این راستا شرکت سایپاسیتروئن 5 میلیارد ریال را برای اجرای این عملیات به سازمان اتوبوسرانی کاشان پرداخت کرد که نه تنها به تعهد خود پایبند نبود و اجراء عملیات محقق نگردید. بلکه در فرصت های تجدیدی بعدی نیز اطمینان خاطر داده که نسبت به رفع وجبران موارد عقب ماندگی اقدام مینماید بطوریکه در آخرین مکاتبه مرتبط نیز اعلام نمود تا پایان اردیبهشت 1398 و ابتدای فصل گرما تمام ناوگان حمل و نقل کارکنان شرکت سایپا رفع ایراد و به سامانه خنک کننده مجهز شود.
  
اما سازمان اتوبوسرانی در اسفند 1397 در نامه ای رسمی و به یکباره و برخلاف تمامی مکاتبات قبلی خود به شرکت سایپا اطلاع داد که شرایط  تجهیز اتوبوس های خود را ندارد و ضمن ناتوانی، آمادگی خود را برای شرکت در مناقصه صرفاً براساس شرائط اعلامی و ناوگان فرسوده خود و با افزایش قیمت بیش از دوبرابری را اعلام کرد.

از آنجا که عزم و اراده ای قوی برای ترمیم و بهسازی این اتوبوسها وجود نداشت، تا خرداد امسال فقط 18 اتوبوس کولردار شدند و از این  18 اتوبوس ،  8 اتوبوس به علت نقص فنی در سامانه سرمایشی ، نتوانست رضایت کارکنان سایپا را جلب کند و بر همین اساس از سرویس خارج شد.

سایپا سیتروئن با تمام مشکلات و کمبودهای سازمان اتوبوسرانی تا پایان اردیبهشت به همکاری خود با سازمان اتوبوسرانی کاشان ادامه داد و تصمیمی بر فسخ قرارداد با این سازمان را نداشت، حتی تا تعیین تکلیف انجام مناقصه، الحاقیه ای را به قرارداد خود اضافه کرد اما سازمان اتوبوسرانی در نیمه خرداد امسال، قبل از برگزاری مناقصه و در اقدامی پیش دستانه بطور ناگهانی وبا تهدید این بنگاه ، به سایپا اعلام کرد که از ابتدای تیرماه سرویس دهی حمل و نقل کارکنان این شرکت را متوقف خواهد کرد که اگر اقدام و ابتکار عمل و درآیت شرکت سایپا سیتروئن برای جذب سریع پیمانکار جدید نبود خط تولید این شرکت متوقف و ضرر و زیان هنگفت و جبران ناپذیری متوجه شرکت سایپا می شد.

در نهایت قرارداد جدید با پیمانکار جدید امضاء و پیمانکار کنونی با بهره مندی 60درصدی از ناوگان بومی و نیروهای اعم از راننده و عوامل اجرائی بومی  فعالیت خود را آغاز کرد.

شایان توجه اینکه مناقصه شرکت سایپا با اطلاع سازمان اتوبوسرانی کاشان برگزار شد و 8 پیمانکار اعم از بومی و غیر بومی  از جمله سازمان اتوبوسرانی در این مناقصه حضور داشتند اما در این مناقصه پیمانکار واجد شرایط که بتواند خواسته های شرکت سایپا را برآورده کند انتخاب شد.

پیمانکار فعلی شرکت حمل ونقل دریادلان است که سابقه فعالیت با دانشگاههای اصفهان هنر،پیام نور،دانشگاه آزاد،اعزام راهیان نور،سرویس های هفتگی مشهد مقدس،شرکت های فولاد یزد،پتروشیمی اراک و پالایشگاه اصفهان را دارد.

در واقع باید گفت قراداد دو مجموعه براساس تحقق درخواست ها و توافق های فیمابین به پیش می رود و وفای به عهد ضامن ادامه هر نوع قراردادی است،متاسفانه سازمان اتوبوسرانی کاشان به ناتوانی خود در تحقق خواسته های بحق کارکنان و مدیریت شرکت سایپا سیتروئن باخت و این منبع درآمدی را از دست داد. 



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 

cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi