صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

یک‌شنبه 27 مرداد 1398 - 45 : 0

نویسنده : پورتال خبری کاشان م . م

کد خبر : 22811

9794 بازدید


  هر کسی در فکر و بیان و قلم ، آزاد و مستقل آفریده شده

اولین گفتگوی صریح و بی پرده با حسین قطنی باف عضو تحریریه پورتال خبری کاشان و از فعالان فضای مجازی


 
حسین قطنی باف از اعضای تحریریه پورتال خبری کاشان است .
او ساکن کاشان نیست اما دلش برای کاشان می تپد.  وی در سالهای گذشته که با پورتال خبری کاشان بیشتر همکاری داشت توانست در جشنواره های استانی و شهرستانی با کسب رتبه های برتر  برای پورتال خبری کاشان افتخار آفرینی کند.
بیشتر یادداشتهایش به سوژه های  فرهنگی و اجتماعی اختصاص دارد .
دقت و ریزبینی او در مقاله نویسی برخی را به وجد می آورد و عده ای را هم آنچنان تحت تاثیر قرار می دهد که او را به سخت گیری و تندروی متهم می کنند.
شوخ طبعی و شخصیت آرام او در نوشته هایش ناپیداست. با اینکه سالهاست با اصحاب خبر و رسانه کاشان همکار است اما به لحاظ اینکه به ندرت با آنان حشر و نشر  و مواجهه  دارد گاه مورد بی مهری و قضاوت های غیرمنصفانه فعالان فضای مجازی قرار می گیرد.
بر همین اساس پورتال خبری کاشان برای اولین بار در 12 سال گذشته با او گفتگوی صمیمانه و صریحی داشته تا مخاطبان و منتقدان وی با این عضو باسابقه تحریریه پورتال خبری کاشان بیشتر آشنا شوند.

مخاطبان پورتال خبری کاشان کم و بیش شما را می شناسند اما با این حال بعضی هم ممکن است شناخت نسبی از شما نداشته باشند، اگر مایل هستید کوتاه خودتان را معرفی کنید. 

من حسین قطنی باف هستم 45 ساله متولد کاشان که تا 24 سالگی و تا پایان اخذ مدرک لیسانس در کاشان زندگی می کردم و از سال 1377
به علت ادامه تحصیل و اشتغال ساکن تهران شدم. 

با این حساب 21 سال است ساکن تهران هستم با عنوان شغلی دبیری خبر و تقریبا در سراشیبی خدمت در رسانه ملی هستم، همسرم خانم ارمی گوینده خبر رادیو است و فرزند ارشدم آقاشاهد، دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی و دخترم هم دانش آموز سال دوم دبستان است.

از 12 سال پیش  یعنی از بدو فعالیت پورتال خبری کاشان با شما برادر بزرگوار { محمد ملک آبادی} در خدمت کاشان و کاشانی ها بوده ام.    

پس چطور بعضی شما را به بیدگل منتسب می کنند و می گویند شما بیدگلی هستی ؟       
آران و بیدگل شهر کار و همت و تلاش است و مردمان باصفا و قانع و زحمتکشی دارد، بدیهی است ما کاشانی ها و آران و بیدگلی ها قوم و خویش هستیم، ولی من متولد حوزه یک کاشان، اهل خیابان فاضل نراقی و محدوده دروازه فین هستم و ماندگارترین نوستالژی من از کاشان به خاطرات دبستان آیت الله سعیدی و خانه عمویم در محله سلطان امیراحمد که امروز به سفره خانه مظفری معروف است اختصاص دارد.


شما که از 21 سال پیش ساکن تهران هستی بهتر نیست به مسائل تهران فکر کنی و به کاشان کار نداشته باشی و برای خودت دردسر نسازی ؟
این سئوال شما مثل  این است که من از شما بپرسم خبرنگاری که در کاشان نشسته چطور مجاز است راجع به غائله دراویش خیابان پاسداران تهران نظر بدهد و از محمد ثلاث معدوم، درویش قاتلی که نیروهای انتظامی را با اتوبوس زیر گرفت دفاع کند و او را از اتهام آدم کشی مبرا بداند ؟! و صدها نمونه مثال از این دست ! 
اتومبیل هم دائم درجا کار نمی کند چه رسد به خبرنگار که حوزه کاری او به وسعت دیدش بستگی دارد.
مگر تحلیل و خبر و اطلاع رسانی و واکنش نسبت به رخدادها و سوژه ها در حوزه استحفاظی راههای یک شهرستان یا یک کشور قرار دارد که با یک ایستگاه پلیس راه یا گمرک تبادل اطلاعات و اخبار کنترل شود ؟ 

در عصر ارتباطات و اطلاعات، حد و مرزهاي جغرافیایی اصلا معنا ندارد؛ در اين سالها با نفوذ اینترنت و ماهواره ، امکان اشتراک تجارب و تبادل اطلاعات و اخبار، در لحظه و آنی اتفاق می افتد و امروز هیچ قلمرو جغرافیایی نمی تواند انتقال و جریان آزاد اطلاعات را محدود کند.  

اگر غیر از این است مدیران مسئول پایگاههای خبری و کانالها و گروههای کاشان، صفحات مجازی و وب سایتهای جهان بین خود را تعطیل کنند تا اخبار کاشان را غریبه هایی چون من نبینیم و رویدادهای کاشان در قلمرو شهری مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد. 

جسارتا کاشان ملک طلق کسی نیست که برخی با روحیه نژادپرستی و پانکاشانیسمی و بی هيچ منطقی؛ عيار مردمانش را با سکونت يا هجرت آنان می سنجند!  

بعضی حضور شما در فضای مجازی را نوعی ماموریت سازمانی تلقی می کنند آیا قبول داری ؟ 
آیا همه کسانی که در پیام رسانها و شبکه های اجتماعی تلگرام و واتس آپ و توییتر و اینستاگرام عضویت دارند، با تابلو کارفرما یا عنوان سازمانی شان فعالیت دارند که مثلا بگوییم استاد فلانی که عضو هیئت علمی دانشگاه است از طرف دانشگاه فلان نظر را داد ؟ 

مگر میلیونها ایرانی عضو تلگرام برای گفتگو و نظردهی در این شبکه اجتماعی از کارفرما یا رئیس سازمان و شرکت خود اجازه می گیرند ؟ یا مگر قانون و مقرراتی وضع شده که سازمان ها و ارگانها و نهادها ، کارکنان خود را از عضویت در فضای مجازی منع کرده باشند ؟
 
کارکنان سازمان صداوسیما هم مثل همه ایرانیها و همه کارکنان دولت از حضور شبانه روزی در شبکه های اجتماعی منع نشده اند و اگر در این فضا تخلفی هم از آنان سر بزند مثل بقیه مردم عادی، تخلف آنان با قوانین جرایم رایانه ای داوری می شود.

امروز وقتی مسئولان کشور، شرایط را برای استفاده از بیت کوین مهیا می کنند چطور می توانیم خواستار محدود شدن کارکنان سازمان ها و ادارات و ارگانها در پیام رسانها و شبکه های اجتماعی باشیم ؟  

اتفاقا کسانی که جای آنان در فضای مجازی به واسطه حضور بنده تنگ شده و به هر بهانه ای درصدد هستند من را از این حق شخصی محروم کنند، اگر همین امروز خبر قطع یا فیلتر یکی از شبکه های اجتماعی منتشر شود فریادشان به آسمان می رود که ای خدا ما را از آزادی محروم کردند.

گفته می شود شما با چند نام کاربری مختلف در شبکه های اجتماعی فعال هستی و گاهی با خودت گفت‌وگو می کنی ، قبول داری ؟ 
داشتن امضا و هویت واقعی برای یک فردی که در رسانه کار می کند و قلم می زند، حکم یک نشان و برند است ، اگر امضایی در کار نباشد ، رقابت و مقابله ای وجود نخواهد داشت و حتی سیبلی وجود نخواهد داشت تا در آماج تیر و ترکش ها قرار گیرد.

بهتر عرض کنم  کسی که در رسانه کار می کند و با نام و هویت واقعی خود مطلب و یادداشت می نویسد ترس و هراسی از تیر و ترکش ها ندارند.

برای یک رسانه نگار حرفه ای افشای ناگفته ها و تحلیل رخدادها با اسم و هویت واقعی نویسنده یا منتشرکننده ، حکم یک برگ برنده را دارد و کسی پیروز این عرصه است که ادعا کند من اولین کسی بودم که چنین گفتم یا چنین نوشتم و چنین خبری دادم.
  
من بعد از 21 سال فعالیت رسانه ای دلیلی نمی بینم که زنگ در خانه ای را بزنم و فرار کنم. رای و نظرم را ولو اشتباه به صراحت بیان می کنم و مسئولیت آن را هم می پذیرم. 
اینکه می گویند من صاحب چندین اکانت و شناسه کاربری ناشناس هستم کذب محض است. 


چرا بعضی که خودشان رسانه ای هستند ، خیال می کنند شما سخنگوی غیررسمی نماینده مردم هستی ؟ 
همسویی و موافقت و مرافقت بنده با برخی مواضع احسن و عملکرد قابل دفاع آقای ساداتی نژاد از بدو نمایندگی او در مجلس شورای اسلامی این شائبه را در ذهن برخی ایجاد کرد که بپندارند بنده سخنگوی نماینده مردم هستم. 

اذعان می کنم بنده به عنوان یک رفیق، نتوانستم حق رفاقت را بجا آورم و در این مدت سه سال و اندی آنطور که بایسته و شایسته است نتوانستم سعی و تلاش شبانه روزی آقای ساداتی نژاد را در قالب نوشته و یادداشت به آگاهی و سمع و نظر شهروندان عزیز کاشان و آران و بیدگل برسانم.   
     
یادداشت های من در انعکاس فعالیت ها و عملکرد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در این مدت شاید به تعداد انگشتان یک دست هم نرسد، با این حال همین تعداد یادداشت برخی را به اشتباه انداخت که شاید فلانی سخنگوی غیررسمی آقای ساداتی نژاد است ! 

حتی علنا گفته بودند ارتباط رسمی با دفتر نماینده مردم دارم ، در حالیکه تردد بنده در دفتر آقای ساداتی نژاد در کاشان فقط به دو نشست خبری و دو دیدار نوروزی ختم می شود. 

من یک سئوال از این دوستان می پرسم، بنده در یادداشت ها و مطالبی که می نویسم حتی از به کار بردن عناوین شغلی و رسانه ای برای خودم پرهیز می کنم چطور ممکن است خودم را سخنگوی نماینده معرفی کرده باشم ؟! یا در کدام نوشته و امضایی از صداوسیما مایه گذاشته ام ؟ در هیچ یک از امضاهای بنده به جز نام و نام خانوادگی هیچ پسوند و پیشوند دیگری وجود ندارد و این القاب کاذب ساخته و پرداخته همین افراد تنگ نظر است .


توضیحات اخیر دفتر نماینده مردم در خصوص جنابعالی سر و صدای زیادی در فضای مجازی ایجاد کرد و حتی مخالفان شما این اطلاعیه را بطور گسترده ای دست به دست چرخاندند، ماجرا چه بود ؟ 
ببینید برای فهم این موضوع باید برگردیم به پاسخ سئوال قبل، وقتی تعداد یادداشت های بنده در خصوص عملکرد نماینده مردم تعداد به انگشتان یک دست هم نمی رسد ، چرا وی که منتخب مردم کاشان است و حفظ شان او حرمت گذاری به مردمی است که او را انتخاب کرده اند ، به خاطر برخی یادداشت های اجتماعی و فرهنگی بنده مورد مواخذه و شماتت کسانی قرار بگیرد که خودشان در مدح ممدوح و محبوبشان سرآمد غزلسرایان و ستایشگران هستند ؟ کسانی که یک شبه آیت اللهی را آیت الله العظمی می کنند و مدیری را فرستاده خدا می خوانند یا به جای شورای نگهبان صلاحیت فرمانفرمایشان را تایید می کنند نباید برای دیگران نسخه بپیچند.

اصلا چه بسا برخی مواضع بنده مغایر با مشی و منش آقای دکتر ساداتی نژاد باشد، آیا او باید برای نوشته های من مورد شماتت قرار بگیرد ؟   

اخیرا بنده درباره نمایش های طنز کاشان مطالب و تعریض هایی در کانال شخصی ام منتشر کردم که به مذاق برخی خوش نیامد اما دیدم این افراد به جای اینکه به نویسنده این نقد و نظرها حمله کنند هر چه فریاد دارند بر سر نماینده می زنند که بله سخنگو یا ... آقای ساداتی نژاد مدعی شده کره زمین، گرد است! لذا برای اینکه ساحت نماینده و منتخب مردم از زخم زبان و توهمات و اتهامات بی مبنای این افراد بی منطق مصون بماند و تیر و ترکش ها فقط به خودم اصابت کند ،  از دفتر نماینده خواهش کردم توضیحاتی را منتشر کند و دفتر نماینده مردم هم در حق من لطف و توضیحاتی را منتشر کرد  که برخی به این ترکیب و تعبیری که دفتر نماینده مردم در حق اینجانب به کار برد دقت نکردند که نوشته بود « شخصیت حقیقی آزاد و مستقل »


شما خودت را شخصیت حقیقی آزاد و مستقل می دانی ؟ 
بله همه افراد و آدم ها شخصیت مستقل و آزادی دارند و همسویی دو یا چند نفر یا یک گروهی بر سر برخی موضوعات بدین معنا نیست که آنها در همه امور مثل هم می اندیشند و شبیه به هم تصمیم می گیرند.   
« بیان » از آیات مقدس الهی است که خداوند باریتعالی از آن به عنوان نعمتی که بلافاصله بعد از خلقت انسان بدو آموخته، یاد می کند. 
هر کسی در فکر و بیان و قلمش آزاد و مستقل است و بیان هر کسی بیانگر هویت فکری و شخصیت  مستقل اوست. 

در واقع توضیح دفتر نماینده مردم که در کاشان نیوز منتشر شد  به این معنا و مفهوم  است که آقای ساداتی نژاد در بیان عقاید و افکار دیگران هیچ دخالتی ندارد و در انتشار مطالب آزاد افراد و اشخاص در  گروه ها و کانال های مجازی رفتار حمایتی یا برخورد سلبی ندارد.   

پس این شبهه را قبول نداری که نماینده مردم با این جوابیه شما را طرد کرده ؟!  
طرد ؟! اولا توضیحات مدنظر ، توضیحات دفتر نماینده بوده نه خود نماینده ثانیا دفتر آقای نماینده با این توضیحات مهر باطلی زد بر بهانه واهی و ریسمان سستی که عده ای به آن آویزان شده بودند ، قاعدتا با این توضیحات ، تکرار این ادعا - از سوی جماعت بهانه گیر و بی منطق که  توضیحات دفتر نماینده را مصادره به مطلوب و حتی تحریف کردند و آن را به نحو گسترده ای پوشش دادند - از این پس نوعی خودزنی و اشتباه نابخشودنی خواهد بود . پس اگر به زعم این افراد آقای نماینده ، بنده را طرد کرده از این پس نباید شاهد نقیض گویی آنان باشیم و مجددا نظریات و آرای بنده را به آقای ساداتی نژاد منتسب کنند هر چند اخیرا کاشان نیوز در یک مطلب تازه خواسته , مجددا بنده را منکوب کند اما غرض ورزانه 6 مرتبه اسم آقای ساداتی نژاد را در آن مطلب تکرار کرده !   


با وجود این حجم تخریب و تشویش اذهان عمومی که علیه شما هست باز بر حضور در فضای مجازی اصرار دارید ؟
من پاسخ شما را با چند جمله از بیانات رهبر معظم انقلاب می دهم .
دستگاه‌های مختلفی در فضای مجازی حضور دارند اما حضور در این فضا باید یک حضور جریان‌ساز باشد ۱۳۹۷/۱۱/۰۷

جوانها امروز در فضای مجازی فعّالند؛ فضای مجازی می تواند ابزاری باشد برای زدن توی دهن دشمنان.۱۳۹۷/۱۰/۱۹
 
یکی از خصوصیّات ممتاز دیگر امروز، آماده بودن وسایل رساندن پیام است؛ همین فضای مجازی که این برادرمان به تفصیل و خیلی خوب بیان کردند و تعبیر خوبی است که ایشان کرد و به ذهن بنده هم اتّفاقاً همین تعبیر قبلاً رسیده بود که «اسمش فضای مجازی است درحالی‌که واقعاً فضای حقیقی است»؛ یعنی این فضا درون زندگی بسیاری از مردم حضور دارد. خب همین فضای مجازی یک ابزار است؛ یک ابزار بسیار کارآمد برای اینکه شما بتوانید پیامتان را به اقصیٰ‌ نقاط دنیا برسانید، به گوش همه برسانید. این [امکان] دیروز نبود، امروز هست. یکی از امتیازات این است .۱۳۹۶/۰۶/۰۶ 

امروز شما ملاحظه کنید، هر انسانی که فرض کنید یک تبلت دستش باشد، با همه‌ی افکار و حرفهای انحرافی میتواند روبرو و مواجه بشود؛ حالا به‌قدری که ظرفیّت دارد. با این نگاه به مسئله نگاه کنید که شما چقدر نقش میتوانید ایفا کنید. به نظر من این وسایل رسانه‌ای جدید، هم یک فرصت است، هم یک خطر است؛ فرصت از دو نظر، خطر از یک جهت. خطر از این‌جهت که ممکن است این حرفها و شُبهه‌ها، در ذهن جوان‌ها و در ذهن غیرجوانها اثر بگذارد و اینها را منحرف کند؛ این جهت خطر است.

امّا از دو جهت فرصت است: یکی اینکه ما مطّلع میشویم که چه شبهه‌هایی وجود دارد. یکی از مشکلات کار ما این است که ما شبهه‌ها را نمیشناسیم. من میبینم خیلی از آقایان محترم خب با دانشجو مواجه‌اند، [امّا] آنچه در ذهن او و در دل او میگذرد را نمیدانند. 

ما به برکت فضای مجازی و این رسانه‌ی عظیم عمومی میتوانیم کشف کنیم که چه چیزهایی امروز مطرح است؛ این یک فرصت [است] که خب فرصت بسیار باارزشی است. 
فرصت دوّم هم این است که از همین طریق میتوانیم شبهه را برطرف کنیم و آن را ازاله کنیم. بنابراین اینکه گفت «هر عُسری دو یُسر همراهش است»،  اینجا این تهدید دو فرصت همراه خودش دارد که از این دو فرصت باید حدّاکثر استفاده را کرد. بنابراین ... ما کار و تلاشِ برای کلام را از سطح خواصّی نه‌اینکه کم بکنیم بلکه سطح عامّی و عمومی را هم حتماً مورد توجّه قرار بدهیم و این، کار اساسی‌ای است که امروز لازم است انجام بگیرد.۱۳۹۶/۰۳/۰۱ 

بالاخره که چی ؟ 
بالاخره اینکه آتش به اختیار هستم و خواهم بود، نه کارمند بودنم، نه صداوسیمایی بودنم ،  نه تهرانی بودنم، نه ساداتی نژادی بودنم و ... هیچ کدام از اینها باعث نخواهد شد بنده از فضای مجازی کوچ کنم . بنابر این منتقدان بنده خودشان را خسته نکنند ! 

از بین فعالان مجازی و اهالی قلم کاشان نقد و تحلیل های چه کسانی را می خوانی ؟
من به سخنرانی ها و نوشته های آقای سیدی خیلی علاقه دارم , نوشته های آقای فلاحیان , آقای صدقگو , آقای رفیعی ، آقای عرشی را هم منصفانه و در چارچوب نقد می بینم . خدا همه شما را حفظ کند.

از اینکه حاضر شدی در یک گفتگوی صمیمی برخی شبهات را پاسخ دادی متشکریم ، برای شما آرزوی موفقیت دارم و همکاری بیشتر شما را با پورتال خبری کاشان خواهانم.
من هم ازشما سپاسگزارم جناب آقای ملک آبادی عزیز 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi