صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

سه‌شنبه 3 اسفند 1395 - 33 : 0

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 18700

3455 بازدید


  آيت الله نمازي در جلسه تفسير قرآن:
عزت امت اسلامي در پيروي از رهبري است

آيت الله نمازی با اشاره به اينكه عزت امت اسلامي در پيروي از رهبري است، گفت: هر كجا مسلمانان شكست خوردند به دليل نافرماني از رهبري بود.


 
به گزارش پورتال خبري كاشان به نقل از خبرگزاري رسا در كاشان، آيت‌الله عبدالنبي نمازي دوشنبه شب در سيصد و بيست و ششمين جلسه تفسير قرآن در مسجد حضرت قائم(عج) در تفسير آيات 149 تا 152 سوره مباركه آل عمران، گفت: اين آيات نيز در ادامه آيات قبلي است كه ماجراي جنگ بدر و جنگ احد است كه مسلمانان در جنگ بدر بر سپاه كفر پيروز شدند و ضرب شصت سنگيني را به دشمن نشان دادند و در اين جنگ سپاه كفار كشته ها و اسراي زيادي را داد.

وي افزود: اما در جنگ احد ماجرا برعكس شد و مسلمانان شكست خوردند و علت شكست مسلمانان در جنگ احد نافرماني از فرمان فرمانده كل قوا پيامبراكرم(ص) بود و اين نافرماني يك عبرت به جا ماندني تاريخي براي امت اسلام است كه مراقب باشند كه اگر از فرمان فرماندهي‌كل قوا نافرماني‌كنند خوار و ذليل خواهند شد.

هركجا مسلمانان شكست خوردند به دليل نافرماني از رهبري بود

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه عزت امت اسلامي در پيروي از رهبري است، گفت: هر كجا مسلمانان شكست خوردند به دليل نافرماني از رهبري بود، از اين رو پيامبراكرم(ص) مكرر فرمود ‹‹مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ›› بعد از من رهبر اميرمؤمنان(ع) است، اما بعد از سه و چهار ماه نافرماني كردند و اين نافرماني آنها سبب شد تا به امروز حدود 2 ميليارد مسلمان روي كره زمين اسير 2 ميليون صهيونيست باشد.

به گفته وي، صهيونيستي كه امروز رهبري كره زمين را در دست دارد جمعيت آنها 2 ميليون نفر بيشتر نيستند اما اين اقليت 2 ميليوني حدود يك ميليارد و 700 ميليون مسلمان را روي كره زمين را به بردگي خودشان گرفتند، چرا كه آن روز از فرمان پيامبراكرم(ص) تبعيت نكردند.

آيت الله نمازي ادامه داد: اگر ولايت از مسير خودش منحرف نمي شد، امروز مسلمانان ذليل و خوار اوباما نبودند و اگر آيات مورد بحث ما در سوره آل عمران كه نافرماني اندكي حدود 50 نفر كه تنگه احد توسط پيامبراكرم(ص) به آنها سپرده شد و تأكيد شد در صورت پيروزي و يا حتي شكست سپاه اسلام تنگه احد را رها نكنند، اگر آنها  نا فرماني نمي‌كردند و تنگه را براي جمع آوري غنائم رها نمي‌كردند، سپاه اسلام شكست نمي‌خورد.

وي ادامه داد: شكست مسلمانان در جنگ احد نتيجه نافرماني كساني است كه شعار حمايت از ولايت مي‌دهند، امروز نيز همين مشكل را داريم هركجا كه فرمان رهبري به نفع ما باشد، در نامه نگاريهاي خود فرمايشات رهبري را در بالاي صفحه مي‌نويسيم، اما هركجا كه احساس كنيم به زيان ما است مي گوييم فرمان رهبري خوب است اگر عمل شد خوب اما اگر عمل نشد اشكالي ندارد.

تكرار آيات قرآن براي اين است كه تاريخ تكرار نشود

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به اينكه ما نيز امروز مبتلاي به چنين مسائلي هستيم و خداوند اين آيات را به رخ ما مي‌ كشد، اظهار داشت: اگر خداوند دائما اين آيات را براي ما ذكر مي‌كند براي اين است تا مراقب باشيم تاريخ تكرار نشود.

آيت الله نمازي ادامه داد: بعد از جنگ احد ابوسفيان معاونت فرهنگي و جنگ نرم دشمن با انجام عمليات رواني مسلمانان را موعظه مي‌كرد، در جنگ احد شكست خورديد و نمي توانيد در برابر سپاه كفر مقاومت كنيد،  بياييد با ما همراه باشيد، بنابراين آيه به اين اشاره مي‌كند ‹‹يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ تُطيعُوا الَّذينَ کَفَرُوا›› اي اهل ايمان اگر از كفار اطاعت كنيد آنها تبليغات رواني را آغاز كرده اند و شما را بمباران تبليغات رواني مي‌كنند.

وي ادامه داد: يكي از ابزاري كه درجنگ تعيين كننده است روحيه است و چنانچه، لشكري همه تجهيرات نظامي را داشته باشند اما روحيه و شهادمت نداشته باشند شكست مي‌خوردند چرا كه آنچه كه سبب موفقيت و برتري در جنگ و ميدان عمليات مي‌شود داشتن روحيه است و ما بالاترين روحيه را با الهام از امام حسين(ع) و عاشورا  و امام سجاد و حضرت زينب(س) در دوران دفاع مقدس داشتيم.

به گفته وي، داشتن روحيه با پول و ثروت به دست نخواهد آمد بلكه داشتن روحيه در سايه داشتن ايمان امكان پذيراست.

آيت الله نمازي گفت: خداوند مي فرمايد، اگر مسلمانان از دشمن تبعيت كنند ‹‹يَرُدُّوکُمْ عَلي‏ أَعْقابِکُمْ›› شما را به قبل از انقلاب برمي‌گردانند، از اين رو آنچه كه امروز نيز ما با آن روبرو هستيم و مي‌گويند با آمريكايي‌ها مذاكره كنيم و آمريكايي ها خوب هستند و اهل صلح و سازش و دوستي هستند ‹‹تَنْقَلِبُوا خاسِرينَ›› در حاليكه خداوند مي فرمايد  در دوستي با آنها ضرر مي كنيد.

وي افزود: خداوند مي فرمايد ‹بَلِ اللَّهُ مَوْلاکُمْ›› به دنبال كفار نرويد خداوند رهبر و ناصر شما است و حيات و ممات و شكست و نصرت و پيروزي و عزت شما در دست خدا است، شما سراغ چه كسي مي‌خواهيد برويد ‹‹وَ هُوَ خَيْرُ النَّاصِرينَ›› در حاليكه بهترين ياري دهنده خدا است.

عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه با اشاره به اينكه از آغاز خلقت تا به امروز مشكل بشر جهل به خدا و نشناختن خدا است، يادآور شد: درصدهاي معرفت به خدا متفاوت است، از اين پيامبراكرم(ص) مي فرمايد ايمان داراي 10 درجه است و سلمان 9 درجه از ايمان را دارد و در اوج ايمان است و يك درجه نيز آن نيز تفاوت بين معصوم و غير معصوم است.

به گفته وي، مراتب انسانها به ظاهر و پول و ثروت و مقام و منصب آنها نيست، بلكه مراتب انسانها وابسته به ميزان معرفت آنها نسبت به خدا است و بايد ديد تا چه اندازه به خدا نزديك هستند و مشكل جامعه توحيدي از آغاز تا پايان در همين يك كلمه معرفت است.

وي افزود: نافرماني انسانها، ارتكاب گناه، غيبت، حلال و حرام و ساير گناهان و ديگر مشكلات انسان به دليل جهل انسانها است، چرا كه بشرجاهل مبتلاي به گناه مي‌شود، بنابر اين اگر ما مي‌خواهيم انقلاب اسلامي بماند يك راه بيشتر پيش رو نداريم و آن نيز حاكم كردن روحيات روزهاي اول نقلاب و دوران دفاع مقدس در مردم و جامعه است كه مردم همه با مهربان و خوب بودند.

روحيات روزهاي اول انقلاب و دوران دفاع مقدس امروز براي ما تبديل به رويا شده

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه روحيات روزهاي اول انقلاب و دوران دفاع مقدس امروز براي ما تبديل به رويا شده است، گفت: امروز هركسي به دنبال منافع خودش رفته است بنابراين اگر بخواهيم انقلاب بماند بايد روند حركت عمومي و اكثريت جامعه به سمت و سوي معرفت الله برود و آيه شريفه نيز مي فرمايد ‹‹بَلِ اللَّهُ مَوْلاکُمْ›› رهبر شما سيد و سالار و آقاي شما خدا است و همه چيز نزد خداست و نبايد آدرس را اشتباهي يرويد و بخواهيد نزد بندگان برويد.

وي افزود: خداوند به امت اسلامي سفارش مي‌كند ‹‹سَنُلْقي‏ في‏ قُلُوبِ الَّذينَ کَفَرُوا الرُّعْبَ›› دشمن هم در اختيار من است و چنان رعب و وحشتي از سپاه اسلام در دل دشمن ايجاد مي‌كنيم كه وقتي شعاع حركت آنها به گوش دشمن مي رسد فرار مي‌كنند.

نماينده ولي فقيه در كاشان يادآور شد: يكي از خصوصيات پيامبراكرم(ص) و امام زمان(عج) كه هم در باره عصر و دوران پيامبر است و هم در باره دوران ظهور  است اين است كه سپاهيان اسلام وقتي حركت مي‌كنند، در روايات است كه منصور به رعب است و خداوند چنان ترسي را در دل سپاه دشمن مي اندازد كه وقتي متوجه مي‌شوند سپاه مهدي حركت كرده است فرار مي‌كنند و اين رعب در دست خدا است و به گونه اي ابهت سپاه اسلام را رخ دشمن مي‌كشد كه عامل پيروزي سپاه اسلام مي‌شود.

آيت الله نمازي، گفت: خداوند در ادامه مي‌فرمايد، اگر ما دردل دشمن رعب وحشت مي‌اندازيم براي اين است كه كفار در برابر خدا مغازه سه نبش بت پرستي باز كرده اند ‹‹ بِما أَشْرَکُوا بِاللَّهِ ما لَمْ يُنَزِّلْ بِهِ سُلْطاناً›› به دليل اينكه در برابر خدا موقعيت خودشان را درست كنند ‹‹مَأْواهُمُ النَّارُ وَ بِئْسَ مَثْوَي الظَّالِمينَ›› در حاليكه هيچ سلطاني هيچ قدرت و علمي در اختيار آنها نيست.

وي افزود: يكي از شگردهاي سپاه ابوسفيان ايجاد ترس در سپاه اسلام بود كه شايعه كردند گروهها و احزاب تشكيل جيش و سپاه براي سركوب سپاه اسلام تشكيل داده است و در ادامه اين آيات و آيه 173 سوره مباركه آل عمران مي فرمايد ‹‹الَّذينَ قالَ لَهُمُ النّاسُ إِنَّ النّاسَ قَد جَمَعوا لَكُم›› اي اهل ايمان مراقب باشيد كه در كمين شما نشستند و اين همان جمله گزينه نظامي روي ميزي است كه آقاي بوش پسر، اوباما و حالا هم آقاي ترامپ مي گويد اما ‹‹فَزادَهُم إيمانًا›› هرچقدر دشمن مي خواهد در دل سپاه اسلام  رعب ايجاد كند نمي تواند.

دشمن مرعوب جمهوري اسلامي ايران است

نماينده ولي فقيه دركاشان، يادآور شد: رهبر معظم انقلاب در پاسخ تهديدات نظامي چنان با قاطعيت و محكم برخورد مي كند كه تمام اوضاع دشمن را برهم مي ريزد كه اين موضوع شايد در داخل بازتاب زيادي نداشته باشد اما در خارج از كشور بازتاب هاي جهاني زيادي دارد و دشمن مرعوب جمهوري اسلامي ايران است و با وجود اينكه امكانت نظامي بهتري دارند اما از جمهوري اسلامي ايران وحشت دارند و آيه شريفه نيز مي فرمايد ‹‹فَزادَهُم إيمانًا وَقالوا حَسبُنَا اللَّهُ وَنِعمَ الوَكيلُ››  توصيه خدا اين است كه هرچه هست خدا است جامعه و جوانان ما بايد با خدا آشنا شوند و با خدا قهر نكنند و با حضور خود درخانه خدا و اقامه نمازهاي جماعت و جمعه شركت كنند چرا كه حضور در صفوف اسلامي منشا اقتدار امت اسلامي مي شود.     

لازم به ذكر است، درس هاي تفسير قرآن آيت الله عبدالنبي نمازي، نماينده ولي فقيه در كاشان از 26 تيرماه سال 86 از حسينيه حضرت علي اكبر(ع) كاشان آغاز شد و در ادامه مسجد صادقيه، مسجد اعظم كرسي و اكنون سيصد و بيست و ششمين جلسه تفسير قرآن ايشان در مسجد حضرت قائم(عج) كاشان برگزار شد و تاكنون 4 جلد از تفسير قرآن ايشان به چاپ رسيده و جلد پنجم نيز آماده شده است.
َ

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi