صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

یک‌شنبه 1 اسفند 1395 - 0 : 13

نویسنده : پورتال خبری کاشان م . م

کد خبر : 18693

12910 بازدید


  اگر بناست در ، روي همين پاشنه بچرخد
برنامه تلويزيوني « کاشانه » به « بلديه » تغيير نام دهد

حسين قطني باف # تحليل و نقد برنامه تلويزيوني « کاشانه » به مناسبت پخش يکصدمين قسمت اين مجموعه


 
حسين قطني باف 



يکصدمين قسمت برنامه تلويزيوني کاشانه ، شامگاه جمعه 29 بهمن 1395 از شبکه تلويزيوني صداوسيماي مرکز اصفهان پخش شد . 
به همين مناسبت ، نگارنده اين وجيزه فرصت را غنيمت شمرد و درصدد برآمد تا محاسن و معايب اين برنامه را احصا کند .     

در تارنماي برنامه تلويزيوني کاشانه ، در معرفي اين برنامه نوشته شده است : « کاشان نخستين برنامه تلويزيوني ويژه منطقه کاشان ، برنامه اي است که به همت شهرداري کاشان و با بهره گيري از ظرفيت هاي فني و مديريتي درون شهرستان تهيه ، توليد و ارائه مي گردد » .
در ادامه معرفي اين برنامه آمده است : « موضوع اين برنامه { بيش از 40 دقيقه اي } که به صورت هفتگي ، جمعه ها ساعت 19 از شبکه اصفهان پخش مي شود ، به طور کلي شناخت ، بررسي و تعيين چشم انداز منطقه کاشان در کليه حوزه هاي گردشگري ، علمي ، فرهنگي ، هنري ، صنعتي و اقتصادي با تکيه بر رويکردهاي شهري و شهرنشيني مي باشد و  انعکاس رويدادها ، معرفي زيرساخت ها و توانمندي ها ، معرفي فرهيختگان ، آسيب شناسي ساختاري و ارائه مباحث کارشناسانه پيرامون مسائل منطقه کاشان از اهداف اصلي برنامه سازان کاشانه مي باشد » 
در تکمله اين مطلب افزوده شده :  « محتواي ارائه شده در کاشانه توسط اتاق فکرهاي تخصصي و تحت نظارت شوراي دبيران برنامه ، طرح و برنامه ريزي مي گردد ، کاشانه تلاش دارد تا با انعکاس بي طرف و بدون موضع مسائل مورد نظر مردم منطقه و با همکاري کارشناسان دلسوز بتواند طرح ها و ايده هاي اجرايي در مسير توسعه پايدار منطقه ارائه نمايد. » 

در ابتدا به سبب ابتکار و اقدام شهرداري کاشان براي مشارکت در تهيه و توليد برنامه تلويزيوني ويژه کاشان « کاشانه » و همچنين اهتمام در توليد ويژه برنامه هاي راديو تلويزيوني ديگري که به منظور معرفي شهر کاشان در سالهاي اخير و به مناسبتهاي مختلف از شبکه هاي سراسري صداوسيما پخش شد ، بايد از شهرداري کاشان قدرداني کنيم . 
مردم کاشان پيش از فعاليت هاي رسانه اي شهرداري اين شهر ، از اينکه کاشان در رسانه ملي به ويژه در صداوسيماي مرکز اصفهان جايگاه مطلوب و شايسته اي ندارد ، گله و توقع داشتند کاشان در شبکه هاي راديويي و تلويزيوني به ويژه صداوسيماي مرکز اصفهان بيشتر شنيده و ديده شود . 

برنامه « کاشانه » به عنوان نخستين گام در اين عرصه ، بيشتر به منظور آشنايي مردم با فعاليت هاي شهرداري کاشان و ارتقاي فرهنگ شهرنشيني شکل گرفت و توانست تا حدي توقع بجا و بحق مردم کاشان را در خصوص ارتقاي جايگاه کاشان در سيماي استان اصفهان برآورده کند  .   
ضمن آنکه اعتماد شهرداري کاشان به نيروهاي بومي براي توليد يک برنامه تلويزيوني ستودني است و اينکه تمام بخش هاي اين برنامه در خود کاشان توليد و تدوين و براي پخش به اصفهان ارسال مي شود ، بيانگر استعداد و توانمندي تعدادي از جوانان کاشاني در توليد اين برنامه است .   
البته اين موضوع را نيز نبايد فراموش کرد که با کمک شهرداري کاشان ، استوديوي تلويزيوني مجهز و ويژه اي ، براي توليد اين برنامه در کاشان ساخته و به بهره برداري رسيد .  
برنامه کاشانه در يکصد قسمتي که تاکنون توليد و پخش شده فراز و فرودها و تغييرات و تحولاتي داشته است و عوامل آن سعي کرده اند هر هفته ، برنامه بهتري را توليد و آماده پخش کنند .

اما نگارنده نقد و تحليل پيش رو ، با ديدن 20 قسمت اخير برنامه کاشانه ، نقاط قوت و ضعف اين برنامه را ارزيابي کرده و به منظور ارتقاي کيفي برنامه کاشانه در فصل جديد ، آن را ثبت و درج و اکنون تقديم عوامل توليد و ساخت اين برنامه مي کند . 
           
بر اساس ارزيابي 20 برنامه اخير ، بايد صراحتاً عرض کنم ، برنامه کاشانه در تارنماي اين برنامه اگر اينطور معرفي مي شد دقيق تر بود : « کاشانه يک برنامه تلويزيوني گفتگومحور است و هر هفته در اين برنامه صرفاً يکي از مديران شهرداري کاشان دعوت و در خصوص حوزه مسئوليت آن مدير ، محتواهايي در قالب گفتگو ، مصاحبه مردمي ، تصوير و مستند پخش مي شود » .   
« نظرخواهي از بينندگان ، شهرداري کاشان در هفته اي که گذشت ، معرفي کتاب هايي در موضوع کاشان از ديگر بخش هاي اين برنامه تلويزيوني است » 
اما بطور جزئي تر در تحليل اجزاي اين برنامه بايد گفت :   

* تيتراژ :
تيتراژ آغاز اين برنامه به مدت يک دقيقه شامل نماهايي از تپه هاي سيلک ، باغ فين ، مشهد اردهال ، خانه بروجرديها ، بازار تاريخي ، قلعه جلالي ، آب نما ، زمين چمن ورزشي ، فرودگاه ، گلزار شهدا ، آرامگاه آيت الله يثربي ، برخي ميادين و معابر و بوستانهاي کاشان ، برخي نشانه ها و المانهاي شهري مثل تنديس ميدان قطب راوندي ، کشتي سفينة النجاة ميدان امام حسين ، نماد اقامتگاه حضرت امام در نوفل لوشاتو در ميدان امام خميني ،  شبه سفالينه هاي سيلک ، کوبه درهاي قديمي ، دارقالي ، ديوارنگاره ورودي شهر ، نماد محل اعزام رزمندگان کاشاني در دوران دفاع مقدس است .
تيتراژ آغازين ، ديباچه و پيش درآمد و معرف يک برنامه تلويزيوني است و بايد داراي پيام و مضامين مرتبط با موضوع برنامه باشد و مخاطب با مشاهده آن ، محتواي برنامه اي را که قرار است مشاهده کند حدس بزند ، اما تيتراژ نخست اين برنامه ، مجموعه نماهايي از نشانه ها و المانهاي هويتي شهر کاشان است که هر کسي براي بار اول ، بيننده اين برنامه باشد با ديدن اين تيتراژ ، خيال مي کند موضوع اين برنامه به گردشگري و سير و سياحت در کاشان و معرفي آثار تاريخي و اماکن ديدني اين شهر اختصاص دارد ، حال آنکه رويکرد اين برنامه معرفي فعاليت ها و ارائه گزارش عملکرد حوزه هاي مختلف شهرداري کاشان است و بر همين اساس بهتر بود در نماهاي تيتراژ نخست ، فعاليت هاي عمراني ، آسفالت معابر ، بازيافت ، حمل و نقل درون شهري ، شهرک آزمايش ، ميادين ميوه و تره بار ، بازارهاي روز ، مراکز معاينه فني خودرو ، خدمات شهري ، مرکز 137 ، آتش نشاني و ... گنجانده مي شد .  
تيتراژ پاياني هم در کمتر از يک دقيقه ، نمايي محو از دکور برنامه کاشانه است که لايه عناوين عوامل توليد و ساخت اين برنامه تلويزيوني ، روي آن پخش مي شود . 

* دکور : 
دکور يک برنامه تلويزيوني مثل تيتراژ مي تواند آن برنامه را تعريف کند ، دکور برنامه ارتباط مستقیمی با روح کلی برنامه دارد و طرح آن باید با موضوع برنامه همخواني داشته باشد ،  رنگ و حجم و طرح و نشانه هاي دکور ، نقش مهم و موثري در انتقال پیام برنامه به بيننده دارد ، نماي کلي و کامل دکور برنامه کاشانه در طول برنامه ، به ندرت ديده مي شود و به جز 9 پازل محدود از تصاوير مقرنس کاري‌هاي سقف تيمچه امين الدوله بازار ، نماد و نشاني که تداعي کننده فعاليتهاي شهرداري کاشان باشد در حين گفتگوي مجري با ميهمان ديده نمي شود .  
به جز بخش محدودي از دکور شامل نقوش اسليمي شبيه کاشي هاي زرد رنگ گنبد شهيد اردهال ، بخش اعظم و نماي اصلي دکور برنامه کاشانه عاري از آرايه هاي بصري جذاب و چشمگير است و رنگ آبي دکور ، سردتر از گفتگوهاي مونولوگ اين برنامه است ، گرچه گفتگوي اين برنامه تلويزيوني در اين دکور با سه دوربين ضبط مي شود ، اما اغلب نماهاي گفتگو در اين دکور ، تکراري و ملال آور است . 


* گفتگو با ميهمان  :   
شهرام شکيبا مجري غيربومي برنامه کاشانه در پلاتوي اول خود به مدت 1.5 تا 3 دقيقه به سلام و احوالپرسي با بينندگان مي پردازد و هر هفته برنامه کاشانه را « زبان گوياي مردم منطقه فرهنگي کاشان » معرفي مي کند حال آنکه بر خلاف گفته مجري ، اين برنامه زبان گويا و بي پرده و بي واسطه مردم شهر کاشان که نيست ، حتي دريغ از عينيت يافتن شعار « منطقه فرهنگي کاشان بزرگ » در اين برنامه  
با آنکه شهردار کنوني کاشان تأکيد زيادي بر شعار و عنوان منطقه فرهنگي کاشان بزرگ دارد و هر سال جلسات و نشستهايي را با شهرداران شهرهاي اطراف کاشان برگزار مي کند اما در برنامه تلويزيوني کاشانه ، آيتم يا نما يا اشاره اي کوتاه درباره شهرهاي تشکيل دهنده منطقه فرهنگي کاشان بزرگ مثل قمصر ، نياسر ، برزک ، آران و بيدگل و ... ديده نمي شود . 
برنامه کاشانه با مدت زمان قالب توجهي که دارد به جز بيان عملکرد شهرداري کاشان مي توانست به عنوان يک مجله تصويري ، رويدادهاي اجتماعي ، فرهنگي ، هنري ، اقتصادي ، ورزشي ، سياسي و ... منطقه فرهنگي کاشان را بازتاب دهد و زمينه تفکر و باورمندي مردم و  مسئولان را براي استان شدن کاشان  فراهم آورد اما سمت و سوي اين برنامه ، معرفي « منطقه فرهنگي کاشان بزرگ » نيست بلکه معرفي فعاليت‌ها و خدمات و عملکرد شهرداري کاشان است . 

معمولا پيش از آغاز گفتگوهاي تلويزيوني ، وي سي يا گزارشي متناسب با موضوع گفتگو پخش مي شود تا بيننده ، اطلاعات مختصر و تازه و بروزي از موضوع گفتگو را دريافت کند ، اما در برنامه کاشانه پيش از گفتگو با ميهمان ، تنها اينسرت يا تصاويري کوتاه همراه با موسيقي ، بدون هيچ توضيحي پخش مي شود و بيننده با ديدن اين تصاوير ، متناسب با سطح هوش و ذکاوت خود بايد حدس بزند که موضوع برنامه چيست ! اما در نهايت مجري برنامه است که بعد از پخش اين تصاوير کوتاه ، معما را حل و موضوع برنامه را بيان و در ادامه ميهمان برنامه را نيز معرفي مي کند . 

وقت زيادي از برنامه کاشانه ، دست کم 15 تا 18 دقيقه اين برنامه در 3 نوبت 5 دقيقه اي ( و حتي بيشتر ) به گفتگو با ميهمان برنامه اختصاص دارد . 
بخش گفتگوي برنامه کاشانه ، اغلب تخصصي و همه موضوعات آن به بيان عملکرد معاونت ها ، سازمان ها ، شرکت ها و در کل ، حوزه هاي زيرمجموعه شهرداري کاشان اختصاص دارد و ميهمانان هر هفته بخش گفتگوي اين برنامه ، يکي از مديران شهرداري کاشان هستند . 
سئوالات بخش گفتگو ، از عنصر غافلگيري بي بهره است و در عين حال جوابها بسيار طولاني است و اين باعث شده ريتم گفتگو با ميهمان کند شود .
مجري رکن اصلي را در برنامه هاي گفتگومحور دارد و بايد تسلط کافي به موضوع گفتگو داشته باشد و به عنوان يک عنصر رسانه اي بايد در موضوع مورد بحث حداقل از بينندگان بيشتر و بهتر بداند اما در برنامه کاشانه ، مجري آنگونه که پيداست ، شهر کاشان يا به قول خودش منطقه فرهنگي کاشان بزرگ را به خوبي نمي شناسد و سئوالاتي از پيش طراحي شده را از ميهمان مي پرسد و ظاهرا قرار نيست مطمئن شود پاسخي را که دريافت مي کند علمي و منطبق با آمار و و اطلاعات درست و دقيق هست يا خير و آيا اين پاسخ ، بيننده برنامه را اقناع مي کند يا نه ! 
بيننده برنامه کاشانه ، انتظار دارد شاهد يک بحث و گفتگوي جذاب و دوطرفه باشد و سئوالات غيرمنتظره اي از ميهمان برنامه پرسيده شود اما برنامه گفتگومحور کاشانه متکي به ديالوگ طرفين است . 
کارشناسان رسانه اعتقاد دارند زمان ارتباط مخاطب با يک برنامه تلويزيوني ، 5 دقيقه اول برنامه است و اگر بيننده نتواند ظرف مدت 5 دقيقه نخست ، جذب برنامه شود ، حتما ارتباط او با برنامه قطع خواهد شد . 
اينکه در يک برنامه تلويزيوني سئوال کننده ( مجري ) و سئوال شونده ( ميهمان ) هر دو يک موضوع را مطرح کنند و طرف اول حرفي بزند و طرف دوم هم آن موضوع را تاييد کند و سئوال و جوابهايي مطرح شود که مخاطب خاص به راحتي بتواند آن را حدس بزند ، اصلا جذاب نيست . 
بنابر اين سئوالاتي که از ميهمان برنامه پرسيده مي شود بايد صريح و کوتاه و پاسخ ها نيز اقناعي و کوتاه باشد . 
ضمن آنکه جاي پخش تصاوير اينسرت روي گفتگوهاي طولاني مجري و ميهمان اين برنامه خالي است چرا که تصاوير مرتبط با موضوع در خلال گفتگو مي تواند مکمل اظهارات و پاسخ هاي ميهمان باشد و در عين حال تحمل شنيدن 5 دقيقه گفتگوي راديويي با ديدن تصاوير ترکيبي و مکمل براي بيننده قابل تحمل مي شود . 
صراحتا بايد گفت اگر بيننده اي در خانه ، برنامه را نبيند و فقط صداي آن را بشنود ، چيزي را از دست نخواهد داد ، چون گفتگوي داخل استوديوي برنامه کاشانه ، به خاطر نماهاي تکراري و نداشتن تصاوير مکمل ، دقيقا شبيه به گفتگوهاي راديويي است ...

* مصاحبه هاي مردمي : 
مصاحبه هاي مردمي يکي از بخشهاي برنامه کاشانه است که در بين گفتگوي اين برنامه در حدود 3 تا 5 دقيقه پخش مي شود . 
مصاحبه هاي طولاني ، با سئوالات خنثي و پاسخ هاي کليشه اي و گزينشي مردم چنگي به دل نمي زند و  در حدي نيست که باعث جلب توجه مخاطب شود و چون قلاب ، بيننده را صيد و او را با موضوع گفتگو درگير کند . 
صرف نظر از تعدد و کثرت مصاحبه ها و تدوين هاي بعضا نادرست آن ، مصاحبه ها قدرت تاثيرگذاري لازم را ندارد و جان کلام در صحبتهاي مردم شنيده نمي شود و آخرين مصاحبه ، تفکر آميز و تامل برانگيز نيست . 
هر چند اين مصاحبه ها تاثيري در گفتگوي داخل استوديو ندارد و مجري و ميهمان بي توجه به صحبتهايي که مردم کرده اند ، به پرسش و پاسخ هاي خود مشغولند.
بماند اينکه برخي اوقات « ميکروفون با لوگوي برنامه کاشانه » در اختيار و در دست مصاحبه شونده « مردم عادي يا مسئولان »  قرار مي گيرد که اين اشتباه است و اگر بناست مصاحبه شونده بدون حضور فيزيکي مصاحبه کننده يا گزارشگر يا خبرنگار ، روبه دوربين صحبت کند بايد براي او ميکروفون يقه اي نصب کرد . 
   
* مستند مديريت شهري در کشورهاي توسعه يافته : 
اين بخش هم يکي ديگر از بخشهايي است که در راستاي گفتگوي اصلي برنامه و در بين گفتگو پخش مي شود . 
اين بخش 3 تا 4 دقيقه اي با تصاوير زيبا و کارت پستالي و رويايي ، مديريت شهري کشورهاي توسعه يافته را متناسب با موضوع گفتگو به عنوان الگو به مخاطب تعريف مي کند .   
در اين بخش تنها به ارائه الگوهاي شهرهاي مدرن دنيا بسنده شده است اما بهتر بود به جاي اين بخش ،  مؤلفه هاي شهر سالم و حقوق شهروندي در اسلام براي رسيدن به آرمان شهر اسلامي تبيين مي شد .
به جاي اين بخش مستند بهتر بود ، شهروندان نمونه و الگو در محلات يا خلاقيت هاي مديران شهري کشور خودمان مثل شهر مشهد ، بروجرد ، اصفهان و ...  معرفي و فرهنگ شهرنشيني در شهر کاشان با شهرهايي در حد و قامت همين شهر مقايسه مي شد . 

* نظرسنجي : 
بخش نظرسنجي به عنوان يکي از بخشهاي کوتاه برنامه تلويزيوني کاشانه است که در کمتر از 40 ثانيه در قالب نريشن و کپشن ( تصوير گرافيکي ) در طول برنامه طي 2 نوبت پخش مي شود . 
گاه سئوالات بخش نظرسنجي به لحاظ اطناب و درازنويسي و پيچيدگي ، تداعي کننده سئوالات آزمون سراسري دانشگاهها است به گونه اي که بيننده عام دو يا سه بار بايد آن را بخواند تا فهم کند ! موضوع سئوالات اين بخش نيز حول محور شهرنشيني و خدمات شهرداري کاشان است . 

* گفتگو روبه دوربين :  
گرچه مجري برنامه ، اين بخش را تحت عنوان « گزارش » معرفي مي کند اما اين بخش شاخصه هاي يک گزارش را ندارد . 
در واقع اين بخش يک آيتم مونولوگ است که شخص يا اشخاصي حقيقي يا حقوقي در محيطي خارج از استوديو و در لوکيشني ديگر ، مقابل دوربين براي بينندگان در موضوعي مرتبط با گفتگو يا خارج از گفتگوي برنامه و در حوزه فعاليت خود ، صحبت مي کنند . 
اين بخش 5 دقيقه اي هم مثل بخش گفتگوي داخل استوديو ، « طولاني ، يکطرفه ، تبييني و تبليغي » است ،  خلاء حضور فيزيکي ، فعال ، صحيح و مؤثر گزارشگر در اين بخش براي توليد يک گزارش جامع به منظور دريافت اطلاعات کافي و گفتگو با طرفين موافق و مخالف سوژه در حال تبيين ، احساس مي شود ، اما  در اين بخش ، گزارشگر حتي حضور فيزيکي در حد پايه ميکروفون هم ندارد .   
      


* کاشان در هفته اي که گذشت : 
بدون هيچ اغماضي بايد گفت اين قسمت از برنامه کاشانه از ضعيف ترين بخش هاي اين برنامه است که در وهله اول بايد نام اين بخش را به « شهرداري کاشان در هفته اي که گذشت » تغيير داد چرا که در اين بخش اغلب عنوان خبر رويدادهاي داخلي و فاقد ارزش خبري شهرداري کاشان به عنوان مهمترين  اخبار هفته گذشته کاشان خوانده مي شود . 
اين بخش اصلا ريتم و نظم خاصي ندارد ، براي پخش خبرهاي بي ارزش اين بخش ، حتي زمان متوازني تنظيم نشده  و گاه تنها به يک مصاحبه طولاني اکتفا يا اينکه عناوين و تيتر خبرها بدون فيلم صرفاً با عکس هاي آرشيوي پخش مي شود و جذابيت تصويري براي اين بخش لحاظ نشده است. . 
منطقه فرهنگي کاشان بزرگ ، منطقه رويدادهاي شايان توجه است به حدي که خبر اين رويدادها ارزش هاي خبري دربرگيري يا استثنا يا فراواني و ... را دارد اما جاي خبر اين رويدادها در اين بخش خالي است .    

* پلاتوي پاياني مجري و معرفي کتاب : 
در اين بخش مجري برنامه هر بار ضمن ابراز علاقه به کتاب و کتابخواني و تشويق بينندگان به خواندن کتاب ، يکي از کتابهايي را که درباره فرهنگ و تاريخ و تمدن کاشان تاليف و چاپ شده معرفي مي کند ؛ اين بخش يکي از بهترين بخشهاي برنامه کاشانه است با اين حال در بخش معرفي کتاب مجري بايد در کنار خواندن فرازهايي از کتاب ، به فهرست کتاب مراجعه و سرفصل ها و بخش هاي کتاب را بطور اجمالي براي بينندگان معرفي کند . 
مجري در پلاتوي پاياني پس از معرفي کتاب با بينندگان خداحافظي مي کند . 

* علاوه بر اين بايد گفت :

تصويربرداري ، نورپردازي و صدابرداري برنامه از نقاط قوت برنامه محسوب مي شود و نور و صداي استوديو و لوکيشن فضاي باز حين تصويربرداري ، مقبول و مطلوب است .  
تصويربرداري پلاتوهاي مجري و گفتگو با ميهمان در استوديو با سه دوربين ضبط مي شود اما نماها به خاطر طولاني بودن گفتگو با ميهمان ، تکراري و يکنواخت و خسته کننده است. 
تدوين آيتم هاي برنامه در حد متوسط و نيازمند تحول اساسي است و در اين زمينه از جلوه هاي بصري و افکت ها و تصاوير گرافيکي و افکت هاي تلويزيوني به حد کافي استفاده نمي شود ؛ در تدوين مصاحبه ها گاه ريتم و اندازه زماني نما رعايت نمي شود و کات روي برخي نماها و مصاحبه ها ، بجا و مناسب نيست . در تيتراژ نخست برنامه نيز چند کات فيداين نابجا ديده مي شود .  

موسيقي که به عنوان زيرصدا در بخش هاي مختلف اين برنامه پخش مي شود اغلب هيچ ارتباط منطقي با تصوير ندارد و گاه در انتخاب موسيقي براي تصوير ، کج سليقگي صورت مي گيرد ، چه بسا صداي صحنه يا آمبيانس يک نما از موسيقي نامتجانسي که به تصوير اضافه مي شود جذاب‌تر باشد . 
وله هاي کمتر از يک دقيقه اي اين برنامه مثل ( وله خانه طباطبايي ) ، تکراري است و در هر برنامه در لابلاي آيتم هاي اصلي پخش مي شود .  

در نريشن و  استفاده از نريتور آقا و نريتور خانم در خواندن نريشن هاي برنامه توازن و تعادلي وجود ندارد و بخش قابل توجهي از نريشن هاي اين برنامه را نريتور آقا مي خواند . 

مجري برنامه غيربومي است و شناخت کافي از موضوعات برنامه يا بهتر بگوييم حتي شناخت کاملي از کاشان و منطقه فرهنگي کاشان ندارد .   

زمان در تمام آيتم هاي برنامه تلويزيوني کاشانه مديريت نمي شود و هيچ يکي از اجزاي برنامه ، زمان دقيقي ندارند و کم و زياد مي شود ضمن آنکه زمان تخصيص يافته براي پلاتو‌هاي مجري و گفتگو با ميهمان و مصاحبه ها خيلي طولاني و ملال آور است . 
 
گفتگوی داخل استوديو و مصاحبه هاي مردمي حالت چالشی و انتقادی و نقطه اوج ندارد.
 
کنداکتور و چينش آيتم هاي برنامه گاه به گونه اي است که پيوند برخي آيتم ها و اجزاي برنامه ، ارتباط منطقي و انسجام شکلي و محتوايي با هم ندارد ، مثلا آيتم هاي « وله » و « نظرسنجي » و « کاشان در هفته اي که گذشت »  گاه بي هيچ منطقي کنار هم چيده مي شود و به آيتم هاي اصلي غيرمرتبط پيوند مي خورد . 

تهیه کنندگی و کارگردانی برنامه کاشانه با توجه به تعاریف و اهداف ساخت آن دچار چالش جدی است ، پرداخت تلويزيوني اين برنامه ساختار مناسبي ندارد و عاري از خلاقيت و نوآوري و تابع ساختار يکنواخت است و اين برنامه هر هفته بر اساس همان ساختار پخش مي شود . 

در مجموع بايد گفت : برنامه تلويزيوني کاشانه که جمعه شبها از شبکه تلويزيوني صداوسيماي مرکز اصفهان پخش مي شود مغاير با اهداف و رويکردي است که پيشتر براي ساخت آن تعريف شده ، بنابر اين ارزشيابي و بازنگري برنامه مبتني بر اهداف و رويکردهاي تعريف شده توسط ارزشيابان و پژوهشگران خبره و بي طرف ، ضروري و جدي است .

همانطور که در ابتداي اين نوشته عرض شد : اعتماد شهرداري کاشان به نيروهاي بومي براي توليد يک برنامه تلويزيوني ستودني است و اينکه تمام بخش هاي اين برنامه در خود کاشان توليد و تدوين و براي پخش به اصفهان ارسال مي شود بيانگر استعداد و توانمندي تعدادي از جوانان کاشاني در توليد اين برنامه است با اين حال صراحتاً بايد گفت منطقه فرهنگي کاشان ، از وجود جوانان مستعد در حوزه برنامه سازي تلويزيوني در بخش تهيه کنندگي و کارگرداني و اجرا و تدوين ، « کم بهره نيست » ؛ بنابر اين پيشنهاد مي شود براي غني تر کردن اين برنامه حلقه اتاق فکر و توليد اين برنامه بازتر شود و از مشاوره و کمک فعالان رسانه در منطقه فرهنگي کاشان که دستي بر آتش دارند و در ارتقاي کيفي و کمي اين برنامه صاحب تجربه و مهارت هستند ، به نحو شايسته استفاده شود و چه بسا با همفکري و تعامل و مشاوره با آنان ، هزينه توليد اين برنامه به نحو قابل توجهي کاهش يابد و در نهايت اين برنامه با کيفيت مطلوبتر و بهتري تهيه ، توليد و پخش شود . 
اگر بناست در ، روي همين پاشنه بچرخد ، بهتر است اين برنامه از « کاشانه »  به « بلديه » تغيير نام دهد . 
   


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi