صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

پنج‌شنبه 11 آذر 1395 - 58 : 8

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 18219

4889 بازدید


  عليرغم ضرورت تصويب موضوع؛
چرا طرح سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در شوراي اسلامي کاشان وتو شد

با توجه به نظارت و هدایت فعالیت های فناوری و چابکسازی حوزه IT و نظارت بر مکانیزه نمودن فرایندهای شهرداری و سازمان های وابسته و درآمد زا بودن آن طرح سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در شوراي اسلامي کاشان راي نياورد.


 
به گزارش پورتال خبري كاشان به نقل از مرکز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري کاشان، در دويست و پنجاه و دومين نشست شوراي اسلامي شهر کاشان طرح ايجاد سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات در شهرداري کاشان توسط اعضاي شوراي اسلامي شهر راي نياورد و به اصطلاح وتو شد.

 براي آگاهي بيشتر از مشخصات و دلايل ايجاد اين سازمان و فراز و فرودهايي که با ايجاد اين سازمان در شهرداري ايجاد مي شود، از منابع موثق خواستيم تا به تشريح اين طرح و سازمان پيشنهادي از طرف شهرداري به شوراي اسلامي بپردازند ولي به دليل عوامل درون سازماني و برون سازماني از ذکر منبع خودداري مي کنيم تا  شهروندان از کم و کيف اين طرح آشنا شوند.

طرح توجیهی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات
روند رو به گسترش و روزافزون مسائل شهری و توسعه و تنوع وظایف شهرداری ها و رشد فزاینده جمعیت شهری بلاخص در شهرهای بزرگ و همچنین بهبود شاخصه های کیفیت زندگی شهروندان و صدها معلول و علت دیگر جامعه شهرداریها را ناگزیر به بهره گیری از تکنولوژی و فنآوری های روز دنیا نموده است لذا برای برنامه ریزی ، تعیین و تبیین اهداف سازمانی ، تثبیت رابطه اجتماعی پویا و ارائه خدمات رسانی مناسب و هدایت تمامی فعالیتها و پژوهشها و تحقیقات در راستای مدیریت شهری و نهایتا شهروند محوری و شهروندمداری و توسعه عدالت در جامعه و تسریع در انجام امور و وظایف ، شفاف سازی و اطلاع رسانی به موقع استفاده از فناوری اطلاعات و بسط گسترش اطلاع رسانی و استفاده از تجارب دیگران و تبادل اطلاعات در کوتاهترین زمان ممکن امری اجتناب ناپذیر است.
 
*عنوان طرح
تاسیس سازمان وابسته به شهرداری کاشان که دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی و اداری می باشد و مطابق با مفاد و مواد اساسنامه و آئین نامه های مصوب طبق اصول بازرگانی، منطبق بر قانون تجارت و بصورت خود گردان و خودکفا اداره شود.
در محدوده ارائه خدمات، سازمان می تواند به کلیه شهرداریها و سازمانها و موسسات و شرکتهای تابعه وابسته به شهرداری و همچنین ادارات شرکت ها و شهروندان در حوزه فناوری اطلاعات خدمات ارائه نماید.
 
*اهداف طرح
-تشکیل سازمانی با هدف هدایت و نظارت بر فعالیتهای شهرداری و کلیه سازمانها و مؤسسات و شرکتهای تابع یا وابسته به شهرداری و شرکت ها و ادارات شهرستان و شهروندان  در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فراهم آوردن امکانات و زیرساختها برای تشکیل:
- شبکه های کامپیوتری، داخلی ،شهری و اطلاع رسانی
- بانکهای اطلاعاتی
- سیستمهای اطلاعات جغرافیایی
-تولید آمار و اطلاعات و ارائه گزارش توصیفی تحلیلی و ساماندهی نظام گردش آمار و اطلاعات از عملکرد شهرداری
-آموزش ، فرهنگسازی و بکارگیری همه امکانات و ظرفیتها در جهت نیل به شهر الکترونیک و هوشمند و توسعه ICTدر مدیریت شهری
-افزایش بهبود سیستمها و افزایش بهره وری
-بازارشناسی برای فعالیتهای بازرگانی و درآمدزایی
 
*شرح وظايف سازمان
1-تشکیل بانک‌های اطلاعاتی وسیستم‌های جامع اتوماسیون ادرای به منظور جمع آوری، تدوین، نگهداری و بروزرسانی واستنتاج کلیه آمارو اطلاعات مدیریت شهری وارائه گزارش‌های توصیفی و تحلیلی مرتبط با برنامه‌ریزی شهری وشهرداری واطلاع رسانی مفید و مؤثر.
2- ایجاد شبکه‌های داخلی، اطلاع ‌رسانی و فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهرداری و برقراری ارتباط با سایر ادارات، نهادها و شرکتها و مؤسسات و ... ارائه خدمات آماری وفناوری اطلاعات.
3- مکانیزه کردن فعالیت های دستی موجود و مورد نیاز شهرداری در حوزه های مختلف نظیر املاک ، درآمد ، خدمات شهری، حقوق و دستمزد و امور پرسنلی، حسابداری، انبار،اموال...  و ایجاد سیستم جامع اطلاعات مدیریت شهرداری (MIS)
4- تحقیق و پژوهش وکسب آخرین دستاوردهای علمی وتجربی در زمینه فن‌آوری اطلاعات وایجاد بسترهای مناسب و زیرساخت‌های متناسب درجهت بکارگیری و استفاده از فناوری‌های جدید درشهرداری.
5- فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای ایجاد ارتباط منطقی در حوزه فناوری بین شهرداری با سایرشهرداری‌های کشور با نظارت و تأیید وزارت کشور و سازمان شهرداری ها.
6- نیازسنجی، امکانسنجی، تجزیه وتحلیل، طراحی، برنامه نویسی، پیاده سازی، نصب، تست و راه‌اندازی و پشتیبانی، آموزش و همچنین مدیریت کلیه سیستم‌های رایانه‌ای شهرداری و مؤسسات، شرکت‌های وابسته و تابعه اعم از سخت‌افزاری، شبکه، وبسایت و...
7- اهتمام در امر آموزش علوم و فنون رایانه‌ای برای کلیه کاربران به طرقی که وزارت کشور، سازمان شهرداری ها و استانداری اعلام و ابلاغ می‌نماید.
8- درصورت تشکیل اتحادیه، سازمان‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری‌های کشور با اخذ مجوز واعلام وزارت کشور به عضویت اتحادیه مذکوردرخواهند آمد.
9- ایجاد سیستم بهینه گردش اطلاعات و اصلاح فرآیندهای گردشکار و مدیریت اطلاعات درکلیه سطوح سازمانی
10-راه اندازی و مدیریت سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS) و بانکهای اطلاعاتی نقشه‌ های شهرداری ونرم‌افزارهای مربوطه.
11- پشتیبانی همه جانبه کلیه فعالیت‌های رایانه‌ای در شهرداری و ایجاد شبکه و پایگاه اطلاع ‌رسانی مدیریت شهری درجهت اجرای طرح تکریم ارباب رجوع.
12- سازمان می‌تواند با رعایت مقررات مربوطه علاوه برانجام فعالیت‌های رایانه‌ای مربوط به شهرداری در برگزاری نمایشگاه‌ها، همایش ها، بازارشناسی، بازارسازی وبازاریابی فعالیت داشته باشد تا بتواند بخشی از هزینه‌های سازمان را تأمین نماید.
13- اهتمام در رعایت کلیه استانداردها و ضوابط مربوط به استفاده از سیستم‌های مربوط به امورآماراطلاعات وخدمات کامپیوتری (سخت‌افزار،نرم‌افزار،شبکه) که توسط مراجع ذیصلاح تعیین و از سوی وزارت کشور یا سازمان شهرداری ها ابلاغ می‌گردد.
14- اهتمام در آموزش علوم آمارواطلاعات و مباحث مرتبط با سیستم‌های کاربردی کامپیوتری از طریق ایجاد و برگزاری دوره‌های آموزش حضوری، مکاتبه‌ای، دانشگاهی و مجازی در مقاطع تحصیلی و دوره‌های زمانی مختلف با رعایت مقررات مربوطه.
15- تهیه و تولید  و ارائه اطلاعات مرتبط با فعالیت‌های سازمان ها و شهرداری درجهت هماهنگی با محیط بیرونی سازمان و بهره ‌برداری متقابل از دیگرسازمان‌های تولیدکننده اطلاعات.
16- تهیه و تأمین و تحویل سخت‌افزار ونرم‌افزار با توجه به سیستم‌های مورد نیاز واحدهای مختلف شهرداری و سایر سازمان‌های وابسته و شهرداری‌های کشور.
17- توسعه و بهسازی و نگهداری سیستم‌های کامپیوتری از طریق تشکیل کمیته‌های تخصصی تحلیل سیستم ‌و ارائه آنچه جوابگوی نیاز کلیه واحدهای شهرداری و شرکت ها و سازمان ها در حوزه فناوری اطلاعات باشد.
18- ایجاد سیستم بهینه گردش و مدیریت اطلاعات در کلیه سطوح سازمانی و شرکت های خصوصی.
 
*توجيه طرح
•  طراحی، مشاوره و راه اندازی شبکه های کامپیوتری کابلی و بی سیم
•  ارائه خدمات اینترنتی به شهروندان
•  طراحی، مشاوره و راه اندازی سیستم های امنیتی، دوربین های مدار بسته و اتوماسیون صنعتی
•  طراحی، مشاوره و تولید نرم افزار
•  طرح رایانه کمک
•  بستر شبکه شهری و راه اندازی Data Center
•  شهر الکترونیکی و هوشمند ( شبکه اجتماعی شهری - کارت شهروندی- صندوق مکانیزه فروشگاهی- سیستم های توصیه گر- داده کاوری و کلان داده ها- اینترنت اشیاء و شهر هوشمند و ...)
•  ارائه خدمات اینترنتی به شهروندان
با توجه به گستردگی شبکه شهرداری کاشان در تمام سطح شهرستان، سازمان فاوا شهرداری با موانع قانونی کمتری در راستای تاسیس یک ISP جهت ارائه خدمات اینترنتی به همشهریان گام برخواهد داشت این امر علاوه بر سودآوری به ارتقا کیفیت خدمات شهرداری در سطح شهر، تسریع در ایجاد شهرالکترونیک کمک شایانی خواهد نمود در این راستا همچنین می توان با دریافت حق اشتراک از همشهریان، ایشان را به عضویت شبکه داخلی شهر و استفاده از مزایای آن ترغیب نمود.
•  شهر هوشمند
-  شهر هوشمند "مکانی ممتاز برای توسعه پايدار اقتصادی، صنعتی و ... بوده که در آن به مسائلی مانند ترافيک، مصرف انرژی، آلودگی، تخريب سرزمين، بروز رسانی و بهينه‌سازی زيرساخت‌های شهری، بهبود کيفيت زندگی و ... از طريق يک رويکرد نوآورانه و سيستماتيک، بر اساس ارتباط و تبادل اطلاعات با هدف بهينه‌سازی فرآيندهای مديريت شهری پرداخته می شود .
-حوزه فعالیت
- اقتصاد هوشمند
-  پویایی هوشمند
-  محیط هوشمند
-  حکمرانی هوشمند
-  زندگی هوشمند
-  مردم هوشمند
•  شهر الکترونیک و هوشمند
-  طرح های مرتبط:
- کارت شهروندی
- صندوق مکانیزه فروشگاهی
- اینترنت اشیاء
- انجام پروژه های کلان داده ها و داده کاوری
- سیستم های پیشنهاد دهنده
- شتاب دهنده در حوزه های استارتاپ
•  کارت شهروندی
–  حمل و نقل
- تاکسی
- اتوبوس
- پارکینگ
–  رفاهی
–  فرهنگی
–  ورزشی
–  گردشگری
–  فروشگاهی و خدمات تخفیف و اعتباری
–  کارت هویت شهروندی
 
•  صندوق مکانیزه فروشگاهی
-در راستاي شفاف سازي تدريجي مبادلات تجاري و فعاليت هاي مالي ، همسو با اهداف طرح تحول اقتصادي و اجراي تبصره يک ماده 71 قانون نظام صنفي و ماده 121 قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي، تجهيز واحدهاي صنفي به صندوق مکانيزه فروش و ترازوي ديجيتال مورد نظر قرار گرفت و در اين خصوص پروژه " به کارگيري سامانه هاي فروشگاهي توسط صاحبان مشاغل " تعريف گرديد .
•  نصب و راه اندازی
•  پشتیبانی
•  داده کاوی اطلاعات
•  کسب درآمد
 
•  سیستم های پیشنهاد دهنده
–  زیرساخت
–  انتخاب جوامع هدف
–  پیاده سازی
–  داده کاوری
–  کسب درآمد
•  شتاب دهنده در حوزه های استارتاپ
-  شتابدهنده یک ساختار منسجم و مشخص در جهت حمایت و توسعه کارآفرینی نوآورانه و دانش بنیان است که با هدف ارائه موارد زیر ایجاد می شود:
-کمک به کوتاه کردن روندهای راه اندازی و توسعه یک کسب و کار نوپا
-کمک در جهت بالا بردن کیفیت محصولات و خدمات، و ثبات مالی کسب و کار نوپا
-آموزش و پرورش استارتاپ های پذیرش شده
- مشارکت در فرآیند فشرده ی توسعه کسب و کار نوپا برای یک مدت محدود
-افزون بر این ها، شتابدهنده ها با ویژگی های زیر متمایز می شوند:
•  فرآینده انتخاب، و داوری بسیار رقابتی
•  ارائه ی سرمایه اولیه
•  معرفی کارآفرینان به سرمایه گذاران احتمالی
•  بازه ی زمانی ۳ تا ۴ ماهه
•  فضای کاری مشترک همراه با کمک و کاهش قیمت برای دسترسی به زیر ساخت ها و خدمات اداری

گفتني است، درصورتی که طرح سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات تصویب می شد علاوه بر کاهش هزینه های حوزه فناوری و جلوگیری از موازی کاری در حوزه های مختلف در زمینه IT و مدیریت منسجم خدمات فناوری شهرداری و بهبود امنیت اطلاعات و جلوگیری از دسترسی غیر مجاز افراد بدون مجوز می توانست طبق طرح توجیهی از بسیاری از سازمان ها درآمد زا تر و خودکفا تر باشد.

همچنین خدمات رایانه ای در کاشان یک متصدی حقوقی ندارد و با ايجاد سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات اين مساله حل می شد و در ضمن این سازمان می توانست به عنوان شتاب دهنده، استارت آپ های حوزه فناوری را حمایت نموده و در قبال این حمایت بودجه های کشوری دریافت کند.

متاسفانه شورای شهر  کاشان این سازمان درآمد زا را واسطه گر دانست و به اين گمان که سازمانی که شهرداررئیس هیئت مدیره آن مي شود ،جدا از شهرداری است، دادن اطلاعات به آن را مجاز ندانستند.

با توجه به ضرورت موضوع حقيقتابايد گفت طرح سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات هميشه روي ميز کار شوراي اسلامي شهر کاشان خواهد بود و تا اين طرح به تصويب نرسد اين لايحه بارهاي ديگرهم درصحن شورا مطرح خواهد شد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi