صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

دوشنبه 23 فروردین 1395 - 52 : 11

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 16586

9093 بازدید


  رييس دانشگاه کاشان:
اقتصاد مقاومتي با تشکيل شرکت هاي دانش بنيان محقق مي شود

جلسه اي با حضور رييس دانشگاه کاشان، روسا و معاونين دانشکده ها و پژوهشکده ها به منظور تبريک سال جديد و بررسي برنامه عملياتي سال 95 دانشکده ها و پژوهشکده ها برگزار شد.


 
به گزارش پورتال خبري كاشان، رييس دانشگاه کاشان در ابتداي جلسه ضمن تبريک سال جديد، از روسا و معاونين دانشکده ها، پژوهشکده ها درخواست نمود هر دانشکده را يک دانشگاه کوچک دانسته و براي ارتباط با صنعت و اجراي برنامه ها بويژه در جذب منابع مالي با استقلال و اختيار کامل اقدام کرده و در انتظار سازمان مرکزي نباشند تا تمامي کارها از اين طريق انجام شود.

دکتر عباس زراعت  ضمن بيان گوشه اي از عملکرد خود در زمان تصدي دانشکده علوم انساني به اقدامات خود در مورد براي جذب کمک هاي خيرين براي دانشکده و دانشگاه اشاره  نمود و اظهار کرد:  در حال حاضر نيز روساي يکي از پژوهشکده ها مبلغ پانصد ميليون ريال از حمايت مالي خيرين براي پژوهشکده خود جذب نموده است که مي تواند براي همه دانشکده ها و پژوهشکده ها الگو باشد.
 
ايشان در ادامه به ويژگي هاي مورد نظر براي دانشگاه اشاره کرد که تمامي همکاران براي تحقق آنها بر اساس محورهاي ذيل بايد تلاش نمايند.
 
بين المللي شدن دانشگاه
 رياست دانشگاه با توجه به شرايط سخت پيش رو و تاکيد بر اجراي اقتصاد مقاومتي مهمترين ويژگي هاي دانشگاه را که بايد به آن دست يافت، بين المللي شدن دانشگاه بيان کرد و افزود: لازمه حيات دانشگاه به مفهوم واقعيش آن است که از حالت دبيرستاني خارج شده و به صورت بين المللي در آيد.
 
دکتر زراعت با اشاره به اينکه دانشگاه در اين زمينه اقدامات زيادي انجام داده است خاطر نشان کرد:  اما اين موضوع بايد به صورت خواست و مطالبه عمومي دانشگاه و مسئولان شهرستان در آيد و گرنه موفق نخواهيم بود.
 
 وي با بيان اينکه دانشگاه حدود 10 تفاهم نامه با دانشگاههاي معتبر بين المللي تنظيم کرده و بيش از سي فعاليت مهم بين المللي انجام داده است که در طول تاريخ دانشگاه سابقه نداشته است افزود:  اين اقدامات زماني تاثير گذار خواهد بود که دانشکده ها و پژوهشکده ها ورود پيدا کرده و از اين پتانسيل ها استفاده کنند.
 
رييس دانشگاه کاشان، ايجاد کرسي هاي علمي خيرين را از ديگر اقدامات بين المللي شدن دانشگاه عنوان کرد که تاکنون دو کرسي آن، ايجاد شده است گفت: نحوه تاسيس کرسي ها بدين صورت است که يک خير هزينه کرسي را برعهده گرفته و يک يا چند دانشمند شاخص بين المللي اجراي آن را برعهده مي گيرند تا در زمينه هايي که دانشگاه توان رقابت با دانشگاههاي خارجي را دارد علم و تکنولوژي مورد نياز را وارد دانشگاه نماييم.
 
 دکتر زراعت اظهار کرد: تلاش براي تصدي مديريت رصدخانه بين المللي کامو  که يکي از کرسي هاي خيرين به آن اختصاص يافته و جناب دکتر منصوري تلاش هاي خوبي را در اين زمينه انجام داده اند از ديگر اقدامات بين المللي شدن دانشگاه است وتحقق اين امر مهم نياز به عزم جدي و مطالبه عمومي  تمام مسئولان  امام جمعه ، نماينده، فرماندار، شوراي شهر، شهردار و تمامي آحاد مردم دارد زيرا گرچه مدعيان ديگري نيز وجود دارند اما نزديک ترين دانشگاه دولتي به رصدخانه، دانشگاه کاشان است و امکانات خوبي هم در دانشگاه وجود دارد که اعضاي هيات علمي دانشکده فيزيک از جمله آنهاست.
 
 وي خاطر نشان کرد: اقدام مهم ديگر تاسيس شعبه آي سي تي پي در دانشگاه است که اقدامات بسيار خوبي در اين زمينه صورت گرفته و نظر 5 نفر از برجسته ترين دانشمندان بين المللي  که دانشمندان داراي نوبل هم در ميان آنها وجود دارد براي همکاري علمي با دانشگاه جلب  شده است.
 
 رييس دانشگاه کاشان تصريح کرد: يکي از زمينه هاي ديگر همکاري استفاده از پتانسيل فردو مي باشد که در توافقات 1 5 مقرر گرديده است بعنوان مرکز تحقيقاتي مورد استفاده قرار گيرد و دانشگاه کاشان بعنوان نزديک ترين مرکز علمي به اين مجموعه مي تواند نقش مهمي را در اداره آن ايفا کند..
  
 دکتر زراعت ايجاد کلاس هاي آنلاين علمي با کمک خيرين را از ديگر موارد بيان کرد و گفت: تاکنون چند کلاس برپاشده و در فکر توسعه آن هستيم، در اين روش يکي از اساتيد مبرز خارجي به صورت آنلاين آموزش داده و دانشجويان در کلاس حاضر مي شوند و اشکالات خود را مطرح مي نمايند .
 
  وي با اشاره به اينکه تجربه انجام چند کلاس نشان داده است که تفاوتي با کلاس هاي حضوري ندارد و بجاي اينکه دانشجو به خارج کشور برود يا استاد به ايران بيايد کلاس ها به صورت آنلاين انجام مي شود و اين راه مناسبي براي انتقال تکنولوژي و آخرين دست آوردهاي علمي به دانشجويان است از روساي دانشکده ها خواست: برنامه ريزي کنند تا هرگروه حداقل يک کلاس آنلاين در هر ترم داشته باشد.
  
 دکتر زراعت همکاري استادان دانشگاه را براي شناسايي اساتيد مطرح ايراني مقيم خارج کشورخواستار شد و افزود: ما نمي توانيم اين نخبگان را به دانشگاه بياوريم اما مي توانيم از دانش آنها استفاده کنيم.اين عزيزان غالبا شيفته خدمت به کشورشان هستند و در زمينه هاي مختلفي آمادگي همکاري دارند مانند تهيه منابع علمي و آزمايشگاهي، راهنمايي رساله ، اعزام دانشجو و استاد و...
 
 وي به  همکاران هيات علمي تاکيد کرد: اساتيد ايراني خارج کشور و بويژه کاشاني ها ي عزيز را که مي شناسند به ما معرفي کنند تا با ايشان ارتباط برقرار نماييم.در زمينه هاي مالي نيز سرمايه داران بزرگي در خارج کشور وجود دارند که دوست دارند به دانشگاه کمک کنند و اينک که تحريم ها برداشته شده است بايد از اين ظرفيت بخوبي استفاده کنيم.
 
  وي راه اندازي سايت انگليسي و عربي دانشگاه را از ديگر برنامه ها عنوان کرد و افزود:  رؤساي دانشکده ها  ترجمه رزومه اساتيد و فعاليت هاي علمي شان را در اختيار  دفتر روابط بين الملل قرار دهند تا سايت ها تکميل شود. اين اقدام براي بين المللي شدن دانشگاه بسيار ضرورت دارد  زيرا مراکز علمي و پژوهشي و پژوهشگران خارجي از اين راه مي توانند ظرفيت هاي ما را شناسايي کرده و با ما همکاري کنند.
  
دکتر زراعت تاسيس شبکه هوشمند را از ديگر اقدامات  مهم دانشگاه نام برد و خاطر نشان کرد: شبکه هوشمند موضوع يکي از کرسي هاي علمي خيرين  است که  اجراي آن بر عهده همکار افتخاري ما جناب پروفسور شاهيده پور است که از مفاخر علمي جهان مي باشند.اجراي شبکه هوشمند در کشور موضوع مهمي است که دانشگاه کاشان آن را شروع کرده ويکي از افتخارات بزرگ ما خواهد بود.
 
  وي با اشاره به اينکه  از زماني که جناب دکتر مزديان فر مسووليت روابط بين الملل را بر عهده گرفته اند تحولات بسيار خوبي در اين حوزه صورت گرفته و همت اساتيد ما نيز افتخارات بزرگي را نصيب دانشگاه کرده است افزود: قرارگرفتن دانشگاه کاشان در ميان يک درصد دانشگاههاي برتر جهان، قرارگرفتن 4 استاد دانشگاه در 5 رشته علمي در ميان دانشمندان جهاني، انتخاب پرکارترين دانشمند جهان اسلام از اساتيد دانشگاه، تعلق جايزه جهاني يک سالانه کاشي به استاد دانشگاه ما، تعلق رتبه آي اس آي به يکي از مجلات دانشگاه و... از جمله افتخارات دانشگاه طي دو سال اخير بوده است.
 
 دانشگاه فن آور
 رييس دانشگاه کاشان با بيان اينکه  ويژگي ديگر مورد انتظار براي دانشگاه کاشان فن آور بودن آن است اظهار کرد: دانشگاه کارآفرين يا دانشگاه نسل سومي بعنوان چشم انداز همه دانشگاهها انتخاب شده است و ما نيز بايد به همين سو گام بردايم.
 
 دکتر زراعت خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان زمينه هاي خوبي براي فن آوري دارد و اين دانشگاه تقريبا در تمامي سال ها نفرات نخست نانو در همايش هاي بين ا لمللي نانو را داشته است و در زمينه کاتاليست رتبه اي اول را دارد.بنابراين مي توان با ايجاد شرکت هاي دانش بنيان و دانشگاهي نقش موثري را ايفا کرد.
 
  وي با بيان اينکه دانشگاه با شرکت ها و بخش خصوصي وارد مذاکره شده و مديريت اقتصادي نيز راه اندازي شده است تا با سرمايه گذاران مشارکت کرده و محصولات آنها را دانش بنيان کند و منابع مالي خوبي براي دانشگاه فراهم گردد خاطر نشان کرد: آنچه در اين زمينه اهميت دارد حضور جدي و فعال اساتيد در صنعت و جامعه است.متاسفانه صنعت اظهار بي اعتمادي مي کند و اين اعتماد زماني حاصل خواهد شد که جامعه باور نمايد دانشگاه مي تواند نوآوري کند و محصولات سنتي را تبديل به محصولات علمي نمايد.
 
 وي با اشاره به اينکه ابتداي کار دشوار است اما بايد تلاش کنيم تا ديوار بي اعتمادي ميان دانشگاه و جامعه را از بين ببريم افزود: در اين زمينه بايد دانشگاه پيش قدم شود و ثابت کند که دانشگاه توان تاثير گذاري دارد.
 
 دکتر زراعت خاطر نشان کرد: مرکز رشد دانشگاه بحمدلله  موفقيت هاي خوبي را به دست آورده و اکثر شرکت هاي تحت پوشش آن به مرحله سود دهي کلان رسيده است .
 
 وي با بيان اينکه  دانشگاه کاشان در پي اخذ استاندارهاي بين المللي فرش و اسانس است تا هرگونه توليد و صادرات اين محصولات با تاييد دانشگاه صورت گيرد افزود:اين امر دو اثر دارد؛يکي اينکه اعتبار ايران در زمينه فرش و اسانس دوباره برمي گردد زيرا توليد اجناس بي کيفيت به شدت به اعتبار ايران لطمه زده است و ديگر اينکه درآمدزايي خوبي براي دانشگاه دارد.
  
رييس دانشگاه  از ايجاد پارک علم و فناوري خبر داد و گفت: پارک علم و فن آوري راه اندازي شده و مجوز آن بزودي صادر مي شود و اقدامات ديگري همچون تاسيس پژوهشکده نجوم ، اپتيک ، راه اندازي انديشگان ها ي علمي ، کرسي هاي آزاد انديشي، کارگاهها و سمينارهاي علمي و... صورت گرفته است.
 
 دانشگاه رقابتي
 رييس دانشگاه کاشان  با تاکيد بر اينکه يکي از ويژگي هايي که بايد در دانشگاه وجود داشته باشد رقابتي بودن است افزود: ما بايد قبول کنيم از نظر تکنولوژي و فن آوري توان رقابت با بسياري از دانشگاههاي مطرح جهان را نداريم اما زمينه هاي زيادي براي همکاري و ارتقاي فن آوري داريم.
 
 وي خاطر نشان کرد: بحمدلله کاشان پتانسيل هاي زيادي دارد که مي توان با مشارکت دانشگاههاي خارجي از اين پتانسيل ها استفاده کرد تا به مرور اساتيد و دانشجويان ما در کنار اساتيد خارجي تکنولوژي را بياموزند.
 
 دکتر زراعت افزود: درياچه نمک در دنيا منحصر به فرد است ؛ کاشان بهترين آسمان جهان را دارد، روزانه ده ساعت انرژي مجاني خورشيدي سرمايه کمي نيست؛ اسانس کاشان که منبع تمام عطرها ي جهان است و گياهان دارويي که در هيچ کجاي دنيا وجود ندارد هديه بزرگ خدا به ماست؛ کاشان قديمي ترين شهر جهان است که بزرگترين منبع تحقيقاتي باستاني در آن نهفته است و فرش کاشان برند يزرگي است که متاسفانه از دست مي رود .
 
 وي تاکيد کرد: اين سرمايه ها و دهها سرمايه ديگر در دست ما امانت است و بايد به بهترين وجه از آنها استفاده کنيم و هيچ مرجعي بجز دانشگاه توان اين کار را ندارد.اساتيد ما که با سرمايه هاي کشور دانش آموخته اند شرعا و اخلاقا در قبال اينها مسوول هستند.
  
دکتر زراعت  تاکيد کرد:  روساي محترم دانشکده ها و پژوهشکده ها  اين موضوعات را در شوراي دانشکده ها و پژوهشکده ها مطرح کرده و هرکسي گوشه اي از کار را بگيرد تا انشالله در مقابل خدا و ملت و شهدا مسوول نباشيم.شهدا خون خود را دادند تا اين سرمايه ها به دست دشمن نيفتد پس گناه است اگر نتوانيم از آنها بهره بگيريم.شما را به خدا چشم به راه خزانه دولت نباشيم تا آخر ماه حقوق ما را بدهد و اگر يک ماه حقوقمان پرداخت نشد کاسه چه کنم دست بگيريم.استادان بزرگترين سرمايه داران جهان هستند پس نه تنها بايد نيازمند دولت نباشند بلکه مي توانند ميليادري به دولت کمک کنند.بايد باور کنيم که اين توان را داريم منتها بجاي متهم کردن يکديگر بايد کمر همت ببنديم و ببينيم خودمان چقدر در حل مشکلات کمک مي کنيم.دانشکده ها و پژوهشکده ها نبايد چشم به راه سازمان مرکزي باشند تا همه مشکلاتشان را حل کند بلکه هر دانشکده بعنوان دانشگاه کوچک اما بسيار بزرگ در اين عرصه ها ورود پيدا کند و البته مديريت دانشگاه نيز به صورت کامل در اختيار شماست تا براي هموار کردن راه کمک نمايد.
 
  
دانشگاه اخلاق محور
 رييس دانشگاه کاشان با بيان اينکه  دانشگاه در صورتي موفق است که اخلاق محور باشد افزود: منظور ما از دانشگاه اخلاق محور دانشگاهي است که استاد آن خود را به جديدترين دست آوردهاي علمي مجهز کند؛ سرساعت و حتي زودتر سر کلاس برود و ديرتر از همه از کلاس بيرون بيايد؛ دانشجو را فرزند خودش بداند و دلسوز او باشد؛ حداقل 40 ساعت در دانشگاه جضور داشته باشد؛براي مشاوره به دانشجووقت بگذارد و در دسترس دانشجو باشد؛ با دانشجو صميمي و مهربان باشد؛پژوهش را براي پژوهش و ارتقا انجام ندهد بلکه براي رفع نيازهاي کشور انجام دهد.همچنين کارمند دانشگاه اخلاق محور کارمندي است که: با وضو وارد دانشگاه شده و از لحظه ورود به دانشگاه تا لحظه خروج از دانشگاه فقط براي دانشگاه کار کند و يک دقيقه هم وقت حود را صرف امور غير دانشگاه نکند و باور داشته باشد که خداوند ناظر بر رفتار اوست و فرداي قيامت بايد در مقابل هر لحظه اي که از بيت المال مسلمين حقوق مي گيرد پاسخگو خواهدبود، با ارباب رجوع و همکار و دانشجو با روي گشاده و اخلاق اسلامي سخن بگويد؛ بنده بعنوان مسوول اين مجموعه اعلام مي دارم از نظر شرعي و اخلاقي و قانوي هر همکاري که وقت خود را در دانشگاه براي غير امور دانشگاه صرف کند حقوقي که مي گيرد بدون شبهه نيست و ناظر بر آن نيز خداوندي است که کوچک ترين مساله اي از ديدش دور نمي ماند و پاسخگويي به او و ملتي که حقوق ما از جيب آنها داده مي شود بسيار دشواراست بويژه براي بنده و مسولاني که بيت المال به دستشان توزيع مي گردد.بحمدلله معاونت فرهنگي فعاليت هاي خوبي را براي ارتقاي اخلاق در دانشگاه انجام داده است و بالغ بر دويست برنامه فرهنگي بسيار مفيد در اين دوره انجام شده است اما فرهنگ، ديکته اي نيست و بايد به باور برسيم.بحمدلله دانشگاه به دور از بحث هاي جناحي و خطي به فعاليت اصلي خود ادامه مي دهد و از همه همکاران مي خواهم اين روال را ادامه دهند و اگر هم معدود کساني بخواهند فضاي دانشگاه را به مسايل جناحي آلوده کنند توجهي به آن نداشته باشند.
 
  دانشگاه مؤثر
 دکتر زراعت با اشاره به اينکه دانشگاه زماني مفيد است که بر دنيا ، کشورومنطقه تاثير گذار باشد گفت: دانشگاه بايد در دل جامعه باشد و جامعه نيز در دانشگاه حاضر باشد.متاسفانه مدتها ميان دانشگاه ديوار کشيده شده بود در حالي که دانشگاه بايد موثر برجامعه باشد.اينکه گفته مي شود دانشگاه نيز جزيي از جامعه بوده و تابع آن است سخن درستي نيست زيرا نخبگان کشور در دانشگاه هستند و نبايد تحت تاثير جامعه باشند بلکه بايد جامعه را تحت تاثير خود قرار دهند.
 
وي با تاکيد بر اينکه  دانشگاه بايد اتاق فکر مديريت جامعه باشد افزود: ما در اين زمينه اقدامات خوبي انجام داده ايم از جمله اينکه شوراي پژوهش و فن آوري براي کمک به شهر تشکيل داده ايم تا تمامي فعاليت هاي شهر علم محور باشد و بر مبناي تحقيقات صورت گيرد.قرار است در هر زمينه يک کميته علمي با رياست يک عضو هيات علمي و روساي ادارت و کارشناسان تشکيل شود تا سفارشات شهر از قبيل نقشه راه شهر، توسعه شهري، اقتصاد ، فرهنگ و... بر مبناي علمي  انجام شود.بحمدلله در حال حاضر مديران کلان شهري و نماينده منتخب از جامعه دانشگاهي هستند و دانشگاه حضور خوبي در شهر دارد .با علماي شهر ارتباط تنگاتنگ داريم و دانشگاه را در نماز جمعه و شوراي اداري شهر و مجامع ديگر معرفي مي کنيم.با تمامي معاونين رييس جمهور و بسياري از مسوولان کشوري جلسات مستمر داريم و از روساي محترم دانشکده ها و پژوهشکده ها نيز انتظار داريم در جامعه حضور فعال داشته و پتانسيل ها را به جامعه معرفي کنند.
 
  استقلال دانشگاه
 رييس دانشگاه کاشان تاکيد کرد: دانشگاه يک نهاد مستقل است که در تمامي زمينه ها و بويژه منابع مالي بايد استقلال داشته باشد.دانشگاه از شمول تمامي قوانين حاکم بر دستگاههاي دولتي مستثني مي باشد اما بايد از اين پتانسيل بهره کافي را ببريم.دانشگاه توان آن را دارد که از نظر مالي وابسته به دولت نباشد و سياست هاي دولت نيز به همين سمت پيش مي رود.
 
 وي خاطر نشان کرد: دانشگاه بايد به صورت منطقي اداره شود و هزينه هايش متعارف باشد .يکي از نکاتي که هيات امنا بر آن تاکيد دارد تناسب هيات علمي و کارمند است يعني به ازاي هر هيات علمي يک کارمند که ما وضعيت خوبي نداريم.مديريت جديد تلاش زيادي کرده است تا هزينه ها را کاهش دهد از جمله اينکه در دو سال گذشته هيچ کارمند جديدي استخدام نشده و بجاي حدود سي بازنشسته هم نيرويي بکار گرفته نشده است اما تا زماني که ديون و بدهي هاي گذشته را نپرداخته و در روال عادي قرار نگيريم  بايد سختي ها را تحمل کنيم.
 
 دکتر زراعت افزود: دانشگاه کاشان در اين دو سال با پيگري هاي شبانه روزي در ميان دانشگاه  هاي کشور بهترين وضعيت را در رشد بودجه و تخصيص ها داشته است اما باز هم کافي نيست.به رغم اينکه تخصيص دانشگاهها در اين دو سال زير نود درصد بود ما توانستيم صددرصد تخصيص بگيريم يعني اگر تخصيص ما هم مانند بقيه دانشگاهها مي بود حدود ده ميليارد تومان کسري مي داشتيم.اما عدم تخصيص بودجه در سال هاي 91و92 سال ها بر اعتبارات دانشگاه اثر منفي مي گذارد.
 
 وي اظهار کرد: تخصيص دانشگاه در سال 91معادل83 درصد و در سال 92  معادل 93 درصد بوده است يعني ما در اين دوسال 25 درصد کاهش اعتبار داشته ايم که بالغ بر ده ميليارد تومان است و سال ها طول مي کشد تا اين کسري ها جبران شود.همچنين رشد دانشگاه پايين بوده است اما در دو سال گذشته به رغم اينکه ميانگين رشد دانشگاهها ده در صد بود ما توانستيم در سال 94 و93 به ترتيب 23و25 درصد رشد بودجه بدهيم.
  
وي با اشاره به اينکه امسال رشد بودجه هاي عمراني ما خيلي خوب بوده است اما تمامي اين افزايش ها در قبال ديون و بدهي هاي گذشته دانشگاه که حدود سي ميليارد تومان است ناچيز مي باشد افزود: اين مشکلات براي دولت نيز وجود دارد بنابراين نمي توان انتظار زيادي از دولت داشت و بايد خودمان تلاش کنيم .ما در دوسال گذشته عمده مطالبات همکاران را پرداخت کرده ايم اما به انتظار دولت نشستن راهکار اساسي نيست.دانشگاهها بايد به جايي برسند که نه تنها نيازي به دولت نداشته باشند بلکه به دولت کمک کنند و اين امر ، شدني است به شرط اينکه همدل بوده و از پتانسيل هاي دانشگاه به نحو مطلوبي استفاده کنيم.
 
 رييس دانشگاه در بخش ديگري از سخنان خود به ماموريت هاي دانشگاه ، اهداف ، چشم انداز و موضوعات راهبردي دانشگاه که در برنامه راهبردي دانشگاه پيش بيني شده است اشاره نمود و  تاکيد کرد: برنامه راهبردي دانشگاه برنامه کاملي است که از سال ها قبل روي آن کار شده و در اين مديريت به تصويب هيات امنا رسيده و بايد با جديت مورد عمل قرار گيرد.
 
 وي افزود: برنامه راهبردي دانشگاه به صورت حوزه اي است و برنامه هاي زيادي براي دانشکده ها و پژوهشکده ها پيش بيني شده است اما از آنجا که اين برنامه بايد ار ظريق معاونت ها انجام شود دانشکده ها مستقيما در گير نيستند.از روساي محترم دانشکده ها و پژوهشکده ها مي خواهيم در اولين جلسه شوراي دانشکده و پژوهشکده برنامه سال 95 خود را مرور کرده و براي برنامه هاي بجا مانده نيز برنامه ريزي کنند.
 
 دکتر زراعت، بخشي از سياست هايي که در برنامه راهبردي بر عهده دانشکده ها قرار گرفته است را به شرح ذيل اعلام کرد:
 
تدوين نقشه راهبردي، پژوهش هاي مشترک،اصلاح  ساختاردانشکده ها، نحوه توسعه رشته ها و پذيرش دانشجو، ايجاد رشته هاي ميان رشته اي،نحوه جذب هيات علمي و دانشجوي خارجي، اصلاح منابع و سرفصل ها، بررسي علل افت تحصيلي، شيوه هاي نوين تدريس، تشکيل قطب هاي علمي، برپايي کنفرانس ها ، دعوت از اساتيد خارجي، ارتقاي کيفي پايان نامه ها، ارتقاي انجمن هاي علمي،جذب و تربيت هيات علمي فن آور، تشکيل بانک ايده، تجاري سازي، اصلاح مراکز پژوهشي، ارايه خدمات مشاوره اي،تشکيل شرکت هاي دانشگاهي ، توانمند سازي هيات علمي، مهارت آموزي دانشجويان و کاربردي کردن دروس، مشاوره به دانشجويان، فراهم کردن زمينه اشتغال فارغ التحصيلان، بانک اطلاعاتي فارغ التحصيلان ، کاربردي کردن پژوهش ها، ارتقاي علوم انساني، جلب رضايت دانشجويان و نظر خواهي مستمر از ايشان، فعاليت هاي بين المللي و... ايشان از کليه همکاران خواست برنامه را با دقت مرور کرده و نسبت به اجراي آن اهتمام ويژه داشته باشند

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi