صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

سه‌شنبه 20 بهمن 1394 - 57 : 12

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 16076

2531 بازدید


  5 خبر از دانشگاه علوم پزشكي كاشان

* اختصاصي پورتال خبري کاشان/


 
با حضور رييس مرکز مديريت شبکه کشور:
پايگاه سلامت صابر با مشارکت صد در صدي خير در کاشان بهره برداري شد
با حضور رييس مرکز مديريت شبکه کشور پايگاه سلامت جامعه صابر با مشارکت صد در صدي خيرسلامت در کاشان بهره برداري شد.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي کاشان درحاشيه مراسم افتتاح گفت:پايگاه صابر با  مشارکت صد در صدي زنده ياد حاج احمدصابرخير سلامت در دو طبقه وزيربناي 280 مترمربع بهره برداري شد.
 
سيد عليرضا مروجي بااشاره به آغاز عمليات عمراني اين پايگاه از سال 92 گفت:تاکنون هفت ميليارد و 500 ميليون ريال براي احداث ساختمان اين پايگاه هزينه شده است.
 
وي هزينه يک ميليارد ريالي تجهيز پايگاه توسط دانشگاه علوم پزشکي کاشان را يادآورشد و افزود: تلاش خيرين سلامت منطقه کاشان در تامين زيرساخت ها و منابع و مراکز درماني قابل تقدير و ستايش است.
 
به گفته وي، پايگاه سلامت جامعه صابر در اين منطقه از کاشان جمعيت 12 هزر و 500 نفري را پوشش مي دهد.
 
مروجي، رعايت تقواي سلامت در پيشگيري از بيماريها را بهترين توصيه براي سلامت مردم دانست و گفت:هر فرد بارعايت تقواي سلامت  در حفظ سلامتي که در دين مبين اسلام نيز بر آن توصيه موکد شده است مي تواندسلامت خود وجامعه را تامين وحراست کند.
 
وي با تاکيد بر اينکه تلاش خيرين گام ارزنده اي در پيشگيري و درمان بيماري ها است گفت: تقدير قائم مقام معاونت بهداشتي وزارت بهداشت از خانواده زنده ياد حاج احمد صابر خير سلامت پايگاه سلامت جامعه صابر در کاشان يکي از برنامه هاي اصلي آيين افتتاح اين مرکزاست.
 
 
با حضور  قائم مقام معاونت بهداشتي وزارت بهداشت:
مرکز سلامت جامعه ثامن الحجج نوش آباد افتتاح شد
مرکز سلامت جامعه ثامن الحجج نوش آباد همزمان با هفتمين روز از دهه فجر سي  وهشتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي وبا حضور  قائم مقام معاونت بهداشتي وزارت بهداشت طي آييني افتتاح شد.
 
رييس دانشگاه علوم پزشکي گفت:اين مرکز سلامت با اعتبار 16 ميليارد ريالي از محل اعتبارات دانشگاه ومشارکت 50 درصدي خيرين حاج حسن احساني ومهندس محمدرضا سرکارساخته وتجهيزشد.
 
محمدحسين اعرابي بااشاره به آغاز عمليات عمراني اين مرکزسلامت ثامن الحجج از سال1390 گفت:اين مرکز شامل واحدهاي تزريقات وپانسمان، آزمايشگاه، بهداشت محيط، بهداشت حرفه اي، بهداشت خانواده، دندانپزشکي، فوريت هاي پزشکي ومبارزه با بيماري ها است.
 
وي باتاکيد بر فعاليت بالاي خيرين حوزه سلامت در اين منطقه افزود: نام بسياري از مراکز سلامت آن گوياي اين واقعيت است.
 
به گفته وي،مراقبت و پيشگيري فعاليت اصلي هر مرکز بهداشتي درماني است
 
 
قائم مقام معاونت بهداشتي وزارت بهداشت:
مشارکت مردم و بين بخشي سلامت دو اصل مهم در حوزه سلامت است
قائم مقام معاونت بهداشتي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت:اصول تعهد سياسي، عدالت اجتماعي، مشارکت مردم ومشارکت بين بخشي اساسي ترين اصول سلامت است.
 
ناصر کلانتري در آيين افتتاح مرکز سلامت جامعه ثامن الحجج نوش آباد گفت:توزيع عادلانه منابع سلامت،تعهد وپشتيباني کامل سياسيون وحاکميت کشور از حوزه سلامت مردم که گواه آن توزيع وتخصيص منابع حتي دوران جنگ تحميلي که کشور حداقل درآمد را داشت بالاترين ميزان اعتبارات داشت.
 
وي بااشاره به تعابير مختلف از اصل مشارکت وهمکاري که بخشي از آن با حضور خيرين در تامين زيرساخت ها و امکانات بهداشتي است گفت: اين توفيق خيرين است که منابع و ثروت هاي خود را براي تامين سلامت مردم هزينه مي کنند.
 
به گفته وي،ارتقاي سلامت مردم از راه توانمندسازي آنها براي درست زندگي کردن وکمتر بيمارشدن نيز رسالت مراکز سلامت است.
 
رييس مرکز مديريت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت:ما بايد به گونه اي زندگي کنيم که از بيماري جلوگيري کنيم يا کمتر دچار بيماري و متحمل پرداخت هزينه هاي گزاف درمان براي خود وجامعه شويم.
 
کلانتري، حق وتکليف را دو جنبه سلامت دانست و افزود: مشارکت مردم در مراقبت آنها از سلامتيشان ضروري است.
 
وي با تاکيد بر اينکه در برخي موارد از اموالمان بيش از جانمان مراقبت مي کنيم گفت:انسان مي تواند با احترام به قوانين وقواعد وقانون مداري شهروندان در رعايت حقوق ديگران و حق حيات براي خود و ديگران سالم ودرست زندگي کند وکمتر دچار بيماري ومشکلات وعوارض آن شود.
 
به گفته وي،مشارکت بين بخشي سلامت امري چند وجهي است.
 
کلانتري، مشارکت مردم و مشارکت بين بخشي در تامين سلامت را دو اصل مهم در حوزه بهداشت برشمرد و گفت:اميد است با راه اندازي اين مرکز سلامت در شهر نوش آبادبخشي از زنجيره سلامت در اختيار مردم اين شهر قرار گيرد و خودشان نيز با توانمندسازي در سالم زندگي کردن سلامت خود و جامعه را ارتقا دهند.
 
قائم مقام معاونت بهداشتي وزارت بهداشت در پايان با تقدير از زحمات خيرين ومسوولان حوزه سلامت در اين منطقه بر مشارکت مردم وبين بخشي سلامت به ويژه از طريق تربيت در آموزش و پرورش تاکيد کرد.
 
شايان ذکر است آيين افتتاح مرکز سلامت جامعه ثامن الحجج نوش آباد با تقدير قايم مقام معاونت بهداشت وزارتخانه از خيرين اين پروژه و تعدادي از مسوولان حوزه سلامت پايان يافت.
 
 
 
رييس مرکز مديريت شبکه وزارت بهداشت:
تغذيه با شير مادر تا دو سالگي يک انسان سالم مي سازد
هدايت، مديريت و هدفمند کردن خدمات خيرين از راهکارهاي اساسي وزارت بهداشت است
 
رييس مرکز مديريت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي کشور گفت: آموزش و پيشگيري از مهمترين کارکردهاي پايگاه ها و مراکز سلامت در جلوگيري از بيماري‌ها و تامين سلامت افراد جامعه است.
 
ناصر کلانتري در آيين افتتاح پايگاه سلامت جامعه زنده ياد حاج احمد صابر گفت: آموزش، واکسن زدن، مشاوره مراقبين سلامت به خانواده‌ها و آموزش به افراد براي چگونه سالم زيستن از کارکردهاي مهم اين مراکز و مصاديق پيشگيري بر درمان در جلوگيري از بتلا به بيماري هاي جسمي و روحي است.
 
وي با اشاره به اينکه همه افراد جامعه در سلامت يکديگر و حتي مرگ و مير هم با کارهاي خود و آثار و تبعات آن  به انواع و مقادير مختلف دخيل و موثر هستند گفت: کار پايگاه‌هاي سلامت اين است  که آدم‌هاي سالم را چگونه سالم نگه داريم که بيمارنشوند و اگر بيمار شوند قبل از بروز نشانه بيماري آن را شناسايي کنيم.
 
تغذيه با شير مادر تا دو سالگي يک انسان سالم مي سازد/ تکامل عاطفي و اجتماعي انسان در تغذيه با شير مادر
به گفته وي، تغذيه با شير مادر تا دو سالگي به عنوان عامل ساختن يک انسان سالم يکي ديگر از موارد مهم و آموزشي است که در اين پايگاه ها به مادران آموزش داده مي شود.
 
قائم مقام معاونت بهداشتي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با تاکيد بر اينکه تکامل عاطفي، عقلي، ذهني، زباني و اجتماعي انسان در تغذيه با شير مادر است گفت: اين موارد تاکامل در تغذيه با شير مادر  به حداکثر و در تغذيه با شير خشک به حداقل مي رسد.
 
خدمات خيرين متمکن در حوزه سلامت  بلوغ فکري آنها در انجام امور عام المنفعه است
کلانتري در ادامه با تقدير از زحمات خانواده خير سلامت در ساخت پايگاه سلامت زنده ياد حاج احمد صابر گفت: خيلي از افراد تمکن مالي دارند ولي اين تفکر و بلوغ فکري را ندارند که ثروت خود را امور عام المنفعه حوزه سلامت هزينه کنند.
 
وي،با تاکيد بر سود معنوي خدمات مالي خيرين در ايجاد زيرساخت ها و مراکز درماني گفت: عمر 50 تا 60 ساله انسان در برابر عمر تاريخ چشم بر هم زدن است اما خدمات خيرين سلامت و آثار و نتايج آن تا زمانيکه برقرار باشد ماندگار و جاودانه است.
 
به گفته‌وي،خدمات خيرين سلامت يکي از مصاديق مشارکت مردمي است که اجر و ثواب آن براي خيرين در همه طول تاريخ ماندگار است.
 
هدايت، مديريت و هدفمند کردن خدمات خيرين از راهکارهاي اساسي وزارت بهداشت است
رييس مرکز مديريت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي کشور هدايت،، مديريت و هدفمند کردن استفاده از خدمات مادي و معنوي خيرين يکي از راهکارهاي اساسي اين وزارتخانه است.
 
کلانتري،با تقدير از خيرين سلامت و مردماني که به بلوغ فکري ارائه خدمات درماني در زمان خود و بعد از خود رسيدند گفت: خدمات خيرين در بازسازي منابع و سالم سازي جامعه قابل تقدير و سازنده است.
 
وي، در پايان ضمن سپاس از زحمات مسوولان و خيرين پروژه پايگاه سلامت جامعه صابر در کاشان اظهارداشت:وزارتخانه خود را مکلف مي داند دقت نظر لازم در اجراي اهداف خيرين سلامت را رعايت کند تا ارتقاي سلامت، پيشگيري از بيماري ها و شناسايي به موقع که اساسي ترين خدمات حيطه سلامت است همزمان با تشخيص و درمان نيز به خوبي انجام شود.
 
شايان ذکر است ناصر کلانتري،رييس مرکز مديريت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي کشور براي افتتاح سه مرکز سلامت جامعه ثامن الحجج نوش آباد، مرکز سلامت جامعه شهيدان تقي زاده در نياسر و پايگاه سلامت جامعه صابر کاشان همراه با اجراي آيين تقدير از خيرين اين پروژه ها و تعدادي از مسوولان حوزه سلامت به اين شهرستان سفر کرد.
 
 
مدير عامل مجمع خيرين سلامت دانشگاه علوم پزشکي کاشان:
90 درصد مراکز درماني کاشان توسط خيرين احداث شده است
خيرين سلامت کاشاني 90 درصد مراکز درماني اين منطقه را ساخته اند
 
مدير عامل انجمن خيرين سلامت دانشگاه علوم پزشکي کاشان گفت:بيش از 90 درصد مراکز درماني اين شهرستان توسط خيرين احداث شده است.
 
حسين نيکزاد در آيين افتتاحيه پايگاه سلامت جامعه زنده ياد حاج احمد صابر گفت: 900 تخت فعال در منطقه کاشان و آران و بيدگل است که ساختمان 50 درصد از اين تعداد تخت فعال را خيرين سلامت بازسازي کرده اند.
 
وي افزود: 450 تخت همراه با فضاي بيمارستاني تا دو سال آينده به همت خيرين سلامت در کاشان آماده و در اختيار دانشگاه قرار داده مي شود.
 
به گفته وي، 100 مرکز،خانه و پايگاه بهداشتي از سال 86 تا کنون در دانشگاه تاسيس شده است که 20 درصد آن يعني حدود يک پنجم مراکز بهداشتي زير نظر دانشگاه توسط خيرين سلامت بازسازي شده است.
 
مدير عامل انجمن خيرين سلامت دانشگاه علوم پزشکي کاشان،تصريح کرد: پنج مورد از  20 مرکز اورژانس، ستاد اورژانس و ستاد مديريت بحران توسط خيرين احداث شده است.
 
نيکزاد اظهارداشت:دانشکده پيراپزشکي، دندان پزشکي، مرکز بيماري هاي خاص و بسياري از مراکز درماني ديگر به همت خيرين حوزه سلامت در کاشان احداث شده است.
 
وي در پايان افزود:دانشگاه علوم پزشکي کاشان هنوز نيازهاي زيادي دارد که بسترسازي و تجهيز مراکز درماني آن مستلزم حمايت و مشارکت هر چه بيشتر خيرين است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi