صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

جمعه 2 بهمن 1394 - 16 : 23

نویسنده : پورتال خبری کاشان م . م

کد خبر : 15933

7001 بازدید


  نامزدها با عیارسنجی خود , به فکر حق الناس باشند

توصیه مهم و صریح پورتال خبری کاشان به نامزدهای محترم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل


 
پورتال خبري کاشان - برخي خبرهاي موثق حکايت از آن دارد که  18 نفر از داوطلبان نمايندگي مردم در مجلس شوراي اسلامي - ثبت نام کرده در فرمانداري کاشان - در هيئتهاي اجرايي و نظارت تاييد صلاحيت شده اند. 

46 نفر از روز 28 آذر تا 4 دي امسال با حضور و نام نويسي در فرمانداري کاشان ، داوطلب نمايندگي مردم براي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي شده بودند که در روزهاي اخير برخي منابع موثق از تاييد صلاحيت  18 نفر از آنان خبر مي دهند.

در زمان حاضر بايد اين 18 نفر را نامزد نمايندگي مردم کاشان و آران و بيدگل فرض کنيم و البته با اين احتمالات : 
 
الف ) - ممکن است برخي داوطلبان تاييد صلاحيت شده بخواهند حوزه انتخابيه خود را در تا پانزده روز قبل از روز اخذ رأي تغيير دهند ؛ چه بسا چند نفر در حوزه انتخابيه ديگري مثل تهران ثبت نام کرده باشند که بخواهند با بررسي شرايط ، دو هفته مانده به روز راي‌گيري ، الحاق نام خود به حوزه انتخابيه کاشان و آران و بيدگل را تقديم وزارت کشور کنند يا بر عکس از کاشان به حوزه انتخابيه ديگر 
 
ب ) -  تاييد صلاحيت ( حداقل 2 يا 3 نفر  ) از نامزدهاي ردصلاحيت شده يا احراز صلاحيت نشده پس از بررسي شکايت آنان را بايد محتمل دانست .     

ج ) - کناره گيري برخي نامزدها به نفع نامزدهاي سرشناس و مطرح هم محتمل است ؛ گرچه به نظر مي رسد کناره گيري ها و انصراف از رقابتهاي انتخاباتي بدان اندازه نخواهد بود که بتواند يکي از نامزدها را « با راي قاطع و شايان توجه » راهي مجلس کند .  

پس با يک حساب سرانگشتي مي توان حدس زد  دست کم 16 نفر به عنوان نامزدهاي تاييد صلاحيت شده برای تنها کرسی حوزه انتخابيه کاشان و آران و بيدگل در مجلس در رقابتهای انتخاباتی باقي خواهند ماند . 

اگر در اين دوره نيز برخي نامزدها بر ماندن در رقابت هاي انتخاباتي اصرار بورزند ،‌ بايد ميزان مشارکت مردم کاشان و آران و بيدگل در انتخابات را نيز بسنجند و بدانند اگر ميزان مشارکت مردم در اين دوره کمتر از دوره هاي قبل باشد ، چه بسا انتخابات اين دوره به مرحله دوم کشيده شود . 

گرچه خيلي ها فقط به پيروزي نامزد محبوب خود حتي با راي حداقلي مي انديشند اما کمتر کسي است بر اين موضوع تاکيد می کند  که  منتخب مردم کاشان و آران و بيدگل بايد با « آراي قاطع و قابل توجه » به خانه ملت برود نه با راي حداقلي و شکننده واجدان شرايط در اين دو شهرستان !
 ما که داعيه استان شدن داريم آيا کسب آراي کمتر از  50 درصد در شأن منتخب شهرستان کاشان و آران و بيدگل هست يا نه ؟! 

اگر به نتايج دو دوره هشتم و نهم انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه کاشان و آران و بيدگل نگاه کنيم در مي يابيم که :

* در هشتمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي کل آراي ماخوذه در حوزه انتخابيه کاشان و آران و بيدگل 123 هزار راي بود که آقاي علي اصغر گرانمايه پور با 36 درصد آرا ( 45 هزار راي ) به خانه ملت رفت . 

* در نهمين دوره انتخابات مجلس هم کل آراي ماخوذه در اين حوزه انتخابيه 171 هزار راي بود که آقاي عباسعلي منصوري با  28 درصد آرا  49 هزار راي ) به بهارستان راه يافت . 

در سال 1390 و در دوره قبلي ، 14 نفر نامزد نمايندگي مردم در رقابتهاي انتخاباتي باقي ماندند که به جز 5 نامزد مطرح ، 9 نفر از نامزدها به پيش بيني ها و توصيه هاي کارشناسان فن و اهل تحقيق براي کناره گيري بي اعتنايي کردند و در مجموع 22 هزار راي مردم ( حق الناس ) را بيهوده به  سوي خود پراکندند. 

صرف نظر از آراي برخي نامزدهاي مطرح در شهرستانها ، گاه كل آراي برخي از نامزدها به يك هزار يا دو هزار راي نمي رسد ولي آنان راضي نمي شوند پيش از روز انتخابات ، از رقابت ها كناره گيري كنند در حالي كه همين آراي ناچيز مي تواند به سبد آراي نامزدهاي شاخص اضافه شود و چه بسا  در نتيجه انتخابات يك شهرستان تأثيرگذار باشد. 

در انتخابات دوره نهم مجلس شوراي اسلامي در کاشان و آران و بيدگل ،  کمترين عارضه اي که حاصل حضور  9 نفر از نامزدها در رقابت هاي انتخاباتي داشت ، آراي شکننده منتخب مردم در راهيابي به مجلس بود؛ ( پيروزي عباسعلي منصوري فقط با 28 درصد آرا ) و اگر از زاويه اي ديگري به حضور نسنجيده آن نامزدها در عرصه رقابتهاي دوره قبل نگاه کنيم بايد صراحتا بگوييم که اگر تکثر و تعدد اين نامزدها نبود و آنان راضي به انصراف از رقابتها مي شدند، اين 22 هزار راي نتيجه ديگري را در دوره قبل رقم مي زد.   

نگارنده اين وجيزه، خوب به خاطر دارد که 4 سال پيش تنها کسي که در اين خصوص (عقلايي نبودن حضور برخي نامزدها در صحنه رقابت)  توصيه هاي مؤکدي داشت ، حضرت آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه در شهرستان کاشان بود . 

ايشان در 7 دي 1390 دو ماه پيش از انتخابات دوره نهم مجلس در درس خارج فقه خود اين هشدار را داده بود که: «نامزد شدن براي كساني كه واجد شرايط هستند واجب‌كفايي است، يعني بايد به صحنه بيايند منتها اگر شرايط را داشته باشند و مقبوليت اجتماعي هم دارا باشند، سابقاً بعضي مشورت مي‌كردند بنده به آنها مي‌‌گفتم محاسبه كنيد اگر 60 تا 90 درصد احتمال مي‌دهيد كه رأي بياوريد وارد عرصه شويد يعني بايد افكار عمومي را بسنجيد كه آيا به شما رأي مي‌دهند؛ اما اگر در محاسبات چنين آمد كه پنج درصد احتمال دارد، ورود به عرصه عقلايي نيست.... 

همه كساني كه وارد عرصه مي‌شوند، مي‌گويند ما 100درصد رأي مي‌آوريم اما چگونه مي‌شود در شهري كه يك نفر نياز است 10 نفر نامزد چنين اعتقادي دارند؛ وقتي هم نصيحت مي‌كنيم كه به نفع اسلام كنار رويد تا آراي حزب الله شكسته نشود، مي‌گويند ما حرفي نداريم چرا من كنار بروم فلاني برود ؟ اين است كه ما متأسفانه در عرصه اخلاق انتخاباتي با اصول و ارزشها فاصله داريم». 

آيت الله نمازي حتي در خطبه هاي نمازجمعه 30 دي 1390 هم ، بدون اشاره به نام داوطلبان نمايندگي مردم در حوزه انتخابيه كاشان و آران و بيدگل، از آنان خواست چنانچه نامزدي را صالح تر، توانمندتر و  مجرب تر از خود تشخيص مي دهند به نفع وي از نامزدي انصراف دهند. 

آيت الله نمازي امسال نيز در آستانه انتخابات دهم مجلس شوراي اسلامي باز به تنهايي ، چندبار اين معضل را در کاشان و آران و بيدگل متذکر شده و متاسفانه هيچ يک از گروهها و تشکلهاي سياسي، هيچکدام از مديران و معتمدان و ذي نفوذان و ... نه تنها قدمي براي برطرف شدن اين مشکل بر نمي دارند بلکه براي ارشاد نامزدها هم که شده ، هشدار آيت الله نمازي را حتي در رسانه ها تصديق نمي کنند. 

آيت الله نمازي 26 خرداد امسال در مراسم تکریم و نکوداشت مساجد در مسجد مهدیه خیابان امام خمینی کاشان باز هشدار 4 سال پيش خود را تکرار کرد و  صراحتاً گفت: «امروز وقتي رهبر معظم در انتخابات صحبت از انتخاب فرد اصلح مي کند همه احساس تکليف مي کنند و همه خود را از ديگران اصلح تر مي دانند و در يک شهرستان 20 نفر براي انتخابات کانديد مي شوند و هر 20 نفر هم احساس تکليف مي کنند و هر 20 نفر هم معتقدند اصلح هستند و در انتخابات پيروز هستند».

آيت الله نمازي 18 مرداد هم در جمع خبرنگاران گفت: «نامزد شدن افراد واجد شرايط، توانمند، داراي تحصيلات عاليه و تجربه مديريت در عمليات اجرايي کشور از واجبات است، از اين رو کساني که چنين شرايط دارند بر آنها لازم است تا وارد ميدان شوند، احراز اين شرايط نبايد به شکل توهم باشد، چرا که برخي احساس تکليف شرعي مي کنند تا وارد ميدان شوند در صورتي که داراي رأي مناسبي نيستند». 

آيت الله نمازي با تأکيد بر اين که احساس تکليف بايد بر اساس واقعيت باشد و نه توهم، گفت: «در يک منطقه 20 نفر نامزد انتخابات مي شوند و هر 20 نفر هم احساس تکليف مي کنند و ارزيابي خود را از داشتن رأي 100درصدي عنوان مي کنند که اين نشان از توهم است». 

آيت الله نمازي آن روز در اين زمينه با تأکيد بر اين که مردم بايد از کساني که واجد شرايط نامزدي هستند خواهش و تقاضا کنند تا وارد ميدان شوند و حتي هزينه هاي تبليغاتي آنها را بپذيرند، تصريح کرد : « اگر هر کس خودش تشخيص دهد که واجد شرايط نامزدي است ، مشکلات سال هاي گذشته به وجود خواهد آورد » .

اين توصيه هاي شفاف و خيرخواهانه آيت الله نمازي، بيانگر شناخت كامل ايشان از اوضاع و مسائل كاشان و آران و بيدگل است و در يك جمله مي توان گفت: آيت الله نمازي خوب مي داند كه نماينده دو شهرستان كاشان و آران و بيدگل بايد با آرايي آبرومند و با پشتوانه‌اي محكم از آراي مردم اين دو شهرستان، وارد خانه ملت شود تا پس از انتخاب علاوه بر مشروعيت، مقبوليت هم داشته باشد.   

البته نفس نام نويسي و اعلام آمادگي داوطلبان نمايندگي مردم شريف كاشان و آران و بيدگل و مشاركت شان در شور و شكوه انتخابات، ستودني و قابل ستايش و قدرداني است اما از واقعيت گريزي نيست و اين عزيزان بايد به گونه ديگري تكليف خود را در حق مردم كاشان و آران و بيدگل ادا كنند و آن اداي دين و  تکليف در حق مردم کاشان با انصراف از رقابتهاي انتخاباتي است.  

گرچه فرد منتخب از فرداي روز انتخابات، نماينده  تمام جمعيت اين حوزه انتخابيه است اما نماينده كاشان و آران و بيدگل (هر كه باشد و صرف نظر از گرايش سياسي او) بايد با آراي قاطع مردم  اين دو شهرستان رهسپار مجلس شود و نبايد  پس از انتخابات دغدغه همگرايي و همدلي و هم افزايي مردم اين دو شهرستان را داشته باشد. 

كساني كه صلاحيت آنان براي نامزدي نمايندگي مردم در مجلس شوراي اسلامي تأييد مي شود بايد افراد دورانديش و آگاه به مسائل روز و حوزه انتخابيه خود باشند.

اين عده در محاسبات دقيق خود در روال انتخابات اگر يقين كردند كه ادامه حضورشان در عرصه انتخابات ، صرفا" باعث شكنندگي و كسر آراي نامزدهاي مقبول تر و محبوب تر مي شود بايد به سود نامزد مقبول‌تر و صالح‌تر از رقابت كناره گيري كنند. 

در چند هفته يا چند روز مانده به روز انتخابات، با روش هاي علمي و غيرعلمي مي توان ميزان مشاركت مردم و تصميم آنان را حدس زد و در اين برهه اگر نامزدي با علم به شكست در انتخابات، بر ماندن خود اصرار بورزد مي توان احتمال داد كه وي هدفي جز سرشناس شدن و مشهور شدن نداشته است و شايد اين افراد در پاسخ به منتقدان خود "احساس تكليف شرعي" را علت ماندن خود اعلام و توجيه كنند.

البته اين بدان معنا نيست كه نامزدهاي ضعيف، عرصه را به نفع نامزدهاي متمول و متمكن خالي كنند  اما اگر نامزدي همسو و در عين حال توانمندتر، صالح تر و مجرب تر از خود را در بين رقبا يافتند كه احتمال پيروزيش بيشتر است، به نفع مردم و به سود آن شهرستان است كه از انتخابات كناره گيري كنند تا شانس پيروزي  آن نامزد اصلح بيشتر شود.    

ضمن آن كه هر چقدر ميدان رقابت انتخاباتي تنگ تر شود، مشاركت و اقبال مردم هم بيشتر مي شود.

امروز گرچه منطقه كاشان و آران و بيدگل به سبب جايگاه تاريخي، سياسي، فرهنگي، اقتصادي و ...  همطراز برخي استان هاي بزرگ است ولي كاستي ها و محروميت هايي كه اين دو شهرستان را از جايگاه اصلي خود دور كرده نمي توان كتمان كرد؛ كاستي ها و محروميت هايي كه بخش شايان توجهي از آن با پيگيري و نفوذ منتخب اصلح برطرف مي شود.

از سوي ديگر هر چقدر ميزان آراي نماينده اين حوزه انتخابيه بيشتر باشد، همراهي و همدلي و وفاق مردم و مسئولان نيز با منتخب اين حوزه براي توسعه و آباداني منطقه بيشتر خواهد بود.
 
به هر حال هم نامزدهاي محترم و  هم مسئولان و هم مردم عزيز كاشان و آران و بيدگل مي دانند كه انتخابات، محلي براي سرشناس شدن نيست و حتماً در دوره كنوني انتخابات مجلس شوراي اسلامي با تصديق و  تحقق رهنمودهاي نماينده ولي فقيه در کاشان، حساب شده تر در عرصه انتخابات قدم خواهند گذاشت و از پراكنده شدن آراي نامزدهاي برتر پيشگيري خواهند كرد تا إن شاالله نماينده اي 
را متناسب با شأن و جايگاه والاي كاشان و آران و بيدگل به مجلس بفرستند.


پيشنهاد پورتال خبري کاشان اين است که فعالان سياسي و اجتماعي پيرو سخنان آيت الله نمازي در اين زمينه کمپيني و پويشي را راه اندازي کنند و نامزدهاي محترمي را که شانس کمتري براي پيروزي دارند محترمانه و با آگاهی بخشی ترغيب به کناره گيري کنند.  



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi