صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

شنبه 26 دی 1394 - 29 : 16

نویسنده : پورتال خبری کاشان م . م

کد خبر : 15891

6679 بازدید


  چرا آب به آسياب حريف مي ريزيد ؟

سخني با برخي نامزدهاي نمايندگي مردم و هواداران آنها در حوزه انتخابيه کاشان و آران و بيدگل


 

يکي از داوطلبان نمايندگي مردم کاشان و آران و بيدگل اخيراً با يکي از وب سايتهاي اين منطقه گفتگو کرده است ، وي در اين گفتگو  عبارت‌ها و جملاتي عليه شوراي اصولگرايان کاشان به کار برده که صحت و انتساب اين جملات به آن نامزد محترم کمي دور از انتظار است . 
اما نه او ، اولين نفري خواهد بود که در اين مدت به شوراي اصولگرايان کاشان تاخته و نه جزء آخرين کساني خواهد بود که شورا و اعضاي شوراي اصولگرايان را با تيغ زبان خود خواهد نواخت و اين بي مهري ها چه بسا تا شب انتخابات ادامه داشته باشد ...  


بر همين اساس روي سخن نگارنده با عده قليلي است که بنا ندارند خودزني ها و تفرقه افکني ها در جبهه اصولگرايي را خاتمه بدهند و  عزم خود را جزم کرده اند تا شب انتخابات  ، شوراي اصولگرايان کاشان را با غرض ورزي و سخنان غيرمنصفانه خود بنوازند ؛ حال آن که مي دانند با اين رفتار خود ،  آب به آسياب حريف مي ريزند و البته اين رفتار آنان طبيعي است ، چرا که نظرشان با نظر اکثريت ، مغاير بوده است و  جمع يا اکثريت مد نظر آنان ، بر خلاف نظر و راي ايشان تصميمي گرفته است که اين تصميم اکنون باب ميل‌شان نيست براي همين به نظر جمع تمکين نمي کنند و ساز مخالف مي زنند و دسته جدا مي کنند .
  
بايد خدمت اين عزيزان يادآور شويم که : 
سران اصولگرا در کشور  سال گذشته نشست‌هاي متعددي را در راستاي وحدت و همگرايي براي انتخابات مجلس برگزار کردند تا بتوانند بر اساس آن ، در  انتخابات امسال وارد مصاديق و ساز و کار انتخابات شوند . 

در همين راستا ، با تلاش برخي چهره ها و  تشکل‌هاي اصولگرا ، « شوراي همگرايي اصولگرايان » تشکيل شد تا با راهبرد « وحدت و همدلي » وارد گود انتخابات امسال شوند  .
البته قبل از آن « شوراي اصولگرايان کاشان » در اين شهرستان پا گرفته و اين شورا با معرفي و اقبال مردم به فهرست ائتلاف نامزدهاي پيشنهاديش ، از آزمون انتخابات شوراي اسلامي شهر  سربلند بيرون آمده بود  . 

براي انتخابات پيش رو نيز ، شوراي اصولگرايان کاشان به تبع و با هماهنگي شوراي همگرايي اصولگرايان کشور براي وحدت و اجماع بر سر يک نامزد اصلح ، از ماهها پيش جلسات و بررسي نامزدهاي اصولگرا را در اين جبهه آغاز کرد تا اينکه نوبت به فراخوان از نامزدهاي احتمالي رسيد . 
مرحله دعوت از نامزدهاي اصولگرا به شوراي اصولگرايان در چند ماه پيش ، موضوع مخفي و سري نبود که برخي امروز بخواهند ناجوانمردانه مدعي شوند « ما از آن خبر نداشتيم » يا « ما را به شورا دعوت نکردند »  يا « اين يک بازي کثيف سياسي و معامله پنهان بوده است »  !       

همه کساني که درصدد بودند خود را براي نمايندگي مردم حوزه انتخابيه کاشان و آران و بيدگل داوطلب کنند مخير بودند با حضور در شوراي اصولگرايان کاشان و ارائه برنامه هاي خود به اعضاي اين شورا ، به دفاع از ايده ها و ديدگاههاي خود بپردازند و نتيجه را به راي و نظر جمعي اعضاي شوراي اصولگرايان کاشان بسپارند ولي برخي آنان از همان ابتدا شروط شوراي اصولگرايان را نپذيرفتند و تمايل داشتند بصورت مستقل وارد رقابتهاي انتخابات شوند . 

به هر ترتيب کساني که راهکار شوراي همگرايي اصولگرايان کشور و شوراي اصولگرايان کاشان را نپذيرفتند و شروط اين شورا را قبول نکردند ، حقي از آنان سلب نشده و آنان مي توانند مثل بقيه داوطلبان به عنوان يک نامزد ، خود را به مردم معرفي کنند و هيچ کس مانع فعاليت تبليغاتي آنان نيست
اين نامزدها و هواداران آنها امروز نبايد به تصميمي که در راستاي وحدت و اجماع اصولگرايان بر روي يک نامزد اصلح اتخاذ شده ، خرده بگيرند و با آن مخالفت کنند و حتي دست به تخريب بزنند و به خودزني درون گروهي بپردازند .      
آنان نبايد ساز و کارها و برنامه ها و تصميم يک گروه ، يک تشکل ، يک ائتلاف يا يک حزب را زيرسئوال ببرند و چون نام خود يا نامزد محبوب خود را در فهرست آن گروه يا تشکل نديدند ، عقده گشايي و با تشويش اذهان عمومي ، مردم را به تصميمات شورايي ، بي اعتماد کنند . 
به هر حال مردم سراسر كشور در هنگام تبليغات شاهد انتشار فهرست‌ها و اسامي نامزدهايي از سوي احزاب و گروههاي مختلف هستند و برخي با اعتماد به اين فهرست‌ها در پاي صندوقهاي راي حاضر مي شوند و به رغم اينها در روز انتخابات هر کس براي انتخاب فرد مورد نظر خود ، آزاد است و  احدي حق تحميل نظر خود يا كانديداهاي محبوب خود را به ديگري ندارد . 

آقايان حتما مي دانند که در سال‌هاي نه چندان دور هم که شورايي تحت عنوان اصولگرايان کاشان وجود نداشت ، نظر جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جامعه روحانيت مبارز تهران در خصوص برخي نامزدها ، ملاک و معيار مردم و نيروهاي ارزشي براي انتخاب نامزد اصلح بود ، حال چطور شده که برادران ، اين نظام شورايي را در شهر بزرگ کاشان بر نمي تابند و آن را زير سئوال مي برند و آن را ناشي از تفکري متروک و مغاير با منويات مقام معظم رهبري و خلاف اصول دموکراسي مي دانند ؟! 

برادارن ما مي دانند که در هر دوره از انتخابات ، هنگامي که برخي مردم مي خواهند بر اساس آموزه هاي امام راحل و رهبر انقلاب به تکليف خود عمل کنند  و نمايندگانشان را براي مجلس شوراي اسلامي، خبرگان رهبري  يا شوراهاي اسلامي شهر و روستا گزينش کنند به فهرست ها و نام هايي که از سوي معتمدان و گروههاي انقلابي پيشنهاد مي شود اعتماد مي کنند .  

دو سال پيش بود که رهبر معظم انقلاب هنگام راي دادن در چهارمين دوره انتخابات شوراها گفتند : « من به 31 نفر براي شوراي شهر رأي دادم . البتّه بعضي از اين حضرات را از نزديک مي شناختم ، بعضي را هم نمي شناختم ، لکن اعتماد کردم به همين فهرست‌هايي که پيشنهاد مي کنند » . 
رهبر انقلاب امسال نيز در آستانه انتخابات در دو ديدار با کلامهاي متفاوت بدين موضوع اشاره کرده‌اند : « رأي دادن و اعتماد به فهرستي که از سوي افراد متدين ، مؤمن ، انقلابي و در خط امام معرفي شده باشد »

ايشان در دو سخنراني اخير فرمودند :  
* البته شناخت کاملِ يکايک نامزدها ، واقعاً دشوار است اما مي توان با دقت در سوابق و مواضعِ کساني که فهرستها و ليستهاي انتخاباتي را ارائه مي کنند ، درباره ليستها تصميم گرفت . 
* براي انتخاب نامزدها به کساني و مجموعه هايي اعتماد کنيد که از سر صفا و صداقت و علاقه مندي به انقلاب ليست داده اند ، نه از روي مقاصد خاص و گاه فاسد . 
* اگر پيشنهاد دهندگانِ ليستها ، مؤمن و انقلابي هستند و خط امام را واقعاً قبول دارند مي توان به ليست آنها درباره مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان اعتماد کرد اما اگر به انقلاب و دين و استقلال، چندان اهميتي نمي دهند و دلشان دنبال حرفهاي امريکا و ديگر بيگانگان است، قابل اعتماد نيستند.

اکنون قاطبه اصولگرايان کاشان به تبعيت و تاسي به اشاره هاي حکيمانه حضرت آيت الله نمازي نماينده رهبر معظم انقلاب در کاشان - که فرمودند « اعضاي شوراي اصولگرايان اين شهرستان از بازماندگان دوران دفاع مقدس و افراد صاحب فکر تجربه در مسائل مختلف و قابل اعتماد هستند » -  اميدوارند نامزدي را که اين شورا ، پيشنهاد کرده است ، مصداق رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب و نماينده ايشان در کاشان باشد .   

البته آيت الله نمازي مثل بقيه اذعان دارد که شوراي اصولگرايان کاشان در آغاز راه است و  افت و خيزهايي نيز در راه اين شورا وجود دارد ولي تصريح مي کند که نقدهايي را که برخي افراد نسبت به شوراي اصولگرايان کاشان مطرح مي کنند منصفانه نيست .
هر چند آيت الله نمازي قبلاً هجمه ها عليه شوراي اصولگرايان کاشان را پيش بيني کرده و در جمع آنان گفته بود  : « هر کاري بکنيد عده اي ان قلت دارند ، کاري نمي توانيد بکنيد که همه روي آن اجماع داشته باشند » ، از اين رو نبايد نبايد تعجب کرد عده اي انتخاب شوراي اصولگرايان کاشان را مبتني بر مقاصد خاص بدانند  . 

برادران عزيز : 
ما نيز چون شما معتقديم شوراي اصولگرايان کاشان نقاط ضعفي دارد که ناشي از آغاز حرکت اين شوراست و بايد در فرصتي مقتضي عملکرد اين شورا نقد و  آسيب شناسي شود ولي برهه کنوني به هيچ عنوان مجال مناسبي براي تسويه حساب شخصي و کالبدشکافي عملکرد شوراي اصولگرايان نيست . 

شوراي اصولگرايان با برنامه ريزي  قبلي از ماهها ، پيش ساز و کاري را براي انتخاب فرد اصلح در پيش گرفت و نمي توانست منتظر بماند تا همه داوطلبان حين ثبت نام خود را به شورا برسانند و البته آگاهان و گروههاي اصولگرا از جلسات شورا با خبر بودند و مي توانستند برنامه هاي خود را قبل از ثبت نام رسمي نامزدها به اين شورا ارائه کنند . 
نامزدهايي هم که شرط و شروط اين شورا را نپذيرفته اند ، منصفانه نيست در مقام مدعي ، مطالبه گري و دادخواهي و وانمود کنند که حقشان ضايع شده است !    
نامزد اصلح اين شورا هم با نظر اکثريت آرا انتخاب شده و هيچ کس از اعضاي شورا به اجبار ، تحريک ،  تطميع و ... به نامزد اصلح راي نداده و  انتخاب نامزد اصلح ، موضوع شخصي نيست که اکنون عده اي خواهان ابطال نظر اکثريت شوراي اصولگرايان هستند .  
ضمن آنکه مشاهده نشده ، شوراي اصولگرايان کاشان ،‌  کسي را به تبعيت محض و کورکورانه از پيشنهاد خود دعوت کند . 

نامزدهاي محترم و هواداران آنها چه در جبهه اصولگرايي و چه در خارج از جبهه اصولگرايي ، مي توانند آزادانه ، بدون تخريب ديگران و اين شورا با حسن خلق و مبتني بر فقه انتخاباتي ، خود و برنامه هايشان را به مردم معرفي کنند و البته اين مردم هستند که در روز انتخابات ، سرنوشت کرسي نمايندگي حوزه انتخابيه کاشان و آران و بيدگل را تعيين مي کنند .  
  



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi