صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

شنبه 26 دی 1394 - 42 : 19

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 15882

5154 بازدید


  آيت الله نمازي در گفت‌و گو با پورتال خبري كاشان مطرح كرد:
لیست انتخاباتی جامعه مدرسین مورد اعتماد مردم است

* اختصاصي پورتال خبري کاشان/ مطالبي را كه نامزدهاي انتخابات و هواداران آنها عليه يكديگر در فضاي مجازي، مطرح و يكديگر را تضعيف و تخريب مي كنند شرعي نيست.


 
نماينده ولي فقيه دركاشان با اشاره به اين كه شرايط نامزدهاي مجلس خبرگان رهبري در قانون اساسي و آئين نامه داخلي مجلس خبرگان آمده است گفت: نمايندگان خبرگان بايد داراي شرط اجتهاد، بينش سياسي و صلاحيت سياسي داشته باشند و از موقعيت اجتماعي بين مردم برخوردار باشند.

آيت الله عبدالنبي نمازي، نماينده ولي فقيه در كاشان در گفت‌وگو با خبرنگار پورتال خبري كاشان، گفت: طبيعي است افرادي كه داراي اجتهاد، بينش سياسي و صلاحيت سياسي و از موقعيت اجتماعي بين‌مردم برخوردار هستند اهل تظاهر و تبليغ براي خود نيستند و براساس تكليفي كه اسلام بر عهده علما گذاشته است وارد اين عرصه مي شوند.

وي افزود: برخي ديگر كه داراي شرايط اجتهاد و صلاحيت سياسي نيز هستند اما براي مردم شناخته شده نيستند مردم بايد آنها بشناسند تا بتوانند بر اساس شناختي كه از آنها به دست مي آورند انتخاب كنند.
 
آيت الله نمازي با اشاره  به اين راه هاي  مختلف شناخت  نامزدهاي انتخابات مجلس خبرگان گفت: ابتدايي ترين راه آشنايي در شهرستان ها با كساني است كه آنها را مي شناسند اما اين‌كافي نيست و بايد اطلاع رساني شود.
 
وي اطلاع رساني را مهمترين شيوه تبليغات صحيح نامزدهاي انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي و حتي انتخابات شوراهاي اسلامي براي شناخت نماينده اصلح دانست و گفت: تبليغات مجلس خبرگان رهبري به دليل برگزاري استاني انتخابات، صدا و سيماي استان ها با داوطلبان مجلس خبرگان رهبري كه شوراي نگهبان صلاحيت علمي و سياسي آنها را تأييد كرده است مصاحبه مي كند و شيوه يكي از راه هاي تبليغات نامزدهاي انتخابات مجلس خبرگان رهبري است.
 
نماينده ولي فقيه دركاشان ياد آورشد: تبليغات كانديداهاي مجلس خبرگان رهبري توسط صداو سيما و رسانه ملي اطلاع رساني مي شود و با نامزدهاي انتخابات مصاحبه مي شود تا داوطلبان مجلس خبرگان رهبري خود و مراتب تحصيلي، اساتيد، فعاليت هاي‌ اجتماعي و سياسي خود معرفي كنند.
 
آيت الله نمازي، پوسترو بروشور و تراكت هاي تبليغاتي و نصب آن در محل هاي تعيين شده ويژه تبليغات انتخابات و  همچنين توزيع آن در حوزه هاي علميه و دانشگاه ها و مراكز علمي و مذهبي را صحيح ترين روش اطلاع رساني اعلام كرد.
 
نماينده ولي فقيه دركاشان با تأكيد بر اين كه اطلاع رساني انتخابات، حق مردم است و راي مردم حق الناس است گفت: اين حق مردم است كه هر موكلي به لحاظ عقلي و حقوقي و اجتماعي هنگام انتخاب وكيل بايد وكيل خود و شرايط و توانايي و قدرت علمي و دفاعي او را بشناسد.
 
به گفته وي، اكثر اعضاي مجلس خبرگان رهبري از تبليغات وچاپ  و انتشار عكس و پوستر و زندگينامه و بيوگرافي خود مي كنند كه يكي از اين افراد كه چاپ پوستر و عكس و تبليغات برايش سخت و مشكل است من هستم.
 
افرادي كه آشنايي با كانديداهاي مجلس خبرگان رهبري ندارند به ليست هاي مورد تأييد مراجعه كنند
آيت الله نمازي در عين حال، ليست جامعه مدرسين حوزه علميه قم را كه يكي از نهادهاي رسمي و قابل اعتماد امام و رهبر معظم انقلاب، علما و حوزه هاي علميه است را از مناسب ترين ليست ها دانست و گفت: جامعه مدرسين بعد از تحقيق و بررسي هاي لازم توسط كميسيون هاي متعدد، ليست كانديداهاي خود را براي حوزه تهران و استان هاي سراسر كشور انتخاب مي كند. 
 
وي با اشاره به اين كه افرادي كه آشنايي با كانديداها ندارند و دسترسي به اطلاعات ندارند طبيعي است بايد به ليست هاي مورد تاييد مراجعه كنندگفت: افرادي كه ليست ها را تهيه مي‌كنند افرادي قابل اعتماد و شناخته شده و متدين و متقي هستند كه براساس واقعيات ها اظهار نظر مي كنند نه اين كه بخواهند بر اساس روابط اظهار نظركنند.
 
نماينده ولي فقيه دركاشان ياد آورشد: نامزدهاي مجلس خبرگان رهبري در اين روش تبليغاتي برخلاف تبليغات مجلس شوراي اسلامي يكديگر را تخريب نمي كنند.
 
شاخص هايي كه مردم براي راي دادن بايد در نظر داشته باشند همان شاخص هاي قانون مجلس خبرگان رهبري است
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در جواب اين سؤوال كه مردم چه شاخص هايي را براي راي دادن براي خودشان بايد قراردهندگفت:  شاخص هايي را كه مردم براي راي دادن بايد در نظر داشته باشند همان شاخص هاي قانون  مجلس خبرگان رهبري است.
 
آيت الله نمازي گفت:  مردم بايد به كانديدايي راي بدهندكه فقيه و مجتهد باشد، ضمن اين كه اجتهاد نيز داراي مراتب حداقل و حداكثر است كه كانديداي مجلس خبرگان به لحاظ صلاحيت بايد كسي باشد كه حداقل اجتهاد را داشته باشد.
 
به گفته وي، حداقل اجتهاد را كه قدرت استنباط برخي از فروع فقهي و قدرت تشخيص فقيه و رهبر را داشته باشد.
 
آيت الله نمازي ياد آورشد: كانديداي مجلس خبرگان رهبري از نظر سياسي نيز بايد كسي باشد كه امتحان پس داده باشد، با صلابت و با شجاعت باشد و استقلال در تفكر داشته باشد و از كسي پيروي نكند و تحت نفوذ ديگران نباشد، ضمن اينكه هم فقيه و هم سياستمدار و هم شجاعت داشته باشد و جايي كه نظام نياز به او دارد با قدرت وارد ميدان شود و از حاكميت و نظام و ولايت فقيه دفاع كند و مانند فتنه 88 كه برخي ساكت شدند نباشد.
 
حضور ملت در صحنه انتخابات پاسخ تمامي توطئه هاي دشمن را مي دهد
نماينده ولي فقيه دركاشان همچنين در مورد اين سوؤال كه حساسيت انتخابات آينده را در چه مي بينيد گفت، انقلاب اسلامي از آغاز مورد تهديد و هجوم و توطئه دشمن بوده و عليرغم خواسته دشمن هرچه توطئه كردند، كودتاهاي نوژه، حمله طبس، خلق عرب، خلق كرد و ماجراي آمل، تحركات مسلحانه و تحميل جنگ 8 ساله با تصور تصرف سه روزه تهران موفق نشدند و شكست خوردند.
 
آيت الله نمازي گفت: امروز انقلاب اسلامي از مرزهاي خود و خاكريزهاي سياسي ابرقدرت ها عبور كرده است و  ملت هاي كشورهاي مجاور ايران و كشورهاي مختلف اسلامي همه مدعي اسلام هستند و دشمن نيز از اقتدار جمهوري اسلامي كه روز به روز بر اين اقتدار افزوده مي شود به اوج عصبانيت رسيده است.
 
وي، با اشاره به اين كه، تمامي تلاش دشمن امروز درجهت براندازي نظام و تغيير رژيم اسلامي ايران گفت: همانطوريكه رهبر معظم انقلاب گفت، دشمنان اسلام با حكومت اسلامي مخالف نيستند بلكه با حكومت اسلامي با محتوا و ضد استكبار و ضد استبدادي كه با آنها اهل معاملعه نباشد مخالف هستند و با حكومتي مانند عربستان  موافق هستند. 
 
به گفته وي، دشمن قصد دارد حكومت اسلامي را يا به طور كلي سرنگون كند و يا از محتوا كه ولايت فقيه است تهي‌كنند تا يك حكومت اسلامي صوري و تشريفاتي باشد.
 
نماينده ولي فقيه دركاشان با بيان اين‌كه جمهوري اسلامي امروز در محاصره سياسي،تبليغاتي، اجتماعي و اقتصادي دشمن قراردارد، برحفظ هوشياري و آمادگي مردم تأكيد كرد و گفت: رهبرمعظم انقلاب  به عنوان ديده بان نظام كه افق هاي دور دست را مي بيند و از توطئه هاي دشمن آگاه است و در فرمايشات اخير خود چندين بار تأكيد بر آماده باش  ملت داده است.
 
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم  با تأكيد بر اين كه حضور ملت در صحنه انتخابات پاسخ تمامي توطئه هاي دشمن را مي دهد ياد آورشد: حضور مردم در صحنه انتخابات بايد حضورتمام عيار باشد.
 
انتخابات مبتني بر سه عنصر فقه انتخابات، اخلاق انتخابات و قانون انتخابات است
آيت الله نمازي با اشاره به اين كه انتخابات يك حركت اجتماعي ملي است، بايد براساس فقه اين حركت انجام شود، گفت: راي دادن يك فريضه سياسي ملي و عبادي مانند نماز جمعه است كه ضمن اين كه عبادت است، سياسي نيز هست چرا كه در پايگاه هاي نماز جمعه كه به تعبير رهبر معظم انقلاب قرارگاه فرهنگي براي افكار عمومي است، مسائل سياسي مطرح مي شود.
 
نماينده ولي فقيه دركاشان ياد آورشد: از نظر فقه انتخابات، انتخابات مبتني بر سه عنصر فقه انتخابات، اخلاق انتخابات و قانون انتخابات است و فقه انتخابات نيز واجبات انتخابات و حرام هاي انتخابات است و وجوب آن نيزاين است كه تمام كساني كه واجب شرايط راي هستند بايد راي بدهند.
 
به گفته وي، راي دادن واجب كفايي نيست كه اگر عده اي در انتخابات شركت كردند، شركت در انتخابات از ديگران ساقط شود، بلكه راي دادن واجب عيني است  و بر همه  آحاد واجدين شرايط واجب است تا در اين فريضه سياسي الهي و ملي شركت كنند.
 
آيت الله نمازي ياد آورشد: اگر دركشور 60 ميليون واجد شرايط راي  باشند باز اين تعداد 50 ميليون نفر در انتخابات شركت كنند، دشمن براي 10 ميليون نفري كه به هر دليلي در انتخابات شركت نداشته اند حساب بازمي كند و آنها را مخالفان نظام پياده نظام خود مي داند. 
 
مطالبي را كه نامزدهاي انتخابات عليه يكديگر در فضاي مجازي، مطرح و يكديگر را تضعيف و تخريب مي كنند شرعي نيست
وي تأكيد كرد: بارها گفته ام، نامزدهاي انتخابات رقيب يكديگر نيستند بلكه همرزم  يكديگرند و مانند دوران دفاع مقدس كه رزمندگان اسلام تفنگ هاي خود را به طرف دشمن نشانه رفته بودند آنها نيز در ميدان انتخابات دركنار يكديگر دشمن را نشانه گرفته و با يك دشمن مشترك مبارزه مي كنند. 
 
نماينده ولي فقيه دركاشان از انتخابات به عنوان يك عمليات سياسي  نام برد و با تأكيد بر اين كه انتخابات يك رزم سياسي است گفت: در ميدان انتخابات كه نامزدها رقيب يكديگر نيستند، سيلي محكمي بر صورت سياه استكبار است.
 
به گفته وي، انتخابات يك جنگ و  يك رزم است اما يك جنگ و رزم فرهنگي و سياسي است كه نامزدهاي انتخابات مانند سربازان نظام براي دفاع از نظام به ميدان انتخابات آمده اند.
 
آيت الله نمازي همچنين با تأكيد بر اين كه نامزدهاي انتخابات دوست يكديگر باشند گفت: مطالبي را كه نامزدهاي انتخابات و هواداران آنها عليه يكديگر در فضاي مجازي، مطرح و يكديگر را تضعيف و تخريب مي كنند شرعي نيست.
 
نماينده ولي فقيه در كاشان تأكيد كرد: نامزدهاي انتخابات سرمايه هاي كشور هستند كه نبايد سقوط كنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi