صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

چهار‌شنبه 2 دی 1394 - 1 : 17

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 15730

10147 بازدید


  با مشايعت اصولگرايان كاشان؛
كانديداي منتخب شوراي اصولگرا يان كاشان براي نمايندگي شهرستان كاشان و آران و بيدگل ثبت نام كرد

* اختصاصي پورتال خبري کاشان/ نماينده مردم بايد خادم مردم باشد و بتواند بين مردم همدلي ايجاد كند/ مهمترين مسأله اي كه براي منطقه ما نياز است بحث انسجام منطقه است


 
تنها نامزد اصولگرايان شهرستان كاشان كه با راي قاطع شوراي اصولگرايان براي انتخابات مجلس شوراي اسلامي انتخاب شد امروز با مشايعت و همراهي تعدادي از اصولگرايان شهرستان كاشان با سلام و صلوات وارد ستاد انتخابات شهرستان كاشان در فرمانداري ويژه اين شهرستان شد و نام خود را به عنوان نماينده جبهه اصولگرايان كاشان ثبت كرد.

دكتر سيد جواد ساداتي نژاد  معاون سابق وزير علوم و تحقيقات و فن آوري و رييس سابق دانشگاه كاشان، رييس مجمع خيرين دانشگاه هاي كشور و رييس بسيج اساتيد دانشگاه هاي كشور پيش از ظهر امروز چهارشنبه دوم دي ماه 94 بعد از ثبت نام در ستاد انتخابات شهرستان كاشان به سؤوالات بيشمار خبرنگاران و رسانه ها پاسخ داد و پورتال خبري كاشان، نيز آخرين رسانه اي بود كه سؤوالات خود را با وي در ميان گذاشت كه مشروح كامل اين مصاحبه در ذيل آمده است.
 
پورتال خبري كاشان: انگيزه شما از حضور در رقابتهاي انتخاباتي مجلس شوراي اسلامي چيست ؟
عرصه انتخابات عرصه اقتدار كشور است كه مردم هر منطقه نماينده اي را انتخاب مي كنند تا در مجلس شوراي اسلامي بتواند منطقه خودش و اهدافي كه براي بر آن متصور است نمايندگي كند، رسالت و وظيفه نماينده خدمت به مردم است كه  اميدوارم در اين مسير بتوانيم تلاش خود را انجام دهيم.  
 
پورتال خبري كاشان: به نظر شما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بايد واجد چه شرايط و ويژگي ها و قابليتهايي باشند ؟
به اعتقاد من نماينده مجلس اصول مختلفي را بايد واجد آن باشد كه اصل ولايت مداري يكي از مهمترين آنها است، يعني نمايندگان مجلس  بايد شرط ولايت مداري داشته باشند به ويژه در منطقه ما كه اولين پايگاه تشيع در ايران است نماينده مردم اين منطقه نيز بايد نماينده اي باشد كه عرصه ولايت مداري پيشتاز باشد، يعني در عرصه حمايت از رهبري و مطالبه منويات رهبر معظم انقلاب هم در مجلس و هم در جامعه بايدكسي باشد كه جلو جبهه حمايت از رهبري ولايت باشد و اين انتظار مردم كاشان هم بوده و هم هست و سابقه نيز آن را نشان مي دهد.
 
 بحث عقلانيت نيز يكي از شرايط نماينده است و نماينده بايد عاقلانه و با منطق حوزه هاي مختلف را در مجلس پيگيري كند و من اعتقاد دارم نماينده بايد داراي نگاه و تفكر جهادي يعني چيزي كه كشور ما امروز در عرصه مختلف به آن نياز دارد داشته باشد.
 
نماينده بايد معتقد به اقتصاد مقاومتي باشد چرا كه براي رونق اقتصاد رونق نيازمند پياده كردن اقتصاد مقاومتي در كشور هستيم،  بنابراين نماينده بايد پيگير مطالبه رهبر معظم انقلاب در مجلس باشد كه نزديك به 28 ماه است بارها تذكر داده بايد فردي باشدكه قاطع، شفاف و به موقع در موضوعات مختلف بين المللي و ملي و منطقه اي اظهار نظر كند.
 
پورتال خبري كاشان: هزينه هاي انتخابي خود را چطور تامين خواهيد کرد ؟
 در حوزه انتخابات اعتقاد دارم ريخت و پاش هايي كه بعضا در عرصه انتخابات ديده مي شود در نظام جمهوري اسلامي پسنديده نيست و مردم ما نيز به آن اعتقادي ندارند و نسبت به آن حساس هستند، اما صحنه انتخابات صحنه اي كه به اجبار بايد افراد مسيري را در يك فرآيند طي كنند تا زماني كه راي گيري انجام شود و در اين زمينه تصميم گير نهايي مردم هستند كه تعيين مي كنند.
 
 من اعتقاد دارم دراين فرآيند نيز به صورت معقول و منطقي مانند هركاري هزينه هايي دارد و اين هزينه ها اگر معقول و منطقي باشد توسط كانديدا و هواداران آن به طورمنطقي تأمين شود.
 
پورتال خبري كاشان: درصورت انتخاب نشدن جنابعالي در انتخابات مجلس شوراي اسلامي ، موضع شما چه خواهد بود ؟
سياست و و مواضع من مشخص است و طبيعي است كه  اگر شايسته نماينده مردم ولايت مدار منطقه كاشان و آران و بيدگل  شدم  اين مسؤوليت وظيفه سنگيني است، چون نماينده  مردم منطقه اي هستي كه شاخص هاي خاص خودشان را دارند و نماينده اي كه انتخاب مي شود بايد برآمده ازاين مردم و با افكار و ايده هاي مردم سازوكار باشد ، لذا اولين موضعي كه شفاف  است اين است كه مردم منطقه كاشان و آران و بيدگل، نماد ولايتمداري در ايران هستند و نماينده مردم نيز بايد همخوان با آن باشد.  

دوم اين كه مردم منطقه كاشان و آران و بيدگل ،  مردم نجيبي هستند و انتظار دارند نماينده شان مردمي و در بطن مردم  باشد و مردم بتوانند راحت با او گفت‌وگو كنند و حرف خود را بزنند ضمن اين كه انتظاراتي هم در حوزه هاي منتطقه اي خودشان دارند كه نياز به پيگيري دارد.

اعتقادم اين است كه نماينده مردم بايد خادم مردم باشدو  بتواند بين مردم همدلي ايجاد كند يكي از چالش هاي ما درمنطقه كاشان و آران و بيدگل عدم انسجام است و اتفاقا نماينده يكي از كارهاي مهمي كه دارد بتواند وحدت و همدلي و انسجام در منطقه را كه به اعتقاد من لازمه ارتقاي جايگاه منطقه اي است را ايجاد كند.
 
پورتال خبري كاشان: با توجه به اينکه براي اولين بار است پا به عرصه رقابتهاي انتخاباتي مجلس گذاشته ايد فکر نمي کنيد در صورت انتخاب شدن 4 سال پيش رو ، نوعي دوره کارآموزي براي شما باشد ؟
حدود دوسال به عنوان معاون پارلماني وزير علوم در مجلس بودم و اين دوسال باعث شده تا خوب سازوكارهاي تعامل بين مجلس و دولت را بشناسم و به عبارتي زير و بم مجلس را به دليل شرايط كاري و وظايفي كه معاون پارلماني بر عهده اش قراردارد و بايد پاسخگوي موضوعات مختلف در مجلس براي 290 نماينده مجلس است كه با اين اقتضاء من آشنا شده ام به دليل اينكه پيگيري مطالبات و موضوعات وزارت خانه را داشته و با سازوكارهاي مجلس از نظر حوزه هاي قانونگذاري و حوزه نظارت و پيگيري مطالبات مختلف را الحمدالله  به طور كامل در اين دو سال آموخته ام و قاعدتا از روز اول  ورود به مجلس خواهم توانست پيگير موضوعات مختلف منطقه باشم ضمن اين كه  و وظيفه يك نماينده مجلس كه قانونگذاري و نظارت است انجام دهم و ابزارهاي مختلف مجلس را هم به خوبي مي شناسم.
 
پورتال خبري كاشان: درصورت انتخاب شدن به عنوان نماينده مجلس ، مهمترين اقدام شما در قبال مردم حوزه انتخابيه تان چه خواهد بود ؟
مهمترين مسأله اي كه براي منطقه ما نياز است بحث انسجام منطقه است و اين كه ما بتوانيم يك چشم انداز دقيق عملياتي و قابل دسترسي را در اين منطقه دنبال كنيم.

مهمترين رسالت و وظيفه يك نماينده بعد از انتخاب شدن اين است كه موضوعات كلي و كلان كشور در حوزه قانونگذاري و مشكلات را پيگيري كند كه همه بايد اين كار را انجام دهند بنده هم اگر خادم مردم شدم اين كار را انجام خواهم داد .

پيگيري مطالبات رهبر معظم انقلاب در زمينه اقتصاد مقاومتي يكي از موضوعات اصلي و جزو وظايف اصلي نماينده است تا آن را دقيق و قاطع پيگيري كنند.

درحوزه منطقه اي اعتقاد دارم بايد چشم انداز منطقه كاشان و آران و بيدگل را در حوزه هاي مختلف به ويژه حوزه اجتماعي وبحث انسجام آن، وحوزه هاي فرهنگي و هويت منطقه و حوزه اقتصادي با توجهبه شرايط منطقه را بايد پيگيري كند.
 
 
پورتال خبري كاشان: آيا تاکنون در طراحي، انجام يا تکميل طرح هاي عمراني‌تجربه اي داشته ايد يا خير؟
به دليل سال هاي متمادي مديريتي در حوزه هاي فرهنگي كارهاي زيادي را انجام داده ام كه يكي از كارها در حوزه مديريت من در دانشگاه كاشان است كه در حوزه هاي مختلف عمراني كارهاي بسيار بزرگي از جمله تأسيس دانشكده هاي مختلف، پژوهشكده و كارهاي مختلف ديگر است.

در حوزه هاي اجرايي  در شهرستان ها و تهران  نيز همين موضوعات را پيگيري كرده ام به ويژه در حوزه خيرين حدود 10 سالي است كه فعال هستم كه در اين زمينه خيرين اهتمام زيادي داشتند كه  قابل تقدير است.

 در حوزه عمراني به دليل علاقه شخصي كه به اين حوزه داشته و دارم و معتقدم توان بسيار زيادي در حوزه خيرين و در بخش عمراني آن فعال است. 
 
 
پورتال خبري كاشان: چند مشکل مهم اقتصادي حوزه انتخابيه خودتان را نام ببريد ؟
به اعتقاد من در حوزه اقتصاد بايد رويكرد اقتصاد مقاومتي را در اقتصاد منطقه خود حاكم كنيم.

در اقتصاد مقاومتي تفاوت بين شعار و عمل  زياد است، مشكلي كه الان داريم  اين است كه در مورد اقتصاد مقاومتي شعار و حرف زياد زده مي شود كه  اين هم از مشكلات ما در برخورد با فرمايشات رهبر معظم انقلاب است، به عنوان مثال امسال كه به نام سال همدلي و همزباني توسط معظم له مزين شده است، همدلي و همزباني يعني ايجاد وحدت در درون است بنابر اين با مقاله و كتاب نوشتن  حل نمي شود.

رهبر معظم انقلاب بحث سبك زندگي را در بجنورد مطرح كرد، سرج كنيد ببنيد چقدر كتاب و مقاله در اين زمينه آمده است، بنابر اين، اين بحث را كه رهبر معظم انقلاب مطرح كرد بحث كتاب و مقاله نوشتن نيست يعني عمل سبك زندگي نه شعار، در شهرستان دارالمومنين كاشان بايد سبك زندگي دارالمومنين را پياده كرد.

در حوزه اقتصاد نيز اعتقاد من اين است كه اقتصاد مقاومتي با نوشتن كتاب و مقاله در حوزه هاي تئوري كشور كار زياد شده ،بايد به عمل برسيم.

من معتقدم ساختار اقتصادي ما در منطقه كاشان و آران و بيدگل بايد از سنتي به رويكرد نوين تبديل شود، رويكرد حركت صنعت ما بايد به سمت صنعت دانش بنيان و صنعت با فن آوري بالا حركت كند، صنعتي كه امروز در منطقه ما است عموما و اكثرا صنعت با فن آوري پايين و متوسط  است كه نياز به تغيير رويكرد دارد.

دومين موضوعي كه درحوزه اقتصاد با چالش روبرو هستيم بومي كردن اقتصاد براساس پتانسيل و توانايي كه در منطقه داريم از جمله گل محمدي و اسانس هاي دارويي و اسانس هاي گياهي است كه در كشور زير يك درصد توليد اسانس داريم در حالي كه بيش از 80 درصد توليد اسانس جهان را بلغارستان دارد و اين در حالي است كه ما رويشگاه اصلي گل محمدي هستيم.

اسانس گل محمدي محصول استراتژيكي است كه امروز دنيا در حوزه عطريات به آن نياز دارد و به عبارتي بايد گفت اسانس گل محمدي نت تمام عطر سازي دنيا است اما جايگاه ما پايين است و توليد ما بيشتر در زمينه گلاب كيلويي دوازده هزار تومان است در حالي كه اسانس گل محمدي كيلويي 37 ميليون تومان است.  

و يا درياچه نمك با 88 متر عمق نمك هاي معدني،  پتاسيل بومي ما است اما دريغ  از يك صنعت همسو دركنار درياچه نمك و اين در حالي است كه حتي  ريگ ها و شن هاي روان منطقه ما پتانسيل و ظرفيت اقتصادي  بالايي دارند اما نسبت به آن بي توجه هستيم.  

انرژي خورشيدي 10 ساعت آفتابي در روز و 300 ساعت آفتابي در ماه ظرفيت بزرگ خدا دادي است و يا در حوزه اقتصاد بحث مهم  آن صنعت خلاق از جمله صنايع دستي و گردشگري، ماهيان زينتي راوند، گيوه نشلج و پتانسيل هاي گردشگري آران و بيدگل به لحاظ اكوتوريسمي بسيار بالا است و در كاشان ظرفيت هاي بهترين آسمان شب در منطقه  و ظرفيت هاي مربوط به طبيعت كه جاذبه هاي مهمي است كه در اقتصاد مقاومتي بايد به آن نگاه ويژه اي داشت.  

مشكل اشتغال ما در منطقه،  مشكل اشتغال تحصيلكرده هاي دانشگاهي ما 10 درصد از متوسط كشوري بالاتر است كه با رويكرد اقتصاد مقاومتي و بحث خدمات به ويژه خدمات پيشرفته و خدمات پشتيبان توليد مي تواند برطرف شود.
 
پورتال خبري كاشان: براي چالاکي ادارات حوزه انتخابيه کاشان و آران و بيدگل چه پيشنهادهايي داريد ؟
به دليل اين كه فرمانداري ويژه هستيم  قاعدتا اگر ساز و كارفرمانداري ويژه اجرا شود چالاكي  لازم را در ادارات خواهيم داشت ضمن اين كه بوروكراسي اداري در دنياي امروز به طرف كاهش است و ما نيز بايد در ادارات به سمت كاهش بوروكراسي اداري برويم و چالاكي را در پيش بگيريم.
 
پورتال خبري كاشان: آيا واکنش نامزدها به اقدامات مداخله جويانه خارجي ضرورت دارد يا خير؟

نماينده براساس قانون اساسي در تمام موضوعات داخلي و خارجي مي تواند اظهار نظر كند، امروز بحث نيجريه جايي كه وهابيت و آمريكا و اسرائيل متحد شدند و فاجعه بزرگي را به وجود آوردند.

 به اعتقاد من اين حوزه اي است كه  نماينده آن بايد خيلي صريح  و قاطع در مورد آن موضع گيري كند، يعني  نماينده مي تواند در تمام موضوعات داخلي و بين المللي اظهار نظر كند و فعالانه مواضع خودش را اعلام كند چرا كه از وظايف او است. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi