صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

شنبه 13 تیر 1394 - 27 : 14

نویسنده : حرمت السادات متولي

کد خبر : 14565

3385 بازدید


  کانون مسجد سلمان فارسی کاشان کانونی فعال با جمعیت جوان


 
دارالمومنین کاشان شهرستانی مذهبی، متدین و ولایتمدار با شاخصه های فرهنگی، هنری،تاریخی و تمدن هفت هزار ساله که فعالیت مراکز مختلف دینی به ویژه هیات های مذهبی و 165کانون فرهنگی هنری مساجد آن زبانزد خاص و عام در کشور است و کارنامه درخشانی دارد.

برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی در رشته های متنوع علمی، قرآنی، ورزشی، هنری و دینی،مسابقات ورزشی و کتاب خوانی، اجرای مراسم اعیاد، جشن ها و مناسبت های ملی، مذهبی، سیاسی و تاریخی از جمله برنامه های کانون ها در غنی سازی اوقات فراغت نسل کودک،نوجوان و جوان است که با مدیریت مدبرانه، مبتکرانه و خلاقانه در ارائه و شیوه اجرا می تواند تغذیه فکری عقیدتی خوبی را به این گروه های سنی آینده ساز کشور و تربیت آنها به عنوان نیروی ارزشی مملکت بدهد.

رسالت کانون ها در موقعیت و شرایط فعلی که فضای مجازی، رسانه ها و ماهواره ها با فعالیت هزاران شبکه اجتماعی و سایت برنامه های گوناگون خوب و بد را در کوتاهترین، سریعترین و جذاب ترین شکل ممکن به مخاطب ارائه می کند بسیار حساس، خطیر و سنگین است.

کودک، نوجوان و جوان امروز با سرعت و سهولت هر چه تمام تر از طریق یک گوشی موبایل و تبلت به راحتی با اینترنت و دنیای مجازی ارتباط برقرار می کند و با دنیای متنوع اطلاعات، عکس، فیلم و بازی های مختلف روبرو می شود بنابراین با این تفاسیر کانون ها باید پیش بینی کنند که در مقابل فعالیت های این فضای تاثیرگذار چگونه با همین زبان و نیازسنجی روز به بهترین شکل ممکن جوان را جذب برنامه های فرهنگی مذهبی کنند.

*مسجد سلمان کاشان با قدمت 30 سال فعالیت برتر در بین مساجد شهرستان
مسجد سلمان فارسی واقع در خیابان امیرکبیر کاشان یکی از این مساجد فعال و منظم است که از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی بنا شده است و تاکنون با همکاری ساکنان خوب این محله، هماهنگی اعضای هیات امنا و واحدهای مختلف مسجد به محوریت حجت الاسلام سید محمد لاجوردی، امام جماعتی که 30 سال اقامه نماز و هدایت برنامه های مسجد را بر عهده دارد فعالیت های گسترده فرهنگی، مذهبی، هنری و ورزشی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

ارتباط تنگاتنگ و تعامل خوب مسجد سلمان با کانون فرهنگی هنری آن در کنار فعالیت واحدهای مختلف صندوق قرض الحسنه، موسسه خیریه سیدالشهدا(علیه السلام)، درمانگاه، هیات متوسلین ائمه بقیع(سلام الله علیهم اجمعین)، حسینیه و زینبیه، سالن و کلوپ چند منظوره فرهنگی ورزشی و کتابخانه شهید درخشش این مسجد انجام فعالیت های منظم، متمرکز و هماهنگی را رقم زده است به طوریکه این مسجد سال گذشته از طریق امور مساجد شهرستان و برنامه 30 شب 30 مسجد صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان مسجد فعال کاشان معرفی شد.

*موذن80 ساله مسجد گلدسته تبلیغاتی  و الگوی جذب نمازگزاران
حضور ابوالشهید حاج آقا شمشیری، استاد قرآن، پیشکسوت و موذن 80 ساله مسجد سلمان یکی دیگر از جاذبه های فرهنگی این مسجد است که با وجود کهولت سن در سه وقت نماز جماعت حاضر و باعث می شود سایر نمازگزاران با الگوپذیری از همت و تلاش دینی این مرد سالخورده صفوف نماز را پررونق کنند.

برگزاری جلسات عقیدتی سیاسی شنبه شب ها با طرح مباحث موضوعات روز دنیای اسلامی توسط سخنرانان برجسته کشوری از شهر مقدس قم و فعالیت حاج آقا سید حسین بهشتی از معتمدین شهر به عنوان فردی روشنفکر،مردمی، ،با روابط عمومی بالا و رییس هیات امنای مسجد نیز از سال 57 تاکنون یکی دیگر از نکات مثبت این مسجد و تعامل آن با کانون است.

*کانون شهید رجایی مسجد سلمان فارسی یکی از 20 کانون برتر کاشان

پورتال خبری کاشان در راستای رسالت خود برای شناسایی مساجد و کانون های آن طی مصاحبه با مسوولان کانون شهید رجایی مسجد سلمان فارسی کاشان به عنوان یکی از 20 کانون فعال و برتر این شهرستان طی دو سال اخیر را با تشریح عملکرد و فعالیت های آن به مخاطبان معرفی می کند:

سید اکبر حلی، مسوول کانون شهید رجایی مسجد سلمان فارسی کاشان، با اشاره به تاسیس این کانون از سال 83 در گفتگو با پورتال خبری کاشان  گفت: طیف فرهنگی و جمعیت جوان محله نوپای سلمان عاملی شده است تا کانون فعالیت ها و طرح های ابتکاری و مورد نیاز ذوق و سلیقه نسل نوجوان و جوان مسجد را در اولویت برنامه هایش قرار دهد.

وی،افزود: کانون شهید رجایی مسجد سلمان فارسی کاشان دارای 13 فعالیت و 13 طرح ویژه کانون سلمان در کنار تعریف اجرای 28 برنامه فرهنگی، مذهبی، ورزشی و هنری در تمام روزهای سال و ایام و لیالی مناسبتی است.

به گفته وی، 13 طرح شبنم(شرکت در نماز جماعت)، نور(شرکت در جلسات قرآن)، مطالعه و کتاب خوانی، گردآوری زندگینامه شهدای محدوده کوی سلمان، خلاصه نویسی وصیت نامه شهدای محدوده(آشنایی با سیره، افکار و اندیشه های شهدا)، جام سلمان(برگزاری مسابقت فوتبال)، پرسش و پاسخ علمی و دینی، مشاوره و آموزش خانواده(بهداشتی و آسیب های اجتماعی)، تهیه جهیزیه به نوعروسان نیازمند، اعطای وام خانگی به اهالی محل، اجرای گروه سرود چهارده معصوم (سلام الله علیهم اجمعین)و جلسه هماهنگی با والدین اعضا از جمله طرح های ویژه کانون است.

*فعالیت روزانه بیش از 50 دختر و پسر نوجوان و جوان در طرح شبنم مسجد
عضو هیات امنای مسجد سلمان فارسی کاشان با اشاره به اینکه طرح ابتکاری شبنم برای حضور حداکثری نوجوانان و جوانان جذب آنها در اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی کانون و  مسجد است گفت:روزانه بیش از 50 دختر و پسر نوجوان و جوان در این طرح شرکت می کنند و مشمول دریافت جایزه و تسهیلات ویژه می شوند.

حلّی، اجرای طرح نماز و اذان برای جذب و شناسایی موذنین  نوجوان با صوت زیبا و دلنشین را خاطرنشان کرد و گفت:20 نوجوان تا کنون از طریق اجرای این طرح شناسایی شدند که به نوبت از وجود آنها برای پخش اذان مسجد استفاده می شود.

وی با تاکید بر فعالیت بانوان محل و نمازگزاران در زینبیه و حسینیه مسجد و برنامه دائمی و  مستمر دیدار با خانواده شهدا به عنوان دیگر فعالیت های کانون گفت:فعالیت سالن و کلوپ فرهنگی ورزشی چند منظوره مسجد با معماری زیبا و جذاب آن برای نوجوانان و جوانان با اجرای برنامه های ورزشی تنیس روی میز، فوتسال، فوتبال دستی، بازی های کامپیوتری و   پخش فیلم از دیگر فعالیت های کانون است.

به گفته وی،برگزاری اردوهای سیاحتی، زیارتی و تفریحی، بازدید از نمایشگاه کتاب، کلاس های علمی، هنری و ورزشی در ایام فراغت تابستان،جشن رمضان به مناسبت عید فطر، تهیه فیلم و سی دی های آموزشی، تهیه بنر و پوسترهای تبلیغاتی، کمک به دختر و پسران بی بضاعت در موسسات خیریه به مناسبت های نوروز و سال تحصیلی از جمله برنامه های تعریف شده و اجرایی کانون است.

مدیر کتابخانه شهید درخشش کانون شهید رجایی مسجد سلمان فارسی کاشان، ایجاد منابع درآمدزا و  درآمدپایدار برای این کانون با اجاره یکسری ابزار و لوازم برپایی مجالس و مراسم  را تاکید کرد و گفت:چاپ گاهنامه و ارسال به مساجد مجاور، برگزاری جلسات ادعیه، قرائت قرآن، نهج البلاغه و تفسیر آن،آموزش احکام، سازماندهی و تقویت کتابخانه با عضوگیری مجدد و خرید کتاب، ایجاد باشگاه تفریحات، دیدار با روحانیون، خیرین و مدیران شهری از دیگر برنامه های کانون است.

*بهره مندی روزانه 50 نفر از برنامه های کانون
حلّی،اهدای هدایا و جوایز به فعالان کانون و نمازگزاران از سنین مختلف در مناسبت های ویژه ،برگزاری اردوهای مشهد مقدس، قم ، جمکران و  حرم عبدالعظیم حسنی(علیه السلام) را از برنامه های ثابت و مستمر کانون برشمرد و گفت:روزانه 50 نفر در طول ایام سال از برنامه های متنوع فرهنگی، مذهبی و اجتماعی کانون بهره مند می شوند.

وی،با اشاره به همکاری کانون شهید رجایی مسجد سلمان فارسی کاشان و تعامل آن با اداره ارشاد شهرستان در اجرای ویژه برنامه های مختلف گفت:از آنجا که فعالیت گسترده  کانون های فرهنگی مساجد انسان سازی برای نظام و جامعه است پس توسعه و تقویت برنامه های این کانون ها حمایت مادی و معنوی هر چه بیشتر دولت و وزارت ارشاد و تعامل و همکاری نهادها و دستگاه های فرهنگی مرتبط را می طلبد.

به گفته وی، تاسیس کانون ها در داخل مساجد تصمیم عاقلانه ای بود که ارتباط تنگاتنگ آن با این سنگرهای مستحکم عبادی سیاسی هدف انقلاب و آرمان های امام راحل که همان ساخت فرهنگ جامعه است را مهیا می کند.

استاد حلّی،این فعال فرهنگی مذهبی، مسجد را بهترین مکان برای فرهنگ سازی و جذب نسل جوان دانست و گفت: کانون هایی که بیرون از مساجد فعالیت دارند انتقال  آن به این مکان فرهنگ ساز در پرتو تعالیم هدایتگر قرآن و نجات بخش اسلام ضروری است.

*فرهنگ سازی برخورد صحیح نمازگزاران با جمعیت کودک و نوجوان در مسجد                                                                                                                                                                                                                                                      
سید ماشالله ولی زاده، مسوول امور اجرایی کانون شهید رجایی مسجد سلمان فارسی کاشان نیز در ادامه این گفتگو با تاکید بر اینکه توانمندی جذب قشر نوجوان و جوان به مسجد و کانون یک مساله مهم و قابل تامل است گفت: فرهنگ سازی برخورد با حضور کودکان و نوجوانان در مسجد و تحمل رفتارهای خاص آنها در این فضا مساله ای مهم تر و حائز اهمیت است که دقت نظر و راهنمایی اعضای کانون ها را می طلبد.

وی در خصوص برنامه های آینده و در دستور کار این کانون اظهارداشت:پرداخت تسهیلات به نوجوانان با همکاری موسسه قرض الحسنه مسجد،خلاصه نویسی قصص قرآنی و تهیه نشریه دیواری یا پوستر آن توسط کودکان، نوجوانان و دانشجویان از برنامه های آتی کانون در فصل تابستان است.

وی،فعالیت دفتر مشاوره خانواده مسجد را تاکید کرد و گفت: این دفتر تاکنون با ارائه مشورت های لازم توسط کارشناس مذهبی و روان شناس سه خانواده را از آستانه طلاق نجات داده است.

به گفته وی،ارائه بیلان کار و گزارش عملکرد علاوه بر نمایش در تابلو اعلانات با تشریح وضعیت درآمد و هزینه ها هر سال یکبار به اعضای هیات امنا و نمازگزاران اعلام می شود.

مسوول امور اجرایی کانون سلمان با تقدیر از زحمات تمامی اعضای کانون و اعضای هیات امنای مسجد و سایر افراد گفت: سید مسعود ولی زاده، صادق بهادری و مصطفی بخشی سه نفر از جوانان متعهد، متدین و فعال اعضای کانون هستند که کمک های زیادی را به این کانون دارند.

*کتابخانه کانون در حال الکترونیکی شدن است
فاطمه موسی نژاد، کتابدار کتابخانه کانون شهید رجایی مسجد سلمان فارسی کاشان و  عضو این کانون نیز در پایان این گفتگو با اشاره به تعداد 1200 جلد کتاب در این کتابخانه گفت: کتابخانه باز این مسجد با 70 درصد کتب مذهبی از بین کتابخانه های کانون های مساجد کاشان اولین کتابخانه ای است که دوره آموزشی تخصصی کتابخانه الکترونیک را گذرانده است.

وی تصریح کرد: این کتابخانه در آینده ای نزدیک الکترونیک می شود و به شبکه کتابداران می پیوندد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi