صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

شنبه 6 تیر 1394 - 30 : 8

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 14516

7030 بازدید


  اصولگرایان کاشان به وحدت می رسند

گفتگوی مفصل پورتال خبری کاشان با رئیس شورای اصولگرایان کاشان


 
متولد سال 1342 است، 60 ماه سابقه جبهه دارد، جانباز، در برخي از عمليات هاي بزرگ از جمله فتحخرمشهر، رمضان، كربلاي پنج  شركت داشته و مسؤول جنگ رواني قرارگاه كربلا آخرين سمت او در دفاع مقدس بوده است.
بعد از دفاع مقدس فرماندهي چهار سپاه را طي 16 سال بر عهده داشته است، فرمانده سپاه گلپايگان، نجف آباد، آران و بيدگل و شهرستان كاشان را بر عهده داشته و سه بار نيز در كشور به عنوان فرمانده نمونه معرفي شده است، يكبار دو سال قبل در كاشان به عنوان فرمانده نمونه كشور معرفي شد و يك بار  فرمانده سپاه نجف آباد و يك بار هم كه فرمانده سپاه گلپايگان بود به عنوان فرمانده نمونه كشور معرفي شد.
در حال حاضر بعد از 32 سال  كه بازنشست شده است برابر تكليفي كه بر عهده اش گذاشته شده است با راي شوراي اصولگرايان بعنوان رييس شوراي اصولگرايان كاشان انتخاب و معرفي شده است.
صحبت از جواد نائيني  ريس شوراي اصولگرايان كاشان است كه پورتال خبري كاشان جمعه پنجم تيرماه در مصلي بقيه الله الاعظم با وي  در باره تشكيل شوراي اصولگرايان کاشان و سياست ها و برنامه هاي این شورا گفتگو کرد كه متن كامل اين گفتگو  در ذيل آمده است.
 
* تعریف شما از اصولگرايی چیست و اساس اصولگرايي را در  چه مي دانيد؟
اعتقاد دارم به كساني كه فرامين امام و رهبري را قبول دارند و كساني كه قانون اساسي را قبول دارند و حضور در صحنه هاي مختلف انقلاب مبناي كارشان است و فضيلت هاي اصلي انقلاب را پاسداري مي كنند اصولگرا هستند يعني كساني كه دغدغه انقلاب اسلامي را دارند و پشت سر رهبر معظم انقلاب حركت مي كنند اصولگرا هستند .
 
* ماهها است اصولگرايان به ويژه در تهران عزم خودشان را براي وحدت جزم كردند، هدف از وحدت اصولگرايان چيست آيا صرفا براي اين است كه نمايندگان بيشتري از اين طيف وارد مجلس شوند و يا نه اهداف مهمتر وجود دارد؟
ما در اصولگرايي سليقه هاي محتلفي را براي اهداف مشترك داريم ، اهداف مشترك يعني حضور در صحنه هاي انقلاب اسلامي، دفاع از ارزش هاي انقلاب اسلامي ، تبعيت از فرامين رهبر، كمك به حوزه هاي اقتصاد مقاومتي و صدور انقلاب اسلامي و اهداف مهم ديگر اما آنچه كه هست افرادي که براي رسيدن به اين اهداف  گام بر می دارند ممكن است سلايق مختلفي داشته باشند اما هدف ها مشترك است.
 
* براي همگرايي گروه هاي اصولگرا در كاشان چه تلاش هايي شده چند همايش و نشست به منظور همگرايي و لزوم وحدت با حضور جميع اصولگرايان كاشان برگزار شده است؟
شوراي اصولگرايي متشكل از 32 نفر از افراد متدين، مذهبي و اصولگرا هستند كه اتفاقا در بين آنها از گروه هاي قرآني، روحاني، رزمندگان و از اساتيد دانشگاه و از جوانان و همه اقشار حضور دارند و همه يا با راي گيري انتخاب شدند و يا از سه سال قبل با يك برنامه ريزي وارد شورا شدند و اين شورا در حال حاضر حدود 32 نفر هستند و من به عنوان رييس شورا، نايب رييس و رييس كميته ها بر اساس راي گيري انتخاب شدیم ، شورا داراي سه كميته است ‹‹ كميته سياسي،  كميته فرهنگي و كميته اقتصادي››  كه هركدام از اين كميته ها شرح وظايفي را دارند و يك مرامنامه بين اعضا نوشته شده است و اين مرامنامه به عنوان يكي از اصول كار ما مبنا قرارگرفته است و در اين مرامنامه همه هم قسم شديم بعد از دريافت سليقه هاي مختلف اصولگرايي به يك فرد به عنوان نامزد برسيم يعني در پايان كار براي ما مبنا است،  اما استقبال مي كنيم از افراد مختلف براي حضور و در پايان مطمئنا به يك نفر خواهيم رسيد. ما براي اين كه به يك ساختار رسيده باشيم هر فردي كه به عنوان نامزد مي خواهد وارد شوراي اصولگرايي شود دوشرط برايش تعيين شده است يكي اين كه دو نفر از اعضاي شوراي اصوالگرايان كتبا براي من بنويسند و شهادت بدهند اصولگرا است و اين براي ما كافي است چون اگر مي خواستيم مصداق بياوريم و معیارها بخواهيم ممكن بود در شاخص ها گرفتاري هاي متفاوت داشته باشيم و دوم اين كه يك مرامنانه اي را بين خودمان تهيه كرديم و كانديدايي هم كه ما   در خدمت او هستيم ايشان هم بايد مرامنانه را قبول كند به اين معني كه شوراي اصولگرايان كاشان را به رسميت بشناسد و راهكارها و مكانيزم شورا را قبول داشته باشد يعني اين جاده دو طرفه است، لذا اگر شورا را به عنوان فصل الخطاب  قبول نداشته باشد ضرورتي ندارد براي نامزدي از او استقبال كنيم لذا اين دو مطلب را ما پايه حضور افراد براي شورا قرارداديم و اين موضوع خروجي  دهها جلسه شوراي اصوالگرايان كاشان است.
 
* آيا حضور سران اصولگرا  در كاشان مثل آقاي بادمچيان ، باهنر وديگران توانسته همگرايي را ايجاد كند؟
 ما تاكنون با حاج آقا تقوي و بادامچيان و باهنر جلسه داشتيم وتمام اين بزرگواران تأكيد بر وحدت اصولگرايي  داشته اند و آنها هم اذعان كردند آنچه در شوراي اصولگرايان انتخاب شود برايشان مبنا است ، يعني كليات راهكارها و بايدها و نبايدها و مختصات اصولگرايي را اعلام مي كنند ولي در رابطه با معرفی نامزد ، مبنا شوراي اصولگريان كاشان خواهد بود.
 
* در شهرستان كاشان چند گروه اصولگرا و با چه نام و نشان هايي رسميت دارند؟
من اگر بخواهم نام و نشان را بگوييم ممكن است چندتايي را فراموش كنم اما مجموعا از تمام قشرهاياصولگرا در شورای اصولگرایان نماینده هست و راي گيري شده و براساس يك مكانيزمي به شورا آمده اند و بنده بعد از 31 نفر به عنوان سي و دومين نفر آمدم و دليل آن هم اين بود كه ديدم يك حلقه مفقوده در شهرستان كاشان است كه در انتخابات قبل هم اين حلقه مفقوده ثابت شد، لذا يكي بايد مي آمد ميدان داري و برنامه ريزي مي كرد ، ما ادعا داريم كاشان  بيش از 7 هزار سال قدمت دارد و كاشان پتاسيل استان شدن دارد و مي تواند در خيلي از مسائل تأثير گذار باشد و ما بايد به يك وحدتي در كاشان برسيم كه اگر اين اتفاق بيافتد كه خواهد افتاد مي تواند يك مبناي خوبي  براي وحدت خيلي از مسائل دركاشان باشد.
 
*  حزب موتلفه، جمعيت ايثارگران، جبهه پايداري، جامعه مهندسين و ... جملگي وحدت براساس نظر جامعتين را مبناي كارخود قرار داده اند با توجه به اين كه نام و نشان برخي از گروه هاي اصولگرا در كاشان منحصر به اين شهرستان است و آنها تابع گروههای بزرگتر اصولگرایان نيستند تا چه اندازه مي توان به وحدت بين گروه ها اميد داشت ؟
ما در رابطه با همين موضوع قبلا فكركرديم  و براي همين بود كه بين خودمان يك سوگند نامه تهيه كرديم و در آن سوگند نامه نوشتيم كه ما به خدا و قرآن قسم خورديم كه تمام اعضا و گروه هاي اصولگرا در پايان به يك اجماع در شهرستان برسند و اين را مبناي كار قرارداديم ، اشكالي ندارد هر طیف و گروه اصولگرا نظرات خودش را مطرح مي كند اما بايد در پايان بايد به جمع بندي برسند ، مرامنامه  براي اين تهيه شد كه با يك جمع بندي بتوانيم اين كار را ساماندهي كنيم. تمام كساني كه در شورا هستند حالا اگر يكي دو نفر امضا نكردند اين كار را انجام خواهند دادتا كنون 28 نفر از 32 نفر عضو شوراي اصولگرايي هم قسم شديم در رابطه با اين موضوع و دو نفر ديگر هم به ما مي پيوندند ، ضمن اين كه جامعتين قرار شده راهكار كلي را  كه  بايدها و نبايدها است را بگويد اما در مورد مصادق ها به شهرستان ها واگذار شده است.
 
* آيا نظر شوراي اصولگرايان كاشان با نظر جامعتين همسو خواهد بود؟
انشالله و حتما اين چنين خواهد بود.

* وقتي بنا است جامعتين گزينه واحد اصولگرايان را در شهرستان كاشان معرفي كند آيا نيازي به اجماع شوراي اصولگرايان كاشان هست و آيا جامعتين در معرفي نامزد اصلح در شهرستان كاشان به تصميم شوراي اصولگريان كاشان تكيه خواهد كرد يا آنها ساز و كار جداگانه اي براي معرفي نامزد اصلح دارند؟
بر مي گرديم به سال هاي قبل در سال هاي قبل نيز جامعتين معرفي داشته اند اما در شهرستان ها برخي جاها اين اختلافات باعث مي شد تا نتوانيم موفق شويم در دوره قبل هم همين اتفاق در كاشان افتاد نه اين كه آنها به رسالت خود عمل نكرده باشند اما به دليل تنوع سليقه هاي مختلف در اصولگرايي در شهرستان ها يك حلقه مفقوده بود يعني بايد در شهرستان هم بايد جمعي دور هم مي نشستند و اين اتفاق مي افتاد .
 
* آيا ديدگاه گروههاي اصولگرا در كاشان براي معيارها و شاخص هاي نامزد اصلح به هم نزديك شده است يا خير؟
سؤوال خوبي است الحمدالله بنده از شناختي  كه از شورا دارم به همين خاطر چهار معيار در شورا ديده ام‹‹  بايد ها و نبايدهاي جامعتين را چاپ و در اختيار اعضاي شورا گذاشتيم، منشور وحدت و فقه انتخاباتي آيت الله نمازي كه به صورت جزوه به چاپ رسيده است در اختيار اعضاي شورا قرار گرفته است، فرامين توصيه هاي رهبري در زمينه يك انتخاب اصلح و ويژگي هايش نيز در اختيار اعضاي شورا قرارگرفته است›› و همچنين در آينده همين موارد را تعقيب مي كنيم سه تا اول چاپ و در اختيار اعضا قرارداده شده است يعني ما تمام اين ها را ساماندهي كرديم كه اعضا با يك مطالعه دقيق و بر همين مبنا باشند.
 
* با اين تفاصيل وحدت بيش از 80 درصدي اصولگرايان در چه صورتي حاصل مي شود و جنابعالي موانع  وحدت اصولگرايان كاشان را در چه مي دانيد؟
با اين تفاصيل پيش بيني  بنده اين است به فضل الهي يك وحدت ايجاد خواهد شد و اين وحدت نيز انشاالله با منشوري كه نوشته شده و با سازوكارهايي كه مشخص كرديم و با آن تدابيري كه گفته شد انشاالله به يك وحدت خوبي خواهيم رسيد،  ما الزاما در شهرستان بايد به وحدت برسيم  يعني اگر كاشان قرار است يك افق آينده اي داشته باشد و در راه پيشرفت قدم بردارد و براي جوانان و اشتغال و در حوزه هاي فرهنگي و اعتقادي و سياسي كاشان بايد كار شود بنابراين حتما بايد يك نماينده متدين  انقلابي و اصولگرا به مجلس راه پيدا كند.
 
* حضور برخي از نامزدهاي احتمالي جريان اصولگرايي در برخي از مراسم ها را چگونه ارزيابي مي كنيد ، آيا حضور زود هنگام اين افراد در مراسم و مجامع و يا فعاليت آنها در شبكه هاي اجتماعي و... در تصميم شوراي اصولگرايان تأثير گذار خواهد بود يا خير؟
هيچ تاثير گذاري در رابطه با فردي كه بخواهد در انتخابات آينده حضور داشته باشد درتصميم افراد ندارد ، افراد كاملا هوشيار و حاضر در صحنه اي هستند و برخي كه  تبليغات زود هنگام دارند اين مربوط به رئیس حوزه  انتخابیه است و شوراي نگهبان که باید نظارت كنند و كاري به ما ندارد و جزو وظايف شورا هم نيست اما ما مطمئنا آنچه را كه در فقه انتخاباتي آيت الله نمازي و در خطبه هاي نماز جمعه گذشته ايشان بيان شده است.
 
* اگر همين نامزدهاي پيش فعال به نظر شوراي اصولگرايان كاشان تمكين نكنند و به تبليغات خود ادامه دهند به رقابت درون جرياني بين اصولگرايان كاشان منتج نخواهد شد؟
من اينگونه عرض كنم  كه افرادي كه در شوراي اصولگرايان هستند افرادي نيستند كه تحت تأثير حوزه هاي تبليغاتي و يا مجازي قرار بگيرند،  افرادي هستند كه همه آنها را دارند رصد مي كنند و اتفاقا كميته هايي كه تشكيل شده است براي همين است كميته سياسي، كميته فرهنگي و كميته اقتصادي حتي ما نامزد را در اين كميته ها دعوت خواهيم كرد  تا بدانيم در رابطه با حوزه هاي سياسي چه نظري دارد ما برخي از مسائل مانند فتنه سال 88 ، حضور در صحنه هاي انقلاب اسلامي، دفاع از ولايت مطلقه فقيه، امر به معروف و نهي از منكر و اقتصاد مقاومتي اين ها براي ما در شناخت نامزد موثر است.
 
 * براي اين كه تفرقه و اختلافي پيش نيايد ، نظامنامه يا ميثاق نامه اي بين گروه هاي اصولگرا امضا شده است يا نه؟
بله حتي يك كاري كه خود من انجام دادم اين است كه شخصا به عنوان رييس شوراي  اصولگرايان در رابطه با هيچ نامزدي نظر نخواهم داد هرچند چنين اختياري دارم اما به دليل وحدت كار به آقايان عرض كردم تا پايان انتخابات يك راي دارم و آن راي مخفي است چرا چون افراد آزادانه بتوانند با يكديگر برنامه ريزي كنند .
 
بگو مگوها و سخنان اختلافي و انحرافي در گروه هاي مجازي ، شبكه هاي اجتماعي تا چه مقدار مي تواند بر راي و نظر و تصميم شوراي مركزي اصولگرايان تأثير داشته باشد و جنابعالي چه پاسخي براي پايان دادن به برخي بدبيني ها و قيل و قال ها داريد؟
حضور در شبكه هاي اجتماعي وات ساپ و وايبر و تلگرام بين جوانان و برخي از افراد سياسي كار رايجي است كه الان هم وجود دارد كساني هم كه در اين شبكه ها هستند گاهي طرف مقابل خود را هم نمي شناسند و با كسي بحث مي كنند كه حتي او را براي يكبار هم  نديده اند اين ها مبنا براي ما نيست كه بخواهيم  براي اين مسائل مبنا قائل شويم ، اين ها يك گفت و گويي كه بنده اين گفت وگو ها را دائما رصد مي كنند و افرادي را هم كه در شورا هستند رصد مي كنم،  اين ها كمك مي كند تا ما بخشي از فعاليت هاي مجازي شهرستان را بشناسيم و الا اين ها براي ما مبناي انتخاب نيست.
 
* شوراي اصولگرايان براي معرفي نامزد اصلح خبرگان هم برنامه اي دارد يا خير؟
ما دررابطه با خبرگان رهبري مبناي ما جامعتين است و هركسي را آنها معرفي كردند براي ما مبنا خواهد بود .
 
* سخن آخر؟
در كاشان اصحاب رسانه بايد كمك بدهند و فعالان در حوزه هاي فرهنگي و سياسي نيز  ضرورت و وحدت و الزام اين كار در شهرستان كاشان متوجه باشند ، لذا براي رسيدن وحدت بايد تعدادي از افراد نخبه و متدين دور هم جمع مي شدندتا اين وحدت در كاشان محقق مي شد . ضمن اين كه ضرورت  رسيدن به وحدت  نيز مورد تأييد همه افراد است و ما هم بنا نداريم عليه هيچ نامزدي موضعي داشته باشيم، ما براي پيشرفت كاشان بايد وحدت داشته باشيم لذا اگر مدعي استان شدن كاشان هستيم بايد نماينده اي از كاشان به مجلس برود كه از كاشان دفاع كند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi