صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

شنبه 2 خرداد 1394 - 39 : 12

نویسنده : پورتال خبری کاشان م . م

کد خبر : 14183

10262 بازدید


  متن و حاشيه جشنواره شکرانه لتحر + گزارش تصويري

بوي خيار لتحر « حسن فدايي » را هم به اين جشنواره کشانده بود


 

حسين قطني باف 

دومين جشنواره شکرانه محصولات کشاورزي لتحر پنج شنبه شب 31 ارديبهشت در شب ميلاد امام حسين (ع) در لتحر برگزار شد .


اين جشنواره با راهبري و مديريت مرکز ارتباطات راهبردي و امور بين الملل شهرداري کاشان و مشارکت معتمدان و اهالي لتحر ، در خيابان زيارت اين منطقه برپا شد .


اجراي چنين برنامه هاي خاطره انگيزي گرچه هزينه بر و زحمات و تلاش هاي زيادي را مي طلبد اما جشن ها و گردهمايي هاي شهري به وفاق و انسجام و همدلي و صميميت و نشاط اجتماعي شهروندان مي انجامد و خاطره جمعي شهروندان را تشکيل مي دهد ؛ خاطره هايي که با آنها قصه شهر نوشته مي شود و بي شک تقويت هويت ملي و همدلي ها با تجديد همين خاطره هاي جمعي ميسر مي شود .

جشنواره دوم شکرانه محصولات کشاورزي لتحر با حضور جمعيت بسيار زيادي از اهالي محله هاي لتحر و شهروندان کاشاني راس ساعت 21 آغاز و تا آخر برنامه ، لحظه به لحظه بر شمار شرکت کنندگان افزوده شد ؛ حتي عده اي از جوانهاي لتحر از روي بام هاي مقابل جايگاه ، نظاره گر برنامه هاي اين جشنواره بودند .

گرچه برگزارکنندگان ،  مسير و محل ويژه اي براي رفت و آمد و نشستن ميهمانان ويژه ايجاد کرده و شماري از جوانان لتحري هم با پوشش هاي زردرنگ ، مسئوليت تشريفات جشنواره را بر عهده گرفته بودند ؛ اما در ميانه هاي برنامه ،‌ رشته کار از دستشان در رفت و قسمت ويژه نيز ، ديگر جايي براي نشستن نداشت و جوانان و نوجوانان زيادي در طرفين جايگاه ، ايستاده اين جشنواره را تماشا مي کردند ؛ به حدي که ازدحام آنان ، چند مرتبه  باعث قطع برق جايگاه برنامه شد . 

در پايين و سمت چپ جايگاه ، يک گاري با محصولات لتحر ( خيار ، بادمجان ، کدو ،  باقلا ، ذرت ،  گوجه ، فلفل دلمه اي )  تزئين و به نمايش گذاشته شده بود .

جايگاه اجراي برنامه هاي جشنواره هم با بنري عريض که عنوان جشنواره بر صدر آن نوشته شده بود و تصوير محصولات کشاورزي لتحر نيز در متن آن قرار داشت ، به اين جشنواره هويت داده بود . 

در سمت راست جايگاه نيز ، پرده سفيد ويدئو پرژکتور هر از گاهي پيام هاي خيرمقدم به مسئولان را نمايش مي داد . 

مجري برنامه آقاي ابوالفضل آقاخاني بود که علاوه بر اجرا ، خوانندگي هم مي کرد و لطيفه هم مي گفت . 

نورافشاني هم از برنامه هاي ديگر اين جشنواره بود که از ابتدا تا انتهاي برنامه چند بار اجرا شد . 

فرماندار ، شهردار ، برخي اعضاي شوراي اسلامي شهر ، فرمانده نيروي انتظامي کاشان مسئولاني بودند که از ابتدا تا انتهاي اين برنامه حضور داشتند و البته مثل جشنواره شکرانه طاهرآباد که « سردار چهارباغي » به عنوان نامزد احتمالي انتخابات مجلس در آن شرکت کرده بود ، در جشنواره شکرانه لتحر هم « حسن فدايي » يکي ديگر از نامزدهاي احتمالي انتخابات آينده در ميان ميهمانان ويژه ديده مي شد  . 

ناگفته نماند مسير منتهي به  محل برگزاري جشنواره  هم با بنرهاي متعددي پوشش داده شده بود که گرچه مضمون اين بنرها پيام هاي تشکر و قدرداني از شهردار و فرماندار و اعضاي شوراي شهر بود ، ولي چاپ بنرهاي متعدد با  تصوير علي هاشمي طاهري يکي از اعضاي شوراي شهر کاشان و تشکرهاي مکرر از او در اين بنرها  ، احتمال نامزدي دوباره او را در انتخابات آينده براي رهگذران تقويت مي کرد . 
در خلال برنامه هم ، شهردار کاشان که در جايگاه به سئوالات مجري برنامه پاسخ مي داد از  علي هاشمي طاهري عضو شوراي شهر به سبب دغدغه هايش براي آباداني و پيشرفت لتحر تشکر و قدرداني کرد . 

در ابتداي برنامه هاي اين جشنواره سرهنگ دشتي که خود اهل لتحر بود براي خيرمقدم به ميهمانان در جايگاه حضور يافت و ضمن سپاس و تشکر از اقدامات شهرداري و شوراي شهر کاشان ، ابراز اميدواري کرد اجراي طرح احداث خيابان زيارت با تملک و خريد مابقي املاک معارض ، ادامه يابد . 
وي همچنين خواستار ايجاد پارک و بوستاني محلي براي اهالي لتحر شد و در آخر بر ضرورت بيمه محصولات کشاورزي کشاورزان لتحر تاکيد کرد .

به جز اين اشاره جناب سرهنگ دشتي و همچنين پخش مستندي کوتاه از نحوه کاشت و داشت و برداشت خيار ، هيچ جمله اي مرتبط با کشاورزي  لتحر در اين جشنواره مطرح نشد . 
جا داشت رئيس اداره جهاد کشاورزي کاشان در اين جشنواره درباره ميزان برداشت محصولات کشاورزي و باغي لتحر و کاهش و افزايش آن نسبت به سالهاي گذشته ، درباره ارائه مشوقهاي تجهيز زمين هاي صيفي لتحر به شبکه هاي نوين آبياري و تسهيلات و خدمات کشاورزي به کشاورزان لتحر  گزارشي ارائه مي کرد ولي ظاهرا رئيس اداره جهاد کشاورزي کاشان غايب بزرگ اين جشنواره بود .  

از سوي ديگر گرچه عنوان اين جشنواره  ، شکرانه بود ولي به جز قرائت فرازي از مناجات 37 صحيفه سجاديه در باب شکر پروردگار توسط مجري ،  برنامه ويژه و جداگانه  ديگري که لزوم شکر و سپاس به درگاه حضرت حق را يادآوري کند ، در اين جشنواره اجرا نشد . 

در يکي از بخش هاي اين جشنواره ، شهردار کاشان و سپس فرماندار کاشان به دعوت مجري برنامه به جايگاه دعوت شدند و مجري برنامه سئوالاتي را از آنان پرسيد . 

شهردار کاشان در گفتگو با مجري برنامه گفت : اجراي طرح ورزشگاه لتحر که پيشتر متوقف شده بود دوباره از سر گرفته شده و  60 درصد پيشرفت دارد و تا اواسط تابستان افتتاح خواهد شد . 
وي با اشاره به طرح خيابان زيارت نيز گفت : با خريد و رضايت مالکان دو ملک معارض ديگر ، اين خيابان تا دو ماه آينده به بلوار حضرت قائم لتحر متصل خواهد شد . 
مهندس ناظم رضوي همچنين درخصوص احداث پارکي به وسعت 2 تا 4 هزار متر مربع و ساخت زورخانه اي در لتحر وعده داد .   

مهندس صدرائيه فرماندار کاشان هم در پاسخ به سئوال مجري برنامه 20 خرداد را زمان احتمالي نخستين پرواز مسافري فرودگاه کاشان اعلام کرد و گفت : اولين پرواز اين فرودگاه به سوي مشهدالرضا خواهد بود . 

شهردار کاشان که با پخش ترانه « دوستت دارم عماد طالب زاده » به جايگاه دعوت شده بود ، سخنانش با شعار « شهردار دوستت داريم » جوانان لتحري پايان يافت . 
جوانان لتحر همچنين از زحمات فرماندار شهرستان کاشان با شعار « دکتر دوستت داريم » قدرداني کردند . 

اجراي نمايش طنز اين جشنواره را خود جوانان لتحر به عهده گرفته بودند ، اين نمايش با گويش شيرين لتحري گرچه نگاهي طنز  به روابط غيرمتعارف و غيرشرعي دختران و پسران امروزي داشت اما متاسفانه مثل بقيه نمايش هاي طنزي که در کاشان اجرا مي شود ، بانوي زحمتکش لتحري يا بهتر بگوييم بانوي مؤمن و عفيف کاشاني و چادر و حجاب برتر او به سخره گرفته شده بود . 

در اين جشنواره ، در نمايش آن ، در مستند آن و در صحبت هاي مجري آن ، فقط محصول « خيار لتحر » توصيف شد .       

مجري برنامه که در همه اجراهايش در کاشان بر استان شدن اين شهرستان پافشاري مي کند در اين برنامه ضمن تکرار آرزوي خود ،  دو بار از  لتحر به عنوان « استان لتحر » ياد کرد .  
مجري برنامه دو لطيفه نيز با گويش کاشاني و لتحري بيان کرد و هر از گاهي نيز با جوانان پرشور لتحر که مقابل جايگاه ايستاده بودند خوش و بش مي کرد . 

عليرضا افتخاري استاد آواز ايران هم ، در اين جشنواره چند تصنيف و ترانه از پيش ضبط شده خود را پخش و همزمان آن را بازخواني و شب خاطره انگيزي را براي حضار پديد آورد اما در پايان وقتي مجري برنامه از او خواست ابياتي را بصورت زنده بخواند خطاب به مجري گفت : يعني من تا حالا لب مي زدم ؟ يعني شما به خواننده بودن من شک داري ؟ و در نهايت يک رباعي را بصورت آواز اجرا کرد . 

حضور خواننده كاشاني « مهدي آرميده » در جمع ميهمانان در نوع خودش جالب بود ؛ هنرمندي که مي تواند در اين گونه برنامه ها به اجراي برنامه بپردازد ؛ وي در حين اجراي برنامه آقاي افتخاري ، بدون حرکات زائد ، « متفکرانه و دست در زير چانه » ،‌ محو اجراي برنامه آقاي افتخاري شده بود .  

پايان بخش اين جشنواره تقليد حرکات خوانندگان حين ترانه خواني بود که 8 نفر از جوانان و نوجوانان لتحري به خوبي از پس آن برآمدند . 


نيروهاي تشريفات اين جشنواره با محصولات لتحر نظير خيار و قيصي و آلوچه از ميهمانان ويژه پذيرايي کردند ، انصافاً ميهمان نوازي لتحري ها در اين برنامه کاملاً مشهود بود و حتي استاد عليرضا افتخاري خواننده پرآوازه کشورمان  ( که در اين جشنواره حضور داشت ) ، به آن اذعان کرد و از ميزبان خود در جايگاه بطور ويژه تشکر و قدردداني کرد . 

گرچه جشن گل و گلاب امسال در شهرستان کاشان برگزار نشد اما جشنواره شکرانه محصولات کشاورزي بي شباهت با جشنواره هاي گل و گلاب در سالهاي گذشته نيست . 

آيت الله نمازي امسال در آغاز موسم گلچيني و گلچکاني گلهاي محمدي کاشان توصيه هايي را درباره برگزاري جشن هاي گلاب و گلاب داشتند که نبايد آن را منحصر به جشنواره گل و گلاب دانست  و  توصيه هاي ايشان براي برگزاري جشن هاي مشابه نيز  کاربردي است . 
آيت الله نمازي 5 ارديبهشت امسال در جمع اعضاي ستاد امر به معروف و نهي از منکر شهرستان کاشان  با انتقاد از اجراي برخي برنامه ها در جشنواره هاي گل محمدي منطقه کاشان بزرگ در سال هاي گذشته گفته بود : متأسفانه جشنواره هاي اجرا شده در سالهاي قبل با فرهنگ شهرستان كاشان تناسب نداشت و باعث سوء استفاده‌هايي شد و نتوانست برنامه ريزي و مديريت خوبي براي جهت دهي فعالان اين عرصه داشته باشد .   

گزارش تصويري : دومين جشنواره شکرانه محصولات کشاورزي لتحر


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi