به گزارش پورتال خبري
كاشان، در اين نشست حجتالاسلام حامد عمادپور با اشاره به چگونگي استمرار موفقيت
مدرسه رويش گفت: کار دوستان در مدرسه رويس رويش در واقع همان پرورش يک انسان متعالي و در
راستاي تعاليم انبياء الهي است.
وي افزود: روايات زيادي درزمينه گروه سني نوجوانان
و جوانان است از جمله پيامبر اكرم مي
فرمايد شما را توصيه مي کنم به نيکي به
جوانان، چرا که آنها دل نرم تر و اثرپذيرتري دارند.
به گفته وي، در بين مخاطبيني که ما در سطوح مختلف با آنها
در ارتباط هستيم، مخاطب جوان و نوجوان، اثرپذيرترين قشر است و ماندگارترين تاثير
هم در آنها اتفاق خواهد افتاد و اين نشان از بينش و درايت اين دوستان است که اين
قشر را انتخاب کردند و همين امر اهميت فعاليت آنها را بيشتر ميکند.
حجتالاسلام عمادپور ياد آورشد: بايد از بستري
که اين دوستان آماده كرده اند نهايت
استفاده را داشته باشيم و در هر قالبي که
امکان آن وجود دارد ارائه خدمت کنيم و در کنار ساير مسئوليتهاي اجتماعي رسالت
خود را در اين عرصه نيز انجام دهيم.
وي افزود: بايد ديد چه عواملي باعث شده است تا
در اين فرصت کم مدرسه رويش به اين پتانسيل و ظرفيت دست پيدا کند، لذا توجه به نکات
قوت باعث خواهد شد بدانيم چه عواملي مي
تواند يک مجموعه را به اين نقطه ميرساند و رشد ميدهد.
حجتالاسلام عمادپور ، قوت اعتماد به خداوند، توجه
ويژه به بحث پرورش در کنار آموزش و نيروهاي فکري و فرهنگي را از جمله عوامل موفقيت و استمرار موفقيت هاي مدرسه رويش ااعلام كرد.
در ادامه دکتر عليرضا چيت سازيان عضو هيات علمي
دانشگاه امام صادق عليه السلام نيز با اشاره به موضوع نهادسازي اجتماعي از طريق
آموزش و پرورش گفت: مفهوم نهاد در حوزهي علوم اجتماعي ، شکل دهنده رفتار انسان
در بيرون است.
وي افزود: مدرسه در دنيا به عنوان سازنده بعد شناختي و
فرهنگي شناخته ميشود اما متاسفانه به دو
مولفه محتوا و قالب در آموزش و پرورش به طور کامل توجه نکرده ايم. لذا دانشآموزان
با اين کتابهاي کممحتوا آموزش ميبينند با همين محتواي ضعيف وارد جامعه مي شوند
و اثرات آن در اجتماع بروز و ظهور خواهد داشت.
چيت سازيان يكي از اقدامات اساسي را تقويت محتواسازي در آموزش و پرورش اعلام كرد و تصريح
كرد: منظور تغيير کامل کتب درسي نيست، بلكه منظور آموزش برخي از مباحث فرهنگي در خلال
بحث آموزش و تنوع بخشي به ابزارهاي انتقال معنا است.