صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

شنبه 4 بهمن 1393 - 46 : 10

نویسنده : پورتال خبری کاشان م . م

کد خبر : 13162

12285 بازدید


  و ما ادریک فی دانشگاه کاشان ... ؟

تحليلي درباره برکناري چند نفر از استادان دانشگاه کاشان / برادر حسین


 
به تازگي اخبار و بيانيه هايي در برخي وب سايتهاي محلي کاشان منتشر شده است که وجه اشتراک اين خبرها و بيانيه ها « برخورد مسئولان دانشگاه کاشان با چند نفر از اعضاي هيئت علمي اين دانشگاه است » ، اما وجه تمايز این مطالب ، بحث بر سر قانوني يا غيرقانوني بودن احکام صادر شده يا اخلاقي و غيراخلاقي بودن رفتار مسئولان دانشگاه کاشان در خصوص این چند نفر است .  

از يک سو وب سايت کاشان حامي به عنوان مخالف و منتقد ، در تحليل هاي خود ،  اخراج و لغو حکم استخدام 5 نفر از اعضاي هيئت علمي دانشگاه کاشان را حرکتي برنامه ريزي شده و شتابزده ، رفتاري کينه توزانه در راستاي انتقام جويي و تسويه حساب ، عقده گشايي سياسي  ، اقدام چکشي و غيرانساني و خدعه اي ناميمون به منظور نسل کشي جريان ارزشي مي داند . 

از سوي ديگر وب سايت کاشان نيوز به عنوان موافق و در مقدمه بيانيه  انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان ، اقدام مسئولان دانشگاه کاشان را تغيير در راستاي تقويت هيئت علمي آن دانشگاه دانسته و این اقدام را به عنوان کوتاه شدن دست هم پالکي هاي مخالفان تعبیر  و تحليل هاي کاشان حامي را دخالت در حوزه مديريت و تخطئه مديريت دانشگاه و تشبث به قلب واقعيت عنوان کرده است . 

در  داخل دانشگاه نيز بسيج دانشجويي دانشگاه کاشان در بيانيه اي اقدام مسئولان دانشگاه کاشان را نشانه بي تدبيري و ناشي از تعصب دانسته و آن را به دور از عدالت و قانون عنوان کرده است . 

در مقابل انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه کاشان در بيانيه اي عملکرد مديريت دانشگاه را عقلاني و اصلاحي توصيف کرده و هدف آن را اجراي عدالت و مبارزه با رانت خواري و برخورد قانوني با بورسيه هاي غيرقانوني  و استخدام هاي خلاف قانون دانسته است . 

در وسط اين دعوا هم 2 فرد نامتعادل که متولي دفتر کاشان یک حزب غيرفعال هستند نرخ تعيين کرده اند و با جانبداري از اقدام مسئولان دانشگاه کاشان ، در بيانيه اي توهين آميز ، همچون گذشته ضمن سياه نمايي وضعیت کشور در 8 سال  1384 تا 1392 ، در دعوتي فتنه گرانه از  مسئولان ، استادان ، دانشجویان و همه جریان های حامی دولت خواسته اند در برابر افراد و نیروهای وابسته به جریان های افراطی و انحرافی ایستادگی کنند .

ضمن اين که 2 نويسنده این بيانيه پا را از گليم خود درازتر کرده اند و با رد صلاحيت 15 نفر از اعضاي هيئت علمي دانشگاه کاشان نوشته اند : بنا بر اسناد منتشر شده تنها طی یک سال نزدیک به ۱۵ نفر بورسیه هیئت علمی دانشگاه کاشان شدند که به هیچ رو سوابق و شرایط لازم برای حضور در چنین جایگاهی را نداشتند .

جالب اين که يکي از اين دو بيانيه نويس حامي اقدام مسئولان دانشگاه کاشان   15 شهريور 1393 در مصاحبه با هفته نامه آرمان در توهيني آشکار افاضه فرموده بود ! :  « ما رئيس دانشگاه کاشان را طي 24 ساعت عزل کرديم اما براي جايگزين او تدبير درستي نيانديشيديم دکتر زراعت فرد لايقي است به شرط اين که دولت ، دولت آقاي عارف يا دولت آقاي خاتمي باشد کسي که به عنوان وکيل مدافع حکم جلب حضرت آيت الله يثربي و مهندس جمالي را از دادگاه مي گيرد شايسته چنين پست مهمي در دولت تدبير و اميد نيست » !!! . 

بگذريم گفتني ها زياد است و مجال اندک و قلم صاحب حرمت  ، اما بر طبق شواهدي که بدان اشاره شد و همچنین بر اساس اطلاع منابع موثق و آگاه بايد بگوييم که  اخبار برخورد با 5 نفر از اعضای هیئت علمی در دانشگاه کاشان صحت دارد و موضوع قابل کتماني نیست هر چند که مسئولان دانشگاه کاشان بنا ندارند در خصوص آن ، توضيحات شفاف و قانع کننده اي را ارائه کنند .
شايد مسئولان محترم دانشگاه کاشان به منظور جلوگیری از ایجاد تنش تصميم به سکوت گرفته اند اما متاسفانه با سکوتشان بيشتر به حواشی دامن زده اند و باعث تجري و زياده گويي فتنه گران نیز شده اند . 

نگارنده براي پيگيري اين موضوع با دو نفر از استادان باسابقه و در عين حال بي طرف در اين موضوع گفتگو کرد ، اين دو استاد برجسته از ما خواستند نامشان مخفي بماند ولي در اين گفتگو برخي ابهامات را براي ما روشن کردند .  

الف ) -  آنان گفتند : 5 نفری که حکم استخدام آنان در دانشگاه کاشان لغو شده صرف نظر از گرايش هاي سياسي ،  از نیروهای ارزشی ، متدين ، انقلابی و نخبه دانشگاه هستند که چند سال در این دانشگاه سابقه کار دارند . 

ب ) - آنان گفتند : قوانين جديد نبايست عطف به ماسبق شود ، آيا مي شود امروز تابلو توقف ممنوعي را در حاشيه خيابان نصب کنيد و همزمان تمام رانندگاني را که در روزهاي گذشته در آنجا توقف کرده اند جريمه کنيد ؟!   
استادان اخراج شده طبق قوانین و آیین نامه های وزارت علوم و بر اساس روال موجود در دانشگاه ، بورس و استخدام شده اند يا طبق مقررات دوره هاي قبل عضو  هيئت علمي دانشگاه شده اند و قطعا اگر مشکلی داشتند در بررسی هایی که وزارت علوم در خصوص بورسیه ها انجام داد می بایست حکم لغو بورس آنها به دانشگاه اعلام می شد يا در مراحل تشريفات اداري قبل از جذب و استخدام ، صلاحيت آنان رد مي شد در حالي که اينطور نبوده است . 

ج ) - آنان گفتند : استادان اصلاح طلب و اصولگراي دانشگاه کاشان جملگی بر اجراي قانون و رسيدگي به تخلفات اداري تاکید دارند . اگر قرار است معيارهاي و خط کشي هاي جديد به عنوان یک اصل در دانشگاه ملاک محاسبه جذب اعضاي هيئت علمي باشد ، باید این معيارها و مقررات براي تمام استاداني که قبلا جذب اين دانشگاه شده اند اعمال شود و پرونده همه آنان يک بار ديگر مورد بازبینی مجدد قرار گيرد تا شائبه اي در ميان نباشد .    

د ) - آنان گفتند : با مرور عملکرد اشخاصی که در دوره گذشته به عنوان مدیر و معاون اين دانشگاه بوده اند مشخص می شود که بخش زیادی از مسئولان و اعضاي هيئت علمي دانشگاه در دولت نهم و دهم اشخاصی بودند که به نام اصلاح طلب در دانشگاه شناخته می شدند و یا حداقل اگر اصلاح طلب نبودند اصولگرا هم نبودند . 
دو معاون دانشگاه ، رئیس چند دانشکده ، چندین مدیر و بسیاری از مدیر گروهها و افراد تاثیر گذار دیگر هيچ يک اصولگرا نبودند ولي در دانشگاه کاشان دوره احمدي نژاد مسئوليت داشتند ، حتي رئیس محترم کنوني دانشگاه کاشان در دوره گذشته رئیس دانشکده بودند اما اکنون چرا ... 

ه ) - آنان گفتند : لغو حکم استخدام يا اخراج استادان باسابقه و ارزشي دانشگاه در وسط سال تحصيلي با معیارهاي دینی و اخلاقی جامعه اسلامي همخوانی ندارد و نشانه بي تدبيري و شتابزدگي مسئولان مربوط است ، کساني که به احمدي نژاد بخاطر برکناري ناگهاني آقاي متکي وزير امور خارجه دولت سابق در سنگال کنايه ها و نقدهايي را داشتند امروز خود مرتکب همين فعل شده اند و در رفتاري غيرمتعارف و نامحترمانه به برکناري 5 نفر از استادان اين دانشگاه در وسط سال تحصيلي دست زده اند . فعلي که منجر به هتک حيثيت و اعتبار علمي آن استادان نزد خانواده ، دانشجويان ، همتايان آنها و دانشگاههاي ديگر شده است و اين بي تدبيري هيچ سنخيتي با شعار دولت تدبير و اميد ندارد .

و ) : آنان گفتند :  ادامه این بي تدبيري ها و تجدیدنظر نکردن در این رفتارها باعث سرشکستگی بيشتر مدعیان تدبیر و اعتدال خواهد شد بنابر اين نیروهای دلسوز و منصف بايد از وقوع اتفاقاتی از این دست در دانشگاه کاشان جلوگیری کنند .

هر چند نماينده محترم ولي فقيه در کاشان به تازگي در خطبه هاي نماز ظهر جمعه 19 دي در اين زمينه اشاره اي داشت و گفت : « امام رضوان الله عليه ، امروز مقام معظم رهبري حفظه الله همه توصيه‌ها و تأکيداتشان بر حفظ وحدت و آرامش و انسجام و اتحاد ملي بوده است. 
ما امسال در بيست و هشتمين کنگره وحدت اسلامي را در تهران برگزار کرديم. ملت ايران پيشرو است. شعار وحدت به تنهايي کفايت نمي‌کند و بايد در عمل ببينيد و متأسفانه ما امروز شاهد هستيم در بعضي وزارتخانه‌ها و نهادها و سازمانها و دانشگاهها افراد را به راحتي تسويه حساب کرده و از کار برکنار مي‌کنند. اين بر چه مبنايي است ؟ اين براي کشور سم است. 
کافي نيست که آقاي رئيس جمهور جناب آقاي روحاني در کنفرانس وحدت اسلامي و در اجلاس مسابقات قرآني دانشجويان توصيه به وحدت بکنند اما بعضي نهادها و سازمانهاي وابسته به دولت خلاف تدبير امام و مقام معظم رهبري و گفتار رياست جمهوري عمل کنند. 
ما به همه عزيزان و دوستان و به همه مسئولان مشفقانه توصيه مي‌کنيم که اين کارها مصلحت نظام و کشور و حتي مصلحت خود شما هم نيست.  اين نظام بر پايه قطرات خون شهداي مظلوم ما استوار است و هر کسي که به اين نظام و به مقدسات و خون شهدا بي توجهي کند قطعا منزوي خواهد شد » . 

حضرت آيت الله خامنه اي  رهبر معظم انقلاب هم در مرداد  امسال در ديدار مسئولان نظام نظر خود را درباره  اعتدال اين گونه بيان فرمودند : « شعار دولت ، اعتدال است ؛ اعتدال ، شعار بسیار خوبی است، ما هم تأیید می کنیم اعتدال را ؛ افراط محکوم است و بد است. سفارشی که من می کنم این است که مراقب باشید جریانهای مؤمن را با شعار اعتدال کنار نزنند ؛ بعضی‌ها این کارها را دارند می کنند ، من می بینم در صحنه‌ی سیاسی کشور ؛ با شعار اعتدال ، با شعار پرهیز از افراط ، سعی می کنند جریان مؤمن را که در خطرها آن جریان است که زودتر از همه سینه سپر می کند ، آن جریان است که دولتها را در مشکلات واقعی به معنای حقیقی کلمه حمایت می کند ، کنار بزنند ؛ مراقب باشید . اسلام، مظهر اعتدال است. این «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم»  اعتدال است ؛  « قتِلوا الَّذینَ یَلونَکُم مِنَ الکُفّار»  اعتدال است ؛ امر به ‌معروف و نهی‌ازمنکر اعتدال است - اعتدال اینها است دیگر - معنای اعتدال این نیست که ما از کارهای احساس وظیفه‌ای که فرد مؤمن ، جریان مؤمن ، مجموعه‌ی مؤمن انجام می دهد، جلوگیری کنیم » .

به هر حال اميدواريم مسئولان محترم دانشگاه کاشان ضمن اطلاع رساني دقيق و شفاف در اين موضوع ، خيرخواهي ها را به دعواهاي جناحي و گروهي تعبير نکنند و حداقل توصيه بزرگان و فرهيختگان دانشگاه را در اين زمينه بپذيرند . 
   

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi