صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

چهار‌شنبه 21 آبان 1393 - 59 : 15

نویسنده : پورتال خبری کاشان م . م

کد خبر : 12573

12328 بازدید


  يادداشت ويژه
آتش افروزي بين شيعه و سني با شعار تولي و تبري ؟!

هاشمي رفسنجاني : لعنت به صحابه و اختلاف انداختن بین مسلمانان نتیجه اش این می شود که ما به القاعده و داعش و طالبان می رسیم


 

يکی از مسائل مهم مجالس عزاداري سيدالشهدا (ع) که مداحان و مرثیه‌سرایان اهل‌بیت علیهم السلام می‌توانند آن را کنترل و به‌نوعی آن را مدیریت کنند ، مسئله وحدت شيعه و سني و از بین بردن فتنه است . 
مداحان و گويندگان و خطبا و واعظان  می‌توانند از گسترش و ایجاد فضاهای عوامانه  در برخی محافل مذهبی جلوگیری کنند ؛ فضایی که موجب بدبینی و تفرقه‌افکنی میان شیعیان و اهل سنت می‌شود ؛  تفرقه‌ای که زمینه‌ساز سوءاستفاده وهابیت و صهیونیسم می‌شود .
یکی از آسیب‌های جدی در روابط شیعه و سنی که استعمار و استکبار از آن سود می‌برد ، تحریک علما و عوام اهل سنت به‌وسیله برخی سخنان مجالس و اقدامات نسنجیده و غیر مرتبط با سیره اهل‌بیت(ع) توسط برخی افراد نادان است که علیرغم نهی و هشدار علما و بزرگان به مسیر نادرست خود ادامه می‌دهند. 
اهانت‌های علنی و زشت و تأسف‌بار به برخی صحابه و خلفا و لعن برخی همسران پیامبر نه‌تنها با سیره ائمه هدی و علمای بزرگ تناسبی ندارد ، بلکه زمینه را برای سوءاستفاده وهابیت و تندروهای القاعده برای آتش‌افروزی و خشونت فراهم می‌سازد .اگرچه بانیان جدید جریانات برائتی که با پرچم تبری به میدان آمده‌اند ، دارای ارتباطات واضح و عمیق با قدرت‌های استعماری به‌ویژه استعمار هستند، اما متأسفانه به علت عدم آگاهی برخی جوانان و مداحان ، آن‌ها عملاً در میدان دشمن بازی کرده و هیزم آتش جنگ مذهبی را فراهم می‌آورند که فاتح نهایی آن اسرائیل در منطقه است.
بسياري  از گروهک‌های تندروی تکفیری که هم‌اکنون در عراق و سوریه و پاکستان و افغانستان مشغول فعالیت هستند، به‌منظور یارگیری و تحریک احساسات مردم ، از نوارها، فیلم‌ها و سخنان مطرح‌شده در این مجالس استفاده می‌کنند و جواز قتل شیعیان را صادر می‌کنند. 
متاسفانه  با مماشات مسئولان فرهنگي و انتظامي کاشان در سالهاي گذشته ، برخي تشکل هاي مذهبي در اين شهرستان خارج از روال عادي شکل گرفتند که متاسفانه در خلال برنامه هاي خود از دشنام و سب صحابي پيامبر (ص) ابايي ندارند و به نهي و انذارهاي مسئولان مربوط هم بي اعتنايي مي کنند . 
حال آن که طبق فتواي صريح ولي فقيه  ، اهانت به نمادهای برادران اهل سنت حرام است و با توجه به اين که در مذهب شيعه اطاعت از اوامر ولايي ولي فقيه واجب است و در اين زمينه نيز همه بايد تسليم امر و نهي او باشند و اين حکم شامل فقهاي عظام هم مي شود چه رسد به مقلدان آنان ، ولي برخي با اين توجيه که مقلد فلان فقيه هستند راه دشنام و توهين به نمادهاي اهل سنت را براي خود باز گذاشته اند و به محض آن که از ادامه اين رفتارها نهي يا در وهله بالاتر براي بيان توضيحات به مرجع قضايي فراخوانده مي شوند با خبرسازي هاي کذب درصدد سياه نمايي بر مي آيند و  آن را مقابله با دين و مذهب تشيع القا مي کنند.
رهبر فکري اين تشکلهاي مذهبي در کاشان اعتقاد دارد :  مهم ترین فلسفه بیان تبری از دشمنان دین ، گمراه نشدن آنان از مسیر هدایت است و اگر شیعیان مباحث تبری از اعداء‌ دین را مطرح می کنند ، نه برای تحریک انگیزه های تعصبی شیعیان و نه برای آزار و توهین نمودن به مذاهب دیگر است بلکه به این دلیل است که شیعیان راه هدایت را گم نکنند و جامعه و نسل های آینده دچار تشکیک نشوند . 
وي لعن نمودن را موجب افزایش عذاب ملعونین مي داند و مي گويد : معنای اصلی لعن آن است که کسانی که سنگ بنای انحراف را در دین اسلام به جای گذاشتند،‌ لحظه به لحظه بر عذاب اخرویشان افزوده شود . ؟! 
او تصريح مي کند : شیعیان علاوه بر آیات الهی و برهان علمی، به روایاتی از حضرات معصومین علیهم السلام استناد می کنند که لعن بر اعداء دین توصیه شده است.


رهبر معظم انقلاب در سالهاي اخير ، بارها و بارها بر پرهيز از توهين به مقدسات شيعه و سني تاکيد کرده اند .
رهبر معظم انقلاب  31 فروردين امسال در دیدار شاعران و ذاکرین اهل بیت علیهم السلام  ، آسیب زدن به وحدت و اختلاف افکنی میان شیعه و سنی را یکی  از مصادیق کفران نعمت دانستند و افزودند: بارها تکرار کرده ایم که در جلسات دینی نباید به کینه ورزی‌های مذهبی دامن زد ، زیرا مثل روز روشن است که اختلاف افکنی بین مسلمانان ، همچون شمشیری در دست دشمنان اسلام ، مقصود آنان را برآورده می کند.
ایشان با اشاره به توصیه بزرگان دنیای اسلام به وحدت افزودند : ما افتخار می کنیم که شیعه علوی هستیم و افتخار می کنیم که امام بزرگوار ما پرچم ولایت را سر دست گرفت و وسیله ای شد تا دنیای اسلام اعم از شیعه و غیرشیعه به اسلامیت خود افتخار کنند اما نباید با رفتار و گفتار نابخردانه شمشیر اختلاف افکنی دشمن را تیز کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای عيد سعيد غدير امسال نيز در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم تأکید کردند : هرکسی به اسلام پایبند است و حاکمیت قرآن را قبول دارد چه شیعه باشد چه سنی ، باید آگاه باشد که سیاستهای امریکایی – صهیونیستی ، دشمن واقعی و اصلی اسلام و مسلمانان است.
رهبر  معظم انقلاب، مراقبت و پرهیز کامل از تحریک احساسات فرق دیگر را وظیفه مهم همه مسلمانان برشمردند و افزودند : شیعه  و سني  بدانند هر اقدام یا حرفی از جمله توهین به مقدسات یکدیگر ، باعث حساسیت برانگیزی و آتش افروزی می شود و این قطعاً به سود دشمن مشترک همه مسلمانان است .

حتي آیت الله هاشمی رفسنجانی  به تازگي و در يکي از ديدارهاي خود به نکته مهمی درباره ایجاد داعش و  القاعده اشاره کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی ، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام مهر امسال در  دیدار جمعی ازمسؤولان معاونت ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان گفت :
« مثلا همین اختلاف های نزاع برانگیز ، نزاع در امت اسلامی ممنوع است ؛  قرآن با صراحت می گوید :  لا تنازعوا فتفشلو و تذهب الریحکم  قران تهدید می کند که - لاتنازعوا-،( ولی ما آن را ) را ندیده گرفتیم و هی دامن زدیم به  اختلافات سنی و شیعه و عمرکشون و لعنت به صحابه ، از این کارهایی که خیلی عادی است و بعضی ها هم انجامش را عبادت می دانند!.
همین  کارهایی مثل عمرکشون و لعنت به صحابه و اختلاف انداختن بین مسلمانان نتیجه اش این می شود که ما به این القاعده و داعش و طالبان و این چیزها می رسیم، به نظرم این گناه بزرگی که دارد اتفاق می افتد، همین کارها اختلاف افکنی می کند بین امت اسلامی، چرا که امت اسلامی یک میلیارد و هفتصد میلیون نفری را با 60 کشور مستقل را که می تواند بزرگترین وزنه قدرت جهانی باشد، ضعیف کرده که تو سری خور کشورهای دیگر باشند . »

حجت الاسلام محمدرضا تويسركاني نماينده ولي فقيه در سازمان بسيج نيز سه شنبه شب در جمع عزاداران حسيني هيئت رزمندگان اسلام كاشان در مجموعه فرهنگي ورزشي شهداي بسيج كاشان گفت : براي دفاع از ولايت اميرالمؤمنين علي (ع) اجازه نداريم به دشمنان ولايت دشنام و ناسزا بگوييم ، چون دشنام و ناسزا و فحاشي به دشمن ولايت نيز منكر است.
وي با اشاره به اينكه ناسزاگويي به مخالفان ولايت اميرالمؤمنين (ع) ، ناسزاگويي به ولايت را به دنبال دارد افزود : كسي كه دلش براي ولايت اميرالمومنين(ع) و ائمه معصومين(ع) مي سوزد راه دفاع كردن از ولايت فحاشي و بي ادبي نيست، راه دفاع از ولايت متهم كردن و مسخره كردن مخالفان ولايت نيست ، هريك از اينها يك منكر است .
حجت الاسلام تويسركاني يادآور شد : براساس آيات قرآن ، دفاع از ولايت با استدلال و برهان و حق و حقيقت و نصيحت است و چنانچه در دفاع از ولايت كار به جدال كشيده شود بايد جدال احسن باشد و گفتگوي خشونت آميز و بي ادبانه نباشد .
وي ياد آورشد : امام رضا(ع) در عيون اخبارالرضا مي فرمايد هركس به نقل از ما اهل بيت(ع) روايتي مبني بر ناسزاگويي بگويد از ما نيست و از مخالفين اهل بيت(ع) است.
نماينده ولي فقيه در سازمان بسيج ، تبليغ برخي از سايت ها و  شبكه هاي ماهواره اي براي ناسزايي گويي و دشنام دادن به مخالفان ولايت را سازماندهي شده از سوي دشمنان اسلام دانست و گفت: اين سايت ها و شبكه هاي ماهواره اي كه به دنبال اختلاف بين مسلمانان هستند مدعي هستند هر كس دشنام نگويد شيعه علي(ع) نيست.
وي تنها راه دفاع از ولايت و اهل بيت(ع) را محبت و ايثار دانست و تأكيد كرد : تا به امروز هيچ حقي با فحش و ناسزا ثابت نشده است و هيچ مظلومي با فحاشي به حق خود نرسيده است.
حجت الاسلام تويسركاني در ادامه اهل سنّت را محب اهل بيت(ع) دانست و با اشاره به اينكه حساب اهل سنّت با وهابي ها ، داعشي ها و سلفي ها متفاوت است ياد آورشد يكي از اشتباهات برخي از ما  اين است كه تصور مي كنيم اهل سنّت دشمن اهل بيت(ع) هستند در حالي كه چنين تصوري اشتباه محض است چرا كه اهل سنّت محب اهل بيت (ع) هستند و در بين اهل سنّت براي امام حسين(ع) عزاداري هم مي كنند.  
وي افزود : متأسفانه گروه هاي انحرافي زير پوشش دفاع از حقانيت شيعه ،‌ عربده كشي مي كنند و به همسر پيامبر توهين مي كنند و به نام دفاع از فاطمه زهرا(س) مرتكب منكر مي شوند در حاليكه شيعه و سيره علي ابن ابيطالب اجازه توهين به عايشه را ندارد .
نماينده ولي فقيه در سازمان بسيج گفت : وهابي ها، داعشي ها، سلفي ها و تكفيري ها هيچكدام مسلمان نيستند و تمامي آنها صهيونيست هستند و حسابشان با اهل تسنن جدا است.
يک کارشناس ديني هم در مراسم زيارت عاشورا دهه دوم محرم در سالن شهداي بسيج سپاه كاشان نيز توهين و ناسزاگويي عليه نمادها و مقدسات مذاهب اسلامي را بر خلاف دستورات اسلام و معارف اسلامي خواند و ياد آورشد : حديث و روايت موثقي كه ائمه اطهار (ع) ، شيعيان را به توهين ديگران توصيه كرده باشند وجود ندارد و امام صادق(ع) نيز در اين باره مي فرمايد كسي كه به ديگري توهين كند از ما نيست.
اكبري ياد آورشد : اميرالمومنين علي(ع) نيز مي فرمايد هيچ كس نيست كه در زمينه وحدت از من حريص تر باشد و هركس در جهت ايجاد تفرقه بين مسلمانان تلاش مي كند او را به هلاكت برسانيد حتي اگر زير عمامه من باشد.
وي با اشاره به اين كه امروز در جهان اسلام وحدت مبناي دين ما است گفت: هر كس عقل سليم داشته باشد به موضوع وحدت نيز اعتقاد دارد و به آن عمل مي كند.
اين كارشناس امور ديني گفت: امروز استكبارجهاني براي تفرقه بين مسلمان و ضربه زدن به وحدت اسلامي با ايجاد اسلام هراسي درجهان تلاش مي كند و در اين راه تا حدودي نيز موفق بوده است .

فايل صوتي شنيدني در همين زمينه کليلک کنيد : تبري يا آتش افروزي ؟ 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi