به گزارش
پورتال خبري كاشان، ، حجت
الاسلام والمسلمين علي نظري مفرد استاد حوزه علميه قم چهارشنبه شب در جمع عزاداران
هيات حيدري درب فين در زيارت چهل تن شهرستان كاشان مردم را بندگان دنيا ناميد و
گفت: افراد به دين دو نگاه متفاوت دارند برخي دين را هدف مي دانند و براي دين
اصالت قائل هستند چون دين برايشان اصل است و دين محورهستند.
وي افزود: اما نگاه
برخي افراد به دين نگاه ابزاري است و ازدين به عنوان وسيله اي براي رسيدن به اهداف
دنيايي استفاده مي كنند كه اين عده دين را مي خواهند تا به آنچه نفس آنها است
برسند.
حجت الاسلام والمسلمين نظري
مفرد با اشاره به اين كه دين داري اين افراد مقدمه اي است براي رسيدن به مقصود و
هدف اصلي است گفت: علي (ع) در بخش حكمت هاي نهج البلاغه در جمله اي كوتاه مي گويد
نگاه عده اي در دنيا به دين نگاه ابزاري است و براي رسيدن به دنيا مي خواهند از
دين بهره ببرند.
به گفته وي اين عده دين
را براي رسيدن پست و مقام مي خواهند چرا كه دين براي اين عده اصالت ندارد و بيشتر
به فكر دنيا و مال دنيا و جاذبه هاي فريبنده دنيا هستند.
استادحوزه علميه قم با
اشاره به اين كه روز امتحان و آزمايش كه مي رسد دين دارها كم مي شوند گفت: درجبهه
حق 72 نفر از ياران امام حسين(ع) در كنار امام بودند كه حاضر نبودند دين خود را
فداي دنيا كنند اما در جبهه باطل و در مقابل اين 72 نفر حدود 30 هزار نفر بودند كه
حاضر نبودند دنيا را فداي دين كنند.
حجت الاسلام والمسلمين نظري
مفرد همچنين در مورد چرايي نبرد
اميرالمومنين با معاويه و در مقابل صلح امام حسن(ع) با معاويه گفت: معاويه زمان
اميرالمومنين با معاويه ي زمان امام حسن(ع) هيچ تفاوتي نكرده بود اما اين مردم
بودند كه عوض شده بودند تا امام حسن(ع) براي حفظ اسلام مجبور به صلح با معاويه
شود.
وي در ادامه با اشاره
به اين كه مردم در زمان اميرالمومنين(ع) دين محوربودند و دنيا در حاشيه بود اما
مردم زمان امام حسن(ع) دنيا محور بودند و دين كنار و در حاشبه قرار گرفته بود گفت:
بنابراين نه امام حسن(ع) تغيير كرده بود و نه معاويه بلكه اين مردم بودند كه تغيير
كرده بودند و باعث شدند تا امام حسن براي حفظ دين با معاويه صلح كند بنابراين اين
بحق بهترين تعريف براي چرايي صلح امام حسن است.