به گزارش
پورتال خبري كاشان ، آيت
الله عبدالنبي نمازي نماينده ولي فقيه در کاشان دوشنبه شب در مسجد حضرت قائم(عج)
در
جلسه تفسير قرآن و در تفسير آيه 257 از سوره مبارکه بقره گفت: اين آيه در ادامه
آيت الكرسي است كه خداوند فرمود ولي اهل ايمان خدا است و خداوند اهل ايمان را از
ظلمات به سمت نور هدايت مي كند و طاغوت نيز ولي كساني است كه كفر ورزيدند.
وي با اشاره به اين كه
رهبران باطل پيروان خودشان را از حق به سوي باطل هدايت مي كنند گفت: خداوند بعد از
اين پيام كلي چندين نمونه و مثال از جمله ماجراي مجادله نمرود و ابراهيم را آورد
كه خداوند ابراهيم را به سمت نور حركت داد اما نمرود پيروانش را به سمت ظلمت هدايت
كرد.
آيت الله نمازي گفت: نمونه
دوم بعد از ماجراي نمرود و ابراهيم ماجراي يكي از پيامبران الهي به نام ‹‹ غُزَير››
است كه به سفري مي رود كه در اين سفر از يك آبادي عبور مي كند كه همه مردم اين
آبادي مرده اند لذا اين فكر به ذهن او مي رسد كه خداوند كساني را كه از دنيا رفته
اند و اجساد آنها متلاشي شده است چگونه بر مي گرداند.
عضو جامعه مدرسين حوزه
علميه گفت: خداوند براي اين كه قدرت خود را به پيامبر موحد خود نشان داد او را
درجا قبض روح كرد و يكصد سال جنازه اش در
همان محل مي ماند و بعد از يكصد سال بارديگر او را احياء كرد و از او سئوال كرد
چند روز اينجا بودي درجواب مي گويد نصف روز يا يك روز به او گفته مي شود يكصد سال
است كه اينجا هستي.
وي افزود: بعد به او
گفته مي شود باز هم مي خواهي قدرت خداوند را بيشتر مشاهده كني غذايي را كه همراه
داشتي بعد از يكصد سال سالم و بدون اين كه تغييري كرده باشد تازه است اما الاغي كه
با آن در سفر بوده اي مرده است و استخوان هايش باقي مانده است.
نماينده ولي فقيه در
كاشان گفت : يكي از مسائلي كه باعث مي شد اقوام با پيامبران خود مجادله كنند موضوع
برگشتن بعد از مرگ بود كه آنها انكار مي كردند اما خداوند مي گويد بازسازي انسان
هايي كه مرده اند راحت و آسان است.
آيت الله نمازي گفت:
خداوند براي اينكه قدرت خود را نشان دهد استخوان هايي كه در طول زمان پراكنده شده
بودند به پرواز درآورد و به يكديگر متصل و گوشت و پوست به آن رويانيد و احياء كرد.
عضو جامعه مدرسين حوزه
علميه قم گفت: خداوند پيامبر را براي ديگران حجت و الگو قرارداد و نشان داد هركاري
كه لازم باشد مي تواند انجام دهد لذا پيامبران نيز با ديدن صحنه هاي عيني ميزان معرفت
شان از احساس به ادراك رسيد.