صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

جمعه 19 اردیبهشت 1393 - 15 : 16

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 11249

7791 بازدید


  بزرگداشت ربع قرن تلاش وبالندگي دانشگاه آزاد اسلامي نراق
رونمايي از تاريخچه دانشگاه‹‹ انديشه ماندگار››

معاون برنامه ريزي دانشگاه آزاداسلامي گفت : امروز دانشگاه آزاداسلامي بعد از يک فراز وفرود مسئوليت اداره دانشگاه را به شخصي از جنس دانشگاه ، دکتر ميرزاده به امانت سپرد.


 
به گزارش پورتال خبري كاشان دکتر فريدون رهنماي رود پشتي در اين آيين با گراميداشت ياد وخاطره امام راحل و تجليل ازدکتر فريدون رهنماي رود پشتي زحمات وکمک هاي شايان مقام معظم رهبري ، تيم هيات موسس به ويژه دکتر جاسبي و همچنين تبريك هفته معلم اظهارداشت: بايد به مقام شامخ معلمان واساتيد احترام ويژه گذاشت و بايستي درهمه زمانها حتي به شکل نمادين پاس داشت مقام معلم را داشته باشيم .
عضو شوراي پژوهش وفناوري دانشگاه آزاد اسلامي با تبريک ايام ميلاد موالاي متقيان وروز پدر افرود : توصيه به من جوانان اين است که احترام وتکريم پدران را بايد شاه بيت زندگي خود مدنظر قرار دهند .
 
دکتر فريدون رهنماي رود پشتي درخصوص مديريت وبرنامه ريزي دانشگاه اظهار داشت: مدل برنامه ريزي ما بايد از جنس دانشگاه باشد ، دانشگاه مکان مقدسي است واين مکان مقدس به انديشه مقدس نياز دارد ، انديشه ايي که علم واخلاق را بايستي توام با يکديگر مدنظرقراردهند . واگر درهر کدام از اينها غفلتي صورت بگيرد بال دوم نمي تواند به سرانجام وسرمنزل مقصود برسد.
 
دکتر رهنماي رودپشتي درادامه افزود : ما علي رغم داشتن تدبيرسياسي علاقه مند نيستيم که دانشگاه را سياسي کنيم مامي خواهيم دانشگاه را علمي کنيم علمي که درآن اخلاق وجود داشته باشد،مامي خواهيم از سياسي کاري ها به دور باشيم ودانشگاه درمسير متعالي خود حرکت کند ،بنابراين علم واخلاق به دور از اقبال گريهاي سياسي درسياستگذاري دانشگاه آزاداسلامي مدنظر قرارگرفته است.
 
 وي درادامه خاطرنشان کرد: دانشگاه قصد دارد دهه پنجم خود را بين المللي تلقي کند که دراين صورت فضاها بايد آرام توام بااحترام ومنزلت وبرپايه اخلاق وتکريم وبه دور از دورغ وريا به حركت خود ادامه دهد.
 
به گفته وي،  همه واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي يک پيکره واحدومنسجم هستند و بايد از مدل برنامه ريزي يکپارچه تبعيت کنند .
 
دکتر رهنماي رودپشتي درپاسخ به اينکه چگونه مي توان ظرفيت هاي خالي واحدها را پر کرد گفت : بايد ازدو راهبرد اشاره کرد يکي تمرکز برعنصرآموزش وتغييير تقاضاي آموزش است .
 
وي از تقاضاي 500هزارنفر براي مقطع کارشناسي ارشد دانشگاه آزاداسلامي خبرداد و افزود : بايستي ظرفيت هاي تحصيلات تکميلي به 30% افزايش يابد.
 
دکتررهنماي رود پشتي معاون اجراي دانشگاه آزاد اسلامي خاطرنشان کرد : باتوجه به افزايش تقاضاي تحصيلات تکميلي درآموزش عالي ، اطمينان دارم که واحدنراق از ظرفيت وپتانسيل خوبي براي جذب دانشجودر مقطع تحصيلات تکميلي برخوردار است.
 
 وي ياد آورشد: بااصلاح هرم هيات علمي فرصت توسعه رشته هاي تحصيلات تکميلي براي واحدهاي دانشگاهي فراهم خواهد شد.
 
 وي افزود: خدا را شاکريم که توفيق خدمت در يکي از مراکز علمي فعال و پر نشاط را به ما ارزاني داد.
 
رييس دانشگاه آزاد نراق نيز در اين مراسم گفت : ربع قرن پيش دانشگاه آزاد اسلامي نراق در حالي پگاه خويش را آغاز کرد که سرمايه آن عبارت بود از: يک مهر واحد بعلاوه باور رياست عاليه دانشگاه بر راهي که آغاز کرده اند به دور از تنگ نظري هاي پيراموني ، عزم جمعي از انسانهاي فرهيخته و دوست دار دانش و آباداني شهر و ديار خويش ، پشتوانه خيرين نيک انديش و بلند همت ، سرمايه جواني و آمادگي مجاهده ، تعدادي از انسانهاي خدوم ، پر آوازگي شهر با فرزانگان و اعاظم مراجع شيعه نظير ملا مهدي و ملا احمد نراقي و موقعيت جغرافيايي استثنايي با استقرار در قلب ايران عزيز و نقطه ثقل سه استان مرکزي - اصفهان و قم و آب و هوايي کوهپايه اي و لطيف کوهستاني بود.
 
حجت الاسلام خيري درادامه سخنانش پيرامون دانشگاه آزاداسلامي واحدنراق افزود : اين سرمايه با برکت ايمان و اخلاص و دكتر خيري رييس دانشگاه آزاد اسلامي نراق زحمت مداوم به بار نشست و واحدي موفق و بالنده پديدار گرديد و با کوله باري از موفقيت و تجربه و امکانات سخت افزاري و نرم افزاري ، به طوري که دست آوردهاي انساني آن ايران را در نورديد و شاهد حضور دانش آموختگان آن در عرصه هاي مختلف علمي ، فرهنگي ، صنعتي ، سياسي گرديد.
 
دکتر خيري ضمن اشاره به امتيازات واحد نراق بيان داشت : 47 رشته فعال در مقاطع مختلف که البته عمده رشته هاي کارشناسي آن تعطيل شده است .
 
دکتر خيري درادامه افتخارات دانشگاه آزاد اسلامي برشمرد و گفت:  شناخته شدن و مطرح بودن رشته هاي آن بويژه حقوق در سطح کشور - کسب 32 رتبه منطقه اي در جشنواره هاي نشريات دانشجوي و کسب بيش از 10 رتبه در جشنواره آثار هنري نماز. - انتشار مجله علمي پژوهشي ، پژوهش هاي راهبردي - اختراع دستگاه جوش اغتشاشي اصطکاکي - طراحي و ساخت سطل زباله مکانيزه جهت بازيافت ظروف پلاستيکي به نانو پودرها - ساخت گيره دو قلوي آزمايشگاهي با بال هاي متحرک افقي و عمودي - طراحي استفاده از پوشش نانو کامپوزيت بر روي سطح نقره اندود و آينه هاي مقعر کوره هاي خورشيدي جهت بهينه سازي مصرف - کسب مجوز گروه پژوهشي پودرهاي پويا از وزارت علوم و تحقيقات و فناوري - تاسيس مرکز رشد واحد با 7 واحد نانوتکنولوژي ، بيوتکنولوژي ، حقوق ، مديريت و... - از نظر نظم و انضباط مالي-کسب رتبه دوم کشوري و اول کشوري و ششم کشوري در سالهاي 76 ، 77 و 79 - برگزاري 9 دوره جشن ازدواج دانشجويي - برگزاري 11 دوره جشن فارغ التحصيلي - همکاري در برگزاري کنگره فاضلين نراقي - انعقاد تفاهم نامه همکاري با شرکت هايي چون باريج اسانس ، اداره کل برق استان قم ، شرکت آميکو و ... - درخشش دانش آموختگان و دانشجويان واحد در عرصه المپيادها و جشنواره هاي ملي و فراملي در بخش نانوتکنولوژي - تاسيس کار گروه نانوتکنولوژي استان مرکزي در واحد نراق - کسب رتبه اختراع برتر در المپياد هاي مخترعان دانشگاه آزاد اسلامي - اجراي طرح پژوهشي ساخت نانو سنسور توسط دانشجويان واحد - کسب رتبه سوم در مسابقات هوش مصنوعي در دانشگاه صنعتي امير کبير توسط تيم واحد نراق - 52 طرح پژوهشي اتمام يافته - 111 مقاله ISI و دهها مقاله علمي پژوهشي و تاليف کتاب - مقام اول کشوري در مسابقات کشوري واليبال در سال 88  را مي توان نام برد.
 
حجت الاسلام خيري درادامه تاکيد کرد : رويکرد مسئولان محترم به قابليت ها و ظرفيت هاي واحد و بدل قسمت خالي ليوان که استقرار در شهر کم جمعيت است باعث نشود قسمت پر ليوان که عبارت از موقعيت استثنايي جغرافيايي ، آب و هوايي ، ظرفيت هاي زير ساختي ، خوش نامي آن است ناديده گرفته شود.
 
 دکتر خيري خطاب به دکتر رهنماي رودپشتي گفت : به جد به حمايت سازمان مرکزي ، دبيرخانه و استان نيازمنديم هم اکنون از حدود 50 در صد ظرفيت واحد استفاده مي شود سه روز فعاليت در هفته و نيمه خالي بودن روزهاي ديگر زيبنده اين واحد نيست.
 
وي در ادامه  ضمن تشکر از خيرين نيکوکار اظهارداشت : اين واحد مرهون کمک خيرين و صبر و متانت اهالي بوده و از حمايت هاي بخش هاي مختلف استاني و شهرستان و استان بهره مند بوده است .استدعا دارم اين کمک هاي مادي و معنوي کماکان ادامه يابد. دانشگاه متعلق به يک شهر نيست کما اينکه تا کنون نبوده طرحي ملي و با استعداد بين المللي شدن است که با قطع نظر از تقسيمات جغرافيايي و منافع محلي بايد بدان نگريست تا کنون چنين بوده است.
 
 دکتر خيري به راهبردهاي پيش رو جهت فعاليت پر نشاط واحد خاطرنشان کرد : پيگيري رشته هاي مورد نياز و داراي ظرفيت بويژه در مقطع کارشناسي ارشد و دکتري روزي يکي از واحدهاي استان به دليل وجود رشته حقوق در واحد نراق نمي توانست مجوز آن رشته را اخذ کند حال همان واحد داراي رشته هاي حقوق در مقطع دکتري است در حالي که واحد نراق با چندين برابر ظرفيت کماکان داراي همان دو رشته قبلي است.
 
 وي ضمن اشاره به راهبرد دوم تاکيد کرد : راهبرد دوم بهره گيري از ظرفيت هاي زير ساختي و نيروي انساني براي ايجاد ارتباط کارآمد و متناسب با دانشگاه کار آفرين است که تقويت پژوهش و تقويت کارگاهها و آزمايشگاهها و خريد تجهيزات نانو و تاسيس مرکز رشد و تاسيس کار گروه استاني نانو در واحد و پيگيري ثبت اختراع فيلتراسيون هاي مرتبط با کاهش آلودگي هوا توسط ايزوگام و برگزاري هم انديشي ارتباط با صنعت و تقويت باشگاه پژوهشگران جوان و ارتباط با مراکزي نظير سازمان بهزيستي براي جهت دهي به پايان نامه هاي مرتبط حقوقي و سرعت دادن به برگزاري کارگاههاي دانش افزايي در اين راستا صورت پذيرد.
 
دکتر خيري رئيس واحد نراق درپايان سخنانش به آخرين ارزيابي وزارت علوم – تحقيقات وفناوري اشاره کرد وگفت : اين دانشگاه داراي امکانات بسيار مطلوب فيزيکي و کارگاهها و آزمايشگاههاي متعدد و چشمگير است که با مساعدت بيشتر امکان توسعه تحصيلات تکميلي در مقطع دکتري را دارا مي باشد.
 
 * در حاشيه مراسم ربع قرن تلاش وبالندگي دانشگاه آزاد اسلامي نراق :

* دکتر صفري معاون برنامه ريزي وتوسعه منابع انساني استانداري مرکزي نيز طي سخناني با تجليل از برگزارکنندگان اين همايش عظيم به شاخص هاي توسعه از ديدگاه دکتر حسين عظيمي آراني اشاره کرد وگفت: از ديدگاه اين دانشمند بزرگ ايران زمين که در آستانه سالگرد فقدانش هستيم توسعه لوازمي نياز دارد اکنون چه بايد کرد و عوامل اين تحولات کدامند . همه نظريه ها نشان مي دهند که عامل اصلي پيدا کردن توان توسعه را بايد در دانش و دانايي ملي خلاصه کرد. چند سال پيش انتشارات آکسفورد کتابي را منتشر کرد که تحولي در علم اقتصاد توسعه ايجاد کرد. در اين کتاب نشان داده شده است که دانش و دانايي ملي رکن اساسي توسعه است . واقعيت اين است که دانش و دانايي ملي را در نظريه هاي توسعه به اجزايي تقسيم مي کنند. اما اين اجزا کدامند؟ اولين جزء اين دانش نهاد سازي و ايجاد سازمان است . نهاد سازي و ايجاد سازمان فارغ از داستان چپ و راست است ؛ زيرا در اين جا واقاً بحث سياسي مطرح نيست بلکه بحث به کار گرفتن ضوابط فني در ايجاد نهادها يا اصلاح آن ها مطرح است . براي اين که بحث کمي روشن شود، به سال هاي بعد از کودتاي سال 1332 بر ضد مرحوم مصدق بر مي گرديم . يعني زماني که آمريکايي ها مي خواستند در ايران يک برنامه توسعه اجرا کنند. آمريکايي ها در کار اقتصادي در ايران موفق بودند ،زيرا اساس کارشان نهاد سازي بود . اولين نهادي که ايجاد کردند بانک توسعه صنعت و معدن ايران بود. اما اين نهاد را چگونه ايجاد کردند؟ آنان به اين نتيجه رسيده بودند که بايد سرمايه گذاري بشود، ضمن آن که سرمايه گذاري خارجي و نيز دانش فني خارجي هم مورد نياز است . اما نکته مهم آن بود که صرفاً به يک قانون و حرف اکتفا نکردند تا مسأله خود به خود حل شود بلکه نهادي با همه ريزه کاري هايش درست کردند.
 
 د * عليرضا نظام آبادي رييس دانشگاه آزاد اسلامي اراک ودبير هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي استان مرکزي نيز طي سخناني گفت: دانشگاه آزاد اسلامي واحد نراق دانشگاهي پيشرو وبالنده است ودر استان مرکزي از جايگاه خوبي برخوردار است که در تلاش هستيم اي دانشگاه را در ابعاد توسعه کمي وکيفي رشته هاي تحصيلي در حد مطلوب وشايسته قرار دهيم.
 
* اجراي اين مراسم به عهده جواد دهقاني آراني بود که اجراي تحسين برانگيزش در مصاحبه پاياني با دکتر روحاني اولين رييس واحد نراق وحاج عباس معصومي خير نيک انديش که موجب جاري شدن اشک از ديدگان حضار در مراسم شد.
 
* معصومي گفت: هر چه خواستم با عنايت خدا شده وکنون هم با تمام وجود واستعانت از خداوند متعال در نظر دارم اقداماتي شايان توجه براي اين دانشگاه انجام دهم وي تاکنون ميليارد ها ريال کمک مادي ساخت مسجد ،مجتمع علوم انساني وپژوهشي از سال1367 تاکنون در سايت دانشگاه احداث وتقديم دانشجويان عزيزکرده است.
 
* در اين مراسم باشکوه که بيش از 600 نفر شرکت داشتند از حاج عباس معصومي،حجه الاسلام علي اکبرحيدري،حاج عزيزالله فروغي،حجه الاسلام روحاني،دکترجمشيد شريفيان و محمدنصيري به عنوان اولين رييس دفترفرهنگ اسلامي،اولين کارمند،اولين رييس واحد،اولين استاد واولين دانش آموخته با اهداي کتابچه انديشه ماندگار،تنديس ربع قرن تلاش وبالندگي،ويک شاخه گل تقديربعمل آمد.
 
 همچنين از احمد زارع مقدم آراني،هادي فدايي،وسيدمرتضي حسيني کاشاني کيوان عضايي نراقي ومحمدجواد اصفهاني نراقي به عنوان دانشجويان موفق ديروز ومديران شايسته امروز تجليل بعمل آمد.
 
 * برپايي نمايشگاه دستاوردهاي دانشگاه از ديگر برنامه هاي جانبي اين همايش بررگ بود که مورد توجه شرکت کنندگان قرارگرفت.
 
* هنرنمايي محمد خطيب فر آراني دانشجوي رشته حقوق دانشگاه نراق در آوازخواني وپخش کليپ در خصوص زندگي وخدمات حاج عباس معصومي ونماهنگ 10دقيقه اي ربه قرن تلاش وبالندگي دانشگاه آزاد اسلامي واحد نراق تشويق شديد حضار رابه همراه داشت.
 
* برگزاري مسابقات تنيس روي ميز،واليبال وشطرنج ويژه کارکنان اساتيد ودانشجويان ،فعليت شايان توجه کميته دانشجويي از فعاليت هاي حوزه دانشجويي اين دانشگاه بود.
 
*  اداي احترام به مقام شامخ امام عزيز وشهدا در دارالنور شهداي گمنام دانشگاه نراق5 شهيد مدفدون که به طرز بسيار زيبايي توسط دانشجويان بسيجي اذين بندي شده بود و دود واسپندبا ترنم تلاوت قران حلاوت مراسم را دوچندان کرده بود.
 
 جواد دهقاني مجري مراسم از مرحوم حاج علي فروغي،دکتر علي شريف،مرحوم سلطانعلي مرادي نراقي، محبعلي،دکترناصرمهران،شهاب جلالي دليجاني غلامعباس احساني نشلجي،حيدربيات ومرتضي حمزه اي نراقي تجليل وبراي شادي روحشان صلوات وفاتحه درخواست کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi