صفحه اصلی | درباره ما | ارتباط با ما | تبـلیـغات

 
 

 
    

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1403 را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرد

 
 

 تصویر منتخب 

 




 

 پیوندها 

 

  شهرداري هاي اقليم بزرگ کاشان

  دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي کاشان

  روستاهاي منطقه کاشان

  صفحات ورزشي كاشان

  صفحات اخبار اقليم بزرگ كاشان

  مراکز ، دفاتر و کانونهاي غيردولتي کاشان

  پایگاههای اطلاع رسانی

  جستجوگرها

  خبرگزاری های داخلی

  دوستان پورتال خبري کاشان

  مراکز ، دفاتر و ادارات دولتی کاشان

 
  مشروح خبر    

یک‌شنبه 14 اردیبهشت 1393 - 0 : 6

نویسنده : محمد ملک آبادی

کد خبر : 11200

13606 بازدید


  واکاوی علل حذف بودجه و توقف مصوبه قانونی کنارگذر شرقی کاشان

ساخت 125 کيلومتر جاده کويري از آران و بيدگل به چرم شهر هدر دادن بيت المال نيست اما ساخت 26 کيلومتر کنارگذر براي شهر کاشان هدر دادن بيت المال است !


 

روز پنج شنبه  28 فروردین امسال در پایگاه اطلاع رسانی آقای عباسعلی منصوری نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل ، فراخوان برگزاری مناقصه ساخت جاده آران و بیدگل به چرم شهر ورامین ( که به  طرح کنارگذر شرقی کاشان بی ارتباط نیست )  منتشر شد ، انتشار این خبر ، داغ دل کاشانی ها را در خصوص حذف یا به اصطلاح تلفیق بودجه کنارگذرشرقی کاشان زنده کرد ، موضوعی که چرایی و چگونگی آن هنوز بطور کامل در هیچ یک از رسانه های محلی کاشان بازتاب نداشته است .    

پورتال خبری کاشان بنابر رسالت اطلاع رسانی خود ظرف دو هفته گذشته از مسئولان ذی ربط درخواست کرد درباره حذف بودجه کنارگذر شرقی کاشان ابهام زدایی کنند اما هر یک از آنان با مصلحت اندیشی از ورود به این موضوع پرهیز کردند و روشن شدن ابهامات را مستلزم مرور زمان دانستند و آن را به آینده موکول نمودند با این حال پورتال خبری کاشان از پیگری موضوع غافل نشد و در این مدت با مطالعه خبرها و مطالبی که در سالهای اخیر در وب سایت ها و وبلاگها منتشر شده توانست به برخی از ناگفته های حذف و تلفیق بودجه کنارگذر شرقی کاشان دست پیدا کند که ما حصل این تلاش ، یادداشت طولانی پیش روست که برای تسهیل در درک این مطلب ، هر بند را با سئوالات فرضی تفکیک کرده و تقدیم می کنیم .                    

* ضرورت ساخت کنارگذر شرقی کاشان چه بود ؟ 

کمربندي کنوني کاشان ( حد فاصل فلکه بسيج تا ميدان قطب راوندي به طول 14 کيلومتر ) در سالهاي اخير با توسعه شهر ، وارد محدوده شهري گرديده و  ميزان ترددهاي آن اگر بيشتر نباشد کمتر از خيابان هاي داخل شهر نيست .

کمربندي کنوني کاشان در مسير ترازنيت شمال جنوب کشور قرار دارد و جاده هاي نطنز و اردستان را به جاده قم وصل مي کند . 
ساخت و ساز واحدهاي مسکوني در حاشيه کمربندي کنوني و عبور شهروندان از طول و عرض اين مسير ، همچنين تردد بسيار زياد خودروهاي سنگين و سواري در اين محور هر از چند گاه منجر به تصادفات مرگبار مي شود .   
بر همين اساس در سال 1387 نمايندگان مردم کاشان در دوره سوم شوراي اسلامي شهر ، اصغر گرانمايه نماينده مردم کاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي ،‌ سعيد مدرس زاده شهردار  و حسينعلي حاجي فرماندار کاشان بر ضرورت احداث کنارگذر جديد براي شهر کاشان تاکيد کردند .

* پیشنهاد ساخت کنار گذر شرقی کاشان کی مطرح و در چه سالی تصویب شد ؟ 

طرح کنارگذر شرقي شهر کاشان در  سال 1388 و در سفر دوم دولت نهم به استان اصفهان پيشنهاد و در هيئت دولت تصويب شد و با تلاش نماينده مردم کاشان و آران و بيدگل در مجلس پس از 2 سال پيگيري مداوم ، اين طرح نيز مثل طرح کمربندي آران و بيدگل در قانون بودجه کل کشور داراي رديف بودجه ( کد طبقه بندي 40702746 ) شد و در قانون بودجه سال 1390 مبلغ 30 ميليارد ريال براي اجراي اين طرح اختصاص يافت .

*  طرح کنارگذر شرقی کاشان چند کیلومتر و مبداء و مقصد آن کجا بود ؟ 

کنارگذر شرقي کاشان به طول 26 کيلومتر از شمال طاهرآباد آغاز مي شد و خودروهاي عبوري جاده قديم قم را به سمت شمال طاهر آباد و رواند هدايت مي کرد ؛ اين مسير در  شرق کاشان به موازات ريل راه آهن امتداد مي يافت و در  ميدان امام علي به جاده هاي نطنز و اردستان وصل مي شد . 
اجراي اين طرح در سال 1390 از سمت طاهرآباد آغاز شد اما پس از مدتي اين طرح متوقف و رديف بودجه آن در قانون بودجه کل کشور حذف يا به تعبير ديگري با بودجه کمربندي آران و بيدگل تلفيق شد.

*  طرح کنارگذر شرقی کاشان به چه عللی متوقف شد ؟

 براي اين که  علت حذف يا تلفيق بودجه کمربندي کاشان را بررسي کنيم بايد پيش از آن به موضوع طرح در دست اجراي کمربندي آران و بيدگل اشاره کنيم و به این سئوالات پاسخ دهیم .

* ضرورت ساخت کمربندی آران و بیدگل چه بود ؟

خروج آران و بيدگل از بن بست جغرافيايي و دسترسي مستقيم شهروندان و مسافران اين شهر به راههاي مواصلاتي سالهاست خواسته و آرزوي بحق مردم اين منطقه است . 
همچنين احداث جاده جديد به منظور تردد تريلرها و کاميونهايي که در مسيرهاي ابوزيدآباد ، نوش آباد ، سفيدشهر براي صنايع فولاد کوير بار جابجا مي کنند ؛ علاوه بر آن رونق اقتصادي شهرستان آران و بيدگل با جلب سرمايه گذار و توسعه صنايع  به ويژه معرفي جاذبه هاي گردشگري منطقه از برنامه هاي بلندمدت مسئولان اين شهرستان به شمار مي رود که پيش نياز اين اهداف مهياکردن راه دسترسي به واحدهاي صنعتي و  ايجاد مسير سر راست به سمت جاذبه هاي گردشگري و شهرهاي تابعه آران و بيدگل بود .

 * پیشنهاد ساخت کمربندی آران و بیدگل کی مطرح و در چه سالی تصویب شد ؟

بر اساس پيشنهاد مردم و مسئولان شهرستان آران و بيدگل و رايزني اصغر گرانمايه نماينده سابق کاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي و هماهنگي با مسئولان راه و شهرسازي استان اصفهان ،‌ دولت نهم در سفر نخست به استان اصفهان در سال 1386 با پيشنهاد طرح کمربندي آران و بيدگل و همچنين انجام مطالعات طرح اتصال آران و بيدگل به گرمسار موافقت کرد .

طرح کمربندي آران و بيدگل پس از اخذ مجوز کميسيون ماده 32 قانون برنامه توسعه چهارم با کد طبقه بندي 40702237 در قانون بودجه سال 1387 کشور مشمول دريافت اعتبارات ساليانه شناخته و از همان سال ، اجراي اين طرح آغاز شد .

 *  طرح کمربندی آران و بیدگل چند کیلومتر و مبداء و مقصد آن کجا بود ؟

اين طرح نيز به طول 43 کيلومتر  همچون کنارگذر شرقي کاشان ، مسير ترانزيت شمال و جنوب کشور را تکميل مي کرد با اين تفاوت که 17 تا 20 کيلومتر طولاني تر از کنارگذر شرقي کاشان است و خودروها بايد شرق شهرستان آران و بيدگل را طي کنند تا به ميدان امام علي کاشان برسند .

 *  چه موانعی بر سر اجرای دو طرح ملی کمربندی آران و بیدگل و کنارگذر شرقی کاشان وجود داشت  ؟  

در طرح کمربندي آران و بيدگل  2/5 کيلومتر از اين مسير ، در محدوده ميدان امام علي کاشان در حوزه استحفاظي اين شهرستان قرار مي گرفت .  
معارضاني در اين محدوده وجود دارد که بايد با صاحبان و مالکان آنان تفاهم مي شد لاجرم در سال 1390 مسئولان شهرستان آران و بيدگل را بر آن داشت تا اين موضوع را با شوراي اسلامي شهر و شهرداري و فرمانداري کاشان در ميان بگذارند .  
اعضاي شورا و شهردار و فرماندار و نماينده شهر کاشان نیز که در همان سال پيگير جذب اعتبارات ملی برای احداث کنارگذر شرقي این شهر  بودند در استانداري اصفهان به همتايان آران و بيدگلي خود براي آزادسازي 2/5 کيلومتري ادامه مسير کمربندي آران و بيدگل قول همکاري دادند ؛ از طرفي طرح کنارگذر شرقي کاشان را نيز با آنان مطرح کردند و با توجه به اين که در طرح کنارگذر شرقي کاشان بخشي از اين مسير از حوزه استحفاظي آران و بيدگل مي گذشت از مسئولان آران و بيدگل خواستند آنان نيز متقابلا" موانع اجرايي احداث کنارگذرشرقي کاشان را در حوزه استحفاظي خود برطرف کنند . 
گرچه عبور کنارگذرشرقي کاشان از حوزه استحفاظي آران و بيدگل معارضان کمتري داشت ولي با اين حال مسئولان هر دو شهرستان براي کمک به يکديگر قول همکاري دادند .

اما از زماني که بودجه کنارگذر شرقی کاشان جذب و اداره کل راه و شهرسازي استان اصفهان به اجراي این طرح مکلف شد ،   به تدریج مخالفت ها با ساخت کنارگذر کاشان آغاز شد . 
در همان روزها فرماندار ، شهردار و شوراي شهر آران و بيدگل ضمن فسخ تفاهم خود با مسئولان کاشاني ، موضوع آزادسازي 2/5 کيلومتر از کمربندي آران و بيدگل را که در حوزه استحفاظي کاشان قرار داشت مسکوت و معلق گذاشتند .

* دلایل مخالفان با طرح کنارگذر شرقی کاشان چه بود ؟  

آنها می گفتند 1- در طرح کنارگذر شرقي کاشان ، طول مسير ، 26 کيلومتر طراحي شده است اما کمربندي آران و بيدگل 43 کيلومتر يعني  17 کيلومتر طولاني تر از طرح کنارگذر کاشان خواهد بود و بديهي است رانندگاني که قصد داشته باشند در مسير ترانزيت شمال جنوب کشور تردد کنند ، مسافت کمتر يعني کنارگذرشرقي کاشان را انتخاب خواهند کرد و  ترجيح خواهند داد مسير نزديکتر به محدوده شهري را انتخاب کنند و اين با اهداف ساخت کمربندي آران و بيدگل در تعارض بود . 
به اين معنا که اهداف جلب و هدايت سرمايه گذاران و گردشگران به آران و بيدگل با اجراي کنارگذر شرقي کاشان خنثي يا کم تاثير خواهد شد و گردشگران از توفيق اجباري حضور در آران و بيدگل محروم خواهند شد  . 
2- اگر کنارگذر شرقي کاشان وارد حريم شهرستان آران و بيدگل بشود به مرور مسير اين کنارگذر که در امتداد ريل راه آهن خواهد بود در آينده به عنوان حد و مرز جغرافيايي کاشان شناخته خواهد شد . 
3- با احداث کنارگذر شرقي کاشان ، خودروهاي ترددکننده از اين مسير عملاً وارد محدوده جغرافيايي آران و بيدگل خواهند شد و علاوه بر آلوده کردن هوا ، بار ترافيکي کنارگذر شرقي کاشان روي دوش شهرستان آران و بيدگل سنگيني خواهد کرد . 
4- اجراي کنارگذر شرقي کاشان ، موازي طرح کمربندي آران و بيدگل است و توجيه اقتصادي ندارد و باعث هدر رفتن حدود 50 تا 60 ميليارد تومان بودجه کشور خواهد شد . 
اين مخالفت ها همچنان ادامه يافت تا 13 اسفند 1390 نتيجه انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه کاشان و آران و بيدگل اعلام و آقاي منصوري با راي قاطع مردم آران و بيدگل به عنوان منتخب مردم اين دو شهرستان معرفي شد ....

* این مخالفت ها به کجا انجامید ؟ 

8 ماه از فعاليت آقاي منصوري در مجلس شوراي اسلامي گذشته بود تا اين که در بهمن 1391 و در آستانه ارائه لايحه بودجه سال 1392 دولت دهم به مجلس ،  آقاي محفوظي معاون تلفيق بودجه و امور حقوقي و مجلس وزارت راه و شهرسازي به دعوت آقاي منصوري به آران و بيدگل و کاشان سفر کرد . 
وي در اين سفر در جريان طرح هاي راه و شهرسازي آران و بيدگل و کاشان قرار گرفت و به تهران برگشت و ...  
در 18 فروردين سال 1392 و در آستانه بررسي لايحه بودجه کل کشور در صحن علني مجلس ، خبرگزاري جمهوري اسلامي به نقل از سلگي فرماندار آران و بيدگل اين خبر را منتشر کرد : تجميع کنارگذر آران و بيدگل و کاشان از هدررفتن بيش از 600 ميليارد ريال بودجه بيت المال جلوگيري مي کند و قرار است کنارگذر آران و بيدگل و کنارگذر کاشان بصورت مشترک احداث شود . ( اين يعني اين که مسئولان آران و بيدگل پيش از تصويب بودجه سال 92 از تلفيق اين دو طرح خبر داشتند ) 
بر اساس گفته های خود آقای منصوری ،  همزمان با بررسي لايحه بودجه کل کشور در مجلس ، خبرهايي مبني بر برخي تلاش ها براي تلفيق رديف بودجه کنارگذر شرقي کاشان در بودجه کمربندي آران و بيدگل منتشر شد که آقاي جوادي فرماندار کاشان را به واکنش وا داشت و در اين زمينه با نماينده مردم کاشان و آران و بيدگل و محفوظي معاون وزارت راه و شهرسازي تلفني گفتگو کرد و آنان را از اين کار برحذر داشت .   
اما به رغم پيگيري مداوم مسئولان شهرستان کاشان ، بودجه کد مستقل 40702746 کنارگذرشرقي کاشان با تصمیم آقاي محفوظي معاون وزیر در کميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي حذف شد و رديف بودجه کمربندي آران و بيدگل محفوظ ماند و تنها نام کاشان به رديف بودجه شماره  40702237 کمربندي آران و بيدگل افزوده شد .
پس از تصویب قانون بودجه سال 1392 کل کشور در مجلس و در 21 خرداد 1392 خبرگزاري فارس به نقل از  سلگي فرماندار شهرستان آران و بيدگل اعلام کرد : طبق جلساتي که با وزير راه و شهرسازي و معاون وي { محفوظي } صورت گرفت مقرر شد که يک پروژه کنارگذر در منطقه کاشان و آران و بيدگل اجرا شود . 
وي در مورد آزادسازي 30 درصد مسير کمربندي آران و بيدگل در حوزه استحفاظي کاشان هم خاطرنشان کرد: البته بايد بخش مربوط به حوزه استحفاظي کاشان آزادسازي شود و در اين مورد هيچ گونه نگراني و منع قانوني وجود ندارد .

در همان ایام نماينده کاشان و آران و بيدگل که در آخرین روزهای عمر دولت دهم موافقت مسئولان وزارت راه  و شهرسازي را براي اتصال کمربندي آران و بيدگل به جاده قم - گرمسار  اخذ کرده بود در 3 خرداد و در آستانه انتخابات شوراها در صحن زيارتگاه حضرت محمد هلال (ع)  خبر خروج آران و بیدگل از بن بست را به اطلاع مردم آران و بيدگل رساند و چند ماه بعد  در بودجه سال 1393 دولت یازدهم توانست طرح اتصال مسير ارتباطي شهرستان آران و بيدگل به  سه راهی چرم شهر در محور قم - گرمسار را به طرح کمربندي آران و بيدگل و کاشان الحاق و براي آن بودجه سنواتي و ملي جذب کند . 
در نهايت اين رديف بودجه ، امسال با عنوان « احداث کمربندي آران بيدگل و کاشان و اتصال به جاده قم - گرمسار » در  قانون بودجه کل کشور تصويب شد .

* این ردیف بودجه شامل چه توضیحاتی است ؟ 

کمربندي آران و بيدگل کاشان و اتصال آن به جاده قم - گرمسار  شامل  43 کيلومتر بزرگراه ( کمربندي آران و بيدگل )  و 125 کيومتر راه اصلي ( اتصال جاده آران و بيدگل به جاده قم - گرمسار ) خواهد بود و براي آن 11083954 ريال ( يک مبليارد و 108 ميليون تومان ) اعتبار  در سال 1393 تصويب شده است .

*  آقای منصوری در خصوص تلفیق کنارگذر شرقی کاشان با طرح کمربندی آران و بیدگل چه می گوید ؟

سال گذشته در  اولین سال حذف بودجه کنارگذر شرقي کاشان از قانون بودجه کل کشور ، منتقدان آقاي منصوري نماينده کاشان و آران و بيدگل را مسبب اين اتفاق دانستند که آقاي منصوري هم در نشست خبري 15 تير 1392 و هم در گفتگوي اخير خود با پورتال خبري کاشان پاسخ منتقدان خود را اين گونه داد : 
- بودجه حذف نشده است. من شنيدم بعضي افراد هم در مطبوعات مي‌نويسند ، هم در مساجد سخنراني مي‌کنند و دارند از يک موضوعي بهره‌برداري‌هاي خود را مي‌کنند. خيلي از آن‌ها را هم منتسب مي‌کنند که منصوري اين کار را انجام داده است يا نماينده‌ي مجلس اين کار را انجام داده است. 
من خواهش مي‌کنم که اين دوستان بيايند يک مناظره انجام بدهيم و يک پرسشي را پاسخ دهند. اين کنارگذري که براي کاشان مي‌گويند آيا به سود شهرستان آران و بيدگل بوده يا به ضرر شهرستان آران و بيدگل بوده است ؟ ديد آن‌ها { منتقدان } اين است که چون نماينده‌ي شهر از آران و بيدگل است اين را حذف کرده است. آيا ذهنيّت شما اين نمي‌شود که اين کنارگذر به ضرر آران و بيدگل بوده است که ايشان آن را حذف کرده است ؟
کساني که مي گويند نماينده بودجه کنارگذر را حذف کرده بيايند با هم مناظره کنيم  آيا واقعاً حذف شده است ؟
من اين را سؤال مي‌کنم که آيا واقعاً [ کنارگذر شرقي کاشان] به ضرر آران و بيدگل بوده است؟راه ارتباطي هر جايي که باشد منافعي هم دارد ممکن است براي آران و بيدگل هم منافعي داشته باشد.‌ اگر براي آران و بيدگل منافعي داشته باشد به نظر شما آيا مي‌شود چنين چيزي … چون اين‌ها دارند اين غرض را به ميان مي‌آورند که چون ايشان آران و بيدگلي است اين را حذف کرده است. اگر شهر مورد نظر من آران و بيدگل باشد که من بايد آن را تقويت کنم. 
استدلال آن‌ها اين است که چون آن يکي منافع بيشتري دارد شما و ديگران آن را ترجيح داديد . ‌ مگر بنا بود که الزاماً يکي از اين دو حذف مي‌شد ؟ اين‌ها بحث‌هاي فنّي است. ممکن است مردمي که در يک مسجد نشسته‌اند و به بحث‌هاي فنّي آگاه نيستند بياييند بگويند که ايشان بودجه را حذف کرده است. امّا باید بحث فنّي کنيم .

- کمربندي آران و بيدگل قبل از کنارگذر شرقي کاشان در سفر اوّل رئيس جمهوري تصويب شده بود. چهار سال قبل از تصویب کمربندي کاشان .

 - کمربندي کاشان اگر به سود آران و بيدگل بوده است بنده که بچّه‌ي آران و بيدگل  هستم چرا 
بايد آن را حذف کنم ؟ اگر به ضرر آران و بيدگل بوده است چرا چنين طرحي تصويب شده است ؟ اين سؤال مهمّي است.
 
آقاي منصوري در خصوص سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به کاشان و آران و بیدگل هم مي گويد :

- به دعوت بنده معاون تلفيق بودجه و امور مجلس وزارت راه و شهرسازي به کاشان و آران و بيدگل دعوت شدند که از سه پروژه بازديد کنند. 1- ما براي پروژه راه مشهد اردهال احتياج به بودجه داشتيم . 2- راه کاشان  ورکان گلپايگان.  3- بحث جاده‌ي آران و بيدگل - گرمسار. ما براي اين سه مسئله ايشان را دعوت کرديم و ايشان اوّل به فرمانداري کاشان آمد و صبحانه را در فرمانداري کاشان خورد .
داستاني دارد که براي شما مي‌گويم. بعد از آن [که صبحانه را خورده بودند] من رسيدم . سوار ماشين شديم تا راوند رفتيم. 
من فکر کرديم مي‌پيچيم و به طرف نياسر مي‌رويم . يک دفعه ديدم ماشين به سمت کمربندي رفت. اصلاً من اطّلاع هم نداشتم که به کجا مي‌رويم. پياده شدم بعد دوستان تشريح کردند . من هم عليرغم اين‌که بنا بر بازديد کمربندي و کنارگذر نبود دليلي نداشت که مخالفتي کنم. گفتم معمول بر اين است که مقامات که مي‌آيند از او استفاده مي‌کنند. من هم گوش مي‌کردم. 
هم فرماندار بودند هم مديرکلّ راه و شهرسازي استان بودند ، هم رئيس راه و شهرسازي کاشان بودند، معاون فرماندار بودند همه‌ي اين‌ها داشتند گفتگو مي‌کردند، صحبت مي‌کردند و من هم بيشتر گوش مي‌کردم. 
نهايتاً اینها داشتند کمربندي‌ها را تشريح مي‌کردند، معاون وزير راه يک سؤالي را مطرح کردند که چرا شما دو کمربندي داريد ؟ مگر نه اين‌که تمام ماشين‌هايي که مي‌خواهند وارد کاشان شوند بايد از کمربندي خارج شوند ؟ ... وقتي ايشان نقشه را ديد يک سؤال پرسيد. گفت مگر نه اين‌که شما ماشين‌هايي که از بيرون مي‌آيند از اردستان و نايين و کرمان و بندرعبّاس و… وارد کاشان يا وارد آران و بيدگل نشوند ؟ گفتند بله. پرسيدند چرا در دو جا ؟ شما مي‌خواهيد اين‌ها داخل شهر نيايند چرا از يک جا نروند ؟ هيچ کدام اين‌ها پاسخ نداشتند !  آن‌جا که بحث فنّي بود. بنده که نه دوست داشتم ايشان برود و نه مخالفتي نکردم ، نه قرار ما بر اين بود و نه در اين بحث فنّي علّت آن را مي‌دانستم که براي چه اين اتّفاق افتاد ؟ ولي سؤال ايشان اين بود.

بعد از مديرکلّ استان پرسيد ايشان پاسخ ندادند. از همه‌ي مسئولين پرسيد پاسخ ندادند. گفت براي چه؟ شما مي‌خواهيد ماشين‌ها داخل شهر نيايند براي چه شما دو جا را زديد ؟ يک سؤال فنّي پرسيد و هيچ کدام اين‌ها پاسخ ندادند. اين را شما بنويسيد اگر غير از اين بود بالاخره فرماندار محترم، مسئولين شهرسازي هستند  همه‌ي داستاني که من قصّه‌ي آن را براي شما گفتم همين بود.
اين گذشت تا زمان بودجه { ابتداي سال 1392 }  آقاي فرماندار به بنده زنگ زدند. قبل از اين‌که من کتاب بودجه را گرفته بودم ولي دنبال باز کردن آن نبودم چون که در حدود چهار کتاب بود . ايشان به بنده زنگ زدند و گفتند کنارگذر کاشان و آران و بيدگل در هم ادغام شده است. گفتم شما از کجا اين بحث را مي‌گوييد؟ گفت صفحه‌ي فلان، بند فلان بودجه را که نگاه کنيد اين اتّفاق افتاده است.

بعد من نگاه کردم ديدم دو بودجه هم با هم ادغام شده است. پس بودجه حذف نشده بود. نوشته بود کنارگذر آران و بيدگل و کاشان. همان جا بنده اعتراض نوشتم، نامه نوشتم به وزارت راه ، هم به کميسيون عمران و هم به کميسيون تلفيق. همه‌ي آن نامه‌ها وجود دارد. هم نزد آقاي فربد وجود دارد، هم در فرمانداري وجود دارد ، هم بنده دارم مي‌توانم به شما ارائه دهم. در بودجه هم اعتراضات بنده آمد . يعني در کتابچه وجود دارد و همه‌ي اعتراضات داخل آن صورت مي‌گيرد آمده است که بنده به وزير اعتراض کردم که چرا شما اين کار را انجام داديد ؟ با خود آقاي محفوظي جلسه گذاشتم. گفتم چرا اين اتّفاق افتاد. 
محفوظي گفت اين يک بحث اعتقادي است. من اعتقاد دارم بيت المال هدر مي‌رود من گفتم شما اين کار را انجام ندهيد. شما الآن داريد دو شهرستان را وارد موضوعات جانبي مي‌کنيد به صلاح هم نيست. منتها ايشان گفت من روي اعتقادات خود هستم. اين‌ها بيايند به من پاسخ دهند که چرا دو تا شده است ؟ تا زماني که پاسخ من را ندهند من اين را قبول نمي‌کنم. اين دو بايد يکي بشود نبايد دو تا بشود. ولي بودجه‌هاي آن در هم ادغام شده است. ايشان هم گفتند راست هم مي‌گفتند. پس بودجه‌اي حذف نشده است بودجه‌ها ادغام شده است به اين ترتيب که حالا تشريح کرده بودند منتها من نقشه‌ي آن را نديدم. تا الآن هم نامه‌ها و مکاتباتي که صورت گرفته است را نديدم. 
امّا چون دوستان تصريح مي‌کنند مي‌گويند نماينده اين کار را انجام داده است من خدمت شما عرض مي‌کنم. اگر دوستان مي‌توانند بيايند پاسخ ايشان را بدهند. يا برويم نزد ايشان بگوييم چرا دو تا شده است؟ به جاي اين‌که ما بگوييم بگويند دلايل ما اين‌ها بوده است1، 2، 3، 4، 5 يک بحث فنّي است. ما که هم براي ايشان هم به اتّفاق نزد ايشان مي‌رويم هم گفتگو مي‌کنيم 
 بالاخره مسئولين اجرايي بايد تحقيق کنند بنده که نبايد تحقيق کنم. بنده هم در کنار ايشان در خدمت ايشان هستم. برويم و اين را در استان و خود وزارت راه و شهرسازي تشريح کنيم بگوييم دلايل ما اين‌ها بوده است.در هر حال اين يک بحث فنّي است. آن چيزي که به عهده‌ي بنده است دست دوستان را بگيرم جلسات فنّي برگزار کنم، بنشينند، متقاعد کنند که بودجه حذف نشده و دو کد در هم ادغام شده است. اين ادغام کد  دارد و دوباره مي‌تواند تفکيک بشود اگر ما بتوانيم بحث فنّي را جا بياندازيم. مخصوصاً حالا که دولت هم عوض شده است و با وزير جديد و مجموعه‌ي جديد. امّا اين بحث‌هاي فنّي بحث‌هايي است که کار من نيست کار متخصّصين شهرستان است. 

* آیا توضیحات آقای منصوری توانست منتقدان حذف بودجه کنارگذر شرقی کاشان را قانع کند ؟ 

خیر آنان معتقدند 1  - احداث جاده اي جديد ( کمربندي آران و بيدگل ) به منظور تردد تريلرها و کاميونهاي و وسايل نقليه سنگين صنايع فولاد کوير براي مردم شهرها و روستاهاي مستقر در  مسير فعلي ضروري بود اما نه به قيمت قرباني شدن شهروندان در کمربندي کنوني کاشان و حذف طرح کنارگذر شرقي کاشان از قانون بودجه کل کشور  

2- کاشان به عنوان يک شهرستان مستقل محسوب مي شود و نياز به کنارگذر دارد تا تصادفات کمربندي کنوني این شهر کاهش یابد .

3-  طرح کنارگذر شرقي کاشان  100 درصد مطالعات توجيهي داشت و مجوز کميسيون ماده 32 را نيز کسب کرده بود اگر بنا بود اين طرح در بودجه سال 92 و 93 حذف يا به تعبير ديگر با طرح ديگري تلفيق شود چرا از ابتدا مطالعه و بررسي و تصويب شده بود  ؟ 

4-  چه ضرورتي وزارت راه و شهرسازي را به تجديدنظر در مصوبه قانوني خود وا داشت و  معاون اين وزارتخانه را مجبور کرد که از امتياز جذب اعتبارات اجراي کنارگذر شرقي کاشان صرف نظر کند ؟

5- به فرض تکميل و بهره برداري از کمربندي آران و بيدگل ،  کمربندي کنوني کاشان همچنان به علت نزديک بودن به محدوده شهري ، بار ترافيکي بيشتري نسبت به کمربندي آران و بيدگل خواهد داشت و عملاً کمربندي آران و بيدگل مشکلات کمربندي کنوني شهرستان مستقل کاشان را به ویژه در مواقع بروز بحران حل نخواهد کرد .

6- کنارگذر شرقي کاشان حتي اگر با لابي گري و به رغم مخالفت کارشناسان اداره کل راه و شهرسازي استان به تصويب رسيده باشد اما لابي گري نماینده براي توسعه عمران و جذب اعتبارات براي حوزه انتخابیه مقبولتر است يا لابي گري براي حذف و لغو قوانين و اعتبارات ؟ کدامیک مورد توقع و انتظار موکلان آن نماینده است ؟ 


7 - آقاي منصوري ابتدا از تصميم آقاي محفوظي معاون وزير مبني بر تلفيق طرح کنارگذر شرقي کاشان اظهار بي اطلاعی می کند  اما اگر سخنان مسئولان شهرستان آران و بيدگل از سال 1390 تا 1392 را در خبرگزاري ها مرور کنند به زمینه سازی آنان برای کن لم یکن شدن طرح کنارگذرشرقي کاشان پي خواهند برد چطور مي شود آقاي سلگي فرماندار سابق آران و بيدگل در فروردين 1392 و قبل از بررسي لايحه بودجه از تصميم تلفيق خبر داشته است و آن را در مصاحبه با خبرگزاري جمهوري اسلامي افشا کرده است ولي آقاي منصوري نمي دانسته است ؟  

   
8- اگر کنارگذر 26 کيلومتري کاشان هدر رفت بيت المال بود  125 کيلومتر راه‌سازي در کوير و در بستر رمل های روان برای رسیدن به چرم شهر و به موازات جاده کنوني قم - گرمسار آيا توجيه اقتصادي دارد ؟ آيا هدر رفت بيت المال نيست ؟ چرا برای این که 77 کیلومتر راه خود را به سه راهی چرم شهر ورامین کوتاهتر کنیم 125 کیلومتر راه بسازیم ؟ مگر نمي شد از آزادراه کاشان - قم به سه راهی چرم شهر رسيد ؟ آیا ضرورت احداث چنين جاده اي مهمتر از کنارگذر جایگزین کمربندی مرگبار کاشان بود ؟ پس به همان میزان که جاده آران و بیدگل به سه راهی چرم شهر ضرورت دارد کنارگذر شرقی کاشان نیز به همان میزان و چه بسا بیشتر برای کاشان اهمیت دارد . 

* موضع مسئولان شهری کاشان در این خصوص چیست ؟

سيد محمد ناظم رضوي شهردار كاشان هفته پیش در نشست خبری روز ملی شوراهای اسلامی به  خبرنگار پورتال خبری کاشان گفت : بنده به عنوان شهردار تاكنون پاسخ درستي در خصوص این سئوال که  چرا طرح کنارگذر شرقی کاشان متوقف شده نگرفته ام .
وی افزود :  اعتبار اين طرح دولتي است و در اختيار شهرداري و شوراي شهر قرار نمي گيرد و راسا هزينه مي شود .
شهردار کاشان تاکید کرد :  ساخت کنارگذر شرقی کاشان مطالبه جدي مردم این شهر است .
وی افزود : در عین حال شرايط محدودي براي جذب اعتبارات عمراني وجود دارد و برخی طرح ها  كژ دار و مريز در برخي جاها فعال هستند اما این که چرا طرح كنارگذر کاشان پيگيري نمي شود مسئولان مربوط اعم از فرماندار ، نماينده شهرستان و مدیر راه و شهرسازي بايد پاسخگو باشند و جواب صحيح و روشنی را به افکار عمومی بدهند .
علي رسول زاده نايب رييس شوراي شهر نيز در تكميل سخنان سيد محمد رضوي شهردار كاشان در زمینه طرح کنارگذر شرقی کاشان گفت : ما سعي می كنيم اولا كمتر مصاحبه كنيم ثانیا تلاش ما اين است كه با رعایت احترام و شئونات با اين مسائل برخورد كنيم .
وی افزود : ما هم مثل بقيه مردم منتظریم در خصوص خط مرزي دو شهرستان كه در گذشته كساني پای آن را امضا كردند  و هم در حال حاضر درباره كنارگذر شرقی جواب روشني داده شود اما اگر روزی احساس تکلیف كنيم واقعيت ها را در زمان خودش به مردم خواهيم گفت .




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی پورتال خبری کاشان اینجا کلیک کنید.

امانت داری و اخلاق مداری
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "پورتال خبری كاشان" مجاز است.






 


 

 گزارش تصویری 

 
 

 ارسال تبلیغات 

 

 

 تبلیغات 

 

مشهد اردهال کاشان



 

 مطالب ویژه 

 

 بازی آنلاین /دور هم نشسته بودند و سرشان را کرده بودند توی موبایل‌هایشان



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان در سکوت خبری به اصفهان رفت!!! / تجدید نظر در کاشان تجدید نظر نشد



 

 دوباره پرواز کاشان، اما نه از جیب مردم



 

 مردها و نامرد ها



 

 دادگاه تجدید نظر کاشان پرید



 

 هجمه بر علیه ضابطه، ضابطی بهانه است



 

 ریزش و رویش



 

 همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان برگزار شد



 

 فرودگاه کاشان روی هوا است/ چقدر این روزها جای پروازهای کاشان، مشهد و نجف خالی است



 

 به تلخی گناه



 
 

 پربازدیدترین 

 
 دانشجوی کاشانی پژوهشگر برتر کشور شد

 تير كاليبر دشمن قلب بزرگ سردار علي معمار را شكافت و به قلب بي سيم چي با وفايش

 تدوین پایان نامه های دانشگاه پیام نور کاشا ن در حفظ و احیای میراث مکتوب عالمان و فقیهان ملی

 آيين حفظ خواني قرآن؛ ميراث معنوي کاشان / عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

 به بهانه برگزاري يك مراسم عجيب واين بار به نام تجليل روز خبرنگار و به كام....

 مرغ همسايه غاز است

 علامه آقا سيد محمد علوي بروجردي عالمی که بیش از 50 بار شفای بوعلی را تدریس کرد

 33 کشور جهان مقصد کالاهای تولیدی صادراتی کاشان

 گفت‌وگو با گوينده كاشاني اخبار راديو

 برگزاری بزرگترين مراسم آييني محرم در نوش آباد

 نخستین کلینیک شبانه‌روزی دندانپزشکی در کاشان افتتاح شد

 19 رمضان سالروز درگذشت غیاث الدین جمشید کاشانی

 از کتاب فرزند علی در کاشان رونمایی شد

 20 درصد کاندیدهای شورای شهر کاشان جوانان 25 تا 30سال هستند

 سي و ششمين سالگرد استاد فراهتي مبارز انقلابي و مفسر قرآن در کاشان برگزار مي شود


cialis erfaring cialis i norge hva er kamagra viagra effekt viagra nettbutikk levitra eller cialis viagra norge cialis uten resept cialis pris cialis efeitos secundarios cialis bula kamagra gel comprar viagra farmacia viagra infarmed levitra comprimidos kamagra gel kamagra portugal

کليه حقوق اين سايت متعلق به پورتال خبری کاشان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است  

cheap canada goose jackets belstaff outlet parajumpers outlet timberland outlet peuterey jackets uk peuterey jacket canada goose sale uk parajumpers sale belstaff uk peuterey uk duvetica uk canada goose milano duveticapiumini parajumpers outlet segusino woolrich outlet barbour italia canada goose uomo giacca barbour canada goose roma belstaff outlet piumini duvetica canada goose outlet belstaff pelle peuterey saldi barbour giacca canada goose italia belstaff milano barbour uomo parajumpers segusino belstaff uomo canada goose prezzi