سید حسن هانی در
گفتگو با
پورتال خبري کاشان با اشاره به آغاز این مرحله از ساعت 11 صبح تا 14 بعدازظهر گفت:بقیه
طرح ها و ایده ها با
جهت گیری از بازیهای موجود در بازار طراحی شده بود که انتظار می رود این تیمها در
طراحی چالش ها و مسائل هنری بتوانند نقاط
برجسته ای را پیگیری و عملیاتی کنند.
وی افزود: در مرحله ایده پردازی طرح مفهومی ، داستان بازی، مکانیک عناصر بازی و
اهداف کلی بیان شده سرگروه ها توسط هیات
داوران مورد بررسی قرار گرفت.
به گفته وی، داوران علاوه د این مرحله بر ارزیابی ایده ها تیم ها را برای تعدیل طرح و
ایده آنها که قرار است طی یک زمانه 48
ساعته تبدیل به بازی شود راهنمایی و ارشاد کردند.
مسئول هیات
دواران سومین دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای
اظهارداشت: تیمها در حال حاضر با اتمام این مرحله به
طراحی جزئیات بازی، مراحل ریز و طراحی هنری آن می پردازند.
هانی تصریح کرد:با توجه به اینکه هر تیمی دارای
متخصصین متفاوت و تمرین عملی کار گروهی با تقسیم وظایف است آنها سعی در انجام دادن
مرحله طراحی جزئیات بازی با سرعت هر چه تمام تر دارند.
وی با تاکید بر اینکه بخش داوری سخت ترین قسمت این مسابقات
است افزود: بازی فرآیند پیچیده و ترکیبی از هنر، ادبیات، مهندسی و کارهای صوتی و
تصویری است که هر از این عوامل ویژگیهای متعددی را دارد.
به گفته وی، سعی شده است به منظور بهتر برگزارشدن این
مسابقات در دوره های مختلف آن با کمک بنیاد ملی بازی سازی رایانه ای از برترین
متخصصین صنعت بازی در هیات داوران استفاده شود.
مسئول سومین
دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای"IRANGDC2014" در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در
پایان از آغاز مرحله دوم داوری از ساعت 20 امشب خبر داد و گفت:این مرحله با عنوان
ارزیابی کلی بازی ها توسط اعضای هیات داوران انجام می شود.